Diablo III:s monstersiffror – över två miljoner förbokningar

Robot
Diablo III:s monstersiffror – över två miljoner förbokningar

Lanseringen blev en monumental succé för Blizzard, med över 8000 olika platser världen över som hade midnattsöppet.

#blizzard


Medlem
Diablo III:s monstersiffror – över två miljoner förbokningar

Hade gärna tagit del av releasen men tydligen ska Spelbutiken vara jävliga. Lade min order rätt länge sen, och de skickade den på torsdag förra veckan sa dom.

Fortfarande inte ett spår av mitt spel.

Min bror där emot placerade sin order av Diablo 3 hos spelbutiken också igår, på Måndagen, och han fick sitt nu. Vart är mitt? Vad fan? SUCK.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hade gärna tagit del av releasen men tydligen ska Spelbutiken vara jävliga. Lade min order rätt länge sen, och de skickade den på torsdag förra veckan sa dom.

Fortfarande inte ett spår av mitt spel.

Min bror där emot placerade sin order av Diablo 3 hos spelbutiken också igår, på Måndagen, och han fick sitt nu. Vart är mitt? Vad fan? SUCK.

Själv har jag problem med Webhallen. De sista 5 förbokningarna jag gjort har inte dykt upp förrens flera dagar senare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Detta förtjänar dom! Har precis klarat av Act 1, riktigt grymt och roligt spel är det hittills! Hittar faktiskt inget negativt med det ännu!

Till er som inte har köpt den ännu: tveka inte, köp!


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Gå å köp de på ica din latmask!

Medlem

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Riktigt bra fråga - gäller i många fall. Kolla priserna på Origin på deras spel...ja - jävlar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja ni som har fått spelet har säkert haft roligt ett tag nu, vi som beställt från Spelbutiken får gott vänta ett tag till tydligen! Det är ju bara årtiondets största release och dom fuckar upp det...lyckat där! Får hoppas att jag har det imorgon bara annars *******!!

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Gå å köp de på ica din latmask!

Om bara ICA hade Collector's Edition.

Första gången jag använder spelbutiken, och även den sista gången.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

För bekvämligheten samt för att inte konkurrera med fysiska butiker.

Medlem

har letat överallt efter spelet då det är slu överallt

Medlem
Skrivet av Retal:

Ja ni som har fått spelet har säkert haft roligt ett tag nu, vi som beställt från Spelbutiken får gott vänta ett tag till tydligen! Det är ju bara årtiondets största release och dom fuckar upp det...lyckat där! Får hoppas att jag har det imorgon bara annars *******!!

Beställde mitt spel kl 3 igår eftermiddag ifrån spelbutiken.. Fick min nyckel en timme efter
Spelat glatt heöa dagen

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

För bekvämligheten samt för att inte konkurrera med fysiska butiker.

Ja, antagligen har de något deal med butikerna att inte ha för lågt pris. Skulle de på allvar dumpa de digitala priserna skulle butikerna antagligen vägra att sälja Blizzards spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Riktigt bra fråga - gäller i många fall. Kolla priserna på Origin på deras spel...ja - jävlar!

På battlenet kostar diablo 3 59.99 € digital kopia och på webhallen 449 + frakt 29 kr. EN nackdel med fysiska kopior är att det dåligt för miljön när man måste frakta dem överjordklotet från Kina förmodligen och köra ut dem via posten. Man har förmodligen högre pris på digitala kopior därför att kunderna är desperata att få det snabbt och är beredda att betala 125 kr mer för det. Och det kan inte kosta så mycket att hålla uppe servrarna som laddar upp digitala kopior + att man kan göra så att dem som spelar diablo 3 och har bredbandskraft över laddar upp spelet till dem som laddar ner det. Man hade kunnat få en titel eller achievement för att ha laddat upp diablo 3 till andra.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Medlem
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Jo utan tvekan - hade aldrig skaffat min massiva spelsamling annars Men frågan kvarstår dock - varför kostar en digital mer
Speciellt när du endå kan lägga till nyckeln du får med i boxen i diverse program (steam/origin osv)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Jo utan tvekan - hade aldrig skaffat min massiva spelsamling annars Men frågan kvarstår dock - varför kostar en digital mer
Speciellt när du endå kan lägga till nyckeln du får med i boxen i diverse program (steam/origin osv)

Det handlar ju uppenbart om att Blizzard själva skulle konkurrera ut återförsäljare av sina spel ,därav det lite dyrare priset för den digitala versionen.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Jo utan tvekan - hade aldrig skaffat min massiva spelsamling annars Men frågan kvarstår dock - varför kostar en digital mer
Speciellt när du endå kan lägga till nyckeln du får med i boxen i diverse program (steam/origin osv)

Det handlar ju uppenbart om att Blizzard själva skulle konkurrera ut återförsäljare av sina spel ,därav det lite dyrare priset för den digitala versionen.

Jag syftar iofs på allt digitalt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Angående spelbutiken: de skickar sina ordrar måndag, onsdag och fredag, samt att deras snål-speditör tar 2 arbetsdagar på sig. Beställer man en onsdag så får man förmodligen inte spelet förrän på tisdagen veckan efter. Jag har åkt på det där nån gång när man gått på deras garanti om att vara billigast.

Kollar ni det finstilta så står allt detta, det är inget man räknar med idag när de flesta andra ställen kan leverera dagen efter om man beställer före 10 på förmiddagen. Och ni kan glömma att de skickar spelen så att man har dem till release, de skickar det närmsta måndag, onsdag eller fredag efter att spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Jo utan tvekan - hade aldrig skaffat min massiva spelsamling annars Men frågan kvarstår dock - varför kostar en digital mer
Speciellt när du endå kan lägga till nyckeln du får med i boxen i diverse program (steam/origin osv)

Det handlar ju uppenbart om att Blizzard själva skulle konkurrera ut återförsäljare av sina spel ,därav det lite dyrare priset för den digitala versionen.

Jag syftar iofs på allt digitalt

Samma sak gäller det mesta digitala. Därför Valves egna spel har bra priser digitalt men andra förläggare tvingas ha dyra priser eftersom annars vägrar butiker sälja spelen.
En av många anledningar till att Steam kör sina reor då och då.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Jo utan tvekan - hade aldrig skaffat min massiva spelsamling annars Men frågan kvarstår dock - varför kostar en digital mer
Speciellt när du endå kan lägga till nyckeln du får med i boxen i diverse program (steam/origin osv)

Det handlar ju uppenbart om att Blizzard själva skulle konkurrera ut återförsäljare av sina spel ,därav det lite dyrare priset för den digitala versionen.

Jag syftar iofs på allt digitalt

Samma sak gäller det mesta digitala. Därför Valves egna spel har bra priser digitalt men andra förläggare tvingas ha dyra priser eftersom annars vägrar butiker sälja spelen.
En av många anledningar till att Steam kör sina reor då och då.

Utveckling hålls tillbaka tack vare ekonomin som resten av samhället.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

beställde diablo hos spelbutiken förra torsdagen, fick mitt idag på releasedagen, mycket nöjd

Inaktiv
Skrivet av Ostfarfar:

Detta förtjänar dom! Har precis klarat av Act 1, riktigt grymt och roligt spel är det hittills! Hittar faktiskt inget negativt med det ännu!

Till er som inte har köpt den ännu: tveka inte, köp!

Om de är så bra hade du inte haft tid att skriva här

Medlem
Skrivet av xermalk:

För bekvämligheten samt för att inte konkurrera med fysiska butiker.

Många gånger så är det dyrare i EU för att dom anser att 1 dollar = 1 euro.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

go go blizzard! för det mesta väldigt välgjorde och framgångsrika spel, keep it up!

Medlem
Skrivet av Uttern_:
Skrivet av Ostfarfar:

Detta förtjänar dom! Har precis klarat av Act 1, riktigt grymt och roligt spel är det hittills! Hittar faktiskt inget negativt med det ännu!

Till er som inte har köpt den ännu: tveka inte, köp!

Om de är så bra hade du inte haft tid att skriva här

Jag tar faktiskt småpauser då och då, får ont i huvudet om jag sitter inne under längre perioder.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av inso:
Skrivet av xermalk:

För bekvämligheten samt för att inte konkurrera med fysiska butiker.

Många gånger så är det dyrare i EU för att dom anser att 1 dollar = 1 euro.

Jag syftade inte på usd vs sek priser, samt med skatten blir det inte allt för långt från 1:1, även om de gillar att avrunda uppåt.

Inaktiv

det där skrev ja igår,jag får mitt i morgon från spelbutiken, ringde dit nyss och de sa att skickar idag även det står på order att de har skickat den tionde,
lureri anser jag + att du kan köpa det på ica maxi så snabbt de öppnar i morgon för 448 kr, kommer aldrig mer beställa någon spel därifrån ,räknade att hade fått det idag ,så att hade kunnat börja lira direkt vid natten, dåligt spelbutiken, när det finns snabbare alternativ nästan samma pris
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sympan
Man förbokar ett spel för att man skall ha det då det släpps inte 10 - 17 timmar efter spelet släpps. Det är därför man förboka, annars kan man ju gå och köpa spelet i vilken butik som helst mycket tidigare än vad Posten kör ut. Så svårt är det inte går ju liksom inte spela spelet innan 00.01 iaf.Aldrig mer Webhallen samma sak när BF3 släpptes
skriver under 100% ,också aldrig mer spelbutiken

det här var idag: jag fick nu mitt ex, ringde till kundtjänst i spelbutiken,för kunde inte skriva recension för deras hem sida ,fick sån bemötande att han hade inte tid och hjälpa, då sa jag att jag kommer aldrig att ha tid att köpa någonting av er, bra gjort spelbutiken ni har mist minst en kund forever

Inaktiv

Beställde en nyckel från spelbutiken för 400kr .. fick den måndag förmiddag sweet!

Medlem
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Om det skulle vara billigare på nätet och ladda ner ett spel skulle det inte gå så bra för alla spelbutiker, då ingen kommer att köpa spel från dom

12
Skriv svar