Microsoft: Ingen ny Xbox under 2012

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Jag hoppas hela nästa konsol generation kommer floppa, samt att vi blir av med utgivare som Activision, EA och Ubisoft. Det skulle öppna upp större möjligheter för folk som faktiskt har passion för spel och skapa nya ideér utöver motioncontrol gimmick bullshit. Visst marknaden skulle tillfälligt förlora miljontals spelare och troligtvis hundratals utvecklare, men jag kan inte beskriva hur lite jag bryr mig om det nu med tanke den massiva mediokra multiplatforms mentaliteten som infekterat markaden dem senaste 5-6åren.

Varför detta? De hindrar ju inte indieutvecklarna om du nu tilltalas av dem.

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Varför detta? De hindrar ju inte indieutvecklarna om du nu tilltalas av dem.

Dem hindrar definitivt indie utvecklare från att bli riktigt stora och vanliga utvecklare allmänt från göra dem riktigt stora originella titlarna utan att dem måste bli förpestade av att allt ska anpassas till mainstream marknaden och/eller konsolernas begränsade hårdvara samt taskiga kontrollsystem.

Vi kommer troligtvis aldrig få se en till studio som Valve eller Blizzard igen så länge parasitföretag som Microsoft, Nintendo, Sony, EA, Ubisoft & Activision styr marknanden som dem gör idag och slänger bort mer än hälften av alla pengar på marknadsföring, plastgitarrer, motioncontrol och liknande skräp tillbehör.

På det som sen blir över läggs mest på fantasilösa och uttjatade remakes, prequels och sequels till förbannelse. Om det sen någon gång kommer upp en ny unik titel måste den självklart vara multiplatform och anpassas efter sämsta tänkbara kontrollsystem och hårdvara, så all potential för ett riktigt unikt och välpolerat spel minimeras snabbt.

Och om man idag som indie utvecklare ska lyckas på samma sätt som många av dem framgångsrika 90-tals utvecklarna är ena alternativet att bara hora ut sig till någon av parasit företagen, dvs då var det roliga slut redan där, börja slava på generic crap game #852346434. Andra alternativet är att köpa grisen i säcken och chansa på en ny unik titel som kan få in tillräckligt med pengar för att kunna utveckla nästa stortitel, som i sin tur ska sen kunna klara av finansiera nästa projekt osv, vilket inte är det lättaste med tanke på hur mycket dyrare spel är att utveckla idag.

Sen är det inte alltid säkert det blir något av en framgångsrik indie studion ändå, dels då med tanke på hur svårt det är att fortsätta utveckla bra spel och dels hur lätt det är att lockas till den mörka sidan som ofta erbjuder mer tryggheten och snabba pengar.

Medlem

1. Det här är inte oväntat, ÄVEN om MS släpper en ny konsol 2012 skulle de INTE säga det nu. 360 säljer bättre än någonsin, Kinect lika så, och om de utannonserar 720 dödar de försäljningen. På E3 kommer vi att få veta mer, möjligtvis se 720, men där före kommer allt att förnekas.
Man vill inte döda 360-försäljningen och inte att Sony/Nintendo ska veta vad de planerar för hårdvara och funktioner så här tidigt, då hinner de anpassa sig.

2. När Wii U släpps påbörjas en ny generation, kanske inte för casuals generellt men för spelare över lag. Den konsol som är först ut ch har vettig arkitektur, kommer utvecklarna snabbast vänja sig vid att använda och den blir ledande för nästa generation, som 360 var för denna.
Nintendos nya konsol är stark nog för att kunna ta den platsen, och MS vet att de lever och dör på 3:e part (samt Halo) så de kan inte låta det ske. Alltså får vi en 720 senast 2013 skulle jag anta, om Wii U släpps sent 2012, och Ps4 sent 2013/2014.

Jag tror den kommer 2014...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte läst alla trådarna i i denna spalt, men vill gärna ge en syn egen liten syn på ett par saker. För det första så tror jag, precis som artikeln säger, ny Xbox nästa år. Jag tror dessutom Sony släpper sin under nästa år, även om de möjligen inget babblar om på den kommande E3-mässan, vilket jag misstänker MS kommer göra.

För det andra så läste jag ett par kommentarer om att det är tur att PCn finns, och att 360 och Ps3 levererar grafik från ca 2008. Ja jag håller med om att PC är bra, men jag skulle vilja påstå att det inte riktigt går att jämföra PC med konsoler.
Gör man det så är man också tvungen att förvandla PCn till en lika statisk maskin som konsolerna är, både hårdvarumässigt och framförallt prismässigt.
Sett en gräns idag, som de flesta av oss anser va smärtgräns att betala för en ny konsol. Minns ramaskriet när Ps3 släpptes för sitt nypris någon?
Det pris du nu har i skallen för va du mest skulle betala för en ny konsol, är också det pris du ska bygga upp en speldator för om du ingen har, bortsätt skärm, och vipps så har du den grafik som det är att jämföra med.
Kastar man ihop en dator för 15-20 tusen och påstår att det är dagens grafik att jämföra med är man ute och cyklar anser jag.

Medlem

Jäkla konceptbilder ni hittar då.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Haziza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Haziza:

Ni kan glömma allt som har med HVD att göra. Blu Ray är här för att stanna ett bra tag, tro inget annat. Ni tror väl inte de tar fram ny tekniker som knappt hinner ut på marknaden innan de bytts. DVD är fortfarande större an Blu Ray säger en hel del vad majoriteten har för standard.

Kolla bara på det som kom före Bluray.

Och?

Ja du sitter och predikar om hur bluray är här för att stanna sedan säger jag bara att du ska tänka på vad som hände med HD DVD.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det gör absolut ingenting, för med alla traditionella konsoller och emulatorer som finns på marknaden, så finns över 1000 000 spel att tillgå, som är sk vaporware

Och med Homebrew så är allting möjligt!

Och vem vill inte lira originalen, Donkey Kong, Super Mario Bros, Pacman, Space Invaders, Yie Are Kung Fu Commando, Killer Instinct, Zaxxon, Spy Hunter, Punch Out, Lunar Lander, Karate Champ

Dem konsoller som kommit/kommer är förvisso snygga som attan, men saknar värmen, glöden, intensiteten och de komplexa spelideer samt glädje som gjorde arcad och tvspelen så populära i början utav 80 talet. Idag handlar det om bara en enda sak, PENGAR och GRAFIK, inget annat.

Upplevelsen och känslan, finns bara kvar i ett fåtal spel och inte många slår sina tidigare bröder och systrar vare sig det gäller mjuk eller hårdvara.

Det finns ingen WOOW effekt längre, möjligtvis när man såg "Demot" på Zelda i WII U, men det var ett demo och det vet man hur dem är uppbyggda.

Så även om det inte blir en 720, 1440 eller 2880 samt PS4, så lär man inte lipa för vi har mängder med spelhistoria i datorerna som förtjänar en runda till!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

- Jodå, vi kommer att släppa nya Xbox snart - så sluta köp 360:in.

Yeah, right - det skulle någon från företaget säga ens om det var sant.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

- Jodå, vi kommer att släppa nya Xbox snart - så sluta köp 360:in.

Yeah, right - det skulle någon från företaget säga ens om det var sant.

Jaså? Playstation 2 sålde bättre än playstation 3 ett rejält tag vill jag minnas

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Haziza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Haziza:

Ni kan glömma allt som har med HVD att göra. Blu Ray är här för att stanna ett bra tag, tro inget annat. Ni tror väl inte de tar fram ny tekniker som knappt hinner ut på marknaden innan de bytts. DVD är fortfarande större an Blu Ray säger en hel del vad majoriteten har för standard.

Kolla bara på det som kom före Bluray.

Och?

Ja du sitter och predikar om hur bluray är här för att stanna sedan säger jag bara att du ska tänka på vad som hände med HD DVD.

Hur kan du jämföra de två? haha


signatur

AYY LMAO

Medlem

Dom vill vänta på PS4, som Sony sagt inte släpps förrän nya xbox kommer, så det blir inga nya konsoler överhuvudtaget.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Hymer:

Men gris konsoler som håller utvecklingen tillbaka. Orka spela snart med grafik ala 2008-2009

Visst släpptes x-box 2005 och ps3 2006?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av RaymonD:

Sony vill garanterat vänta till PS4 kan utrustas med Bluray 2 eller vad det kommer heta för att stödja 4k skärmar.
Men i min mening är 360 redan föråldrad och tacka gudarna för att PC finns

Bluray 2, är det ingen risk att ps4 an blir lika dyr som ps3an då när den släpptes ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar