Världskrig i Guild Wars 2

Robot
Världskrig i Guild Wars 2

Strider där spelare från tre olika servrar slåss om områden under två veckor. Episkt så det förslår!

#nyhetstips, #guild-wars-2, #arenanet


Inaktiv
Världskrig i Guild Wars 2

Sick!

Medlem

Riktigt sjukt sugen!

Medlem

Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Holy S*** Swtor pvp släng dig i väggen.

Medlem

Låter bra, frågan är om det blir lika bra.

Medlem

Taggad nåt så in i...

låter osunt nu kommer fler sitta fast och i betydligt längre tid. Men säkert kul om man är med


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag tror att Fredrik Eriksson just blev min nemesis. D:

Hoppas att det blir bättre än de ack så överhypeade belägringarna i Age of Conan. Men det tror jag att det blir också.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.

Jag försökte föreställa mig hur en vetenskapserotisk hemtenta såg ut innan jag läste om meningen. Not a pretty sight...

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag tror att Fredrik Eriksson just blev min nemesis. D:

Hoppas att det blir bättre än de ack så överhypeade belägringarna i Age of Conan. Men det tror jag att det blir också.

Haha, jo men ArenaNet har ju mycket erfarenhet av fraktionsstrider (Guild Wars: Factions bland annat ^^) och så vidare. Det har funnits med länge, så att de tar det till nästa nivå känns rätt givande.

Jag minns tidiga Hall of Heroes från Guild Wars innan det förändrades. Åh jäklar vad skoj det var.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Harpa:

Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.

Jag försökte föreställa mig hur en vetenskapserotisk hemtenta såg ut innan jag läste om meningen. Not a pretty sight...

Hahaha, fan va gött.

"Lets say we're both hydrogen and when I see you all I can think about is fusion."


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"Undertecknad har aldrig avundsjukshatat honom så mycket som just nu." bådar gott

Medlem

Låter som en riktigt rolig sysselsättning för guilder och små grupper

Medlem

låter kul men jag kan föreställa mig att det blir ganska obalanserat eller hur funkar det? när tillräckligt många från båda servrar köat så startar det? eller kommer det vara så att spelar man på en server med folk som inte "bryr" sig så missar man saker?

Jag har aldrig spelat GW men spelade WOW och tycker det påminner om WG eller TB.


signatur
Medlem

Hehe, lite skillnad från 12 vs 12 striderna i Alliance Battles i GW1!

Inaktiv

Världskrig är väl ändå inget nytt? Har funnits i Wow sedan det kom.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av showerguy:

Världskrig är väl ändå inget nytt? Har funnits i Wow sedan det kom.

Du missar hela poängen, Det är Server vs Server, inte Alliance vs Horde

Medlem

Dark Age Of Camelot hade 3 realms som slogs mot varandra (underbart spel förövrigt) men 3 servers är epic


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

jävligt tufft att man levlar och får gear i rätt spann där oxå, kan man strunta helt i pven om man vill det. (men jag vill ha både och, jag vill testa allt)

snuskigt avis på Fredrik som kanske sitter och spelar gw2 precis just nu? =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av showerguy:

Världskrig är väl ändå inget nytt? Har funnits i Wow sedan det kom.

Tro det eller ej - men wow var långt ifrån först med det....också precis som det mesta annat!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Nu ska man väl kanske inte hypa det här spelet så mycket, jag är så där intresserad själv men bara den grejen att detta MMO är UTAN någon månadskostnad är ju bara WINNING. Om detta spel levererar så har jag svårt att se något företag kunna ta en prenumerations avgift för att få spela deras spel. Allt snack om serverkostnad och dylikt e tydligen bara bullshit. Boxtoplay och freetoplay e framtiden boys and girls!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

AWESOME! ohhoo jag får nästan orgasm när jag hör det här kommer bli grymt Guild Wars 2: Blir det största MMORPG spelet genom tiderna WoW: Tappar sin MMO status Guild Wars 2 kliver upp på toppen. Guild Wars 2 kommer defenitift äta upp min fritid

Medlem

Något som skulle kunna ta ner coolhetsfaktorn massor är om world vs world skulle visa sig bli en laggfest när hundratals spelare möts från 3 servrar, men det är förhoppningsvis sådant de kommer testa & fixa nu under betan.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.

Skriv en studie om GW2 - du kan göra vilken studie som helst, allt du behöver är en frågeställning och en metod.

Tips på frågeställningar:

- Intervjua folk om vilken klass de finner mest intressant och varför - sammanställ och presentera med statistik följd av en diskussion.

- Jämföra spelet med liknande spel som kommit tidigare och se vilka funktioner som verklige när nyskapande. Server vs Server har exempelvis gjorts tidigare i DAoC.

- Jämföra dps/support med olika klasser och diskutera vilken klass som är mest effektiv i given situation.

- Kartlägga influenser från andra spel och inverkan som tidigare spelidéer haft på utvecklingen av GW2.

- Intervjua folk och kartlägga deras förväntningar...

Kort sagt, du kan skriva en studie om vad som helst i stort sett som har med spelet att göra.

Lite inspiration:

[http://www.uppsatser.se/uppsats/ba630b428b/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/0320b34f64/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/25f93a7ea4/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/182f16c9e3/]

Behöver jag nämna att jag är lärare?

Medlem

Stora ord, får se om dom kan leva upp till sin hype

Medlem

Ja den riktiga hypen lär börja på måndag.

Medlem

Server mot server!? RÄTT! Finally, somebody gets it!

12
Skriv svar