Årets tabbe – utvecklarna raderade sitt eget MMO-spel

Medlem

jag spelar inte MMO så låt dom raderas mug gör de inget


signatur

To understan the world
You must understand your own past

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

hur fan lyckas man? rdera man alla filer så är det bara att återställa allt inan man gör något annat om man råkar radera lite kod så är det bara trycka ctrl z eller har dem inte det i Japan?

FAIL


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Har ingen progress i något spel som jag skulle bli direkt ledsen över. Skulle kanske kännas drygt att göra om en del men äh whatever

Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Ojoj... Du behöver verkligen hjälp snart om du är så WoW-beroende!

Medlem

Haha "oh snap!" Tänk "om" detta skulle ske i WoW, vad skulle hände då tro O_O?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Grattis till att ha kastat bort ett år av ditt liv

Medlem
Skrivet av xLas:

Hade WoW deletats så hade jag jublat och öppnat en bärs!

Dito, bärs och firande hela dan.

Medlem

Starkt jobbat, Sickan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Om något av de MMO jag spelat under årens lopp skulle försvunnit hade jag nog blivit ganska upprörd. Om det inte hänt just nu, för det hade inte påverkat mig alls då jag sitter med Skyrim var enda lediga stund jag har.

Skrivet av 73mpl4R:

När jag läser sånt här, så tar skadeglädjen över.

Så sant så.

Medlem

Det första jag tänkte på var att det låter lite väl tajmat med emergency och allt. OM man har intresse, läses vill fortsätta tjäna lätta pengar, har man STENkoll på grejjerna. Nu ville dom som höll i det ha en snabb och bra exit vilket dom också fixade. Luktar skit på långa vägar.

Medlem

Shit happens...

Hm... vore ganska kul ifall WoW skulle bli raderat helt plötsligt.

Fasen va snopna många skulle bli. Spelar själv... men mindre kunde man ju knappast bry sig.

Medlem
Skrivet av wobert:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Grattis till att ha kastat bort ett år av ditt liv

Grattis till en onödig kommentar. Vi är alla olika och spenderar vår tid därefter.

MFC
Medlem

Så går det när man har data på en hello-kitty-hdd


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

hihi, låter otroligt korkat att inte ha hållt sig med nån typ av backup.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo det här är årets tabbe

Medlem

hahah, jag vill dö, först blackops-snubben som kom på sig själv med att vara sämst, sen PETA eller vad de heter och nu den värsta failen av dem alla.. Vilken vecka


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Kan inte sluta skratta, jag tycker synd om dom förståss, men just nu är det bara jätte festligt x)

Inaktiv

Hur kan dom inte ha haft flera backups på så viktig data?

Medlem

Säga vad man vill, men detta är faktiskt hysteriskt roligt. Även om det självklart är jättetrist för studion som gjort spelet, och kanske än mer så för användarna, så ÄR det ju väldigt hysteriskt.

Tänk er själva att traska in till chefen och berätta om detta.. Det samtalet lär vara mindre populärt.

Skrivet av xLas:

Hade WoW deletats så hade jag jublat och öppnat en bärs!

Word!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Årets tabbe? Det här slår alla spelrelaterade fails under hela 2000-talet minst!
Men ofta man inte har backups på ett sånt här stort projekt, undrar hur många miljoner dom gått back nu -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av wobert:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Grattis till att ha kastat bort ett år av ditt liv

Grattis till en onödig kommentar. Vi är alla olika och spenderar vår tid därefter.

Dagens visa ord, tänk om vi alla kunde tänka såhär istället för att vara nedlåtande.

FÖ, /played brukar vara lite missvisande samtidigt som det ger en hänvisning Fan, jag hade drygt 100 dagar när jag spelade, men 50% av det var tid då jag var inloggad men AFK och gjorde annat eller bara chattade. WoWs sociala del kräver ju inget ur en nödvändigtvis ur en gameplaysynpunkt. Ibland var det bara ett chattprogram, för mig iaf.


signatur

Videomupp

12
Skriv svar