Alan Wake's American Nightmare

Robot
Alan Wake's American Nightmare

Alan flyr till Arizona och möter samma fiender på samma bistra humör. Mardrömmen fortsätter, men den är betydligt mindre skrämmande än sist.

#remedy, #alan-wake, #alan-wakes-american-nightmare, #microsoft


Medlem
Alan Wake's American Nightmare

Allan wake gör en resident evil? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Medlem

-För mycket action

Ofta det går att ha för mycket action )

Avstängd

Jag ser inte Alan Wake som ett skräckspel, utan mer som ett action/adventure spel...

Medlem

synd att ingen kan göra bra skräck längre.

Medlem
Citat:

är du i originalet kunde gå långa stunder utan att bli attackerad (och då få ett nervöst sammanbrott av minsta lilla ljud) tvingas du här skydda dig mot en så strid ström monster att du inte hinner bli skrämd.

Jag undrar om vi spelade samma spel. Min största kritik mot originalet var att det kom fiender hela tiden, så att det aldrig ens försökte bli ett läskigt spel.

Inaktiv

För mycket action i vanliga spelet också, och de är sega. Man får inget ut av att nöta en oändlig massa fiender, spelaren vill bara vidare till nästa storyelement.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Flakmonkey
Skrivet av båtsman:
Citat:

är du i originalet kunde gå långa stunder utan att bli attackerad (och då få ett nervöst sammanbrott av minsta lilla ljud) tvingas du här skydda dig mot en så strid ström monster att du inte hinner bli skrämd.

Jag undrar om vi spelade samma spel. Min största kritik mot originalet var att det kom fiender hela tiden, så att det aldrig ens försökte bli ett läskigt spel.

Vad som räknas som för mycket skiljer är ju högst individuellt, men om du tyckte att det var för mycket i originalet och jag inte gjorde det medan jag tycker att det är för mycket nu så kan du ju dra egna slutsatser om hur mycket det är nu

Medlem

för mkt action? ehhhhhhhh ok

Medlem

bra skrivet, för mycket action var precis det jag tänkte när jag bara såg bilderna, trodde alan wake skulle vara lite mer skräck. När fienderna bara kommer så som i resident evil så får man ju aldrig den där känslan av spänning..

Vissa saker var riktigt bra i AW, men de sneglade lite för mycket på Carpenter och King i vissa fall att man kände sig trött innan spelet var slut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

man kan inte få för mycket action hörru

Medlem

varför går alla survival horror games emot hardcore action spel ? får hoppas nästa Silent hill har den rätta känslan inne

Medlem

Inget konstigt med *För mycket action*. det är nått som tyvärr de flesta spel lider av

Trist att de gick i en mer actionbetonad inriktning i den här sidotiteln. Det jag uppskattade mest med Allan var stämningen och atmosfären, inte att man behövde panga på en massa tramsiga monster. Hoppar nog över det här.

Medlem

*Facepalm* på folk som inte förstår kritiken med för mycket action. Många av höjdpunkterna i originalet var de lugna momenten när man kunde insupa atmosfären. The Signal och The Writer hade för mycket action dock.

Ett exempel där mindre action blir effektfullt är i Dead Space 2 en bit in i spelet när man inte stöter på någon fiende på 15-20 minuter. Det enda som man stöter på är alla möjliga ambienta ljud som får det att krypa längs ryggraden. Vad som händer då är att spelarens fantasi får jobba istället för avtryckarfingret. Det man inte ser,känner till, det okända utan bara kan föreställa sig är det som skrämmer mest. Amnesia verkar göra det här väldigt bra också.

Medlem

+ Underhållande
- För mycket action?
Brukar inte action vara det som är underhållningen?

Men kan hålla med om att för mycket action förstör skräck spel eller vad man ska kalla dom.
Man blir van med fienderna och när dom kommer hela tiden så blir det typ som ett arkadspel där man bara slaktar..

Redaktör
Skrivet av asdfg:

Ett exempel där mindre action blir effektfullt är i Dead Space 2 en bit in i spelet när man inte stöter på någon fiende på 15-20 minuter. Det enda som man stöter på är alla möjliga ambienta ljud som får det att krypa längs ryggraden. Vad som händer då är att spelarens fantasi får jobba istället för avtryckarfingret. Det man inte ser,känner till, det okända utan bara kan föreställa sig är det som skrämmer mest. Amnesia verkar göra det här väldigt bra också.

Håller helt med. Ridley Scott visade det förträffligt med mästerverket Alien (och James Cameron tappade det lite med Aliens, även om det är en jäkligt bra actionfilm).


signatur
Medlem

Jag vart djupt besviken på Alan Wake så denna får glida förbi.
Sen vad gällande action i skräckspel så är jag helt inne på asdfgsspår. Mindre action och en fingertoppkänsla för ljudplacering är väldigt mycket effektivare än bara låta vågor av fiender komma mot en.

KoP
Medlem

Klarade precis Alan Wake's American nightmare och.. wow.. absolut värt 1200 ms points! Längtar redan till AW 2.
Sen var det ju inte fy skam att spelet innehöll en ny låt av "Old Gods of Asgard".

1
Skriv svar