Världskrig i Guild Wars 2
Strider där spelare från tre olika servrar slåss om områden under två veckor. Episkt så det förslår!
#nyhetstips, #guild-wars-2, #arenanet
Jag tror att Fredrik Eriksson just blev min nemesis. D:
Hoppas att det blir bättre än de ack så överhypeade belägringarna i Age of Conan. Men det tror jag att det blir också.
Haha, jo men ArenaNet har ju mycket erfarenhet av fraktionsstrider (Guild Wars: Factions bland annat ^^) och så vidare. Det har funnits med länge, så att de tar det till nästa nivå känns rätt givande.
Jag minns tidiga Hall of Heroes från Guild Wars innan det förändrades. Åh jäklar vad skoj det var.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.
Jag försökte föreställa mig hur en vetenskapserotisk hemtenta såg ut innan jag läste om meningen. Not a pretty sight...
Hahaha, fan va gött.
"Lets say we're both hydrogen and when I see you all I can think about is fusion."
By deciding what is right you ultimately end up blind.
låter kul men jag kan föreställa mig att det blir ganska obalanserat eller hur funkar det? när tillräckligt många från båda servrar köat så startar det? eller kommer det vara så att spelar man på en server med folk som inte "bryr" sig så missar man saker?
Jag har aldrig spelat GW men spelade WOW och tycker det påminner om WG eller TB.
jävligt tufft att man levlar och får gear i rätt spann där oxå, kan man strunta helt i pven om man vill det. (men jag vill ha både och, jag vill testa allt)
snuskigt avis på Fredrik som kanske sitter och spelar gw2 precis just nu? =D
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Nu ska man väl kanske inte hypa det här spelet så mycket, jag är så där intresserad själv men bara den grejen att detta MMO är UTAN någon månadskostnad är ju bara WINNING. Om detta spel levererar så har jag svårt att se något företag kunna ta en prenumerations avgift för att få spela deras spel. Allt snack om serverkostnad och dylikt e tydligen bara bullshit. Boxtoplay och freetoplay e framtiden boys and girls!
3080, i9-11900F, DDR4 64GB
Något som skulle kunna ta ner coolhetsfaktorn massor är om world vs world skulle visa sig bli en laggfest när hundratals spelare möts från 3 servrar, men det är förhoppningsvis sådant de kommer testa & fixa nu under betan.
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Jag försöker slipa ihop en vetenskapsteoretisk hemtenta men allt jag tänker på är Guild Wars 2. Hjälp mig.
Skriv en studie om GW2 - du kan göra vilken studie som helst, allt du behöver är en frågeställning och en metod.
Tips på frågeställningar:
- Intervjua folk om vilken klass de finner mest intressant och varför - sammanställ och presentera med statistik följd av en diskussion.
- Jämföra spelet med liknande spel som kommit tidigare och se vilka funktioner som verklige när nyskapande. Server vs Server har exempelvis gjorts tidigare i DAoC.
- Jämföra dps/support med olika klasser och diskutera vilken klass som är mest effektiv i given situation.
- Kartlägga influenser från andra spel och inverkan som tidigare spelidéer haft på utvecklingen av GW2.
- Intervjua folk och kartlägga deras förväntningar...
Kort sagt, du kan skriva en studie om vad som helst i stort sett som har med spelet att göra.
Lite inspiration:
[http://www.uppsatser.se/uppsats/ba630b428b/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/0320b34f64/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/25f93a7ea4/]
[http://www.uppsatser.se/uppsats/182f16c9e3/]
Behöver jag nämna att jag är lärare?