Dice listar förbättringar i Battlefield 3

Medlem

Jag är en av de som klaga som in i helvete precis när det släppte för jag kunde inte spela alls de första två dagarna, fick bara joining servers men inget mer hände.
När det väl fixa sig måste jag säga spelet funkar kanon för mig, kanske två,tre krashar och sen har jag lite skumt grönt flicker då & då men det är troligen drivrutin baserat då jag hört andra har detta också.
Visst finns lite saker som borde fixas till men i övrigt tycker jag det är ett kanon spel och är helnöjd med mitt köp !


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har man en bra dator kraschar det inte, aldrig gjort för mig under mina hittils 26 timmar spelande. men för min polare som sitter på en relatvt medioker laptop krachsar det hela tiden. vad sitter ni på för crap?

Medlem

Om man 2011 har problem att anspassa sitt spel till hårdvaruspecen har man nog gjort ett dåligt jobb. Att sen hålla på att "laga" i efterhand är ännu värre..


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Hm, la märke till en sak. Varför står det "CONSOLES" i nästan var mening? Nätkoden osv till PC förbättras t.ex inte?

Vad ska förbättras? Rubberbandingen är ju näst intill borta på de flesta servrar.

-------------------------------------------------

Själv offer för aktiveringsstrul i början, det är ju fixat.
Hade rejäla laggproblem men det berodde på mina routerinställningar *skäms*
Håller faktiskt med att de kunde ha gjort lite bättre ifrån sig innan släppet, det fanns ju en beta trots allt, fast å andra sidan supporten har varit på topp.

Medlem

Själv hade jag endast problem med lite rubberbanding i början men nu de senaste dagarna så crashar både spelet och datorn ibland medans jag spelar. Kollar man forumet på Battlelog så är det ju en del som har problem med crashar osv så förhoppningsvis fixar de tillsammans med GFX-tillverkarna problemen då det verkar som att det är drivisar som ställer till det på nåt sätt..

Owe
Medlem

BF3 har då aldrig krashat för mej en enda gång och ändå har jag mer än 18 timmar speltid.
Ett mycket, Mycket bra spel imho.

Medlem
Skrivet av a10388:

Härligt ... Men varför ha så fruktansvärt mycket uppdateringar redan andra veckan? Känns som att DICE repeterade samma misstag som Black ops skaparna.. (Minns och bryr mig inte om vilka som gjorde det skitspelt)
Syftar då på att man släpper ett spel som inte är redo att släppas. Fixa de större justeringarna INNAN titeln släpps, och finjustera därefter. För HELVETE, själv har jag buggat fast i SP kampanjen på ps3 + OTROLIGA FPS drops på både online och offlinedelen.. Fyfan säger jag.

Det var ju exakt vad jag påpekade under betan.
Men då stod folk och skrek åt mig att "Det är en B E T A"

Men som sagt, jag kunde ju redan då konstatera att spelet inte var i ett bra skick redo att släppas.
Sure, om den betan hade varit 6-12 mån innan release, nu var det 3 veckor....
3 veckor innan release kan man inte kalla det beta, hur man än ser det, så är det mer ett demo än en beta.. har man flera år av utvecklingstid så går det inte att göra underverk på några veckor/månad.

Jag menar, rubberband som blev fixat nu enligt hans patch notes...
Det var 2 banor, på alla platformar.
Hur i HELVETE har ett sånt stort problem ungått att upptäckas i QA?
Antagligen för att dom satt och spelade inhouse 3v3 mot sina fetservrar med <1 ms responstid

Egentligen kunde jag inte bry mig mindre, det är bara ett tvpsel.
Jag är mest bara lack på hur det fungerar i branschen idag, ful-ingenjörer beter sig och kommer undan med så mycket skit.
Jag menar, _JAG_ hade aldrig varit nöjd med att släppa spelet i den form det är idag, jag är mer en "when it's done" dude.... dock vet jag ju att jag har extremt höga krav, och en extrem lägsta-nivå... vilket jag även i mitt arbete själv dagligen får kriga för.

Medlem

Kraschar gör det ju en hel del men det som stör mig är hur dåligt det flyter på på min dator när det borde fungera relativt bra. Alltså, det är väl ganska jämn framerate och så men det kommer typ spikes med jämna mellanrum och det hackar och har sig, oberoende vilka inställningar jag har. Mina specs:

Geforce GTX 560 TI Superoverclocked
4 GB RAM
AMD Phenom X2 Black Edition (tror jag det är).

Inaktiv
Skrivet av a10388:

Härligt ... Men varför ha så fruktansvärt mycket uppdateringar redan andra veckan? Känns som att DICE repeterade samma misstag som Black ops skaparna.. (Minns och bryr mig inte om vilka som gjorde det skitspelt)
Syftar då på att man släpper ett spel som inte är redo att släppas. Fixa de större justeringarna INNAN titeln släpps, och finjustera därefter. För HELVETE, själv har jag buggat fast i SP kampanjen på ps3 + OTROLIGA FPS drops på både online och offlinedelen.. Fyfan säger jag.

för det är dice därav bf3 fanboys bör sluta skryta så mycket om skitspelet då det är problem konstant. blackops hade fan itne så mycket problem ens som du verkar påstå att det var. Men du har fel.

Medlem

Det har inte buggat eller kraschat för mig någongång och jag har kört hårt med det sen jag fick spelet. Ja just det ja, jag kör xbox

Inaktiv
Skrivet av mr_lova:

Det har inte buggat eller kraschat för mig någongång och jag har kört hårt med det sen jag fick spelet. Ja just det ja, jag kör xbox

kan fara lika mycket åt helvete på xbox

Medlem

Till er som gnäller att spelet kraschar samt laggar. Fixa era datorer, uppkoppling. BF3 är stabilt och väldigt bra optimerat till PCn iaf. Jag har inte haft några som helst problem med BF3. Det är oftast handhavande fel för er som inte får spelet att rulla bra. Ni kör en massa annat skit på datorn som stör, ni har för höga inställningar som inte er dator klarar av, ni sitter med 56k modem, använder Norton, fraggad disk som fan, installerat under Program Files osv.

Medlem

Känns som att det är betydligt mera buggar än den där lilla listan..

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av mr_lova:

Det har inte buggat eller kraschat för mig någongång och jag har kört hårt med det sen jag fick spelet. Ja just det ja, jag kör xbox

kan fara lika mycket åt helvete på xbox

DU är verkligen på dåligt humör idag. Vill du ha en kram?

Medlem
Skrivet av cinderella:

Till er som gnäller att spelet kraschar samt laggar. Fixa era datorer, uppkoppling. BF3 är stabilt och väldigt bra optimerat till PCn iaf. Jag har inte haft några som helst problem med BF3. Det är oftast handhavande fel för er som inte får spelet att rulla bra. Ni kör en massa annat skit på datorn som stör, ni har för höga inställningar som inte er dator klarar av, ni sitter med 56k modem, använder Norton, fraggad disk som fan, installerat under Program Files osv.

hmm? inget fel på min dator, spelet flyter på, kör jag auto tar den upp allt på High och det funkar hur bra som helst, dock så lägger spelet ändå av, gör så det blir blåskärm, bsod osv.. Kör för övrigt på Low ändå men gör ingen större skillnad. Kör inget konstigt eller i bakgrunden, senaste drivisar, uppkopplingen är bra (iaf efter man stängt av UPnP i routern precis som många andra). Spelet är bra, klagar inte på det alls, vill bara att buggarna som gör att spelet crashar på datorer som kan köra det fixas. Bara för att du och dina kompisar inte har några problem på era datorer betyder det itne att alla andra som har problem har skitdatorer...

Medlem
Skrivet av cinderella:

Till er som gnäller att spelet kraschar samt laggar. Fixa era datorer, uppkoppling. BF3 är stabilt och väldigt bra optimerat till PCn iaf. Jag har inte haft några som helst problem med BF3. Det är oftast handhavande fel för er som inte får spelet att rulla bra. Ni kör en massa annat skit på datorn som stör, ni har för höga inställningar som inte er dator klarar av, ni sitter med 56k modem, använder Norton, fraggad disk som fan, installerat under Program Files osv.

Njeao. Jag har inga problem med något annat. (T ex RAGE som så många verkade ha problem med, flöt på finfint hela spelet igenom utan problem för mig)
12 gig ram, core i7:a i 4,2 GHz, GTX 570...
Dualbootar systemet, har en egen 120 gb ssd-disk enbart för spelande, som endast bootas när det ska just spelas. Detta för att hålla den windowsinstallen fresh och fri från skit.
Kör förövrigt allt på LOW för att optimera fps, minimera risker för strul, samt att det allmänt är lättare att se fiender när man slipper alla jävla effekter Sure det är fint med regn och sol-flares i SP, men i MP vill jag ha så lite störmoment som möjligt.

Linan är bahnhof 100/100 LAN, har 4 hopp (!) och 0,52ms i ping mot Sweclockers BF3-server som står i bahnhofs hall..

Så jag har nog eliminerat så extremt mycket det bara går....
Rubberbanding blev faktiskt bättre efter patchen.

Kvarstår nu är lite random krascher, disconnects, "grönt flimmer" som någon annan påpekade, samt att jag ibland fortfarande spawnar utan nått sikte på vapnen..
Och inte minst den extremt irriterande "buggen" att man ibland dör instant _efter_ att man sprungit in bakom skydd...

Dessa fel beror nog knappast på _min_ setup...

Dock är just detta något som talar för konsoller nuförtiden.
Spelen börjar bli så sjukt avancerade att det är ett jäkla härke att få dom att fungera felfritt på alla setups...
Jag har full förståelse för att det inte är lätt, men samtidigt ger det ju dock problem när det "kräver" så mycket av end-users...
Inte för att vara sån men bra många som sitter på sin Dell-burk och lirar vet nog inte ens vad defrag eller en grafik-driver är för något....
Visst, då kan man vara spydig och skrika "konsoll" åt dom, och det är nog just därför konsoller hållr på att ta över i försäljningsmått sett...
Jag spelar det mesta på konsoll just för att jag inte orkar med allt strul som pc-spelande idag innebär... FPS, SC2 och MMORPGs är nog det enda jag fortfarande spelar på PC

Medlem

Själv har jag knappt stött på en enda bugg, det har bara kraschat någon gång ibland sekunderna efter att man har kommit in på en server.
Annars har det fungerat riktigt bra och jag gillar det.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hm, la märke till en sak. Varför står det "CONSOLES" i nästan var mening? Nätkoden osv till PC förbättras t.ex inte?

Nej, precis vad jag tänkte... Inte så mkt förbättringar till PC alltså? Om inte vi ingår i de där serverförbättringarna förstås?

Medlem

Den här serverpatchen implementerades kl 08:00 GMT imorse på PS3. Det märks RIKTIGT TYDLIGT på rubberband-effekten, är så jävla nöjd. Var sjukt irriterande när man började fjonga tillbaka till och från ibland.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av cinderella:

Till er som gnäller att spelet kraschar samt laggar. Fixa era datorer, uppkoppling. BF3 är stabilt och väldigt bra optimerat till PCn iaf. Jag har inte haft några som helst problem med BF3. Det är oftast handhavande fel för er som inte får spelet att rulla bra. Ni kör en massa annat skit på datorn som stör, ni har för höga inställningar som inte er dator klarar av, ni sitter med 56k modem, använder Norton, fraggad disk som fan, installerat under Program Files osv.

Förlåt men är du verkligen så IQ befriad? Att spelet laggar dvs rubberbanding är ett problem från spelet och inte från din uppkoppling sen att BF3.exe krashar och stänger av sig har inget med ens hårdvara att göra utan det är spelet som är problemet. Så bara för att du inte upptäckt problemen eller medvetet ignorerar de så betyder det inte att de inte finns. För övrigt så har jag 950@4.2ghz WC, 6gb ram@1912mhz, två stycken 6970 WC och spelet ligger på en WD black disk . Inga hårdvaruproblem.

Här är en lista som jag skrev på Sweclockers om vad jag inte gillar med Battlefield och hoppas att de förbättrar.

1. Banorna suger ordentligt. Deras "stora" flygbanor är helt ok men vissa flaggor är alldeles för nära varandra. Resten av banorna är idiot designade a la BC2 dvs trånga banor med flaskhalsar(peak tunneln..) eller banor med dessa idiotiska broar som gör att det blir ett ställningskrig(tehran och crossings) med varje lag på varsin sida. På vissa banor så hinner du knappt lyfta och så är du nära fiendes uncap och du har 32 locks på dig ända tills du kommer nära din uncap.

2. Destruction är minimal och patetiskt i vissa fall.

3. Rubberband/lagget är sjukt störande och förstör spelupplevelsen.

4. Efter alla dessa år så blir man fortfarande skjuten runt hörn..

5. Flashlights på långa avstånd och mitt på ljusa dagen, ni förstår nog.

6. Grafiken är inte alltid topnotch och det är för överdrivna färger. I skuggan så syns man inte och står en fiende på ett berg så syns han inte för berget avger ett så starkt ljus, ja berget glänser.

7. Menyerna är värdelösa och man ser tydligt att det är konsol inspirerat.

8. Commo rose som inte ens är färdigt och det värsta är att de hade tänkt skippa den om inte communityn hojta till.

9. Squad leadern har jag inte förstått mig på för man kan inte ge några order eller kalla på något.

10. Kartan är helt värdelös och zoomar man ut till max som man bör göra när man flyger så zoomar den tillbaks efter du dött.

11. Fortfarande så försvinner din raket efter att du dött.

12. Poäng skillnaden mellan 64 Conquest och 32 Rush.

13. Många vapen är otroligt dåligt balanserade, ett exempel är flygplans kanonen som man måste tömma magasinet på för att döda en gubbe på marken.

14. Helikopter styrningen blir sämre för varje nytt Battlefield.

15. Joystick support existerar inte.

16. Jag är inte färgblind men tycker att det borde finnas en option för folk som är det.

17. Att man fastnar på små saker på marken och tvingar en att hoppa över gruskorn..

18. Fordonens "UI" eller vad man ska kalla det. Ser helt värdelöst ut på pansarvagnen och siktar man nära moln eller ljusa punkter så syns inte ditt korssikte. Samma gäller för AA.

19. Inget kö system och battlelog kan vara riktigt värdelöst ibland. Spelar man med en kompis i ett party och joina en 64 server så kan det ta 20 minuter innan man kommer in på något då server browsern vill inte uppdatera i real tid utan man måste klicka sig fram för att veta och hittar du något så är det 4-5 klick till så båda kommer in och då har det hunnit bli fullt. Med ett kö system kan man undvika sånt här irriterande skit.

20. Tar skada hälften av gångerna som jag landar med fallskärmen, spelar ingen roll när jag utlöser den.

21. Väldigt svårt att höra fienden.

22. Den störande lilla triangeln ovanför gubbarna är ofta väldigt väldigt svår att se.

23. Att vara begränsad till 4 pers i en squad och dessutom inte kunna skapa sin egen squad är ett enormt misslyckande.

24. Jag kan inte skjuta genom tunna objekt och träd kan oftast inte fällas.

25. Support vapnen är väldigt dåliga på avstånd och gör att väldigt få spelar support.

26. Att behöva starta spelet sen ladda servern sen ladda mapen varje gång du ska in på en ny server kan vara irriterande då det tar tid men det är väl nackdelen med Battlelog.

27. Väldigt tråkiga upplåsningar och få vapen

28. Granatkastaren, rpg och tankshells skada mot infanteri är ibland pinsam.

29. Repair effekten ser ju värdelös ut(om du tittar på en som repairar så förstår du) och det är väldigt svårt att se hur mycket liv det är på fordonet när man står utanför. Sen att man lagar snabbare än vad en tank kan göra skada på dig är också något störande.

27. En bieffekt som härstammar från BC2 där du klickar på en squadmate eller flagga och trycker enter men den tar dig till uncap istället vilket resulterar i att man får plocka upp tangenterna från golvet. Eller att den verkar ofta misslyckas med att visa rätt bild när man klickar på någon i squaden.

28. AA vagnen är lite för bra och kan ta ner alla fordon.

29. Scout/transport helikoptrarna är sjukt slöa.

30. Att man inte kan blanda mellan air to air och air to ground.

31. Sist men inte minst att de ändrade till att fokusera på konsol som huvudplattform och värst av allt är att de kommer ut med det EFTER att de släppt spelet. Många tydliga drag från konsol syndes redan i betan.

Medlem

Ingame scoreboard-placerad PING på alla spelare nu då? (edit:spelar ingen roll, bf3 har för många smått basala fel ändå).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

"Men hörni det är ju beta!! Då är det massa buggar och det är dessutom en flera månader gammal kod!!! Dice kommer fixa allt till release."

Undrar vad dessa muppar säger nu då..

Jag har då inte märkt några förbättringar? Lika jävligt som förut! Jag kör på Xbox 360 men det står ju föfan bara "CONSOLES" i vartenda jävla "förbättring", och Xbox 360 är väl en jävla konsoll? Det är det enligt mig, men ändå wannabe-lagg? Dessutom nätdelen suger ap-arsle fortfarande! Hade alla de saker i den listan plus ungefär 30 punkter till som jag irriterar mig på förbannat mycket fixats så hade detta varit Game of the Millenium!

Skrivet av donhenri:
Skrivet av cinderella:

Till er som gnäller att spelet kraschar samt laggar. Fixa era datorer, uppkoppling. BF3 är stabilt och väldigt bra optimerat till PCn iaf. Jag har inte haft några som helst problem med BF3. Det är oftast handhavande fel för er som inte får spelet att rulla bra. Ni kör en massa annat skit på datorn som stör, ni har för höga inställningar som inte er dator klarar av, ni sitter med 56k modem, använder Norton, fraggad disk som fan, installerat under Program Files osv.

Förlåt men är du verkligen så IQ befriad? Att spelet laggar dvs rubberbanding är ett problem från spelet och inte från din uppkoppling sen att BF3.exe krashar och stänger av sig har inget med ens hårdvara att göra utan det är spelet som är problemet. Så bara för att du inte upptäckt problemen eller medvetet ignorerar de så betyder det inte att de inte finns. För övrigt så har jag 950@4.2ghz WC, 6gb ram@1912mhz, två stycken 6970 WC och spelet ligger på en WD black disk . Inga hårdvaruproblem.

Här är en lista som jag skrev på Sweclockers om vad jag inte gillar med Battlefield och hoppas att de förbättrar.

1. Banorna suger ordentligt. Deras "stora" flygbanor är helt ok men vissa flaggor är alldeles för nära varandra. Resten av banorna är idiot designade a la BC2 dvs trånga banor med flaskhalsar(peak tunneln..) eller banor med dessa idiotiska broar som gör att det blir ett ställningskrig(tehran och crossings) med varje lag på varsin sida. På vissa banor så hinner du knappt lyfta och så är du nära fiendes uncap och du har 32 locks på dig ända tills du kommer nära din uncap.

2. Destruction är minimal och patetiskt i vissa fall.

3. Rubberband/lagget är sjukt störande och förstör spelupplevelsen.

4. Efter alla dessa år så blir man fortfarande skjuten runt hörn..

5. Flashlights på långa avstånd och mitt på ljusa dagen, ni förstår nog.

6. Grafiken är inte alltid topnotch och det är för överdrivna färger. I skuggan så syns man inte och står en fiende på ett berg så syns han inte för berget avger ett så starkt ljus, ja berget glänser.

7. Menyerna är värdelösa och man ser tydligt att det är konsol inspirerat.

8. Commo rose som inte ens är färdigt och det värsta är att de hade tänkt skippa den om inte communityn hojta till.

9. Squad leadern har jag inte förstått mig på för man kan inte ge några order eller kalla på något.

10. Kartan är helt värdelös och zoomar man ut till max som man bör göra när man flyger så zoomar den tillbaks efter du dött.

11. Fortfarande så försvinner din raket efter att du dött.

12. Poäng skillnaden mellan 64 Conquest och 32 Rush.

13. Många vapen är otroligt dåligt balanserade, ett exempel är flygplans kanonen som man måste tömma magasinet på för att döda en gubbe på marken.

14. Helikopter styrningen blir sämre för varje nytt Battlefield.

15. Joystick support existerar inte.

16. Jag är inte färgblind men tycker att det borde finnas en option för folk som är det.

17. Att man fastnar på små saker på marken och tvingar en att hoppa över gruskorn..

18. Fordonens "UI" eller vad man ska kalla det. Ser helt värdelöst ut på pansarvagnen och siktar man nära moln eller ljusa punkter så syns inte ditt korssikte. Samma gäller för AA.

19. Inget kö system och battlelog kan vara riktigt värdelöst ibland. Spelar man med en kompis i ett party och joina en 64 server så kan det ta 20 minuter innan man kommer in på något då server browsern vill inte uppdatera i real tid utan man måste klicka sig fram för att veta och hittar du något så är det 4-5 klick till så båda kommer in och då har det hunnit bli fullt. Med ett kö system kan man undvika sånt här irriterande skit.

20. Tar skada hälften av gångerna som jag landar med fallskärmen, spelar ingen roll när jag utlöser den.

21. Väldigt svårt att höra fienden.

22. Den störande lilla triangeln ovanför gubbarna är ofta väldigt väldigt svår att se.

23. Att vara begränsad till 4 pers i en squad och dessutom inte kunna skapa sin egen squad är ett enormt misslyckande.

24. Jag kan inte skjuta genom tunna objekt och träd kan oftast inte fällas.

25. Support vapnen är väldigt dåliga på avstånd och gör att väldigt få spelar support.

26. Att behöva starta spelet sen ladda servern sen ladda mapen varje gång du ska in på en ny server kan vara irriterande då det tar tid men det är väl nackdelen med Battlelog.

27. Väldigt tråkiga upplåsningar och få vapen

28. Granatkastaren, rpg och tankshells skada mot infanteri är ibland pinsam.

29. Repair effekten ser ju värdelös ut(om du tittar på en som repairar så förstår du) och det är väldigt svårt att se hur mycket liv det är på fordonet när man står utanför. Sen att man lagar snabbare än vad en tank kan göra skada på dig är också något störande.

27. En bieffekt som härstammar från BC2 där du klickar på en squadmate eller flagga och trycker enter men den tar dig till uncap istället vilket resulterar i att man får plocka upp tangenterna från golvet. Eller att den verkar ofta misslyckas med att visa rätt bild när man klickar på någon i squaden.

28. AA vagnen är lite för bra och kan ta ner alla fordon.

29. Scout/transport helikoptrarna är sjukt slöa.

30. Att man inte kan blanda mellan air to air och air to ground.

31. Sist men inte minst att de ändrade till att fokusera på konsol som huvudplattform och värst av allt är att de kommer ut med det EFTER att de släppt spelet. Många tydliga drag från konsol syndes redan i betan.

Håller med med precis ALLT där! AA står ju för Anti-Air? Varför i helvete kan den skjuta på landfordon då för? WooT? Vissa saker vet jag inte hur DICE tänkte...

Medlem

Klaga hit och Klaga dit.

Spelet är har varit under utveckling under en LÅNG tid, flera flera år. Från början var det tänkt att prioritera PC ja. Men vad hände under tiden? De upptäckte att BF spel säljer bra och fungerar bra även på konsoll, och konsoller tar över mer och mer på marknaden så att hoppa över konsoll finns inte på kartan, pengar! Hade jag och vemsomhelst också tänkt.

Ni får vara glada att Dice jobbar på med sina spel även efter release, de fixar ju faktiskt buggar och stora problem.

Sen tycker jag att det räcker med allt detta gnäll från PC spelare, har sett hört och läst gnället i många år, VI VET ATT NI HATAR KONSOLL! Det räcker nu haha. Ni låter som min morsa när jag bodde hemma "har du städat ditt rum?" "Städat rummet än?". Ett engelskt uttryck som passar in "You sound like a broken record!".

Jag själv började spela 1942 när det begav sig, och spelade alla efterföljande BF spel, enda spelserien som jag följt och älskat varenda ett av dem. Och jag spelade på PC.

Men jag tröttnade på alla dessa problem med att spela på PC, det var alltid nåt som strula. Jag tröttnade på drivrutiner, uppdatering av hårdvara.

Därför blev det en PS3:a. Sämre grafik , ja , so what? Det enda som skiljer är grafiken. Spelglädjen, gemenskapen med alla polarna man spelar med finns där. Och framför allt annat , det är KUL!

Sådär, nu har jag skrivit en lång text som räcker mig året ut.

Medlem

En fix vore ju att smälla in battlelog i "spelet" alltså så att man startar spelet och är i spelet när man väljer server osv som Bc 2 t ex. Känns inte ens som att jag har produkten nu, utan som att jag lånar den bara.

Sen RPG nooberiet kanske ni skulle ta en sjuhelvetes jävla fundeare på!

Medlem

Jag kan inte ens spela. Står "can't connect to the server" Jämt.

Medlem

Det var en bra lista du hade där, så kan bara någon skriva som vet vad Battlefield egentligen borde vara.

Allting härleds ju till att det är baserat på en undermålig motor.

Nä, funderar på att gå tillbaks till Men of War och Forgotten Hope 2 / BF2. Eller till PC-spel menar jag kanske.

Tycker bara synd om min klan som har väntat på ett nytt ordentligt Battlefield så länge och så kommer det Bad Company 3, fast det var ju inget oväntat från min sida. Dock om hoppet fanns i och med att Dice uttalade sig om att PC var huvudplattform, men vilken lögn.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Klaga hit och Klaga dit.

Spelet är har varit under utveckling under en LÅNG tid, flera flera år. Från början var det tänkt att prioritera PC ja. Men vad hände under tiden? De upptäckte att BF spel säljer bra och fungerar bra även på konsoll, och konsoller tar över mer och mer på marknaden så att hoppa över konsoll finns inte på kartan, pengar! Hade jag och vemsomhelst också tänkt.

Ni får vara glada att Dice jobbar på med sina spel även efter release, de fixar ju faktiskt buggar och stora problem.

Sen tycker jag att det räcker med allt detta gnäll från PC spelare, har sett hört och läst gnället i många år, VI VET ATT NI HATAR KONSOLL! Det räcker nu haha. Ni låter som min morsa när jag bodde hemma "har du städat ditt rum?" "Städat rummet än?". Ett engelskt uttryck som passar in "You sound like a broken record!".

Jag själv började spela 1942 när det begav sig, och spelade alla efterföljande BF spel, enda spelserien som jag följt och älskat varenda ett av dem. Och jag spelade på PC.

Men jag tröttnade på alla dessa problem med att spela på PC, det var alltid nåt som strula. Jag tröttnade på drivrutiner, uppdatering av hårdvara.

Därför blev det en PS3:a. Sämre grafik , ja , so what? Det enda som skiljer är grafiken. Spelglädjen, gemenskapen med alla polarna man spelar med finns där. Och framför allt annat , det är KUL!

Sådär, nu har jag skrivit en lång text som räcker mig året ut.

ÄR DU HELT?!?!??!?!? HAR Dice gått ut och sagt något och sedan ändrar sig EFTER att man köpt spelet blir man ju grundlurad av en säljare men hade bra förtroende åt. Vad fan förväntar du dig, att folk ska vara glada efter det eller?

Sen ja Pc spelare gnäller men det kan bero på att de som spelare PC är de som är seriösa och kräver kanske lite tillbaka av utvecklarna? Konsol spelare bryr sig inte det minsta om de så spelar Tetris eller Bf 3 de vill bara ligga i Soffa och lägga på magen. Medan Pc spelare faktiskt lirar med lite kämparglöd och finess och kräver därför tillbaka lite av spelbolagen. Sen utöver det kommer dessa jävla konsoler och förstör mer och mer för pc spelare. All rätt att vara arga och gnälliga?! SKULLE TRO DET!

tänk dig själv om vem som helst fick sätta sig och "fika" på en riktigt fin golfklubb mitt ute på banan. hur fasen tror du alla medlemmar skulle reagera på det?
Samma sak konsol spelare gör inget annat än att åla runt medan Pc spelare tar det lite mer på allvar samtidigt som de har kul.

Konsol är alltså inget annat än ett misslyckat försök som förstör för de som verkligen BRYR SIG då konsol spelare enbart spelar för bekvämlighetenskull medan pc spelare spelar för att bli bättre och verkligen kunna ta sig ann slagfälten. Men ändå tar alla spelbolagen nästan bara hänsyn till konsolspelarna för att de är en större grupp, men ja de kanske är fler men absolut mindre kvalificerade och kunniga. Spelbolagen lägger pengar i ett gäng soffpotatisar, är det verkligen dit marknaden är på väg? Ja tydligen :S

Därför spelar jag nästan bara mmo spel just nu, det har inte konsolerna hunnit förstöra ännu!

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Friberg:

Borde ha varit PC-exklusivt.

Tyvärr så är det en konsolport men det kanske ni inte visste?

En konsolport är det dock inte, tycker man det så bör man nog tänka om.

Fel formulerat då, huvudplattformen är konsol. Nöjd?

Fel ändå! . Spelet grundades till PC. gjordes klart under mitten av utvecklingen till PC, och sedan bytte dom till konsoll för att hinna bli klar med alla 3 till Release. Sedan nu har dom finputsat på alla 3.

Skriv svar