Xcom återuppstår - på riktigt

Robot
Xcom återuppstår - på riktigt

Strategititel från Civilization-skaparna Firaxis. Retroflörten som vart utlovad i och med Game Informer.

#xcom, #2k-games, #xcom-enemy-unknown, #firaxis-games, #civilization


Medlem
Xcom återuppstår - på riktigt

Två ord.
About time!!!

Lite synd att det blir remake bara, lite originalitet hade varit kul.

Precis vad vi vill höra, bravo.

Usch. Jag hade hoppats på ett FPS.

Inaktiv

oomgomgomgogmogmgomZ000000Mmmg

Medlem

Det finns tydligen en gud! Spelar fortfarande orginalet och inget försök att göra något liknande spel har ens vart i närheten av orginalet från -94. Perfekt nyhet att börja 2012 med....awsome sauce! Tack Fireaxis Games!

Medlem

Herregud, fy fan vad bra om de lyckas göra en remake som är atminstone sa bra som originalet!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Kommer förhoppningsvis bli grymt kul. Spelade igenom originalet för nåt pr sen. Det var lika kul som 94 när man besökte storebror din och klämde in sig i hans skrub för att spela det halva natten. Drömmde mardrömmar om det kommer jag ihåg.
Men FZ ni var inte så snabb på denna nyhet. Jag la ut den på min blogg 2 dagar sen.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Kommer förhoppningsvis bli grymt kul. Spelade igenom originalet för nåt pr sen. Det var lika kul som 94 när man besökte storebror din och klämde in sig i hans skrub för att spela det halva natten. Drömmde mardrömmar om det kommer jag ihåg.
Men FZ ni var inte så snabb på denna nyhet. Jag la ut den på min blogg 2 dagar sen.

Ah, jag såg det, men newsar inte tors/fre och var tvungen att dra iväg på ett ärende här på lördagsmorgonen. Befinner mig i Kanada för tillfället, och när jag väl kom hem var det rätt sen kväll back in Schweden. Någon annan kan jag inte tala för. Men som sagt, bättre sent än aldrig


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Usch. Jag hade hoppats på ett FPS.

:D:D:D

Pansarknekt

Om dom håller sig till orginalreceptet med mer avancerad fysik osv, reprisfunktion och en editor så är det årets spelnyhet. Annars är det fortfarande j**ligt grymt! Dock så är man lite skadad av alla kloner man köpt genom åren i tron på att det ska vara en återfödelse, vilket sedan alltid slutat i besvikelse. Men som sagt, *thumbs up*


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Wow! Yes! Grymt! Måste köpa Ett tag efter släpp då, så jag inte köper grisen i säcken som så många ggr den senaste tiden (spelköp då) :/

Medlem

Vågar man hoppas?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Det är nästan som om någon besvarat mina böner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skribent
Medlem

Jättekul!


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv

Först när jag såg nyheten för någon dag sedan så tänkte jag "äh, det blir bara ännu ett xcom: aftercrap" men efter att ha sett videon med folket bakom spelet så känns det ändå som att det finns ett hopp för en ny remake.

Medlem

Härligt att det kommer turbaserade spel, längtar efter något i samma kaliber som Silent Storm!

Medlem
Skrivet av nather:

Två ord.
About time!!!

Lite synd att det blir remake bara, lite originalitet hade varit kul.

Eller så läser du artikeln där det står:

Citat:

Vi har varit noggranna med att hålla Xcom: Enemy Unknown troget elementen som byggde upp X-COM samtidigt som vi levererar en helt ny story- och gameplay-upplevelse för både de mest trogna X-COM-fansen och nykomlingar till varumärket, säger Firaxis-bossen Steve Martin till Game Informer.

Inaktiv

JA! Äntligen! Det är så djävla på tiden att någon storsatsar på denna bortglömda genre. Hoppas samma sak görs med Jagged Alliance-serien, det behövs verkligen en trea som lever upp till tvåans enkla men kraftfulla taktiska gameplay. Tyvärr verkar ju de nya JA-titlarna dra ner på den taktiska biten till förmån för action, vilket är mycket tragiskt.

De borde istället satsa på att göra det snyggt animerat, välljudande, grafiskt vackert så har de actionbiten utan att behöva tumma på de taktiska inslagen. Så kan de istället lägga ner tid på att utveckla de bitar som känns tunna i tvåan (rollspelsinslagen, dialogerna, storyn, karaktärerna och karaktärsutvecklingen), samt det strategiska metaspelet med milis, resurshantering, förnödenheter till befolkningen och kanske även en del byggande (försvarsställningar, fältsjukhus, fabriker osv)... fan, det skulle verkligen vara det ultimata spelet!

*EDIT* Just ja, multiplayer-kampanj för två till fyra spelare vore också awesome!


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Som jag har väntat på detta! Dock hade jag varit nöjd om de gjort hela spelet exakt som originalet men uppdaterat grafiken


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Bara jag som inte har den blekaste aning om vad xcom är, lol.

Medlem

Blev överlycklig när jag först ertappade denna nyhet! Känns som det är rätt företag för titeln och allt! Och känner jag Firaxis rätt så lär det komma expansion packs, så min favvodel i serien Terror From The Deep lär komma som DLC eller liknande! Kan ju bli jävligt fränt om vi får modverktyg till spelet också, mecka egna aliens skulle inte vara fyskam!

Ne detta spelet ligger helt klart på min top 3 games of 2012 lista!

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Ish
Medlem

Omgångsbaserat *gäsp*.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

De säger en så viktig sag i den där videon, PERMADEATH! Ens gubbar ska dö om man fuckar upp, det ska vara brutalt, speciellt i början när man har kassa vapen, kassa skepp, gröngölingar osv.

Turbaserat är trevligt, speciellt med overwatch och dylikt så man kan avbryta fienden och skjuta tillbaka, hoppas dock på att det kanske är realtid när man inte ser några fiender så man gå runt och leta upp den sista utan att behöva sitta med turbaserat hela tiden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dåligt läge för det här gänget då: http://www.xenonauts.com/
Tufft att få konkurens av ett fullt backat AAA team.

Medlem

Den absolut bästa nyheten på evigheter!.X-com:Enemy Unknown är episkt och Firaxis är verkligen rätt utvecklare för att vårda och bibehålla känslan från originalet.Det här kan bli hur bra som helst


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av nather:

Två ord.
About time!!!

Lite synd att det blir remake bara, lite originalitet hade varit kul.

Eller så läser du artikeln där det står:

Citat:

Vi har varit noggranna med att hålla Xcom: Enemy Unknown troget elementen som byggde upp X-COM samtidigt som vi levererar en helt ny story- och gameplay-upplevelse för både de mest trogna X-COM-fansen och nykomlingar till varumärket, säger Firaxis-bossen Steve Martin till Game Informer.

ups läste visst inte ordentligt, sånt händer.
Hoppas verkligen det kommer detta året.

12
Skriv svar