Läs Bioware-chefens personliga brev till fansen

Medlem

Okej jag tar tillbaka precis allting jag har sagt och skrivit nu.

Alla ni som har klarat Mass Effect 3, kolla på den här videon. Bioware är smartare än man tror...
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

Den förklarar allting som vi var för tröga att inse. ALL FAITH RESTORED

Medlem

Jag hoppas egentligen bara att de förklarar slutet och hänvisar till en liknande video som jag nyss länka. Känns inte som att ett DLC behövs längre

Medlem

How to make more money - a guide to how EA took Bioware from a giant to a speck of shit.

Medlem
Skrivet av reavpeals:

Har utvecklarna rätt att avsluta sitt spel på det sätt de tycker är bäst? Självklart. Det är det ingen fråga om; de har all rätt att skapa ett sorgligt, bitterljuvt eller glatt slut om de så önskar. Frågan bör istället vara: Hur kan ett företag med heltidsanställda manusskrivare undgå att missa de otaliga hålen i något så viktigt som en av spelvärldens största seriers avslut? Vilken är ursäkten för det?

Det är en sak jag också funderat på. Hur kan de göra ett sånt ologiskt slut fullt med plotholes när de lyckats göra en sån fantastisk, storslagen och episk story i resten av ME1, -2 & -3. Hur kan de göra en sån miss, trodde ändå innan detta brevet att de hade en plan för allting, att de gjort allt med meningen för att skapa dessa extrema diskussioner och för att få nån sorts PR. Men nu känns det bara konstigt. HUR kan detta varit det planerade slutet? HUR kan de ha misslyckats så mycket?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DLC, DLC, DLC, köp 1/3 i standardutgåvan, hosta upp ett par hundra till för collectors och du får 1/2 spelet, resten är ändå borts aoch säljs sen som DLC, perfekt. Minns tiden då DLC tillförde nya bra element till kompletta spel och gav folk saker de ville ha, som i Borderlands, Red Faction eller liknande, inte bara gav dig spelet du redan betalat för, fast i dyra delar.

Jag minns tiden då det du säger var inpatchat gratis och expansioner släpptes som var spelet 1.5 ( exempel d2 Lod, wc3 Tft etc.)


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

Får jag fråga en allmän fråga, och svara ärligt:

Skulle det göra spelet bättre om slutet ändrades? Eller skulle det fortfarande vara "skit" ,som folk har uttryckt, ändå?

Vad anser FZ redaktionen? Jag är nyfiken på att höra er åsikt oxå.

Ärligt, JA! Att ha ett slut som går emot hela Mass Effects "anda" känns bara så jävla fail. Jag själv har inga problem med Dag 1 DLC och annat som folk har klagat på (det är ju så när man köper det mesta nu för tiden) Men slutet är ju helt ologiskt och konstigt, vi vet ju att bioware kan leverera episka historier, och det har de inte gjort nu.

Jag har också försökt få FZ Red. att svara på den frågan (de måste kanske vara neutrala)


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Grumbledock:

DLC, DLC, DLC, köp 1/3 i standardutgåvan, hosta upp ett par hundra till för collectors och du får 1/2 spelet, resten är ändå borts aoch säljs sen som DLC, perfekt. Minns tiden då DLC tillförde nya bra element till kompletta spel och gav folk saker de ville ha, som i Borderlands, Red Faction eller liknande, inte bara gav dig spelet du redan betalat för, fast i dyra delar.

Jag minns tiden då det du säger var inpatchat gratis och expansioner släpptes som var spelet 1.5 ( exempel d2 Lod, wc3 Tft etc.)

Jag fattar inte varför folk säger att det inte är så nu? GTA IV Lost and damned och gay tony är ju två bra exempel på expansioner.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

"Mass Effect 3 concludes a trilogy with so much player control and ownership of the story that it was hard for us to predict the range of emotions players would feel when they finished playing through it"

Så jäkla mycket kontroll men se'n i slutändan betyder det ju ungefär lika mycket som antalet husks man skjutit under spelets gång.

Medlem
Medlem

Jag var själv inte nöjd med tanke på tiden jag spenderat. (plus att det var flera saker som inte riktigt gick ihop) Men ändå... Jag kör på "Let it slide" taktiken. Det har varit kul hela vägen.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av reavpeals:

Har utvecklarna rätt att avsluta sitt spel på det sätt de tycker är bäst? Självklart. Det är det ingen fråga om; de har all rätt att skapa ett sorgligt, bitterljuvt eller glatt slut om de så önskar. Frågan bör istället vara: Hur kan ett företag med heltidsanställda manusskrivare undgå att missa de otaliga hålen i något så viktigt som en av spelvärldens största seriers avslut? Vilken är ursäkten för det?

Det är en sak jag också funderat på. Hur kan de göra ett sånt ologiskt slut fullt med plotholes när de lyckats göra en sån fantastisk, storslagen och episk story i resten av ME1, -2 & -3. Hur kan de göra en sån miss, trodde ändå innan detta brevet att de hade en plan för allting, att de gjort allt med meningen för att skapa dessa extrema diskussioner och för att få nån sorts PR. Men nu känns det bara konstigt. HUR kan detta varit det planerade slutet? HUR kan de ha misslyckats så mycket?

De har inte misslyckats. Kolla på den här videon. Den förklarar alla plotholes i slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

Inaktiv

Videon är bara önsketänkande.

Visst, Shepard kan ha blivit indoktrinerad i någon grad, men det finns minst lika mycket som talar emot. Det enda som jag tycker talar för är att Shepard skjuter Anderson. Däremot ändrar inte det att spellogiken presenteras på ett klart sätt. Cykeln kommer starta på nytt om han väljer förstörelsealternativet. Syntes tycker jag är allra bäst eftersom det markerar ett steg mot historiens slut. Reapernas funktion som städare försvinner och därmed har de inget behov av husks m.m. heller. Oavsett spelslut måste spelaren ta ställning till att förstöra cykeln eller inte. Bioware ger i stort sett de alternativ som finns.

.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

"I personally believe Mass Effect 3 is the best work we’ve yet created."
Uhm, Baldur's Gate 2, liiiite bättre kanske?

Medlem

Brevet innehåller inget annat än "vi lyssnar" och "det kommer något snart".
Och en till intressant sak. Citat:

" This is in addition to our existing plan to continue providing new Mass Effect content and new full games, so rest assured that your journey in the Mass Effect universe can, and will, continue."

En inte alltför vild gissning är att de gjort plot holes med flit för att kunna krama ut mer och sälja fler DLC:s... Och den stora hedersfrågan blir om folk får DLC gratis eller måste betala ännu mer.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av reavpeals:

Har utvecklarna rätt att avsluta sitt spel på det sätt de tycker är bäst? Självklart. Det är det ingen fråga om; de har all rätt att skapa ett sorgligt, bitterljuvt eller glatt slut om de så önskar. Frågan bör istället vara: Hur kan ett företag med heltidsanställda manusskrivare undgå att missa de otaliga hålen i något så viktigt som en av spelvärldens största seriers avslut? Vilken är ursäkten för det?

Det är en sak jag också funderat på. Hur kan de göra ett sånt ologiskt slut fullt med plotholes när de lyckats göra en sån fantastisk, storslagen och episk story i resten av ME1, -2 & -3. Hur kan de göra en sån miss, trodde ändå innan detta brevet att de hade en plan för allting, att de gjort allt med meningen för att skapa dessa extrema diskussioner och för att få nån sorts PR. Men nu känns det bara konstigt. HUR kan detta varit det planerade slutet? HUR kan de ha misslyckats så mycket?

De har inte misslyckats. Kolla på den här videon. Den förklarar alla plotholes i slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

jo jag har sett den, men isf är det inte okej att de inte har med forts. i spelet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av reavpeals:

Har utvecklarna rätt att avsluta sitt spel på det sätt de tycker är bäst? Självklart. Det är det ingen fråga om; de har all rätt att skapa ett sorgligt, bitterljuvt eller glatt slut om de så önskar. Frågan bör istället vara: Hur kan ett företag med heltidsanställda manusskrivare undgå att missa de otaliga hålen i något så viktigt som en av spelvärldens största seriers avslut? Vilken är ursäkten för det?

Det är en sak jag också funderat på. Hur kan de göra ett sånt ologiskt slut fullt med plotholes när de lyckats göra en sån fantastisk, storslagen och episk story i resten av ME1, -2 & -3. Hur kan de göra en sån miss, trodde ändå innan detta brevet att de hade en plan för allting, att de gjort allt med meningen för att skapa dessa extrema diskussioner och för att få nån sorts PR. Men nu känns det bara konstigt. HUR kan detta varit det planerade slutet? HUR kan de ha misslyckats så mycket?

De har inte misslyckats. Kolla på den här videon. Den förklarar alla plotholes i slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

jo jag har sett den, men isf är det inte okej att de inte har med forts. i spelet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av Niihdaz:

Får jag fråga en allmän fråga, och svara ärligt:

Skulle det göra spelet bättre om slutet ändrades? Eller skulle det fortfarande vara "skit" ,som folk har uttryckt, ändå?

Vad anser FZ redaktionen? Jag är nyfiken på att höra er åsikt oxå.

Ärligt, JA! Att ha ett slut som går emot hela Mass Effects "anda" känns bara så jävla fail. Jag själv har inga problem med Dag 1 DLC och annat som folk har klagat på (det är ju så när man köper det mesta nu för tiden) Men slutet är ju helt ologiskt och konstigt, vi vet ju att bioware kan leverera episka historier, och det har de inte gjort nu.

Jag har också försökt få FZ Red. att svara på den frågan (de måste kanske vara neutrala)

Givetvis strävar vi på FZ-redaktionen efter att vara såpass neutrala som möjligt i vårt nyhetspublicerande. Vilka privata åsikter redaktionsmedlemmarna har eller inte har är väldigt varierande, eftersom FZ utgörs av ett gäng herrar och damer. Så att säga att "FZ tycker A eller B" tror jag inte ens är möjligt.

Medlem

Är så trött på "fans" som blir helt rabida över att de inte får vad de vill. Samt folk som går berserk för att "de inte fick vad de blev lovade". Det är som att Mamma Scan's skall gå ut och säga "Vi skall ge er en ny kött bulle! "DEN" kött bullen som kommer vara så unik och så exklusiv och har aldrig ätit en kött bulle med denna smak." - och de ger u ten kött bulle med sill i, lagom till midsommar. Skulle folk flippa över det? Tror inte det, de skulle bara vara en jäv** kött bulle i mängden. Acceptera vad de ger ut i stället för att bli som en rabid duracell kanin. De plöjer ner år av deras liv för att bli totalt övekörda. Hoppas de lägger av och gör annat för "fansen" förtjänar fan inte mer.

Medlem

Haters will hate... men med all rätt som han säger "se spelet i sin helhet".

12
Skriv svar