Ny bildbläddrare på FZ (igen?)

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av dalle:

Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...

Vår erfarenhet är att ajaxbläddrare lirar dåligt i mobiler och läsplattor. Vi vill inte utesluta besökare.

Kika på http://flowplayer.org/tools/scrollable/index.html
Funkar att swipa i iOS och Android.

Medlem

Antar att FZ får mer visningar per laddad sida?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av dalle:

Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...

Själv håller man på och lär sig ajax och jag förstår helt om programmerarna inte använder det

Ett jävligare språk får man leta länge efter.

Ajax är inte ett språk och är mycket enkelt numera tack vare ramverk som jquery.

Dessutom behöves det knappast ajax för detta, snarare bara att man ersätter bildadressen i DOM:en.

Nä, jag vet att det inte är ett språk, men jag kände inte att det var nödvändigt att gå in på det tekniska...

Sen använder vi inte ramverk som jquery i skolan, vi är lite hardcore skulle man kunna säga.

Vilket är synd. Visst att man ska kunna basic javascript och iallafall veta ungefär hur ett xmlhttpanrop fungerar, men på jobbet använder vi jQuery konstant. Det är supersmidigt och vi har lyckats minska antal rader kod med hundratals. En kollega nämner hela tiden att han tagit bort 40 rader kod och ersatt med 1 jQuery rad.

Jätteenkelt ajaxanrop i jQuery.

$.post("http://blalsdlökasd.com/asdasd", { key: value }, function(returData) {
alert(returData);

} ).error(function() {
//denna errorfunktion behövs inte men är ändå väldigt enkel att lägga till.

});

jQuery är superenkelt när man väl kan det och du gör så effektiv kod att man nästan exploderar i huvet av att det är så enkelt och kul. I jobbvärlden är dessutom kort utvecklingstid viktigare än fin kod. Det behöver dock inte betyda att man inte kan skriva det fint.

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av dalle:

Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...

Själv håller man på och lär sig ajax och jag förstår helt om programmerarna inte använder det

Ett jävligare språk får man leta länge efter.

Ajax är inte ett språk och är mycket enkelt numera tack vare ramverk som jquery.

Dessutom behöves det knappast ajax för detta, snarare bara att man ersätter bildadressen i DOM:en.

Nä, jag vet att det inte är ett språk, men jag kände inte att det var nödvändigt att gå in på det tekniska...

Sen använder vi inte ramverk som jquery i skolan, vi är lite hardcore skulle man kunna säga.

Vilket är synd. Visst att man ska kunna basic javascript och iallafall veta ungefär hur ett xmlhttpanrop fungerar, men på jobbet använder vi jQuery konstant. Det är supersmidigt och vi har lyckats minska antal rader kod med hundratals. En kollega nämner hela tiden att han tagit bort 40 rader kod och ersatt med 1 jQuery rad.

Jätteenkelt ajaxanrop i jQuery.

$.post("http://blalsdlökasd.com/asdasd", { key: value }, function(returData) {
alert(returData);

} ).error(function() {
//denna errorfunktion behövs inte men är ändå väldigt enkel att lägga till.

});

jQuery är superenkelt när man väl kan det och du gör så effektiv kod att man nästan exploderar i huvet av att det är så enkelt och kul. I jobbvärlden är dessutom kort utvecklingstid viktigare än fin kod. Det behöver dock inte betyda att man inte kan skriva det fint.

Jag är själv inte det minsta emot att använda hjälpmedel, läraren har dock en annan attityd.

Om det nu är så effektivt så kanske man skulle ta och pröva på lite på fritiden, och se vad han säger om man löser en av hans uppgifter med det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av dalle:

Snyggare, men fortfarande laddas hela sidan om efter varje bildbyte. Vore schnyggare om man Ajaxifierade den...

Själv håller man på och lär sig ajax och jag förstår helt om programmerarna inte använder det

Ett jävligare språk får man leta länge efter.

Ajax är inte ett språk och är mycket enkelt numera tack vare ramverk som jquery.

Dessutom behöves det knappast ajax för detta, snarare bara att man ersätter bildadressen i DOM:en.

Nä, jag vet att det inte är ett språk, men jag kände inte att det var nödvändigt att gå in på det tekniska...

Sen använder vi inte ramverk som jquery i skolan, vi är lite hardcore skulle man kunna säga.

Vilket är synd. Visst att man ska kunna basic javascript och iallafall veta ungefär hur ett xmlhttpanrop fungerar, men på jobbet använder vi jQuery konstant. Det är supersmidigt och vi har lyckats minska antal rader kod med hundratals. En kollega nämner hela tiden att han tagit bort 40 rader kod och ersatt med 1 jQuery rad.

Jätteenkelt ajaxanrop i jQuery.

$.post("http://blalsdlökasd.com/asdasd", { key: value }, function(returData) {
alert(returData);

} ).error(function() {
//denna errorfunktion behövs inte men är ändå väldigt enkel att lägga till.

});

jQuery är superenkelt när man väl kan det och du gör så effektiv kod att man nästan exploderar i huvet av att det är så enkelt och kul. I jobbvärlden är dessutom kort utvecklingstid viktigare än fin kod. Det behöver dock inte betyda att man inte kan skriva det fint.

Jag är själv inte det minsta emot att använda hjälpmedel, läraren har dock en annan attityd.

Om det nu är så effektivt så kanske man skulle ta och pröva på lite på fritiden, och se vad han säger om man löser en av hans uppgifter med det

Du kommer inte ångra dig. Eller kanske det där med att lösa din strikta lärares uppgifter. :S

Medlem

mer klickvänlig och bättre välplacerad FULLSCREEN KNAPP TACK!

och ja, den nya uppdaterade bläddraren rockar!

Medlem
Skrivet av John:

Vår erfarenhet är att ajaxbläddrare lirar dåligt i mobiler och läsplattor. Vi vill inte utesluta besökare.

Länge sen jag slutade ens försöka ladda fz.se på min mobil pga att den totalt ofunkade. Så förstår ej ditt påstående. Använder ni inte en överlägsen teknik för att ni inte vill begränsa upplevelsen för några som ni redan skjutit i foten?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Jag tyckte inte alls denna bildbläddrare var bra :/
Känns som 90-talets IDG ungefär.. och det är ingen komplimang.

Medlem

Nu blev den riktigt bra Good work.

Medlem

Mycket bra!


signatur

Meep!

Medlem

Småimponerad.
(Fast som sagt "Fullskärm"-knappen skall vara bilden ..-20% i kanterna för <- ->bläddringen. SKÄMS! ;P)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

MYcket bättre.
Bra
-att det går att bläddra med piltangenterna
-att det bara är att scrolla neråt smidigt för att se mer bilder

Dåligt
-att sidan fortfarande laddas om när man byter bild i sidled

Hade vart bra om ni kör en kombination av bildvisare så som ni har den nu men vill ha den här typen av bildvisare när man klickar på bilden (klicka på en av bilderna i artikeln så ser ni, även Sweclockers kör den här typen av bildvisare):
http://www.swedroid.se/ny-tunn-43-tummare-oled-fran-panasonic...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Petitess med det vore bra om den aktuella bilden också visas när man byter visningsläge, istället för att hoppa till #1.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

När jag visar bilderna som miniatyrer i ett rutnät och klickar på en bild så är det inte bilden jag klickade på som jag får se. Känns ologiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar