Final Fantasy VII återskapat i Unreal-motorn

Robot
Final Fantasy VII återskapat i Unreal-motorn

Spana in den klassiska intro-sekvensen som du aldrig sett den förut!

#final-fantasy-vii, #square-enix


Medlem
Final Fantasy VII återskapat i Unreal-motorn

Som ett stort fan av Final Fantasy VII som lirade det på Playstation 1 när spelet var splitternytt måste jag säga att det var en otroligt nostalgiskt tilltalande video!

Visst märks det att det är en riktig alpha demo, och man hade dessutom önskat att snubben som spelade in videon hade spenderat mindre tid på att jucka mot dom där trälådorna och mer tid med att ha tänkt ut ett bra cinematiskt sätt att kolla runt på banan en gång istället för att springa planlöst med för låg FOV och för låg mouse sensitivity.

Efterlyser starkt en rejält slipad remake av FF7 av detta slaget (denna var inte slipad men kliade mig på precis rätt ställe)!

Medlem

Varför har soldaten vid 2:23 en pulse rifle?

Medlem

Som tidigare har sagt .. inte direkt putsat , Men stilen var helt rätt _ : ) ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Så hur många dagar tror ni det tar innan square stoppar denna också? Som de gjorde med Chrono Trigger remaken?

Medlem

Ser ju ganska daterat ut för att vara en remake, typ unreal engine 2, fast fulare än UT2004.


signatur

Xd

Medlem

Pulsrifle? Nä detta var riktigt B-igt måste jag säga. Nej jag hade inte gjort det bättre själv men det var ruggigt stelt och rätt fult för att vara U3.

Medlem

med risk för att va jävligt surig, men detta var väl knappast något att lägga under granen.. hade personerna inget bättre för sig än att slösa tid på det här ?


signatur

Inte för att vara sån men animationerna var ju jäkligt trista, iaf i samband med UE3.
Annars ser det väl helt okej ut, lite störigt var det väl att han envisades med lådorna ganska länge...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Nostalgi !!!!

Inaktiv

Vem bryr sig? En mängd amatörer som slängt ihop något utan någon som helst artistisk merit -- t.o.m orginal introt var mer evokativt och tekniskt snyggare.

En remake av FFVII är något jag hjärtligt vill ferneka er, föralltid.
Hälsn: Onda lilla jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Texturerna ser helt ok ut, men vem det än var som gjorde animeringarna så har det bara gjort ett hafsjobb.

Medlem

Gillade inte rubiken på denna artikel, ni fick det att låta som att det var officiellt..

Och det var inte ens snyggt, de gamla "handmålade" backrunderna är mycket vackrare


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Om det där är ett rättvist återskapat FF7 så behåller jag hellre mina egna missvisande minnen från spelet. De är mycket bättre.

Inaktiv

Den ända bra jag gillade med det här hemsnickrade skitet (ursäkta ordvalet), var när Cloud stod uppe på tåget...allt efter det (t.om landningen) var sjukt dåligt.

Och FPS-view? Det är dött redan där.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Som ett stort fan av Final Fantasy VII som lirade det på Playstation 1 när spelet var splitternytt måste jag säga att det var en otroligt nostalgiskt tilltalande video!

Du menar som typ 70% av spelsverige? Du är ingen auktoritet för att du spelat typ ett av dom mest spelade spelen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av KatOne:

Som ett stort fan av Final Fantasy VII som lirade det på Playstation 1 när spelet var splitternytt måste jag säga att det var en otroligt nostalgiskt tilltalande video!

Du menar som typ 70% av spelsverige? Du är ingen auktoritet för att du spelat typ ett av dom mest spelade spelen.

VAFALLS? Antyder DU, att JAG, jämte ALLA ER andra borgarbrackor, icke vore av adlig börd?

Det betyder, i faktum och sanning, att jag är överlägsen alla er andra. Jag sitter här med min monockel och mina knävelborrar och skrattar gått åt era patetiska försök att fånga brödsmulorna som faller av mitt bord. Mwahahaha!

http://images.wikia.com/familyguy/images/9/92/Thadious.PNG

Medlem

Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.

Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.

Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.

Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.

Medlem

DAT FOV!!!

Han som spelade har en till synes sexuell läggning innefattandes trälådor.

Medlem

Imponerande att folk orkar, och alltid kul med inbitna fans, men jag vart heller inte så imponerad av detta.
Som någon skrev så skulle jag själv inte kunna göra ens en droppe av liknande projekt, men detta kändes ganska dåligt faktiskt.

En riktigt nostalgitripp och rysningar igenom hela kroppen fick jag däremot när de visade den officiella remaken av introt inför ps3 lanseringen för många år sedan. Det gick rakt in i hjärtat!

http://www.youtube.com/watch?v=cv8cYrGG220


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Personligen fatta jag mig aldrig på hypen, segare strider får man leta efter och random encounter är ett säkert sätt att bryta både stämning och inlevelse på, för inte att tala om göra en galet frustrerad när man inte kommer någon vart. Sephirot är minst lika emo som Sasuke och Cloud är ungefär lika karismatisk han med.

Men befann man sig i tonåren när det släpptes så kan jag förstå nostalgin, att vilja lira det i dag dock är en helt annan femma.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.

Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.

Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.

Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.

Cry some moar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Allexz:

Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.

Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.

Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.

Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.

Cry some moar.

Är det konstigt att man inte vill bemötas av kvällstidningsjournalistik när man går in på FZ? Troll.

Jag måste faktiskt stämma in med kritiken av rubrikerna skriva av Sebastian Lind. Dom drar ner FZ till en riktigt dålig nivå med en påtaglig kvällspresskänsla.

Medlem

Har de fuckat upp Tifas kroppshållning och dimensioner ännu mer?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jävlar vilka tuttar.


signatur

Rawr

Medlem

OMG FF7 REMAKE!! ........ Vad besviken jag blev -_-


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Till alla som sitter och gråter ut om att det såg dåligt ut, jag tycker grafiken ser hur bra ut som helst, detta bevisar ju bara att en remake är möjlig... Om randoms of doom kan göra detta skulle det inte ta 12/40 år eller vad fan nu square sa att det skulle ta.

Dags för square att sluta sitta och suga på tummen och göra en remake.

Skrivet av Allexz:

Käre Sebastian Lind.
Då det ingår i ditt jobb att skriva rubriker så hoppas jag innerligt att du tar och går en kurs i hur man gör just detta då vanligt folkvett verkar vara något du helt saknar.

Nej, Final Fantasy VII [[[ är INTE ]]] återskapat i Unreal-motorn. Utan ett kort intro likt spelet Final Fantasy VII är skapat i U3 motorn.

Man blir så fruktansvärt less på fullkomligt missledande rubriker att man helt enkelt inom kort tid ej orkar läsa FZ längre.

Tack för mig och lycka till i framtiden med att sköta några av de simplaste uppgifterna du har i ditt jobb på FZ.

Tråkigt att du ogillar rubrikerna så! Personligen anser jag inte att rubriken är missledande, särskilt inte som den efterföljande underrubriken direkt fyller på med mer information om vad nyheten handlar om.

Rubriksättande är dessutom bland det svåraste som finns inom journalistisk verksamhet, så att kalla det för en "simpel uppgift" är att underdriva rubrikens funktion väsentligt.

12
Skriv svar