Konsol-Diablo III "bekräftat"

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Lazaroth:

...Nä, Diablo 3 är inget nytt Diablo. Kan fortfarande vara ett ok spel, men det är inte Diablo.

Då kan jag varmt rekommendera Tetris...har hört att det fortfarande är Tetris, bai.

Hela ditt inlägg var rätt omoget och förtjänar inget direkt svar, men antar att du inte äger en DS av något slag med detta uttalande med någon av de 100 olika nya varianter av "Tetris".

Intressant, och tyckte du att något av inläggen jag citerar negativt var moget? Har lite svårt att förstå varför en del verkar känna sig så hotade av att D3 även släpps på konsoll, och nej, jag har inte läst ett enda vettigt argument hittills som förklarar det. Möjligtvis då det som även oroar mig lite milt, att det skulle försena PC releasen.
Folk som redan nu kläcker ur sig saker som att; "giriga Blizzard vill bara tjäna pengar", "nu är D3 förstört bara för att [valfritt svamel]" eller "nu tänker jag verkligen inte köpa detta skitspel" är folk som jag hoppas slippa se i D3 online över huvudtaget.

PS. Ok, jag tar tillbaka det där om Tetris, visste faktiskt inte att det inte heller var Tetris längre.

Bra svar

Medlem

Varför gnäller folk så mycket över att man kan handla med riktiga pengar på auktionshuset? Man kan ju välja bort det om man vill och välja att handla med spelets-valuta om man föredrar det.
Folk betalar ju ändå för items och karaktärer idag med skillnaden att man köper det utanför själva spelet.
Vad är det för fel med att Blizzard bygger en säkrare och snabbare plattform för detta?

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Exim:

avbokade precis i protest syfte synd att det inte gör något ...

Bra där, lägg pengarna på en kurs i svenska istället.

Hehe

Medlem

Kul! Diablo är ju som gjort för konsol.

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

Goddamn 120 spel alltså? Hur många har du hunnit med? Du låter som en kompetent konsolgamer måste jag säga. Om du har PS3 också och Space Marine så behöver jag hjälp med Chaos Unleashed Exterminatus arena 4 och bonus wave (co-op) om du har lust att avlasta en trängd sate med ett magasin kvar och 30 anstormande orker...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Trappski:

Minns de inte hur bra det gick förra gången...

http://www.youtube.com/watch?v=52p_DyWoqHg

Usch, så horribelt klumpigt det såg ut.

Nej fan, denna gener ska njutas på en pc, det är ett som är säkert.

Inaktiv

Torchlight som är den mest diablo klonigaste klonen fungerar alldeles ypperligt till xbox så jag ser inga problem med det.
Däremot brukar väl Microsoft vara ganska gnälliga när det gäller servrar och deras Xbox Live. Det är pga det som t ex Dust 514 blir PS exklusivt.
Kommer Blizzard få tillåtelse att koppla detta mot battle.net eller kommer det bli en xbox live variant?

Medlem

Blir väl kanske ett köp när det hamnas i reahyllorna... Något fullpris är det då verkligen inte värt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

har hört dom säga att D3 spelas bäst på konsoll och ja de lär de göra

Medlem

Jag tror att det är bra för spelet och serien. Fler sålda spel betyder större inkomster, vilket i sin tur leder till mer utveckling och support.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av alftagrabben:

Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

Goddamn 120 spel alltså? Hur många har du hunnit med? Du låter som en kompetent konsolgamer måste jag säga. Om du har PS3 också och Space Marine så behöver jag hjälp med Chaos Unleashed Exterminatus arena 4 och bonus wave (co-op) om du har lust att avlasta en trängd sate med ett magasin kvar och 30 anstormande orker...

Ska jag vara helt ärlig så har jag hunnit med dom flesta faktiskt, men sen så finns det en hel del utav dom som jag faktiskt ångrar att jag köpte, t.ex #dethär. Men hittar man dom på Gamestop eller nåt liknande för ca 20-30 kronor så tänker man "aeh, varför inte"

Edit: Angående PS3, ledsen men min bror har en PS3 men den har han tagit med till sin flickvän som han halvt bor hos med jämna mellanrum

Skrivet av Haziza:

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns

Du vet väl att CS gjordes till första Xbox'et också va?

Medlem

Med tanke på att dom ansøkte om medarbetare till konsolportningen en bra bit in i PC-utvecklingen så får man væl anta att dom lægger fokus på PC-versionen.

Førøvrigt så ær det så jævla många som hængt sig upp angående det faktum att spel slæpps till både PC och konsoll, det ær framtiden och spelen påverkas knappt mærkbart om det inte ær FPS.

Ish
Medlem
Skrivet av Snowflake:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Minns en gång när Diablo var PC

Hur tänker du då? Diablo 1 kom till både PC och Sony Playstation.

Skrivet av Ish:

Har inget emot konsol, bara det inte påverkar PC versioner. Vilket det gör historist sett.

Förstår din skeptism men Diablo 1 kom till Playstation och blev kanske ingen mega hit men påverkade varken PSX spelandet eller PC spelandet...
Och vad du syftar på är konsol portade till pc spel vilket historiskt sätt aldrig Blizzard pysslat med.

Och vad jag läst på internet sedan tidigare så sökte Blizzard tidigare developers till avdelningen för att göra D3 till Konsol och jag tvivlar på att dem kommer porta det. Snarare göra en riktig konsol version, det "sägs" också om att det kommer till konsol först 2013-2014 vilket också tyder på att dem absolut inte kommer att bara porta spelet.

Jag har inte nämnt Blizzard.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zerp:

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Vad roligt att du nämner det. Min pappa har jobbat på Volvo i snart 30 år i ett antal olika länder och när han skall köpa bil så gör han det nere i Europa för att det är så sanslöst dyrt här i Sverige. Älskar verkligen felande billiknelser, gör inte du?

Fast sen så sa han aldrig något om att man skulle köpa en, inte ens i europa. Utan att sälja/exportera till Kina, och om inte jag har missat nåt så ligger inte ens Kina i europa

Det spelar ingen roll, det är en haltanda jämförelse, då Volvo ÄR dyrare i Sverige än på många andra ställen i världen oavsett om de även exporteras till Kina eller inte. Med den liknelsen så bekräftar han att Diablo 3 skulle vara nerdummat till PC för att det även görs till konsol.

Aeh men vafan, han kunde lika gärna ha dragit en ramsa om att Kina skulle importera fotbolls spelare utav någon anledning (dom betalade mer?).. det var ju förfan bara en liten jävla jämförelse. Och så tog du illa vid då eftersom din pappa jobbar på Volvo? Fan, min pappa är lastbils chauför, han åker volvo/scania och jag tog då inte illa vid för 5 öre. Min farbror jobbar även på Volvo och still i don't care...
Sen så verkar det som att du är en konsol hatare med dendär lilla slutsatsen längst ner där.. Stämmer det så, där är dörren, gtfo

Jag tog inte illa vid för fem öre...tyckte bara det var en dålig jämförelse när det är precis så som han inte säger att det skulle vara. Har ingenting mot konsoller, har både 360 och PS3 och längtar efter PS4 främst. Du verkar nog ha missförstått sista raden i mitt inlägg...läs den igen så får du återkomma om du inte hänge med.

Medlem

jaja, bara de släpper skiten snart och folk som faktiskt spelar inte ska behöva vänta 3 månader tills Konsol-versionen är klar så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Med den liknelsen så bekräftar han att Diablo 3 skulle vara nerdummat till PC för att det även görs till konsol.

Läste om den, läste en gång till, även en tredje gång. Hur jag än vrider och vänder på det så låter det lika mycket som hat som första gången jag läste det

Medlem

Ärligt talat tror jag inte marknaden för D3 till konsol är så stor. Alla vill ha det till PC, det finns ingen efterfrågan till konsol.
Och det blir en PC till konsol port, inte åt andra hållet. Men visst blir man lite nervös över framtida titlar.

Medlem
Skrivet av Sharpless:

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

Åh vad synd, jag kommer verkligen att sakna dig

Medlem
Skrivet av Sharpless:

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

Åh vad synd, jag kommer verkligen att sakna dig

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare ett casualsierat skitspel från Facebook-generationen som ska släppas till konsol, nej tack. Blizzard kan behålla sina förenklade, fula, simplifierade WoW-doftande skitspel för just Sims och Facebook folket, ingen anledning att sprida det till fler plattformer.
Men men, de vet väl också att vill man sälja spel ska man sälja till konsol, iaf så länge det inte är RTS eller MMO av försåtliga skäl, de säljer fortfarande på Pc (eller, f2p går ju visst iaf, för tillfället).

Men nej vad trist, jag kommer verkligen sakna dig med...skönt att se att du inte är bitter iallafall.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Jag tror detta var planen från början. Allt det med att "4 spelare känns tillräckligt, det är inte många som har mer än 4 spelare online per gång" var nog bara en täckmantel för att dom måste få det så det funkar bra på en konsol.

Jag börjar också tappa respekten för blizzard. Detta är verkligen ett steg bakåt. Diablo 3 kommer sälja, visst, men jag tror inte det kommer spelas i så stor sträckning som t.ex. diablo 2. Patetiskt.

Ja, jag tror också att du har rätt, såklart att dom har ett hemligt "mål" med detta. Idag konsollifiering, i morgon världen.

PS, jag kommer att sakna dig med, du verkar så kul

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag undrar hur D3 skulle fungera med handkontroll. Trean verkar vara en aning mer komplicerad än ettan...

Nä, D3 skulle nog funka på konsol men jag kan inte se det framför mig.

Tror det skulle kunna bli rätt bra med tanke på hur det nya skillsystemet fungerar, då man i princip bara använder up till 6 skills i taget. Det jag har svårast att se framför mig är hur det kommer fungera med targeting...styrningen av karaktären är ju inga problem, men använder man då den andra joysticken till att styra en markör runt skärmen då? Nåja, kan väl inte bli konstigare än vad jag tycker att FPS på konsoll är, van musanvändare som jag är

Medlem

Snacka inte om att konsolifieringen gör spelet sämre.. Vid detta lag så tror jag inte att konsolerna förstör något, mer eller mindre bara bättre för Blizzard. More money in their pockets makes better games in your hands !

Medlem
Skrivet av Digu21:

Snacka inte om att konsolifieringen gör spelet sämre.. Vid detta lag så tror jag inte att konsolerna förstör något, mer eller mindre bara bättre för Blizzard. More money in their pockets makes better games in your hands !

Det kan det mycket väl göra faktiskt. Vi kan få vänta typ 1-3 månader tills konsol versionen är färdig. Vilket betyder att Pc spelare kommer mörda alla konsol spelare inklusive lynch bränna alla konsoler.
I senare patcher osv kan skills bli anpassade för konsol och bli tråkiga/för lätta att använda på en pc. De kan gå över till Konsol som huvudplattform till senare Expansioner vilket enligt mig är att hoppa jäkligt långt ner för backen och bryta nacken.

Så konsol kan förstöra mycket, men ja detta behöver inte hända men konsol har en förmåga att förstöra

Medlem
Skrivet av Awkanovic:

Jag älskar alla fanboys som kliver in och hatar på att det blir en konsol-version eftersom "Diablo fan inte passar till konsol", sen visar det sig att första diablo faktiskt kom till konsol, med svenska röster tillochmed. Faktum är att det börjar bli rätt tröttsamt att alla ska hata så fort ordet konsol kommer fram. Diablo kommer med all säkerhet klara sig fint även med en konsolversion. Roa ner ffs..

Bara ordet konsoll skapar avsky hos riktiga gamers.

Några argument emot konsoll.
1.) tokdyra spel
2.) skit system som inte går att uppgradera
3.) Dosor istället för mus och tangentbord som betyder troligen att kontrollerna ändrats i Diablo.
4.) Porteringar hit och dit som är helt värdelösa.
5.) De slutar tillverka spel till PC som är kraftfullare,
6.) Direkt ska bli lite ork i Konsollerna så är de SVINDYRA.

Argument för konsol
1.) Man kan ta drömpriser på Blocket för andrahands grejer.

Medlem

hahah Go mangler! +111111111110 på det

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:
Skrivet av Awkanovic:

Jag älskar alla fanboys som kliver in och hatar på att det blir en konsol-version eftersom "Diablo fan inte passar till konsol", sen visar det sig att första diablo faktiskt kom till konsol, med svenska röster tillochmed. Faktum är att det börjar bli rätt tröttsamt att alla ska hata så fort ordet konsol kommer fram. Diablo kommer med all säkerhet klara sig fint även med en konsolversion. Roa ner ffs..

Bara ordet konsoll skapar avsky hos riktiga gamers.

Några argument emot konsoll.
1.) tokdyra spel
2.) skit system som inte går att uppgradera
3.) Dosor istället för mus och tangentbord som betyder troligen att kontrollerna ändrats i Diablo.
4.) Porteringar hit och dit som är helt värdelösa.
5.) De slutar tillverka spel till PC som är kraftfullare,
6.) Direkt ska bli lite ork i Konsollerna så är de SVINDYRA.

Argument för konsol
1.) Man kan ta drömpriser på Blocket för andrahands grejer.

Du måste komma ihåg att spelutvecklare är företag. Företag vill tjäna pengar och därför kan man inte strunta i konsolmarknaden.

Blizzard hade ett projekt som hette Starcraft Ghost som skulle komma till xbox, men lade ner det då det inte levde upp till deras egna förväntningar så jag är ganska trygg i att de inte gör bort sig på pc-marknaden. De har ju gjort rätt grymma pc-spel efter misslyckandet med Starcraft Ghost...

Medlem

Sc Ghost utvecklas fortfarande utav privatpersoner med uppsyn utav blizzard sist jag kolla.

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

Bara ordet konsoll skapar avsky hos riktiga gamers.

Några argument emot konsoll.
1.) tokdyra spel
2.) skit system som inte går att uppgradera
3.) Dosor istället för mus och tangentbord som betyder troligen att kontrollerna ändrats i Diablo.
4.) Porteringar hit och dit som är helt värdelösa.
5.) De slutar tillverka spel till PC som är kraftfullare,
6.) Direkt ska bli lite ork i Konsollerna så är de SVINDYRA.

Argument för konsol
1.) Man kan ta drömpriser på Blocket för andrahands grejer.

Okej, och med "riktiga gamers" så menar du vad? Proffs? Eller måste man uppfylla någon slags kvot i spelade timmar? Måste man vara visst mycket insatt i spelvärlden?

Jag förstår vad du menar med alla dina punkter, konsol är mer casual absolut.. Jag är dock inte övertygad om att allt whine är helt befogat när det kommer till fördummningen av pc-spel. Det känns liksom som att vi har hört det nu. Släpp det och gå vidare. Hitta något nytt och fräsch att gnälla om.


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Skriv svar