EA stoppar unga BF3-spelare online

Medlem

windows lät mig inte köpa dlc på gfwl när jag var 17, så detta är inget nytt för mig

Medlem
Avstängd

Hahaha kom o tänka på en sak:
Tänk om det var en sån åldergräns på cod-spelen, då hade ju 60% säkert försvunnit

Medlem
Medlem
Skrivet av Boomer:

Folk i kommentarerna, ni sitter säkert och skrattar nu, men vad hade ni själva känt om ni var i denna positionen? Ni var antagligen under 18 en gång i tiden, och jag gissar på att ni inte spelade My Little Pony.

Hade säkert suttit och svurit över det om jag var 16 igen, precis som jag gjorde över i princip alla åldersgränser på den tiden. Men med ålder kommer oftast erfarenhet och förstånd, och till slut förstår man varför åldersgränserna finns där.

Medlem

Eller gör servrar för de som är 12-16 samt för de som är över, så kan småglinen vara på samma server och gammfolket kan njuta av spelet med likasinnade.....

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

BWAHAHAHAAHAHA MAKES ME LAUGH!!! typ som när jag ska handla på systemet så säger dom du är för ung....
soon......soon i can buy


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Höj den gärna till 30
Skämt åsido så skulle jag gärna se ett filter så som vilka banor man vill spela, så även vilka åldersgrupper man vill spela med.

Medlem
Skrivet av enqase:

Ja höj gärna 2 år till, I wouldn't mind.

Höj gärna 10 år till, I wouldn't mind.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra gjort EA!

Medlem

EA: "Sådär nu har vi sållt massor med spel. Nu tar vi och bannar lite kids så vi får mindre belastning på servrarna och sparar pengar."

Medlem

Störtlöjligt!
Kan inte föräldrarna avgöra om deras unge är tillräckligt gammal för att spela ett spel.. Detta är ju lika löjligt som lagen om cykelhjälm..
Och EA hindrar ju inte dom från att spela singelplay.. E de inte 16 års gräns på SP?
Och vad jag förstått så är åldern på ett spel endast en rekommendation, inte ett måste.. Måste förstått fel!

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Krycka:

Höj den gärna till 30
Skämt åsido så skulle jag gärna se ett filter så som vilka banor man vill spela, så även vilka åldersgrupper man vill spela med.

Vi säger såhär

16-21
21-26
26-31

Jag skulle välja 16-21 före 21-26 och sist om ens alls 26-31 (Baserat på min erfarenhet av dessa åldrar i spel)

Jag som är 30+ själv och inte är så seriös eller riktigt lika reaktionssnabb som för 10 år sen spelar gärna med lika sinnade, nu har ju inte allt med ålder o göra, men jag vill påstå att jag har mer gemensamt med 30+ än 15-20 överlag.

Medlem

Åldersrekommendationener för spel är bra, tänk själv att vara förälder, inte ha någon koll alls på spelmarknaden och leta efter något till sonen 9 år. Men att totalt blocka yngre spelare känns tveksamt rent juridiskt? Rent personligen hade jag inte klagat iofs. Jag hade helst spelat på 20+ servrar.

Inaktiv

Dra åt helvete EA, om detta är sant skaffar jag skit spelet MW3 och kör skiten istället för BF3 som är jävligt bra men kan inte spela TO YOUNG. Wow och EA era jävla kopparstråd servers kommer att vara toma pga att dom flesta som spelar där är unga era idioter... EA = Dickheads Coperation!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tycker folk snackar skit, detta är diskuterbart, visst.. en P12 ska inte spela detta spel, men jag minns 2005 när BF2 släpptes, då lanade jag BF2 flera gånger per år i 2 år, och då var yngsta personen 15, och dom hade MINST lika bra teamplay och skill i BF2 som vi andra hade, så jag skulle säga 14-15 är minimum, men 16 års gräns är för högt. Jag tvivlar ändå på att det är många TOLV åringar som spelar BF3, så detta känns bara onödigt att forca på en åldersgräns. Jag skulle utan tvekan spela med en 15åring iallafall. Visst finns det undantag men dom jag känt har det inte varit minsta problem med därav håller jag inte med 90% av alla i denna tråd, det finns många 14åringar som är mognare än 18 åringar i spel.

Sen så ska man inte glömma att det är väldigt många "vuxna" som är totala idioter också, och många vuxna jobbar och har familj, dom spelar inte lika mycket som en 15-16 åring som går i skolan, dom kan nöta bra mycket mer och vara betydligt bättre än en 25 åring i både teamplay och skill.. mogenheten behöver inte vara någon skillnad alls, istället för att vara kaxxig 15åring kan man vara 25årig som tror att han är något bara för att han är äldre och inte tar det lika seriöst

Skiter i vilken skill eller teamplay de har så länge attityden är bra, vilket den inte är hos majoriteten! Och när vi ändå är på gång och hänger ut folk så kan vi lika gärna porta de där jävla ryssarna som antingen fuskar eller blockar plan och annan skit!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Som jag har förstått det så måste man betala för xbox-live, är det alltså helt okej att någon under 16 pytsar in pengar på sitt xboxlive för att spela på internet ? tycker det låter väldigt konstigt att man skulle förbjuda någon att spela just ett spel, då borde man inte få skapa ett xboxkonto om man var under 18.


signatur
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag tvivlar ändå på att det är många TOLV åringar som spelar BF3, så detta känns bara onödigt att forca på en åldersgräns.

Jobbar inom skolans verksamhet och har ofta hört barn i årskurs 1 & 2 som redan pratar om hur de spelar Modern Warfare och Battlefield på fritiden. Tror folk i allmänhet undervärderar förfallet av föräldraansvar i Sverige.

Inaktiv

Jag kunde inte spela BFBC2 på PS3 när jag var 17,99999 år. Var ändå bara några veckor tills jag fyllde (och jag var dum att tidigare ha fyllt i min riktiga ålder), så orkade inte trixa med andra konton. Roliga också att åldersmärkningen är 16+ PEGI... lol

Medlem

Som vanligt är det utvecklingen jag höjer en frågande flagga för, inte det här enskilda fallet. Brukar sällan vara någon hit i utvecklingen av tjänster när tvång introduceras, utöver att göra rätt för sig ekonomiskt dvs, eftersom det liksom leder till mer och mer tvång...

Inaktiv

Ganska svinigt gjort av EA enligt mig. Jag menar, vem fan är dom att bestämma huruvida en 15 åring får spela BF3 eller inte? Åldersbegränsningarna ska ju endast ses en rekommendation och inget absolut krav för att få spela. Det är väl ändå upp till föräldrarna att bestämma en sån sak? Men nej, inte enligt EA.

"Köp gärna spelet av oss men fan om ni är under 16 år, då har ni ingenting i spelet att göra!"

Idioti.

jag tycker bara det är bra........

Medlem

Måste säga att jag stödjer detta, skulle Activison göra samma sak med CoD skulle dom förlora 75% av spelarna xD

Medlem

Fy fan va bra gjort, men synd att det bara gäller Xbox och inte på PC.

Inaktiv

Det här är väl knappast en nyhet... de har 16 årsgräns på deras onlinetjänst vilket gäller även för alla andra EA spel som t.ex fifa. Det här har dem haft länge.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Tycker jag är bra!

Medlem

skönt att slippa små skrikiga fjortisar för de som är äldre då och mindre kul för alla skrikande fjortisar då..

Skriv svar