Robot
Mario Party 9

Ännu en del i världens längsta partyserie är här. Hur festligt kan det bli för elfte gången?

#nd-cube, #hudson-soft, #mario-party-9


Medlem
Mario Party 9

Mario Party var kul på N64, dom borde ha slutat med Mario Party efter det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Äh, spelen är ordentliga storsäljare så varför sluta med ett vinnande koncept? Den stora frågan är väl snarare varför det tog så lång tid innan nian kom.

Medlem

Hört uttrycket att sluta på topp? Är ju bara deprimerande när man ser spel/serier inte sluta förrän de verkligen nått bottnen.

Medlem

Håller helt med Neatherblade!


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

Jag har det första Mari Party till mitt N64 och måste säga att det inte är särskilt kul, tyckte Mario Party var som bäst runt nummer 3, då var det riktigt jävla kul men konceptet kan väl inte hålla för evigt, dock håller jag herr Sebastian, varför sluta tillverka något man tjänar pengar på? Marknaden handlar som vanligt om tillgång och efterfrågan och så länge folk vill ha mer Mario Party finns väl ingen anledning att sluta.

Medlem

Shit finns det 9 av dom nu, kommer ihåg när jag spelade det till Nintendo 64

Medlem

2 & 3 är mina favoriter iaf.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jag gillade även de som kom till Gamecube men ja.. sen blev det lite mycket
Ja, man kan tydligen få för mycket mario ;p

Inaktiv

Tänk om Nintendo slutat göra konsoller och istället släppa sina kära karaktärer såsom Zelda, Mario och Metroid på multiplattform, hade inte Nintendo kunnat göra ännu större vinster då ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Har ni fått en ny medarbetare?
Inte sett något från Linda Grip förrän nu

Medlem

Äsch, syrrans barn har iaf inte tröttnat på Mario Party 8 än efter 100tals speltimmar. Som morbror är man dock glad över att kunna köpa en ny version och få lite ny spelglädje!

Skribent

Köpte mitt ex idag, hoppas det är bättre än 8an som verkligen inte var bra. Lite skeptisk till det här med att åka runt i samma fordon samt att mynten är borta men får se hur det blir när man väl sätter sig ner med ett par polare för att lira.

En ok recension men saknar ett par saker, t.ex. hur får man stjärnor om man nu inte köper de för mynt? Hur vinner man? Hur pass mycket kan man ställa in jämfört med de äldre spelen? En av de saker jag stört mig mest på genom alla mario party är att man inte kan ställa in hur mycket en stjärna ska kosta eller hur många mynt man ska få för att hamna på en blå respektive röd ruta, vilka items som ska finnas att köpa i affären etc.

I övrigt kan jag säga att jag håller med ovanstående om att Mario party var bäst till N64 men även 4an och 5an till gamecuben är ok, 7an har jag faktiskt aldrig spelat.

Medlem

Det låter som att recensenten har spelat i enkelspelarläge. Det är ju inte rätt. Det är ju ett partyspel, men hur fungerar det när man spelar flera spelare? Det lämnar tyvärr en del övrigt att önska av recensionen...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Det låter som att recensenten har spelat i enkelspelarläge. Det är ju inte rätt. Det är ju ett partyspel, men hur fungerar det när man spelar flera spelare? Det lämnar tyvärr en del övrigt att önska av recensionen...

Varför låter det så menar du? Det har jag inte alls, testade både och.

Medlem

Trodde det förtjänade mer.

Skribent

Jag har bara spelat lite grann än så länge och fortfarande inte med tre polare som man "ska" göra med sådana här partyspel. Mitt intryck är dock att jag är inte tycker om de stora förändringar som serien genomgått. Gillar man de mer klassiska Mario Party spelen ska man nog hålla sig undan från det här för att inte bli för besviken.

Medlem
Skrivet av Linda Grip:
Skrivet av ibib:

Det låter som att recensenten har spelat i enkelspelarläge. Det är ju inte rätt. Det är ju ett partyspel, men hur fungerar det när man spelar flera spelare? Det lämnar tyvärr en del övrigt att önska av recensionen...

Varför låter det så menar du? Det har jag inte alls, testade både och.

För att du aldrig nämner att du spelat med andra och du nämner bara dina egna reaktioner, aldrig någon annans.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Tveksam recension. Lite högre standard på denna: http://loading.se/news.php?pub_id=18644. Tycker 9:an är flera gånger bättre än 8:an. Har kört det med en del som inte alls är förtjusta i Mario Party-serien och de älskade det.

Medlem

så dåligt,men får nog prova det själv trots allt.

1
Skriv svar