Vilken sorts musik gillar du?

Medlem

SUPERIDEA!

Ni som inte vet så håller jag på med nya "video game orchestra teamet"
och skakar liv i massa nintendo/supernintendo/etc covers som jag gjort under åran ....
men det jag saknar är att någon kommer med requests!
Vad önskas i dessa moderna tider att få höra ?
Jag kan tillägga att vi satsar väldigt mycket på Symphonic rock a la nightwish style på en del covers
a la mighty choirs, så om någon har nån bra idee vad som skulle funka så let me know !
Hittils har 7 låtar spelats in av 20 , sen får vi se när allt dyks upp i konserthuset
Give me requests!


signatur
Medlem

WOHOOOO!! 50% Hårdrock och metall!!!
I'm not alone!!
Rammstein for the win <3

Medlem

Senaste tiden har jag lyssnat en hel del på Deadmau5.

Medlem

För min del blir det så gott som all sorts industrimusik och neofolk. Med andra ord experimentelt och alternativt.

Ska jag välja något i listan så får det väl bli metal / elektroniskt / techno / rock / goth och synth.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?

vi får maila/smsa in o önska av bara fan!

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?

Saknar P3 Rock, eller vad det hette, som sändes en timme på torsdagkvällar förr. Eller sänds det fortfarande? Jag har slutat lyssna på radio.

Men iaf, jag kommer ihåg en torsdag kväll när jag körde hem från en polare. Slog på radion och snubben säger nått i stil med "nu ska vi lyssna på en ny låt från Agoraphobic Nosebleed".
För er som inte lyssnat på dom så lirar dom grindcore, vilket är en ganska smal genre.
Min haka föll i golvet och gaspedalen åkte ner i mattan. Ingen skadades tack o lov.

Medlem

Har hört det med, tror inte det är kvar dock.
Men jag har så svårt att förstå att dom bara spelar en viss typ av musik när så många vill höra nått annat än enbart Kent dagarna i ända.
(troligen avtal med stora musik bolag om jag får gissa)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?

Finns Rock Klassiker, mycket bättre än P3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jojo men P3 som är en av swe största och ska rikta sej imot ungt folk osv.. balblabla
ska väll spela sånt folk vill höra

iallafall Metall å skrillex äger!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?

Faktum är att P3 spelar det som ÄR populärast enligt topplistor. FZ återspeglar knappast hela Sveriges befolkning i musiksmak.

Medlem

nä, för de tar en låt spelar den så in i helvete så "den blir populär" :/
nä FZ gör inte det, men 50% säger en sak så... irl så tycker jag att jag vet om mycket flera metall/rock än rapp å pop och sånt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nä, för de tar en låt spelar den så in i helvete så "den blir populär" :/
nä FZ gör inte det, men 50% säger en sak så... irl så tycker jag att jag vet om mycket flera metall/rock än rapp å pop och sånt

Nej, det är inte riktigt så enkelt. De spelar låtar som är populära i världen. Ibland kan det vara så enkelt som de mest nedladdade låtarna på itunes. P3 väljer inte själva vad man spelar utan utgår från topplistor.
Gillar man rock och metal kan man lyssna på bandit. P3 spelar all musik, vilket jag anser är bra. Att musiken däremot inte alltid är superb är en annan sak. Däremot finns det massor med bra musik inom rap, pop "och sånt".

Citat:

3:s spellista är uppdelad i fem kategorier: A, B, C, D och E-listan.
A-låtar - spelas ca 2 gånger om dagen
B-låtar - spelas ca 1 gång om dagen
C-låtar - spelas ca 4 - 5 gånger i veckan
S-låtar - spelas ca 3 - 4 gånger i veckan
E-låtar - spelas ca 2 - 3 gånger i vecka
A-listan är hitsen. B-listan består av låtar som tidigare spelats på A-listan eller som vi bedömmer har chansen att bli populära. C-listan består av låtar eller artister som är bekanta för lyssnarna. D-listan är en etableringslista och E-listan består av låtar med ett smalare sound och uttryck.

Medlem

51.3% till oss hårdrockare, hehehe fan vad vi kan om vi vill!


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Oj, halvt omöjligt att välja en. Skulle egentligen vilja rösta på både pop, punk och rock men var tvungen att välja en så det blev pop. Men jag lyssnar på princip allt. Klassiskt, elektroniskt, blues, folk, reggea. Det enda jag insett att jag faktiskt inte är vidare förtjust i är hårdrock. Metal och de tyngre varianterna fungerar men denna klassiska hårdrock á la ACDC, Kiss, etc tycker jag mest är tråkig.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av IceMan:

nått jag aldrig förstår, varför spelar inte p3 metall när så många gillar det?

Finns Rock Klassiker, mycket bättre än P3.

Tyvärr så finns inte Rockklassiker i Östergötland... =(

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr så finns inte Rockklassiker i Östergötland... =(

Längesedan jag körde nätradio, men massa stationer du inte kan få in med radion, kan du få in med internett. Dvs de kör även på nätet och jag har ett svagt minne av att Rockklassiker gör detta. Jag kan dock ha fel.

On Topic. Tung hårdrock ifrån/den typ 70-80 talet typ sabbath/judas/purple etc.
Dvs tung melodisk hårdrock med excellenta musiker/sångare/låtskrivare som vet vad de gör och med relativt låg bpm och inga illvrålare till sångare (grovlare?)
"Nyare" band typ Ramstein och Rob Zombie funkar med men tyvärr går många nyare bra som lirar bra musik bort pga värdelös sångare.

Har vart musiker i många år och tyvärr måste jag säga att standarden har sjunkit radikalt på banden...de kan inte göra ett riktigt solo och föredrar att bröta och skrika, dock finns flera undantag.

Sen finns band som Tangerine Dream, Pink floyd etc som jag alltid älskat, finns en hel shanger med liknande och sen finns den simplistiska bluesen med tex Howling Wolf som gör rak enkel musik som går rakt in i skrevet/hjärtat.

Kunde fortsätta med mer men då blir det långt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

123
Skriv svar