Runor ej längre föremål i Diablo 3

Robot
Runor ej längre föremål i Diablo 3

Du kommer inte längre hitta olika runor på marken när du springer omkring och kämpar, utan istället låser du upp nya runtyper allt eftersom du går upp i nivå. Ett nytt system för förmågohantering tillkommer också.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Runor ej längre föremål i Diablo 3

Skönt att slippa plocka upp en massa extra skräp.

Medlem

Ju mer Blizzard gör om spelet desto mer nervös blir jag.

Tycker redan det är skit tråkigt att dom tagit bort stats och att skill tree är borta.

Nej jag är kanske bakåtsträvande men jag skulle gärna haft det som D2


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag kan då inte säga så mycket om stats grejen, för om du tittar på diablo 2 så lägger du i slutändan bara de stats du behöver på str och dex, resten lägger du i HP. Så alla som var hög level hade samma stats, förutom mellan karaktärer förstås då de har olika krav för att kunna använda deras vapen. Så ska jag vara ärlig så kunde diablo 2 ha tagit bort stats delen i d2 och de hade inte gjort någon skillnad.

Medlem

Tycker varken att de är bra eller dåligt att dom ändrar Diablo såhär pass mycket. Kul med nytt men samtidigt tveksam på resultatet. Tyckte själv att runor bara låg och tog en massa plats

Medlem

Finns ju absolut ingen anledning att ha mer än 1 karaktär av varje klass.

Alla kommer ha alla klasser på max lvl och ingen riktig customization, casual Wow stil på hela paketet.

Medlem

Det är väl själva pryl letandet och meckandet runt det som varit D2s grej. Ju mer sådant de plockar bort desto mindre intressant blir det...skott i foten tror jag!

Medlem

Sen är jag osäker vad jag tycker om skillsystemet och att det är cooldown på att byta skills.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Ju mer Blizzard gör om spelet desto mer nervös blir jag.

Tycker redan det är skit tråkigt att dom tagit bort stats och att skill tree är borta.

Nej jag är kanske bakåtsträvande men jag skulle gärna haft det som D2

Håller med, det är småsakerna som gör mycket av spelet. De har ju redan tagit bort town portal och identify scrollsen om jag inte är ute och cyklar. Och de tillförde en viss känsla i spelet, en viss micromanagement fast av väääldigt låg nivå, men den fanns där.

Att de gör allt lättare såhär nära release måste handla om deras konsol version.

Får väl hoppas på Path of Exile om d3 floppar

Inaktiv

Har dom kvar det här med att man hittar diverse böcker som höjer dina skills, och kläder med magic find egenskaper ?
och så gillade man att man kunde ha en en köpt medhjälpare som levlade up och som man kunde ge bra grejer,

medhjälparn var ju ofta starkere än man själv när var låglevel, speciellt magen var det vad man minns, och vid högre lvlar så var ju medhjälparn bra å ha om han hade frost och frös fiender, det underlättade ju en del.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Blizzard jag blir så himla förbannad på er! Sluta förstöra ett spel som var ( nästan ) allt vad vi ville ha! Å detta gör ni för att göra spelet enklare för nybörjare, era soppor! Alla kommer över nybörjarskiten efter 1 timma med disblo iallafall! Å skit i att dumma ner allt till ingenting bara för att konsolversionen ska bli spelbar. Vet hut!!

Medlem

Att dom tog bort stats/skilltree , känns mer eller mindre som the biggest blow och personligen
tycker jag att det blir lite mera av Arcade lir av det hela då vilket inte känns så kul. heh nästa blir
väl att dom tar bort inventory


signatur
Medlem

Vafaaaaan. dom sabbar mer och mer, man blir fan mindre o mindre sugen ju mer man hör att dom dummar ner det.

Var illa nog med deras skillsystem dom lade in i trean, nu tar dom även bort glädjen med att hitta random grejer som kan göra om dina skills, GAH!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det ska liksom vara detta konsol fördummande , snabbt enkelt å 3 års vänligt :P.
Pc = Mer advanced,
nu börjar tyvärr D3 lukta konsol


signatur
Medlem

I mina ögon är blizzards tid förbi. Älskade Dibbe2, men kommer passa på D3.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Path of Exile ser bara bättre och bättre ut för varje patch blizzard släpper @ D3 alltså.. sitter i closed betan just nu @ PoE, riktigt skön känsla i det. Och då har dom ju bland annat fortfarande 2 acter till dom ska släppa, och minst en "klass" till. Rekommenderar starkt att signa upp, dom kör random invite till 1 person var 4e minut. Open betan är på väg också.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Dinskugga:

Ju mer Blizzard gör om spelet desto mer nervös blir jag.

Tycker redan det är skit tråkigt att dom tagit bort stats och att skill tree är borta.

Nej jag är kanske bakåtsträvande men jag skulle gärna haft det som D2

Håller med, det är småsakerna som gör mycket av spelet. De har ju redan tagit bort town portal och identify scrollsen om jag inte är ute och cyklar. Och de tillförde en viss känsla i spelet, en viss micromanagement fast av väääldigt låg nivå, men den fanns där.

Att de gör allt lättare såhär nära release måste handla om deras konsol version.

Får väl hoppas på Path of Exile om d3 floppar

Jag har spelat en hel del torchlight sista tiden, och jag kan inte se hur dessa scrolls lägger till något mervärde för spelet. Antingen så gör man scrolls så sällsynta så man måste prioritera när de ska användas (vilket kommer leda till frustration då man kanske inte kan använda den gear man lootar, alternativt inte kan loota för väskan är full och man kan inte göra sig av med det) eller så gör man som i torchlight där de mest tar väskutrymme och blir ett extra irritationsmoment. Jag keybindade identify scrollsen till sist för jag tyckte det tog för mycket tid. Det finns inget val i det, då blir det inte intressant gameplay.
Samma sak gällde stats, stackade ju ändå bara 2 saker till varje klass. La nån ströpoäng här och där mest för att kunna använda vissa items. Poänglösa val är inte roliga.

Medlem

känns riktigt bra.

Medlem

Jag förstår inte riktigt det här spelet längre.

Det känns mer o mer som om dom inte har nån vision utan bara lägger till / tar bort vartefter. Och det är inte en bra sak.

Medlem

Inte så värst förvånad, det verkade vara ett helvete att balansera när det var så pass många. Tror det är en sån sak som låter bättre än det faktiskt var, och det nya systemet vice versa. Sämre än det egentligen är.

Medlem

Oj, oj, oj... Folk verkar inte veta hur Blizzard fungerar. Diablo 3 kommer äga sönder allt på marknaden även om de även sänker upplösningen till 1x1.

Alla vet väl att allt som Blizzard rör vid blir till guld.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Oj, oj, oj... Folk verkar inte veta hur Blizzard fungerar. Diablo 3 kommer äga sönder allt på marknaden även om de även sänker upplösningen till 1x1.

Alla vet väl att allt som Blizzard rör vid blir till guld.

Fanboys ser vad dem vill se i en produkt från Blizzard. Vill dem se perfektion, så gör dem det. Gäller ju givetvis alla slags fanboys, men Blizzard har ju en hel del sådana. Det kommer sälja som smör, tyvärr, för att folk gillar att stödja nerdummade grejor spel eller spel som aldrig förnyas på något sätt och vis *host*CoD*host*


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Fan va skönt, om det fanns 5 ranker av varje runa och man vill prova plocka in och ut runor från skills skulle det varit ett enormt antal runor i inventoryt.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Fan va skönt, om det fanns 5 ranker av varje runa och man vill prova plocka in och ut runor från skills skulle det varit ett enormt antal runor i inventoryt.

Fast det resonemanget fattar jag inte. Som mest blir det väl 5x7=35 runestones, och ja det tar upp mycket plats i inventoryt; men det är väl enkelt löst med en runebag lr ngt, som tar upp en eller bara några få platser i inventoryt.

Medlem

FZ i ett nötskal. Ändra en grej och alla tror att det blir ett casual spel helt plötsligt.

Medlem

Kul med nytänkande, men varför ta bort något som redan var bra?
Har aldrig haft problem med runor som items.

Det känns som att diablo 3 kommer allt längre bort ifrån vad jag gillade med de tidigare diablo spelen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag var 8 år när jag spelade diablo 2... Varför göra ett redan lätt koncept.lättarr? Vill blizzard få 5åringar att spela eller??

Jag förstår inte... Kan någon förklara för mig?! Spelindustrin riktar sig mer å mer mot idioter och latmaskar

Medlem
Skrivet av FUtech:

Det är väl själva pryl letandet och meckandet runt det som varit D2s grej. Ju mer sådant de plockar bort desto mindre intressant blir det...skott i foten tror jag!

Håller med fullt ut på det här. Det var ju inte strävandet av kombinationer som var grejen, utan det extrema letandet. Gissa varför man har så många timmar spenderade på just D2...


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

men inget dropp på runor. FML de överjobbar allt och förstör det.

Medlem

Automatisk stats, automatiska skills, nu automatiska runor? Nästa steg: utrustning du automatiskt låser upp när du levlar så att alla får samma. Det går ju inte att balansera de miljontals olika föremål som kan droppas.

Vad fan hände med det här spelet? Kommer jag att få göra någonting själv? Det börjar kännas som ett spel jag kommer kunna lira med en hand, på typ Newsground.

123
Skriv svar