Assassin's Creed: Revelations

Medlem

Wow, aftonbladet! Ja men då måste det vara ett höjdarspel!

Medlem
Skrivet av TIPP_X:
Skrivet av kebbe:

Förstår inte varför någon köpte de här spelen efter den värdelösa ettan.

Bara för at du inte gillar det så betyder inte det att det är värdelöst.

Detta kommer bli ett klart köp !!

Va? Menar du att andra kan ha en annan åsikt än mig?!

Medlem

Hmm..inte saker pa att jag haller med om skribents asikt angaende spelets betyg, som ett par andra person har har namnt sa ser jag inte nackdelen att man tex kan valja att anvda bomberna elle ej da frihten i spelet kanns battre and bli tvingad till att inte ha nagot val alls. Nar det galler Ezios rorelser sa kan jag inte annat an halla med ketchup om att det snarare ror sig omdaliga knotroller an enkelheten ifraga. Utmananade sen kan ju dissukteras hur man ser pa saken antar jag, plusatt kunna kopa butiker och monument och annat i staden ar ju ett bra alternativ till att ta en paus med alla dvs uppdrag...speler fortjarnar i min asikt ialla fall en fyra eller 4.5.

Redaktör
Ponny
Skrivet av mosoloa1:

Linda Grip? Aldrig läst en recension av dig förut.... om detta var Fredrik kanske det skulle fått 4/5?!
Oj sa jag de högt? haha nej skoja bara.

Men nejdå, tänker köpa detta spel helt klart, även om det fått sin kritik.

Jag skulle ge det 6/5 – faktiskt!

Haha, nej, men skämt åsido. Linda har gjort ett strålande jobb med recensionen. Jag håller inte med om allt, såklart, men så är detta just en subjektiv åsikt. Heja Linda!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av mosoloa1:

Linda Grip? Aldrig läst en recension av dig förut.... om detta var Fredrik kanske det skulle fått 4/5?!
Oj sa jag de högt? haha nej skoja bara.

Men nejdå, tänker köpa detta spel helt klart, även om det fått sin kritik.

Jag skulle ge det 6/5 – faktiskt!

Haha, nej, men skämt åsido. Linda har gjort ett strålande jobb med recensionen. Jag håller inte med om allt, såklart, men så är detta just en subjektiv åsikt. Heja Linda!

Visste de!

Men jo precis, riktigt bra första läsning!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

hur kan de ge den 3/5 för att den har för enkla kontroller!? ologiskt... enkelheten är ju en av de bra grejerna med AC

Medlem

Glömde säga det igår förresten, det är 4 sorters böcker i bokhyllorna jag har sett, inte 3 som skribenten säger

Ökningen i variation där ger ju helt klart en 5:a i betyg

Medlem

Creed <3 Kommer definitivt skaffa det här, men väntar nog till nästa år


signatur

Game long and prosper

Medlem
Citat:

Återigen är problemet bristen på integrering i huvudhistorien: hur spelaren inte leds naturligt in i momenten som erbjuds och hur dessa inte behövs för att ta sig vidare i spelet. Detta kan göra att momenten upplevs mer som störande än berikande.

Du satte ord på precis det jag inte gillade med Brotherhood!
Assassin's Creed II var riktigt bra storymässigt och överlag ett bra spel, men i Brotherhood tappade man bort den centrala storyn i det virvarr av moment och sidouppdrag som fanns.


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Testpilot

Spelet kan va hur bra som helst men vägrar av princip att köpa detta pga Ubisofts betende mott oss PC gamers.

Trevlig recension och betyget passar nog , är svårt att få höga betyg för spel som har mer än 3 i serien.

Medlem
Skrivet av Asmaxad:
Citat:

Återigen är problemet bristen på integrering i huvudhistorien: hur spelaren inte leds naturligt in i momenten som erbjuds och hur dessa inte behövs för att ta sig vidare i spelet. Detta kan göra att momenten upplevs mer som störande än berikande.

Du satte ord på precis det jag inte gillade med Brotherhood!
Assassin's Creed II var riktigt bra storymässigt och överlag ett bra spel, men i Brotherhood tappade man bort den centrala storyn i det virvarr av moment och sidouppdrag som fanns.

Jag måste bara fråga hur du tänker du?
Ezios "huvudmål" var att stoppa borgia, och därtill tillkom att bygga upp lönnmördarordern, och nästan alla (om inte alla) sidouppdrag hjälpte till mot det, eller?

Medlem
Skrivet av borotroth:
Skrivet av Asmaxad:
Citat:

Återigen är problemet bristen på integrering i huvudhistorien: hur spelaren inte leds naturligt in i momenten som erbjuds och hur dessa inte behövs för att ta sig vidare i spelet. Detta kan göra att momenten upplevs mer som störande än berikande.

Du satte ord på precis det jag inte gillade med Brotherhood!
Assassin's Creed II var riktigt bra storymässigt och överlag ett bra spel, men i Brotherhood tappade man bort den centrala storyn i det virvarr av moment och sidouppdrag som fanns.

Jag måste bara fråga hur du tänker du?
Ezios "huvudmål" var att stoppa borgia, och därtill tillkom att bygga upp lönnmördarordern, och nästan alla (om inte alla) sidouppdrag hjälpte till mot det, eller?

Hur hjälpte de till? Jag spelade kanske 4-5 sidouppdrag sen körde jag igenom huvuduppdragen rakt igenom och klarade spelet med hur många sidouppdrag som helst kvar. Sidouppdragen gick ju att göra när som helst under spelet gång; dvs oberoende av var man befann sig i huvuduppdragen. Därför var kopplingen till vad man höll på med i huvuduppdragen väldigt tunn och jag hade oftast glömt vad jag ens höll på med i huvuduppdraget när jag kom tillbaka till det efter sidouppdragen.

Det här är alltså min bild av spelet och ingen allmän sanning. Brotherhood var ett bra spel men jag tyckte att 2an var bättre.


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Medlem
Skrivet av Asmaxad:

Hur hjälpte de till? Jag spelade kanske 4-5 sidouppdrag sen körde jag igenom huvuduppdragen rakt igenom och klarade spelet med hur många sidouppdrag som helst kvar. Sidouppdragen gick ju att göra när som helst under spelet gång; dvs oberoende av var man befann sig i huvuduppdragen. Därför var kopplingen till vad man höll på med i huvuduppdragen väldigt tunn och jag hade oftast glömt vad jag ens höll på med i huvuduppdraget när jag kom tillbaka till det efter sidouppdragen.

Det här är alltså min bild av spelet och ingen allmän sanning. Brotherhood var ett bra spel men jag tyckte att 2an var bättre.

Jo du har ju rätt i att tidslinjen är väldigt skum när det gäller sidouppdragen, så hur dom hänger ihop med huvudstoryn beror väl på hur man ser det

När jag tänker att dom hänger ihop så tänker jag mer på handlingen i dom, som alltid handlar om att antingen skada borgia eller förstärka sina allierade, som ju också hjälper till att besegra borgia ^^

Medlem

Dålig recension! Framför allt dålig recensent!

Frilansare
Skrivet av laxan96:

Dålig recension! Framför allt dålig recensent!

Wow, konstruktiv kritik! Det gillar vi.

Medlem

Klart bästa Creedspelet i serien, grafiken är likvärding med Brotherhood, men det finns fler vinklar att följa då det gäller uppdrag så det bidrar till att det är mer långlivat än dem andra spelen, BH lirade man igenom på ett par timmar.
Några missar har man dock gjort, finns en del glitchar i spelet, dock inget man stör sig på direkt, utan det är nog hårdvaran som inte hänger med.

Det jag dock stör mig på är att trots att man är assassin (Klanmedlem/ ledare) så har man fan aldrig några pengar, trots att man kanske hade 250 lök i AC2, 500 lök i Brotherhood, alla vapen och utrustning.

Likt förbannat så är man lika naken så fort spelen börjar och är tvingad att jobba sig upp.

Dåligt att man inte kan ta med sig delar av sin förmögenhet och utrustning till nästa spel, för vapnen är i princip dem samma som man kan köpa i "SINA" affärer.

En annan är smygtemat, här blir inte mkt smygande då man framförallt inte kan huka eller krypa, man kanske skulle tagit en titt på MGS som lyckats alldels ypperligt med detta, lirade igenom Snakeeater häromdagen och jag måste säga att det är klart en utav mina favoriter, det har ALLT!

Sen skulle man kunna låsa upp andra typer av vapen, kläder, färdigheter från andra delar av världen, då lönnmördare fanns / finns överallt, inte enbart i orienten.

På det hela stora taget är det ett grymt spel, och i nuläget har jag kanske avklarat 25% och lagt över 15 tim bara på detta, för jag går igenom alla huvud och siduppdrag.

Nästa del i serien kanske borde heter AC generations!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Klart bästa Creedspelet i serien, grafiken är likvärding med Brotherhood, men det finns fler vinklar att följa då det gäller uppdrag så det bidrar till att det är mer långlivat än dem andra spelen, BH lirade man igenom på ett par timmar.
Några missar har man dock gjort, finns en del glitchar i spelet, dock inget man stör sig på direkt, utan det är nog hårdvaran som inte hänger med.

Det jag dock stör mig på är att trots att man är assassin (Klanmedlem/ ledare) så har man fan aldrig några pengar, trots att man kanske hade 250 lök i AC2, 500 lök i Brotherhood, alla vapen och utrustning.

Likt förbannat så är man lika naken så fort spelen börjar och är tvingad att jobba sig upp.

Dåligt att man inte kan ta med sig delar av sin förmögenhet och utrustning till nästa spel, för vapnen är i princip dem samma som man kan köpa i "SINA" affärer.

En annan är smygtemat, här blir inte mkt smygande då man framförallt inte kan huka eller krypa, man kanske skulle tagit en titt på MGS som lyckats alldels ypperligt med detta, lirade igenom Snakeeater häromdagen och jag måste säga att det är klart en utav mina favoriter, det har ALLT!

Sen skulle man kunna låsa upp andra typer av vapen, kläder, färdigheter från andra delar av världen, då lönnmördare fanns / finns överallt, inte enbart i orienten.

På det hela stora taget är det ett grymt spel, och i nuläget har jag kanske avklarat 25% och lagt över 15 tim bara på detta, för jag går igenom alla huvud och siduppdrag.

Nästa del i serien kanske borde heter AC generations!

/DT

Håller med dig, är själv helt trollbunden!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Bra betyg med en 3:a. Jag gillar Assassin's Creed starkt (även 1:an) för story och känsla men spelmekaniken är simpel och spelen alldeles för enkla. Ja, jag vet att det är medvetet från Ubisoft att göra dem lätta, och ibland är det skönt med ett soft spel, men jag tror att alla gamers längtar efter en viss miniminivå av utmaning i spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ni som funderar på att köpa det kan jag tipsa om att CDON idag säljer spelet för 199kr till PC!
http://cdon.se/spel/assassins_creed_-_revelations/

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Ni som funderar på att köpa det kan jag tipsa om att CDON idag säljer spelet för 199kr till PC!
http://cdon.se/spel/assassins_creed_-_revelations/

Lätt värt men har redan köpt collectors edition till 360 från elgiganten när de hade samma pris som normal.

12
Skriv svar