Nu kan du registrera dig för betan till Tera

Inaktiv
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ichabod:

Förstår inte varför folk ska klaga på allting som inte passar dem själva.
Det finns så stort utbud av spel, så varför börja gnälla och klaga när det dyker upp ett som inte passar just dig?
Detsamma gäller konsol/PC diskussionen, det är väl bara ignorera de spelen som inte tilltalar dig?

När man blir besviken på uppföljare/spel som suger ¤%&¤# så är det en rättighet att klaga och gnälla, särskilt när det beror på girighet.

Det blir inte bättre av att gnälla. Det är inte precis så att skaparna går in här för att se vad ni skriver om deras spel för att sedan förbättra saker och ting. Sedan är det rätt drygt att folk ens klagar. Ingen har tvingat er att spela eller läsa om spelen som ni ogillar.

Förövrigt var inte spelet så tilltalande för mig. Kan vara för att jag är inte riktigt en mmo människa ända mmo/hack n' slash spelet jag ser framemot är diablo 3.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ichabod:

Förstår inte varför folk ska klaga på allting som inte passar dem själva.
Det finns så stort utbud av spel, så varför börja gnälla och klaga när det dyker upp ett som inte passar just dig?
Detsamma gäller konsol/PC diskussionen, det är väl bara ignorera de spelen som inte tilltalar dig?

När man blir besviken på uppföljare/spel som suger ¤%&¤# så är det en rättighet att klaga och gnälla, särskilt när det beror på girighet.

Det blir inte bättre av att gnälla. Det är inte precis så att skaparna går in här för att se vad ni skriver om deras spel för att sedan förbättra saker och ting. Sedan är det rätt drygt att folk ens klagar. Ingen har tvingat er att spela eller läsa om spelen som ni ogillar.

Förövrigt var inte spelet så tilltalande för mig. Kan vara för att jag är inte riktigt en mmo människa ända mmo/hack n' slash spelet jag ser framemot är diablo 3.

Alla har väl rätt till att uttrycka sin åsikt om saker, vare sig det är något positivt eller negativt. Man kan ju vända på ditt resonemang och säga att ingen har tvingat dig till att läsa inläggen på forumet.

Medlem

Så länge Frogster har sina fingrar med i leken håller jag mig borta

Medlem

Kan nog aldrig skada signa o se för sig själv.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av qun0:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ichabod:

Förstår inte varför folk ska klaga på allting som inte passar dem själva.
Det finns så stort utbud av spel, så varför börja gnälla och klaga när det dyker upp ett som inte passar just dig?
Detsamma gäller konsol/PC diskussionen, det är väl bara ignorera de spelen som inte tilltalar dig?

När man blir besviken på uppföljare/spel som suger ¤%&¤# så är det en rättighet att klaga och gnälla, särskilt när det beror på girighet.

Det blir inte bättre av att gnälla. Det är inte precis så att skaparna går in här för att se vad ni skriver om deras spel för att sedan förbättra saker och ting. Sedan är det rätt drygt att folk ens klagar. Ingen har tvingat er att spela eller läsa om spelen som ni ogillar.

Förövrigt var inte spelet så tilltalande för mig. Kan vara för att jag är inte riktigt en mmo människa ända mmo/hack n' slash spelet jag ser framemot är diablo 3.

Alla har väl rätt till att uttrycka sin åsikt om saker, vare sig det är något positivt eller negativt. Man kan ju vända på ditt resonemang och säga att ingen har tvingat dig till att läsa inläggen på forumet.

Nä ingen har tvingat mig att läsa, men jag sätter mig inte ner och finner tusen anledningar att hata spelet. För jag ogillar inte idén om spelet eller att det är ett mmo bara att det inte var tilltalande för mig så har då inte gjort som dom flesta här inne som spytt ut skit även om dom inte ens tänkt spela det. Sure läsa får man väl göra men ogillar man spelet och ändå inte tänker testa det behöver man inte komma med en massa dynga.
Därför tycker jag inte ditt motargument fungerade så värst bra

Medlem

Vad jag har längtat efter att få testa det här spelet, hoppas man kommer med i betan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Fint med Grind

Medlem

Tyckte ni var ganska långsamma på att lägga ut den här nyheten faktiskt ;P.

Ganska förvånad över att folk har skrivit "underbart ett till skitdåligt mmo" när alla jag snackat med har längtat som fan till just detta spelet. För det första så har dem westerinserat spelet så att levelingen inte ska vara lika mycket grindande, för det andra så skiter jag personligen fullständigt i hur bra / dålig PvEn i ett mmo är. Hade jag letat efter PvE i MMOs så hade jag jag nog aldrig slutat spela WoW.

I Tera online finns det metoder för att dodga nästan varenda ability som går att göra (inklusive melee slag) vilket gör att spelet har en skill cap som är långt över alla stora mmos som vi har idag i 1on1 pvp. Hur pass bra pvpn kommer att bli i grupp mot grupp återstår dock att se, misstänker dock att GW2 kommer slå Tera på grupp mot grupp fronten.

Medlem

rätt porrigt spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av Panimala:

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Nu ska du inte vara sån och förolämpa WoW så där


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Striva:

Vet du vad "j:et" står för?

Skrivet av Preath:

Vart står det att detta är ett JMMORPG?

På deras sida står det i FAQ:

What is TERA?

"TERA is the first true Action MMORPG....."

Skrivet av Rurounin:

Känns ju bra att ni ens har försökt kolla upp spelet överhuvudtaget.

Skrivet av Kerrai:

Jippe, ännu fler uttalanden av folk som inte har någon koll what so ever härligt!

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/002/686/Deal_with_it_dog_gif.gif

Med vad? Nu förstår jag inte. Hantera att det är ett Action MMORPG och inte något påhittat JMMORPG som du sa? Jo det kan jag hantera alldeles utmärkt. Jag bryr mej inte, bara undrade vart du fått det ifrån. Så enkelt hanterat var det.

Eller hur tänkte du med bilden du postade där?

gnu
Medlem

Det är ju nästan ett år sedan dom började merga servrar i korea.. dött innan det ens släppts i väst.

Medlem
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Porrigt o porrigt, men väldigt "retande" iaf
O andra sidan e jag van vid Witch Elves i WAR, så jag kanske är lite skadad.

Får ju dock säga att iaf just den karaktären hade mindre bröst än vad någon kvinnlig karaktär har i SW:TOR

Medlem

Okej då, det är ganska porrigt

Medlem

Them hip moves!

Inaktiv

Detta är det enda MMORPG spelet som jag tycker har sett lite mer intressant ut sedan dem gamla klassikerna.

Detta och GW2 då.

Sw:tor ser ut som en fattig blek wow klon.

Tera ser ut att kunna ge en helt annorlunda spelupplevelse, gillar fokuset på mer action.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Detta är det enda MMORPG spelet som jag tycker har sett lite mer intressant ut sedan dem gamla klassikerna.

Detta och GW2 då.

Sw:tor ser ut som en fattig blek wow klon.

Tera ser ut att kunna ge en helt annorlunda spelupplevelse, gillar fokuset på mer action.

Håller helt med den här talaren :).

För övrigt så behöver det inte säga så mkt att de har börjat merga servrar i Korea. För det första så är det nog inte helt lätt att konkurrera om koreanska spelare.

Är för övrigt straight, och känner mig därför absolut inte det minsta nedtryckt av att spelet innehåller mycket porriga outfits på kvinnor med stora bröst, och förstår inte riktigt varför någon kan tycka att den biten skulle kunna vara något annat än positivt.

Gen
Medlem

Äntligen!! Jag är så lycklig.

Skrivet av jonne_man:

Detta är det enda MMORPG spelet som jag tycker har sett lite mer intressant ut sedan dem gamla klassikerna.

Detta och GW2 då.

Sw:tor ser ut som en fattig blek wow klon.

Tera ser ut att kunna ge en helt annorlunda spelupplevelse, gillar fokuset på mer action.

Det och att de sätter fokus på grafik! Får se om det blir detta eller GW2 som tar hem första platsen om MMO med snyggast grafik.

Medlem
Skrivet av KatOne:

dealwithit.gif

"Jag gjorde bort mig och har inga argument, jag postar en .gif-bild istället!"

Skrivet av eXile:
Skrivet av Panimala:

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Antar att du menar SWTOR då, och om du påstår att SWTOR är WoW i rymden så ska nog inte du heller uttala dig om något du inte vet om

Och för den sakens skull så har jag inte grindat en ändå gång för att levla i SWTOR, så helt klart skit snack

Hah, jag testade SWTOR och det ÄR WoW i rymden, fast med sämre texturer, mer buggar, färre innehåll med endast några få instanser med tank & spank-bossar där 15 pers står och viftar med svärd mot en stor robot. Glöm inte .5sekundsdelayen på allting, en riktig stämningshöjare. Tar man bort storyberättandet a la Bioware har SWTOR ingenting mot WoW. Och nej, jag spelar varken WoW eller SWTOR nuförtiden.

Och att man grindar i SWTOR det påstådde jag aldrig, däremot är det gott om "Kill 10 monsters"-quests.

Medlem

Jag ogillar lite "Monster Hunter" combat-systemet. Visserligen oerhört intressant med det är inte för mig, gillar att de har tagit bort hardtarget dock. Sen HATAR jag Elins. Fruktansvärt jävla asiatiskt.

Anmälde mig till betan för någon vecka sedan i alla fall, vill gärna testa innan jag säger nej.

Sen folk som spelar SW:TOR och tror det är innovativt eller bra på något sett får fan inte uttala sig om andra MMOn

Medlem
Skrivet av Panimala:
Skrivet av KatOne:

dealwithit.gif

"Jag gjorde bort mig och har inga argument, jag postar en .gif-bild istället!"

Skrivet av eXile:
Skrivet av Panimala:

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Antar att du menar SWTOR då, och om du påstår att SWTOR är WoW i rymden så ska nog inte du heller uttala dig om något du inte vet om

Och för den sakens skull så har jag inte grindat en ändå gång för att levla i SWTOR, så helt klart skit snack

Hah, jag testade SWTOR och det ÄR WoW i rymden, fast med sämre texturer, mer buggar, färre innehåll med endast några få instanser med tank & spank-bossar där 15 pers står och viftar med svärd mot en stor robot. Glöm inte .5sekundsdelayen på allting, en riktig stämningshöjare. Tar man bort storyberättandet a la Bioware har SWTOR ingenting mot WoW. Och nej, jag spelar varken WoW eller SWTOR nuförtiden.

Och att man grindar i SWTOR det påstådde jag aldrig, däremot är det gott om "Kill 10 monsters"-quests.

Visste att någon skulle dra upp "Färre innehåll" Classic!
"Mer buggar" HAHA please, du har INTE spelat wow ifrån början ser jag
Även om SWTOR har sämre texturer som du säger så är det mycket snyggare grafik i det än WOW, ser man inte det så bör man gå till doktorn och kolla så man inte har grå / grön starr i ögonen.

Sen så tro jag att Lucas / EA stressade Bioware på att släppa spelet innan Jul för jag håller med att det är lite ofärdigt ändå.

Medlem

Finns för många MMO:n .....

Inaktiv

Som vanligt är det mmorpg hatarna mot mmorpg älskarna. Själv anser jag att Tera ser bra ut. Jag har som med alla andra spel som ser intressanta ut läst om det och kollat på gameplay osv. Jag tycker det ser lovande ut och kommer säkerligen att lira det om det är bättre än Aion blev vilket det ser ut att bli. Men blir gw2 så bra som jag hoppas att det kommer att bli så komma jag inte ens att testa Tera


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Whalecum to Asia!

Medlem
Skrivet av eXile:

Visste att någon skulle dra upp "Färre innehåll" Classic!
"Mer buggar" HAHA please, du har INTE spelat wow ifrån början ser jag
Även om SWTOR har sämre texturer som du säger så är det mycket snyggare grafik i det än WOW, ser man inte det så bör man gå till doktorn och kolla så man inte har grå / grön starr i ögonen.

Sen så tro jag att Lucas / EA stressade Bioware på att släppa spelet innan Jul för jag håller med att det är lite ofärdigt ändå.

Med mindre innehåll menar jag naturligtvis än vad WoW hade vid launch, att argumentera för annat vore hur dumt som helst.
På tal om launch hade WoW en jävligt sunkig början med servrar långsammare än jag-vet-inte-vad, men det är inte samma sak som buggar. Jag undrar varför de inte tillägnade åtminstone en del av de 300 miljoner dollar som de lade ner på att göra spelet till vettigare kod.
Man får inte glömma att SWTOR inte tillåter folk grinda, eller sälja saker dyrt i AH, eller svära i privatchatt med vänner, då åker man på varning eller avstängt konto. But I digress, som man säger.

Skrivet av luftman:

Finns för många MMO:n .....

Mjae... Det finns för många MMO:n som inte sticker ut, snarare! Tera Online har en chans att gå ett eget spår.

Medlem

en polare som bor i korea lirar Tera förfullt, han snackade om att spelet ligger på 5 toppen där just nu ( Korea har typ 1biljon mmo )

Varför man merga servrar var för att man öppnade typ 200 servrar över en natt...
Spelet var väldigt buggigt först, vilket resultera i att EU släpper spelet så sent, sen så skall Väst spelet vara väldigt olikt den koreanska versionen

Längtar XD

Medlem

FIck hem en nyckel lagom till CBT2 (andra fasen av closed beta) och jag kan säga såhär:

Det var LÄNGESEDAN jag fick den där riktigt goa WOW-känslan (NEJ inte spelet) av ett spel.
Först var det avigt med systemet....men när man väl vande sig så var det så naturligt och flytande att jag efter betahelgen satt i ToR och svor över att behöva hålla nere h-musknapp för att röra kameran......

Jag fick ett sug jag inte haft på flera år, jag fick en nytändning. Dock började inte spelet riktigt förrän efter lvl 20....innan dess gick allt alltför lätt och man rusade upp i levlarna (tog mig ca: 5 timmar att komma till 20-22 och in i första instansen). Tog mig kanske 8-9 timmar totalt att komma till cappen på 27. Så grindfest? Nja.....väl rätt quester så får man mkt exp den vägen (främst storyquesterna).
ActionMMORPG ÄR rätt ord....
Och för er som tycker att det ÄR grind i detta.....tänk er tillbaka till L2 då det var nytt och man kunde få kämpa i veckor på en level.....senare månader eftersom kurvar blev hårdare....nu snackar vi grind. (Dagens F2P L2 är "fördärvat" då man når lvl 40 efter bara 2 timmars spelande)

PvPn är tokigt kul med.....speciellt masspvp.... Det blir en aning svårare än i andra spel eftersom alla alltid är i rörelse hela tiden, använder sina skills för att undvika attacker (dash, sprint, teleport, backjump o allt vad det nu heter).

Längtar verkligen efter CBT3 nästa helg....

Och för er som undrar...... NEJ vi har INGA munkavlar runt spelet utan kan snacka fritt, dela screenshots osv helt fritt.

Gen
Medlem
Skrivet av Lonefox:

FIck hem en nyckel lagom till CBT2 (andra fasen av closed beta) och jag kan säga såhär:

Det var LÄNGESEDAN jag fick den där riktigt goa WOW-känslan (NEJ inte spelet) av ett spel.
Först var det avigt med systemet....men när man väl vande sig så var det så naturligt och flytande att jag efter betahelgen satt i ToR och svor över att behöva hålla nere h-musknapp för att röra kameran......

Jag fick ett sug jag inte haft på flera år, jag fick en nytändning. Dock började inte spelet riktigt förrän efter lvl 20....innan dess gick allt alltför lätt och man rusade upp i levlarna (tog mig ca: 5 timmar att komma till 20-22 och in i första instansen). Tog mig kanske 8-9 timmar totalt att komma till cappen på 27. Så grindfest? Nja.....väl rätt quester så får man mkt exp den vägen (främst storyquesterna).
ActionMMORPG ÄR rätt ord....
Och för er som tycker att det ÄR grind i detta.....tänk er tillbaka till L2 då det var nytt och man kunde få kämpa i veckor på en level.....senare månader eftersom kurvar blev hårdare....nu snackar vi grind. (Dagens F2P L2 är "fördärvat" då man når lvl 40 efter bara 2 timmars spelande)

PvPn är tokigt kul med.....speciellt masspvp.... Det blir en aning svårare än i andra spel eftersom alla alltid är i rörelse hela tiden, använder sina skills för att undvika attacker (dash, sprint, teleport, backjump o allt vad det nu heter).

Längtar verkligen efter CBT3 nästa helg....

Och för er som undrar...... NEJ vi har INGA munkavlar runt spelet utan kan snacka fritt, dela screenshots osv helt fritt.

Förstår precis vad du menar för jag sitter i exakt samma sits! Jag är ledsen att jag inte kan logga in nu och spela för inget spel som jag har installerat på min hårddisk lockar mer än detta.
Jag har inget emot att 1-20 går fort för man får en grymt bra uppfattning om spelet under dessa levlar och ser fram emot den högre svårighetsgraden på senare levlar. Tycker redan SM var svårare än SB vilket är ett gott tecken.

12
Skriv svar