EA kan ha satsat 2 miljarder på SWTOR

Medlem

Det blir nog inga problem att göra profit på spelet ett tag framöver. Men de måste ständigt arbeta för att hålla endgame igång med ny content. Redan nu finns det massvis med level 50's på servrarna så till våren måste en fetingpatch komma för att inte uttråkning och massflykt ska ske. Problemet för swtor är ju att de konkurrerar och jämförs med spel som snart är decennium gamla och med flertalet expansioner och stora content patchar i ryggen.

Medlem

Kommer lyckas, 2 milj beta testar + de som inte fick testa och runt 1,5 milj i pre acses + det är bioware ^^

Medlem

Det tror jag väl ändå att de ska kunna klara av.
Skulle också vilja besöka galaxen långt, långt borta, men jag är inte överförtjust i att betala varje/varannan månad (fattig student).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kan nog lyckas för EA att nå breakeven med ca 500' aktiva betalare, men det är om de har en investeringsplan på minst 3 år?! Sen ska spelet också under 2012 släppas i Asien och Australien, än så länge måste de välja de Europeiska/Amerikanska servrarna.

Medlem

Med tanke på att jag endast känner 2st som spelar spelet (och som överhuvudtaget är intresserade av spelet), varav de tycker det är bra, känns det som att det inte kommer bli så stort som jag trodde. Men minst 500 000 prenumeranter bör de kunna få ihop utan större problem.

Medlem

Jag tycker det är ett bra spel men samtidigt tycker jag att det saknar finess. Det är bra för att dom har råd att göra många beprövade saker. Inget förutom story-elementen sköts nämnvärt snyggt, och även story-elementen har dom gjort iallafall lika bra om inte bättre förut.


signatur

subterranean homesick alien

zsm
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av eXile:
Skrivet av showerguy:

Spelet är bra men hur bra är det vid lvl 50 egentligen?

Kan jag inte svara på än men läste någonstans där dom sagt att dom har team's som jobbar stenhårt på att få ut mer content och sånt, man tycker ju att dom borde veta att om det inte är tillräckligt med content / eller om dom är snabba att lansera nytt så är det kört.

Precis.. blir det bara en massa tråkig pvp så kommer folket att gå tillbaka till World of Warcraft...

Förväntar du/ni er något särskilt från level 50 kan jag informera om att det är rätt standard. Alla flashpoints kommer i en hardmode variant för att grinda tokens för att bli redo för raidande. Inte alls så dumt, eftersom flashpoints är bra utarbetade rent generellt. Ilum öppnar upp där möjligheten att göra dailies samt en skitstor zon för objektbaserad world pvp. Det var rätt dött där på level 50 i betan, men då hade BW inte närheten av spelarbasen som finns nu.

Sen finns det naturligtvis raids, eller operations som det kallas som kommer i svårighetsgrad normal, hard och nightmare.

Sen finns är det ju väldigt mycket upp till en själv hur kul man har. Outlaw's Den för FFA pvp, eller ganka newbies på tatooine. Finns en hel del att göra ^^

Medlem

Riktigt bra spel - dock hade jag gärna sett lite fler yrken. 8 per sida är iofs rätt standard, men vissa av dom känns rätt lika.

Rymdstriderna är patetiska, men detta har de sagt att ska få en major overhaul - så det oroar jag mig inte för. Men en sak jag dock hoppas är att rymdstriderna blir mer baserade på din chars färdigheter (på något sätt) än blixtsnabba reflexer a'la fps.

Spelet har stor potens och jag tror de redan nu har massiva planer på nya saker åt oss. Raser är ju inga problem att rota fram och inte iheller yrken.
Spelet flyter galant på de flesta datorerna - men jag hade gärna sett att man kunnat få mer effekter om din dator klarar det. Typ löv på träden som rör sig osv. Inget som igentligen påverkar spelet annat än lägger till atmosfär.

Nu vet jag inte hur det är med rymdskeppen eftersom jag bara fått två - men det vore även kul om det funnits möjlighet att köpa andra skepp längre fram. Ser fram emot att vår guild någon gång ska få ett Moderskepp förövrigt!

En sak jag verkligen hoppas med rymdstriderna är att man hade kunnat sitta flera i skeppet och bemanna olika positioner. Antagligen ganska svårt att göra smidigt, men endå något av en dröm vad det gäller rymdstrider.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

zsm
Medlem
Skrivet av Ankh:

Riktigt bra spel - dock hade jag gärna sett lite fler yrken. 8 per sida är iofs rätt standard, men vissa av dom känns rätt lika.

Rymdstriderna är patetiska, men detta har de sagt att ska få en major overhaul - så det oroar jag mig inte för. Men en sak jag dock hoppas är att rymdstriderna blir mer baserade på din chars färdigheter (på något sätt) än blixtsnabba reflexer a'la fps.

Spelet har stor potens och jag tror de redan nu har massiva planer på nya saker åt oss. Raser är ju inga problem att rota fram och inte iheller yrken.
Spelet flyter galant på de flesta datorerna - men jag hade gärna sett att man kunnat få mer effekter om din dator klarar det. Typ löv på träden som rör sig osv. Inget som igentligen påverkar spelet annat än lägger till atmosfär.

Nu vet jag inte hur det är med rymdskeppen eftersom jag bara fått två - men det vore även kul om det funnits möjlighet att köpa andra skepp längre fram. Ser fram emot att vår guild någon gång ska få ett Moderskepp förövrigt!

En sak jag verkligen hoppas med rymdstriderna är att man hade kunnat sitta flera i skeppet och bemanna olika positioner. Antagligen ganska svårt att göra smidigt, men endå något av en dröm vad det gäller rymdstrider.

Stor potens? Haha, ser roligt ut

Jag tycker dock att rymdbiten är av klassiskt stuk á la Starfox, ett spel som ligger varmt om hjärtat för många, mig bland annat. Vet inte vad du menar med patetiskt, men kanske är dina förväntningar för höga? Bioware sa att det var ett minispel, men att de absolut vill expandera på det i framtiden. Tycker det är mer rätt att ge cred för att det finns med överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Ankh:

Riktigt bra spel - dock hade jag gärna sett lite fler yrken. 8 per sida är iofs rätt standard, men vissa av dom känns rätt lika.

Rymdstriderna är patetiska, men detta har de sagt att ska få en major overhaul - så det oroar jag mig inte för. Men en sak jag dock hoppas är att rymdstriderna blir mer baserade på din chars färdigheter (på något sätt) än blixtsnabba reflexer a'la fps.

Spelet har stor potens och jag tror de redan nu har massiva planer på nya saker åt oss. Raser är ju inga problem att rota fram och inte iheller yrken.
Spelet flyter galant på de flesta datorerna - men jag hade gärna sett att man kunnat få mer effekter om din dator klarar det. Typ löv på träden som rör sig osv. Inget som igentligen påverkar spelet annat än lägger till atmosfär.

Nu vet jag inte hur det är med rymdskeppen eftersom jag bara fått två - men det vore även kul om det funnits möjlighet att köpa andra skepp längre fram. Ser fram emot att vår guild någon gång ska få ett Moderskepp förövrigt!

En sak jag verkligen hoppas med rymdstriderna är att man hade kunnat sitta flera i skeppet och bemanna olika positioner. Antagligen ganska svårt att göra smidigt, men endå något av en dröm vad det gäller rymdstrider.

Stor potens? Haha, ser roligt ut

Jag tycker dock att rymdbiten är av klassiskt stuk á la Starfox, ett spel som ligger varmt om hjärtat för många, mig bland annat. Vet inte vad du menar med patetiskt, men kanske är dina förväntningar för höga? Bioware sa att det var ett minispel, men att de absolut vill expandera på det i framtiden. Tycker det är mer rätt att ge cred för att det finns med överhuvudtaget

Det är patetiskt eftersom vi snackar Star Wars - filmerna består av rejält mycket rymdstrider ju. Jag är fullt medveten om att bioware kallar det minispel - dock tycker jag det är en så pass stor del av Star Wars världen att det kräver betydligt mer plats i SWTOR än vad det nu har. Jag sa ju faktiskt också att jag är medveten om att det ska få mer plats i spelet i framtiden.

Inget emot Starfox - men nu är det ju faktiskt ett mmorpg vi talar om - dock hade jag valt att smälla igång starfox om det nu varit det spelet jag velat ha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zsm:

Stor potens? Haha, ser roligt ut

...jag får erkänna att det blev lite fel där


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av eXile:
Skrivet av showerguy:

Spelet är bra men hur bra är det vid lvl 50 egentligen?

Kan jag inte svara på än men läste någonstans där dom sagt att dom har team's som jobbar stenhårt på att få ut mer content och sånt, man tycker ju att dom borde veta att om det inte är tillräckligt med content / eller om dom är snabba att lansera nytt så är det kört.

Precis.. blir det bara en massa tråkig pvp så kommer folket att gå tillbaka till World of Warcraft...

Förväntar du/ni er något särskilt från level 50 kan jag informera om att det är rätt standard. Alla flashpoints kommer i en hardmode variant för att grinda tokens för att bli redo för raidande. Inte alls så dumt, eftersom flashpoints är bra utarbetade rent generellt. Ilum öppnar upp där möjligheten att göra dailies samt en skitstor zon för objektbaserad world pvp. Det var rätt dött där på level 50 i betan, men då hade BW inte närheten av spelarbasen som finns nu.

Sen finns det naturligtvis raids, eller operations som det kallas som kommer i svårighetsgrad normal, hard och nightmare.

Sen finns är det ju väldigt mycket upp till en själv hur kul man har. Outlaw's Den för FFA pvp, eller ganka newbies på tatooine. Finns en hel del att göra ^^

Jo jag vet och jag är skit nöjd med hur spelet fungerar nu. Men vad jag menade var bara det att folk kommer att sluta om dom tycker att det inte finns tillräckligt eller att det inte kommer tillräckligt med nya operations osv. Jag kommer antagligen inte göra det för jag tror ganska hårt på detta spelet och hoppas Bioware lyckas göra alla nöjda.

Som jag också sa i mitt andra inlägg så har jag läst någonstans att Bioware jobbar hårt på detta (Tyvärr kan jag inte ge källa för jag minns inte vart jag läst det). Men gör Bioware som dom sagt så är jag säker på att allt kommer att gå bra

Medlem

Och inte en enda krona gick till ordentliga servrar som kan hantera mer än 3 personer ....

Medlem

Just nu har man ju inte så stort förtroende för EA eller Bioware. Trots inkluderad speltid med köp är man tvungen att from idag ha en aktiv prenumeration.
Detta hade ju inte varit hela världen om det inte varit för det att de verkar fullkomligt oförmögna att klara den trafik detta innebär.
Nu är det till och med väntelista för att komma in på hemsidan.
I detta "Waiting Room" hånas man med orden"... enjoy your time playing Star Wars : The Old Republic"

Medlem

Det satsades även en hel del pengar på Titanic.

Medlem

WoW med star wars-tema och singleplayer-element. Vilken höjdare...

Men allvarligt? 2miljarder och dom instansierar skiten ur spelet? Nice.

Medlem

Jag är inget Star Wars fan, och jag är en in i döden motkämpe till Ea, och hoppas därför att denna titel floppar stenhårt och säljer oerhört dåligt.

DÖD åt ea!

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

WoW med star wars-tema och singleplayer-element. Vilken höjdare...

Men allvarligt? 2miljarder och dom instansierar skiten ur spelet? Nice.

Det jag också tycker är jävligt dåligt... en viss del av instanceande kan ju vara bra för att det inte ska bli sjukt tryck på quests o så, eller allt för mycket i cities. Men av det jag sett ser det mer ut som ödemarker än ett mmo, då gör man ju helt fel :/

Medlem

Så många miljoner dollar och lyckas endå inte få deras hemsida o funka ordentligt

Medlem
Skrivet av tRevz:
Skrivet av Mo0rbid:

WoW med star wars-tema och singleplayer-element. Vilken höjdare...

Men allvarligt? 2miljarder och dom instansierar skiten ur spelet? Nice.

Det jag också tycker är jävligt dåligt... en viss del av instanceande kan ju vara bra för att det inte ska bli sjukt tryck på quests o så, eller allt för mycket i cities. Men av det jag sett ser det mer ut som ödemarker än ett mmo, då gör man ju helt fel :/

Jaså? Jag tycker det är gott om folk vart jag än springer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jag hoppas det klår WoW på fingrarna, bara på ren djävulskap... Mvh, Sven Sith.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

zsm
Medlem
Skrivet av raefzm88:

Jag är inget Star Wars fan, och jag är en in i döden motkämpe till Ea, och hoppas därför att denna titel floppar stenhårt och säljer oerhört dåligt.

DÖD åt ea!

Du låter som en fundamentalist. En sån där självmordsbombande idiot.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Så många miljoner dollar och lyckas endå inte få deras hemsida o funka ordentligt

Köpte spelet idag kring 12 , har suttit nonstop och försökt registrera mig och fortfarande inte lyckats

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Så många miljoner dollar och lyckas endå inte få deras hemsida o funka ordentligt

Köpte spelet idag kring 12 , har suttit nonstop och försökt registrera mig och fortfarande inte lyckats

Medlem

Hm efter att ha spelat en stund så får jag känslan av att spelet håller mig i handen hela tiden. På gott och ont.

Varför har de aldrig någon backup till sin hemsida. Måste hela världen gå till ea.com.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Jag är inget Star Wars fan, och jag är en in i döden motkämpe till Ea, och hoppas därför att denna titel floppar stenhårt och säljer oerhört dåligt.

DÖD åt ea!

p12?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Så 500,000 i en månad skulle ge EA tillbaka pengarna? Eller... är det en längre tid?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

zsm
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Så 500,000 i en månad skulle ge EA tillbaka pengarna? Eller... är det en längre tid?

Nä, ungefär 3½ vecka.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Ischim0n:

Så många miljoner dollar och lyckas endå inte få deras hemsida o funka ordentligt

Köpte spelet idag kring 12 , har suttit nonstop och försökt registrera mig och fortfarande inte lyckats

Samma för mig, jag lyckades komma in, skrev in min email och lösenord, svarade på säkerhetsfrågan (och svarade korrekt) åkte sen tillbaka i kö. Jesus christ.

Medlem

"Hanga 2011-12-22 12:01:07 #24
Ett drömscenario skulle vara om ingen köpte spelet och leder till att EA går i konkurs! Jag drar mitt strå till stacken och köper inte detta spel.."

Varför lämna kommentarer om det är ett ointressant spel för dig personligen?
Tips. Tänk innan du postar.
Själv är jag nybörjare i mmo spelandet men det jag sett gör detta spel väldigt intressant då jag vill ha omväxling från BF3 emellanåt. Så jag kommer absolut teta detta i slutet av januari då värsta trängeln lagt sig.
Hoppas det blir riktigt stort!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

123
Skriv svar