Super Meat Boy-skaparna rasar mot mobilspelsmarknaden

Robot
Super Meat Boy-skaparna rasar mot mobilspelsmarknaden

"För oss är felet med den mobila plattformen den avsaknad av respekt för spelarna som infinner sig, det verkar som om en stor mängd av dessa företag ser sin målgrupp som dumma kreatur"

#super-meat-boy, #super-meat-boy-the-game, #team-meat


QRT
Medlem
Super Meat Boy-skaparna rasar mot mobilspelsmarknaden

Rasar!

Medlem
Skrivet av QRT:

Rasar!

Fullständigt!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av QRT:

Rasar!

Fullständigt!

Samman!

Medlem

Är kontrollen på en iphone lämplig för meatboy? Det är ju ett utmanande spel.

"Eller varför inte betala 10 dollar och låsa upp alla mål utan att någonsin ens behöva spela spelet!"

Ungefär som att ha auktionshus i D3? Eller är det någon skillnad? Visst sade de att man kunde sälja hela karaktärer där?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Citat:

som VI skulle älska att se på plattformen, en fullängd- tillika reflexdriven plattformare med stabila kontroller

...allt på en icketaktil touch-yta... med fingrar som täcker halva bilden.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det kommer till android också, enligt deras twitter

"Though McMillen's post only mentions the iPhone, the other half of Team meat, Tommy Refenes, confirmed on Twitter that it's coming to both iOS and Android. And yes, SMB composer Danny Baranowsky is onboard too."

https://twitter.com/#!/TommyRefenes/status/186356306645487616

http://www.shacknews.com/article/73132/super-meat-boy-the-gam...

Inaktiv

Han har ju väldigt rätt i det han säger dock. Samma med BF3 och deras djävla upplåsningspaket. Äckligt är vad det är.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Medlem

Förr så var det oftast inte en fråga om när man klarade ett spel utan om man överhuvudtaget skulle göra det. Idag kan man tydligen betala pengar för att slippa spela det. Det är ju hela vitsen med att spela ett spel, att själv uppleva det annars kan man ju lika gärna se på när någon annan spelar det.

De stora bolagen är en cancersvulst och indieutvecklarna är dess botemedel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Förr så var det oftast inte en fråga om när man klarade ett spel utan om man överhuvudtaget skulle göra det. Idag kan man tydligen betala pengar för att slippa spela det. Det är ju hela vitsen med att spela ett spel, att själv uppleva det annars kan man ju lika gärna se på när någon annan spelar det.

De stora bolagen är en cancersvulst och indieutvecklarna är dess botemedel.

Det är inte bara de stora bolagen som bedriver sådan verksamhet. Rovio, Zynga och PopCap var indie, men just sådana metoder har fått dem att bli större än många andra mer väletablerade spelföretag. Den större delen av spel för iOS är gjorda av småföretag man aldrig har hört talas om tidigare, och likaså är den större delen av spelen "free to play".

Medlem

Zynga är nog ta mig tusan det värsta bolaget av dom alla. Att kopiera andras spel och kunna tjäna stora pengar på det helt lagligt är helt sjukt.

Inaktiv

Precis varför jag inte ens orkar gå in på appstore numera för att se om jag hittar något kul, varenda spel har en "top inapp purchases" o då vet man att jag kan alltid betala för mer.

Riktigt jävla dåligt. Lirade något nytt towerdefence för ett tag sedan men när man sen inser att jag måste betala extra för att få lira mer så tappar man helt sugen.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Är kontrollen på en iphone lämplig för meatboy? Det är ju ett utmanande spel.

Det är som jag fattar det inte samma spel som vi har på PC, utan en version gjord från grunden för telefoner. Vad det innebär vet jag inte, men vi kan hoppas att det i slutändan inte är kontrollen som gör spelet utmanande utan designen.


signatur

Videomupp

Medlem

Gillar dem bara mer och mer. Men tror inte så mycket på SMB till telefoner tyvärr. Det är redan svårt med de kontroller som finns till dator.

Medlem

Det är så skönt att någon säger som det är.

Medlem

Släpp Det till PS Vita istället!

1
Skriv svar