Halo- och Ghost Recon-veteran samlar in pengar till hardcore-FPS

Robot
Halo- och Ghost Recon-veteran samlar in pengar till hardcore-FPS

Trött på krigsspel i stil med Call of Duty och sugen på en mer old school-smakande upplevelse? I sådana fall kan detta Kickstarter-projekt vara någonting för dig!

#halo-reach, #ghost-recon


Medlem
Halo- och Ghost Recon-veteran samlar in pengar till hardcore-FPS

Ja tack!

Medlem

Ett nytt GRAW spel hade inte setat fel. Eller något i samma stuk i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Halo + Rainbow Six Raven Shield + Starcraft 2 + CS + Battlefield 3 = Next hardcore-FPS!

Medlem

Absolut! Pengar är på väg. Se till att göra något bra med dem och stoppa dem inte bara i bakfickan och spring

Medlem

omg ! låter väldigt lovande!

Medlem

Det LÅTER ju bra iaf.. men en HALO kille bakom, njaaae.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Förutom Halo så var han säkert med och gjorde Maraton vilket dem under 17år inte känner till ..

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det LÅTER ju bra iaf.. men en HALO kille bakom, njaaae.

Det är ju det de vill bort från. Så vad kan bli bättre än att ha någon som suttit och hjälpt till skapa skiten vi ser idag hjälpa oss bort från den.
Efter alla dessa år med Blizzard/Activision som speljättar så väljer jag att hoppas på vad som helst för att få se en ändring.

Skrivet av Kimpur:

Det LÅTER ju bra iaf.. men en HALO kille bakom, njaaae.

Vad är det för fel med Halo? Det är ju askul.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Kimpur:

Det LÅTER ju bra iaf.. men en HALO kille bakom, njaaae.

Vad är det för fel med Halo? Det är ju askul.

Missade du vad nyheten handlade om? Tror hans kommentar hade en hel del (om inte uteslutande) med det att göra.

Medlem

Original HALO är det faktiskt inget fel på, är helt klart ett old-school FPS. Efter det som det började gå utför.

Medlem

nåt jag saknar med dessa kickstarterspel är att dom som ger högre belopp borde erbjudas en del av de inkomster spelet genererar. om man donerar $10k till ett spel som har $200k som budget så bör väl åtminstånde 2,5% inkomsterna falla tillbaka på toppinvesterarna. Kanske en cap på ett visst antal investerare eller nåt så att inte all vinst tillfaller investerare (utvecklare investerar tid och bör få tiden tillbaka i form av lön).

Som det är nu så får man en jävla pistol om man donerar $10k, ruttet. (och visserligen möjligheten att påverka spelet, men ingen ekonomisk vinst)

edit: 2,5% max till per toppinvesterare, alltså.

Medlem

Håller med nirre om att man borde få en viss del tillbaka om man satsar tillräckligt mycket.

Håller inte med att Halo är ett old school / hardcore fps spel

Medlem

Jag väntar på att nån habil utvecklare drar igång ett Kickstart-projekt till ett nytt Wizardry eller Might & Magic (inget Heroes-trams dock). Eller varför inte Ultima Underworld 3? Min plånbok skulle få separationsångest.


signatur
Medlem

Låter toppen! Synd att jag inte har råd att donera en slant för tillfället :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hitman alltid skoj om man fick ha en pianotråd i fickan
Swat4 spelkänsla i COOP när söket igenom banken hur många gånger man spelade på för att få 100/100 på hard
Kingpin minns ännu idag första introvidon iam gona burie does two MF och slår ner dom med ett järnrör
Needforspeed Kör som en biltjuv e alltid roligt
och lite frostbite2 som grädde på de hela och bättre anticheat xD


signatur

mm

Medlem

en halo spelare som vill samla in pengar för att göra ett taktiskt fps spel?
Ghost recon må innehålla mycket taktik, men faktumet att han är en "halo veteran" oroar mig lite grann ^^
så, jag undrar, vad definerar han "äkta taktiska shooters"

Oh well, I wish them good luck! ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har nästan gett upp efter alla dessa CoDifierade spel som släppts,saknar nya spel i stil med första Ghost Recon,Rainbow Six spelen, Joint operations,SWAT serien.
Tur man har polare som man kan hoppa in och köra de spelen i co-op med ibland.

Tyvärr så sneglar de flesta på CoD serien efter som den sålt så mycket.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Original HALO är det faktiskt inget fel på, är helt klart ett old-school FPS. Efter det som det började gå utför.

Inget jag skulle kalla det för, visst var det ett okej spel men Halo blev lite av en besvikelse efter att Microsoft blandade sig i på samma sätt som de gjorde med Alan Wake (dock inte spelat mer än ett demo på AW, Halo däremot har jag spelat båda första och andra delen av samt äger resterande som jag inte spelet än). Halo var början på det vi ser idag, det var tack vare Halo de insåg hur mycket ett FPS spel kan sälja och att om de anpassade denna genrer så skulle de kunna sälja ännu mer.

Skrivet av Godofcheese:

en halo spelare som vill samla in pengar för att göra ett taktiskt fps spel?
Ghost recon må innehålla mycket taktik, men faktumet att han är en "halo veteran" oroar mig lite grann ^^
så, jag undrar, vad definerar han "äkta taktiska shooters"

Oh well, I wish them good luck! ^^

"Christian Allen is a man with an impressive CV. He started life as a Rainbow Six: Rogue Spear modder, led design on Ghost Recon 2 and by the time of GRAW 2 had become Creative Director. From there a role as lead designer on Halo: Reach beckoned. Now, though, he’s going back to basics. He’s making his own game, and for that he needs money. He’s gone to Kickstarter to fund the game that hardcore tactical shooter aficionados have been demanding for years…."
http://www.hookshotinc.com/ghost-recon-and-halo-reach-design-...

OT:

Jag är helt klart på men vad händer om de inte får in summan de begär, har vi som konsumenter några garantier att vi får tillbaks dessa om projektet inte blir av?

Edit: Verkar som de inte drar något förrän projektet blir av, ska helt klart vara med och bidra här och även på DF innan tiden gått ut=).

Medlem
Skrivet av Icewind:

Original HALO är det faktiskt inget fel på, är helt klart ett old-school FPS. Efter det som det började gå utför.

För mig har alltid Halo varit en del av första vågen som gick bort från old-school. Jag har kanske fel men jag vill inte kalla Halo old-school.

Medlem

Interstellar Marines, Double Fine's Adventure Game och nu HC Tactical shooter!
Så glad över den nya rutten som dessa utvecklare tar. Hoppas de lyckas! Kommer att försöka att stöda alla.

Medlem

Tja, för ett gott ändamål som detta kan man nog tänka sig att sponsra en slant
Om inte annat så för att visa att det går att skapa annat än CoD-kloner också, något alltför många utvecklare helt tycks ha glömt dessa dagar. Halo CoD, Battlefield CoD, Medal of CoD, etc *urk*
Old School tactical shooter FTW!

Inaktiv

Låter för bra för att vara sant. Men killen har REACH och GRAW2 kompetens i ryggen = win win!
Jag bidrar!

Medlem

"Hardcore-fps" för ju snarare tankarna till Quake än ett lättillgängligt och långsamt casualspel såsom Halo eller Ghost Recon.

Medlem
Skrivet av Paladia:

"Hardcore-fps" för ju snarare tankarna till Quake än ett lättillgängligt och långsamt casualspel såsom Halo eller Ghost Recon.

Halo håller jag med om men Ghost Recon 1 är ju inte direkt casual men visst kan jag hålla med dig om att man mer tänker på gamla spel som Quake, Duke Nukem 3D, Dark Forces när man hör hardcore-FPS.

Skrivet av Icewind:

Original HALO är det faktiskt inget fel på, är helt klart ett old-school FPS. Efter det som det började gå utför.

Nä varför det? Halo Reach är väl det ända som gick käpp rätt åt helvete?

Medlem
Skrivet av Paladia:

"Hardcore-fps" för ju snarare tankarna till Quake än ett lättillgängligt och långsamt casualspel såsom Halo eller Ghost Recon.

Ja, jag har också lite svårt att identifiera vad de menar med det. För mig luktar det CS i allra högsta grad. Andra klassiker är ju Armed & Dangerous (iaf 1:an). Jag tror de får specificera lite.

Men varför bygga hjulet när det redan finns? Vore det inte vettigare att bygga en riktigt bra mod till någon av de stora pangarna och se vilket genomslag det fick? Personligen har jag uppskattat realismmoddar till ex Stalker SOC oerhört så jag hade gärna testat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Låter för bra för att vara sant. Men killen har REACH och GRAW2 kompetens i ryggen = win win!
Jag bidrar!

Du måste skilja på GRAW 2 och GR 2,

Och GR 2 och REACH är ju inte direkt något som imponerar hos en oldschooler som gillar taktiskta gamla spel som GR, R6 m.m..
Fy fan vad jag skulle vilja ha ett gammalt spel som första Ghost Recon igen, så jävla stämningsfullt och helt jävla otroligt i COOP!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av the_o:

Låter för bra för att vara sant. Men killen har REACH och GRAW2 kompetens i ryggen = win win!
Jag bidrar!

Du måste skilja på GRAW 2 och GR 2,

Och GR 2 och REACH är ju inte direkt något som imponerar hos en oldschooler som gillar taktiskta gamla spel som GR, R6 m.m..
Fy fan vad jag skulle vilja ha ett gammalt spel som första Ghost Recon igen, så jävla stämningsfullt och helt jävla otroligt i COOP!

Det är ju detta han vill ge oss http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nmX1cN...

1
Skriv svar