Call of Duty: Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Nej vinnarna är spelarna som kan välja det spel som passar dem bäst.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"Visste du att havet består av 10 gånger 10 meter stor glaskorridor? Nu vet du! "

Hah hah. Skippar...

If Quake was done today
http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Nej vinnarna är spelarna som kan välja det spel som passar dem bäst.

Absolut inte, vi har det svart på vitt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Nej vinnarna är spelarna som kan välja det spel som passar dem bäst.

+1

Skönt med en vettig kommentar i den här trollskogen.

Redaktör
Skrivet av daver:

Kort och gott kan man ju konstatera att CoD fick ett minus för sitt SP, vilket BF3 lustigt nog inte fick.

Vi klagade ju faktiskt en del på singleplayer i BF3 också, även om det inte står som ett minus i sammanfattningen. Se pc-recensionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av daver:

Kort och gott kan man ju konstatera att CoD fick ett minus för sitt SP, vilket BF3 lustigt nog inte fick.

Vi klagade ju faktiskt en del på singleplayer i BF3 också, även om det inte står som ett minus i sammanfattningen. Se pc-recensionen.

Jo, jag är medveten om det.

Medlem

En bra kommentar från IGN skriven av: IClockMyGlock.
REASONS WHY ITS POPULAR:

1. CASUAL SHOOTER
2. EASY LEARNING CURVE
3. AMERICAN GAME ABOUT WAR GETS PEOPLE PATRIOTIC
4. TAKES NO SKILL
5. PEOPLE ARENT READY FOR TACTICAL SHOOTERS LIKE BF3

Kan inte hålla med mer.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Verkar ju bra, synd på grafikmotorn att det inte händer mer, utvecklas mer och blir snyggare.

Singleplayer bryr man sig inte så jättemycket om då det i både BF3 och äldre COD-spel bara handlat om ett par timmar medans MP-delen är den stora delen av spelet.

Jag har inte haft några problem med Origin och det fungerar fint med både battlelog och origin. Däremot vet jag en del som har haft/har problem.

Men som jag sagt innan, kommer inte att köpa det förrän jag för en utvärdering från andra om det fungerar eller inte. Kommer aldrig glömma Black OPS fail vid release och att det tog flera månader innan det fungerade som det skulle. (Men eftersom det är i stort sett samma grafikmotor så bör ju spelet fungera lika bra som Black OPS till slut gör ).


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Efter den obalanserade casualsoppa som var BF3 så blir detta en frisk fläkt. Visst MW3 lär ha en hel del brister men så illa som BF3 kommer det aldrig bli. BF3 online med kompisar i grupp kan ju sammanfattas med 15 ord "Server has disconnected unexpectidly. Are you sure you have the right version of the game". Det blir ju Casual mot Casual hur mycket BF3 buttboys än vill tro annat tills ARMA3 kommer men MW3 är iaf inte helt trasigt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Jasså, för att FZ sa så? En endaste person fastställer det?

Spana metacritic, än så länge leder MW3 över BF3 på x360, som alltså är vad som har testats här:
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-modern-w...
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/battlefield-3

Dock har ju BF3 16 fler recensioner än så länge, så tar väl några dagar till innan det är rättvist.

Ign.com tog den lätta vägen ut och gav MW3 9/10, samma som BF3...
http://xbox360.ign.com/articles/121/1211872p1.html

Medlem

Detta spel blir inget köp för mig! inte sugen på det alls..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av Kaleid:

"Visste du att havet består av 10 gånger 10 meter stor glaskorridor? Nu vet du! "

BF3 var inte bättre på den fronten, rycktes friskt i kopplet även där. MW3 har dock ingen befogad ursäkt för dessa snåla scenkulisser, skulle fortfarande flyta finfint om de ansträngt sig till att göra det rymligare, friare & lite mer "äkta"... MW3 känns istället mest som ett extra lager smör på osten ^^

Nu är det däremot inte långt kvar tills spelen börjar utvecklas för Xbox 720 & PS4, förhoppningsvis bringar de på nytt lite frihet bortom buren som blivit ett kvävande extra skinn idag.

Medlem

Dagens asgarv när man kollade igenom gameplay ifrån MW3 xD Sjuukt vad mycket bättre battlefield 3 är

Medlem

För er som tycker Origin är jobbigt... Låt Origin starta med datorn. Gå in webbläsaren och skriv in http://battlelog.battlefield.com/ och spara ditt lösenord. Gör sen ett bokmärke när du kommit in på din battlelog.

Vipps, så har du Battlefield 3 i din webbläsare!!

Medlem

Haha 400 kr / år för Elite ?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Discon är inte död! Den saknar kanske en del vitala organ och kräver respirator men vilken dag som helst nu vaknar Discon åter ur sin koma! Sanna mina ord.

Medlem

Ign's poäng

MW3
8.0 Presentation
8.5 Graphics
8.0 Sound
9.0 Gameplay
9.5 Lasting Appeal
= 43

BF3
8.0 Presentation
9.5 Graphics
9.5 Sound
8.5 Gameplay
9.5 Lasting Appeal
=45 HÖhö

Medlem

är BF3 singel player så mycket bättre då? det är väl lika linjärt som call of duty väl om inte sämre..

det här kan vara den klenaste och mest missbedömande recension jag någonsin läst, allvarligt.. vad fan?

Moderator | Testpilot

Hur är det med MP? Finns det ingen serverlista denna gången kommer jag verkligen skicka hatmail och aldrig köpa ett cod igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

En bra kommentar från IGN skriven av: IClockMyGlock.
REASONS WHY ITS POPULAR:

1. CASUAL SHOOTER
2. EASY LEARNING CURVE
3. AMERICAN GAME ABOUT WAR GETS PEOPLE PATRIOTIC
4. TAKES NO SKILL
5. PEOPLE ARENT READY FOR TACTICAL SHOOTERS LIKE BF3

Kan inte hålla med mer.

Det som är svårt att förstå är varför DICE då inte gör BF3 som en flerstegsraket. Så som många racingspel gör t.ex GT5 - nybörjarlicens osv.

Då skulle man dels få en intressant utvecklingskurva och öka sitt status och man blir mer och mer utbildad för att fixa samarbete och strategi i grupp. Kul att spela för alla och autentiskt hur de tär i det militära - du släpps ju inte på vilka uppdrag som helst dag 1.

Det är väl en elit av gamers som ser sig som förmer än andra - och tror det finns underlag att bara tillfredställa just deras behov.

Efter att ha läst gamespot recension som visar precis det som SP gameplay från MW3 så är MW3 givet köp. Om proffsen fixar det på 5-6 timmar så tar det mig säkert 25+ härliga speltimmar. Ibland är det bra att inte vara über-rutinerad - man får mycket för pengarna.

Har känslan att FZs recension trunkerade SP-testen till NewYork bara och därav fick SP sunkigt betyg. Man ville väl hinna med MP också som verkar vara det som de flesta fokuserar på.

Medlem

Bara jag som inte bryr mig om origin scannar min dator? Asså vad är det värsta som kan hända banna dig från spelet för att du kolla på porr? Kom igen, det är löjligt. Bara för att dom kan scanna igenom 5 miljoner datorer betyder inte att dom gör det och om dom nu gör det, vad skulle dom kunna hitta som är så farligt? Din skoluppsats? Din varuvagn på inet? löjligt....

Medlem

Vad fan är det för fel på folk egentligen? Varför ska man sitta och gnälla som någon jävla barnrumpa?
"MW3 är skit och för noobs amagad så fult och sketadålit, MITT SPEL SOM JAG GILAR ER BETTRE".

Tycker du att det är det? OKEJ, fortsätt spela ditt spel och låt det andra vara. Helt otroligt att man inte bara kan njuta av det man har(bf3) utan istället MÅSTE man sitta och klaga på ett annat spel som inte har ett skit med det att göra. Är så sinnesjukt trött på alla idioter. Nu tänker jag avrunda med lite BF3 och sen sticka in till stan och köpa MW3.

VÄX UPP!

Medlem

Stör mig rejält på att man inte kan spela rankat på dedikerad server på PC, det verkar inte som att dom riktigt har lärt sig från misstagen med MW2.

Bra recension!

Det går såklart att klaga på mycket i den här serien. Själv spelade jag bara kampanjen och Spec Ops i tvåan. Alltså, inte en sekund i MP och jag fick helt klart valuta för mina pengar. Jag kommer garanterat skaffa det här (mest för Spec Ops), men inte just nu bara!

Medlem

Gillar själv BF serien väldigt mycket, men jag tycker att MW spelens SP alltid har varit mycket underhållande, som en action film. Visst är inte grafiken på topp men det gör inte mig så mycket.

MW spelen har alltid haft en mycket tät och intensiv kännsla som jag gillar.

BF och MW är väldigt olika igentligen och jag ser inget problem med att njuta av båda, varför ska det ena förta det andra?

Är det så att ni går på de stora bolagens marknasstrategi?

För mig är det snarare synd att de kommer så tätt inpå varan, nu har jag inte tid eller lust att engagera mig i två spel.

Medlem

Väntar tills Mw3 ligger i rea lådan på coop innan jag köper det.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Vad fan är det för fel på folk egentligen? Varför ska man sitta och gnälla som någon jävla barnrumpa?
"MW3 är skit och för noobs amagad så fult och sketadålit, MITT SPEL SOM JAG GILAR ER BETTRE".

Tycker du att det är det? OKEJ, fortsätt spela ditt spel och låt det andra vara. Helt otroligt att man inte bara kan njuta av det man har(bf3) utan istället MÅSTE man sitta och klaga på ett annat spel som inte har ett skit med det att göra. Är så sinnesjukt trött på alla idioter. Nu tänker jag avrunda med lite BF3 och sen sticka in till stan och köpa MW3.

VÄX UPP!

THE TRUE COD FANBOY TALKS LIKE A BOSS.
ja, jag skriver detta för att trolla dig


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag har precis testat multiplayer, men har problem med musen i spelet.
Det är precis som om den hoppar mellan högsta och lägsta sens hela tiden, vilket gör det omöjligt att spela.
Jag kan ibland vända mig uppemot 180 grader när jag endast rör musen någon millimeter.

Skrivet av Kamikazeb:

Vad fan är det för fel på folk egentligen? Varför ska man sitta och gnälla som någon jävla barnrumpa?
"MW3 är skit och för noobs amagad så fult och sketadålit, MITT SPEL SOM JAG GILAR ER BETTRE".

Tycker du att det är det? OKEJ, fortsätt spela ditt spel och låt det andra vara. Helt otroligt att man inte bara kan njuta av det man har(bf3) utan istället MÅSTE man sitta och klaga på ett annat spel som inte har ett skit med det att göra. Är så sinnesjukt trött på alla idioter. Nu tänker jag avrunda med lite BF3 och sen sticka in till stan och köpa MW3.

VÄX UPP!

Bra sagt. Allt hat mot spel/filmer/artister osv är så jävla onödigt.
Folk hatar bara för hatandets skull.
Det är roligt att man ens kan ta sig tid till att gå in på en video eller nyhet från något man hatar bara för att skriva hur mycket man hatar det.
Där kan vi snacka no-life!

Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Det är nog lite tidigt att uttrycka sig om hur "trasiga" Origin och Battlelog är.
Recensenten för BF3 kanske älskar dessa typer av program/sociala funktioner medan den som skrev MW3-recensionen inte är för sådana saker.

Precis som jag skrivit många gånger tidigare ogillar jag alla program man måste använda för att spela, men det verkar som om jag slipper använda elite (dock inte steam )

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Newklear:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Jasså, för att FZ sa så? En endaste person fastställer det?

Ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar