I Modern Warfare 3 går dina vapen upp i nivå

Medlem

CoD blir bara mer och mer våldtaget för varje spel som släpps.
Man gör allt för att lille pipröstade Hans-Erik skall spendera sina veckopengar på deras skitspel.
Ballistic knives och trams.. What's next, kasta igelkott?

Call of Duty 4 var det sista spelet som ens borde få bära titeln 'Call of Duty'.
Nu är hela serien konsollanpassad och är varje trettonårings våta dröm.

Och nej, jag är ingen Battlefield-fanboy. Jag älskade CoD-serien fram tills CoD4, därefter tappade jag hoppet.

Medlem
Skrivet av devvis:
Skrivet av Tobz0r:
Skrivet av Scapet:

Man kan nästan se den generella åldersskillnaden mellan Bf3:s spelare och Cod:s spelare på hur folk formulerar sig här

mm bfspelarna klagar på cod i varje codnyhet och codspelarna törs inte säga något för dom får hela fz på sig varje gång dom skriver något som inte är negativt om cod. Så håller med om att åldern på bfspelarna verkar lägre.

Så väldigt sant!

Tänkt samma sak många ggr

Medlem

Är det bara jag som blir lite nyfiken över hur arbetsförhållandena vid IW är efter att ha sett den här videon? Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.
Nej, jag har inget emot CoD, det är uppenbarligen en fantastisk produkt då det lyckas sälja så oerhört bra, men ingen kan väl påstå att det återfinns någon kreativitet inom serien längre?


signatur
Medlem
Skrivet av draim:

Är det bara jag som blir lite nyfiken över hur arbetsförhållandena vid IW är efter att ha sett den här videon? Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.
Nej, jag har inget emot CoD, det är uppenbarligen en fantastisk produkt då det lyckas sälja så oerhört bra, men ingen kan väl påstå att det återfinns någon kreativitet inom serien längre?

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av enboomer:

Småironiskt att bf-fanbois inte spelar sitt spel just nu, utan trollar COD-nyheter... ^^ Hur kul kan spelet vara då?

Spelar själv bf3 och tycker det är riktigt roligt.

Lite småkul också att nyheter med just nyheter i COD-spelen snackas ner, när det allt som oftast gnälls på att alla COD-spel är likadana..

Haters gonna hate?

Peace!

Så, bara för att man inte ägnar all tid åt ett spel så kan ett spel inte vara bra?

Hur tänkte du där...?

Sen är det väl inte någon nyhet, då dem tagit det direkt från just BF3.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av draim:

Är det bara jag som blir lite nyfiken över hur arbetsförhållandena vid IW är efter att ha sett den här videon? Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.
Nej, jag har inget emot CoD, det är uppenbarligen en fantastisk produkt då det lyckas sälja så oerhört bra, men ingen kan väl påstå att det återfinns någon kreativitet inom serien längre?

Kreativitet? Utveckla gärna

Tidigare här har folk klagat på ballistic knives, killstreaks i olilka former osv. Enligt mig så har de varit på gränsen till för kreativa med vissa aspekter i spelen på sistone.

Något säger mig att om man skulle vara ens lite lätt usel på sitt jobb som spelutvecklare så skulle då inte det onda företaget Activision behålla någon av dem på sin plats. I Amerika har de väl i princip inget anställningsskydd? You're fired! packa sina saker och gå på dagen?

Samtidigt ska man ju leverera exakt det chefen har beställt..

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av enboomer:

Småironiskt att bf-fanbois inte spelar sitt spel just nu, utan trollar COD-nyheter... ^^ Hur kul kan spelet vara då?

Spelar själv bf3 och tycker det är riktigt roligt.

Lite småkul också att nyheter med just nyheter i COD-spelen snackas ner, när det allt som oftast gnälls på att alla COD-spel är likadana..

Haters gonna hate?

Peace!

Så, bara för att man inte ägnar all tid åt ett spel så kan ett spel inte vara bra?

Hur tänkte du där...?

Sen är det väl inte någon nyhet, då dem tagit det direkt från just BF3.

Jag tänkte mer på att folk borde lägga ner lite mer tid på det de tycker om istället för att gnälla på saker de inte gillar

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Medlem
Skrivet av enboomer:

Kreativitet? Utveckla gärna

Tidigare här har folk klagat på ballistic knives, killstreaks i olilka former osv. Enligt mig så har de varit på gränsen till för kreativa med vissa aspekter i spelen på sistone.

Något säger mig att om man skulle vara ens lite lätt usel på sitt jobb som spelutvecklare så skulle då inte det onda företaget Activision behålla någon av dem på sin plats. I Amerika har de väl i princip inget anställningsskydd? You're fired! packa sina saker och gå på dagen?

Samtidigt ska man ju leverera exakt det chefen har beställt..

Vad andra har klagat på lägger jag mig inte i, men att nya killstreaks, omskinnade vapen, några nya banor och förmågan att kasta sin kniv är tecken på kreativitet kan jag inte riktigt stå för. Sedan så stämmer väl det att de troligen måste följa ledningens direktiv, frågan är väl hur den ser ut. Om det är så att Lead Designers har några saker att säga om eller om allt faller tillbaka på Activisions topp.

Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge (Edit: Jag kan även nämna Halo CE, Battlefield 1942, Left 4 Dead). Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte. Jag har aldrig påstått att just kreativitet är någonting jag själv håller högst av allt, tvärtom så är jag oerhört förtjust i klassikerna så som Counter Strike och Quake. Om du läser igenom mitt inlägg igen så ser du troligen ganska tydligt att jag enbart påstod att kreativitet är något som är eftertraktat inom spelutvecklingsbranchen, och att jag inte fann mycket kreativitet inom Call of Duty serien.

Jag är medveten om att Mirror's Edge samt Portal inte är multiplayer, men jag tycker de är exempel på när nya idéer får utrymme.


signatur
Medlem
Skrivet av draim:
Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge. Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte.

Det är relevant för att det var DU som tog upp det. Det var DU som kritiserade människorna i videon och spelserien för att inte vara kreativa och då tycker jag det är högst relevant att du förklarar vilka spel du jämför med. Och baserat på vilka exempel du tog upp så känns det lite som goddag yxskaft.
Call of Duty var väldigt kreativt som spelserie när det kom, det gjorde något som var väldigt nytt och nu har spelserien hittat sin nisch. Självklart kan inte alla gilla spelet, men det är inte direkt läge att ändra riktning bara för att folk som INTE gillar spelet vill att de ska göra det.
Jag personligen ser gärna nya kreativa idéer, gärna inom shootergenren, men då får man göra det i helt nya spelserier. DICE försöker bevara Battlefield-känslan för det är den som fansen vill ha. IW/Treyarch försöker bevara Call of Duty-känslan för det är det som fansen vill ha. Båda är kreativa inom serien till viss del, men man behåller det som gör spelserien unikt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av draim:
Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge. Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte.

Det är relevant för att det var DU som tog upp det. Det var DU som kritiserade människorna i videon och spelserien för att inte vara kreativa och då tycker jag det är högst relevant att du förklarar vilka spel du jämför med. Och baserat på vilka exempel du tog upp så känns det lite som goddag yxskaft.
Call of Duty var väldigt kreativt som spelserie när det kom, det gjorde något som var väldigt nytt och nu har spelserien hittat sin nisch. Självklart kan inte alla gilla spelet, men det är inte direkt läge att ändra riktning bara för att folk som INTE gillar spelet vill att de ska göra det.
Jag personligen ser gärna nya kreativa idéer, gärna inom shootergenren, men då får man göra det i helt nya spelserier. DICE försöker bevara Battlefield-känslan för det är den som fansen vill ha. IW/Treyarch försöker bevara Call of Duty-känslan för det är det som fansen vill ha. Båda är kreativa inom serien till viss del, men man behåller det som gör spelserien unikt.

Ah, men här gör du ett tankefel. Jag har aldrig sagt något negativt om utvecklarna av Call of Duty. Jag har aldrig hävdat att kreativitet är måttet av hur bra ett spel är helt objektivt. Tvärtom har jag yttrat mig om saker som jag anser är objektiva, just att det inte återfinns särskilt mycket kreativitet inom CoD. Jag har väl aldrig påstått att det är varken negativt eller positivt? Enbart att det Är. Jag är inte intresserad av att diskutera åsikter, just därför att det inte leder någonstans. Istället valde jag att fokusera på fakta, men trots detta så försöker du uppenbarligen vrida på det hela. Varför du gör detta kan jag inte förstå, du kanske har något intresse av det, men det är ingenting jag vill ägna mig åt. Vill du ha en fortsatt diskussion så börja titta på vad som faktiskt står och vad som faktiskt Är, inte på hur du vill att det skall vara. När åsikter beblandas med och får manipulera fakta så får vi politik, och det spektaklet vill jag som rationellt tänkande människa inte ta någon del av.


signatur
Medlem

[dubbelpost]


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av draim:

Ah, men här gör du ett tankefel. Jag har aldrig sagt något negativt om utvecklarna av Call of Duty.

Jaså?

Skrivet av draim:

Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.

Nej, det där kan ju aldrig någonsin tolkas som negativt om utvecklarna. Det vara bara objektiva fakta.

Ja, jag var sarkastisk nu.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Njaa, det som är så jäkla störande i Cod är att ALLT som finns med i spelet är op, finns inga skills kvar i serien. Jag har varit lite småsugen att skaffa Mw3 för omväxlingens skull, spela lite efter jag nött mycket bf3. Men nu känns det bara skrämmande med Cod elite som kommer spamma ut dlc och nu det här.

Sen att de två senaste spelen varit rätt så skitiga till pc får mig bara att vilja avvakta mer


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av enboomer:

Småironiskt att bf-fanbois inte spelar sitt spel just nu, utan trollar COD-nyheter... ^^ Hur kul kan spelet vara då?

Spelar själv bf3 och tycker det är riktigt roligt.

Lite småkul också att nyheter med just nyheter i COD-spelen snackas ner, när det allt som oftast gnälls på att alla COD-spel är likadana..

Haters gonna hate?

Peace!

Så, bara för att man inte ägnar all tid åt ett spel så kan ett spel inte vara bra?

Hur tänkte du där...?

Sen är det väl inte någon nyhet, då dem tagit det direkt från just BF3.

Jag tänkte mer på att folk borde lägga ner lite mer tid på det de tycker om istället för att gnälla på saker de inte gillar

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av enboomer:

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.

Du tror på allvar att BF3 var först med det?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är det bara jag som tycker det är konstigt att samma personer som gnäller över "unlocks" i CoD, inte har något problem med detsamma i BF3? För fan, BF3 har ju unlocks till fordonen, du måste ha spelat med, och "levlat" ditt jetplan innan du får seeker missiles och flares, tillsdess har du bara miniguns. Samma sak med exempelvis attack helikoptrarna och många andra fordon, som låser upp mer och bättre utrustning allt eftersom man använder dom. Samma princip i bägge spelen (MW3 och BF3) men tydligen e det ena okej, men inte det andra... Hyckleri på hög nivå.

Medlem
Skrivet av wingman92:

nja, skillen i spelet kommer att försvinna helt, dock kommer köpa det men inte förnämst det är nere i 200kr eller om jag får väldigt tråkigt.

och kan någon svara på vad som förbättrade vapen någonsin har med att det blr mindre skicklighetskrävande att göra

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av draim:

Ah, men här gör du ett tankefel. Jag har aldrig sagt något negativt om utvecklarna av Call of Duty.

Jaså?

Skrivet av draim:

Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.

Nej, det där kan ju aldrig någonsin tolkas som negativt om utvecklarna. Det vara bara objektiva fakta.

Ja, jag var sarkastisk nu.

Att kreativitet är eftersökt i spelbranschen är anser jag kan klassas som fakta. Att människor som enbart arbetat mer uppföljare de senaste åren inte visar på särskilt mycket kreativitet anser jag kan klassas som fakta. Håller du inte med så visa gärna på det.

Jag har inte hävdat att kreativitet gör spel bättre. Jag har inte hävdat att brist på kreativitet gör spel sämre. Jag har inte hävdat att en utvecklare utan kreativitet är en sämre utvecklare.
Jag har hävdat att brist på kreativitet gör en utvecklare minde eftertraktad i branschen. Det är vad det är, det betyder inte att utvecklaren är sämre eller att spelen denne skapar är sämre.

God natt, om du har skrivit ett vettigt inlägg relaterad till det jag faktiskt sagt så kommer jag att svara i morgon eftermiddag, om inte så är detta skämt till en seriös diskussion nu över. Hur du väljer att tolka saker och ting vill jag inte ha att göra med, det står vad det står och inget annat.


signatur
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Javas:
Skrivet av enboomer:

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.

Du tror på allvar att BF3 var först med det?

Nej, det har jag inte sagt. Jag svarade bara på hans fråga -_-
Ta ett chill pill


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av xector:
Skrivet av wingman92:

nja, skillen i spelet kommer att försvinna helt, dock kommer köpa det men inte förnämst det är nere i 200kr eller om jag får väldigt tråkigt.

Skill? I MW? Har aldrig funnits, förstår verkligen inte varför dom tidigare sålt bra. Men smaken är som baken, kommer dock aldrig köpa det.

så du syftar på att man int ens behövde det i cod 4? har du ens spelat det? det hör till MW då det är heter modern warfare med så där slipper vi den delen om du skulle försöka leka kunnig och säga att det inte gör det. Men jo skills har alltid behövts i mw mest i cod 4 då. vill se dig utan skills klara dig länge i det mot personer som är skit bra i det

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vi får se om ni har rätt. Om det verkligen krävs så mycket skill som ni påstår för att köra BF3 så lär det ju ta över hela progaming-scenen.

uhh dom sa att den enda faktorn för hur stort ett spel blir är hur mycket skicklighet det tar? eller är det något du tror?

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Javas:
Skrivet av enboomer:

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.

Du tror på allvar att BF3 var först med det?

Nej, det har jag inte sagt. Jag svarade bara på hans fråga -_-
Ta ett chill pill

Okej, då ser vi till vad han frågade. Han frågade vad de har tagit från BF3 och du svarade att de hade tagit upplåsning av tillbehör till vapnen.

Då är min fråga, tror du på allvar att utvecklarna av MW3 har tagit upplåsning av tillbehör till vapnen ifrån BF3?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Javas:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Javas:
Skrivet av enboomer:

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.

Du tror på allvar att BF3 var först med det?

Nej, det har jag inte sagt. Jag svarade bara på hans fråga -_-
Ta ett chill pill

Okej, då ser vi till vad han frågade. Han frågade vad de har tagit från BF3 och du svarade att de hade tagit upplåsning av tillbehör till vapnen.

Då är min fråga, tror du på allvar att utvecklarna av MW3 har tagit upplåsning av tillbehör till vapnen ifrån BF3?

När hänger jag med i svängarna. Det här är inte mer än ett missförstånd Jag svarade på följande:
Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Jag förklarade helt enkelt hur systemet fungerar i Bf3, jag hävdar inte att mw3 stulit något, Cod kör på sitt egna spår


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hm, detta spel är väldigt likt Call of Duty....

Medlem
Skrivet av draim:

Att kreativitet är eftersökt i spelbranschen är anser jag kan klassas som fakta. Att människor som enbart arbetat mer uppföljare de senaste åren inte visar på särskilt mycket kreativitet anser jag kan klassas som fakta.

Skrivet av draim:

Jag har inte hävdat att kreativitet gör spel bättre. Jag har inte hävdat att brist på kreativitet gör spel sämre. Jag har inte hävdat att en utvecklare utan kreativitet är en sämre utvecklare.

Först hävdar du att utvecklare som arbetat med uppföljare inte är eftersökta för att de är mindre kreativa (var du nu fått det ifrån kan man undra) och sedan säger du att utvecklare utan kreativitet inte alls är sämre.
Om nu utvecklare utan kreativitet inte är sämre, varför är de då inte lika eftersökta?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av xector:
Skrivet av wingman92:

nja, skillen i spelet kommer att försvinna helt, dock kommer köpa det men inte förnämst det är nere i 200kr eller om jag får väldigt tråkigt.

Skill? I MW? Har aldrig funnits, förstår verkligen inte varför dom tidigare sålt bra. Men smaken är som baken, kommer dock aldrig köpa det.

Säg det till de som tävlar i MLG och försök att inte bli utskrattad.

Säg det till dom som spelar Q3 på pro nivå o försök inte att bli utskrattad

Medlem
Skrivet av pill:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av xector:

Skill? I MW? Har aldrig funnits, förstår verkligen inte varför dom tidigare sålt bra. Men smaken är som baken, kommer dock aldrig köpa det.

Säg det till de som tävlar i MLG och försök att inte bli utskrattad.

Säg det till dom som spelar Q3 på pro nivå o försök inte att bli utskrattad

Jag har aldrig någonsin påstått att Q3-spelarna inte har skills, snarare tvärtom. Jag svarade på xectors påstående om att de som spelar Call of Duty på pro nivå inte har skills.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av draim:
Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge. Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte.

Det är relevant för att det var DU som tog upp det. Det var DU som kritiserade människorna i videon och spelserien för att inte vara kreativa och då tycker jag det är högst relevant att du förklarar vilka spel du jämför med. Och baserat på vilka exempel du tog upp så känns det lite som goddag yxskaft.
Call of Duty var väldigt kreativt som spelserie när det kom, det gjorde något som var väldigt nytt och nu har spelserien hittat sin nisch. Självklart kan inte alla gilla spelet, men det är inte direkt läge att ändra riktning bara för att folk som INTE gillar spelet vill att de ska göra det.
Jag personligen ser gärna nya kreativa idéer, gärna inom shootergenren, men då får man göra det i helt nya spelserier. DICE försöker bevara Battlefield-känslan för det är den som fansen vill ha. IW/Treyarch försöker bevara Call of Duty-känslan för det är det som fansen vill ha. Båda är kreativa inom serien till viss del, men man behåller det som gör spelserien unikt.

Det där var det mest magiska jag läst i en COD Vs BF tråd, förstår inte varför folk inte hänger med.

Varför ändra på något som funkar? COD är COD och kommer alltid vara COD. I BF serien var det läge och möjligt att ha "förstörelse" med i spelet vilket DICE nu har fixat, men vad kommer sen? Att förstöra saker i spel har många drömt om länge men snälla, vad kommer nu sen?

Jag tycker mer om COD än BF bara pågrund av hur det spelas, hur snabbt det är. Kan du spela BLOPS kan du spela 4an 5an etc etc, spelen känns likadana spelas likadana och varför ska man ändra på det? Kolla Mario, Zelda, dem spelas också likadant och hade man ändrat där hade folk klagat men nu KLAGAR FOLK på att man inte ändrat mycket i COD? Dem gör det ändringar som behövs, nothing more.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Idono:

Gå och spela lite CS, Quak och kanske TF2 så får du se hur mycket stryk du får.

Var passar TF2 in i bilden egentligen, typ det är ju ett tidsfördriv typ..

Skrivet av Ziraz:

Oj, du har nog inte spelat BF3 än verkar det som, eller RPGFIELD 3, kom inte och säg att det är nån skill att så skjuta rpgs längs en korridor.
Och efter ha spelat BF3 i många timmar har jag sett många idioter som inte kan flyga helikopter eller flygplan, kör tanks som yra höns, är för dumma för att lägga ut ammo osv...

Men du vet lika väl som oss andra att det är CoD spelarna som väntar på sitt MW3. Det är inte elakt sagt det märks faktiskt oerhört tydligt. MW har ett typiskt sätt att spela på, BF ett annat -faktiskt mer kommunikativt sätt- och vad som har hänt nu är att många spelar på MW sättet i BF3. Som gammal BF veteran så undrar man vart fan alla kommer ifrån.

Skrivet av Tobz0r:

mm bfspelarna klagar på cod i varje codnyhet och codspelarna törs inte säga något för dom får hela fz på sig varje gång dom skriver något som inte är negativt om cod. Så håller med om att åldern på bfspelarna verkar lägre.

Det var det fräckaste... precis varenda gammal familjefar/mor i min ålder och högre lirar ett spel och det är icke CoD, kan jag säga (och vara underförstådd med att det är BF de lirar.)

Medlem

Be advised, we have spotted enemy haters here.

Battlefield är teamplay, stora banor, fordon, helt enkelt en lite mer realistiskare spelserie, men inte för realistiskt.

Call of Duty är springa, skjuta, dö, få killstreaks, få en jävla massa triple-sprays, quickscopea, tr1cKsH0ootZzZzXx, iallafall nuförtiden.

Call of Duty var bra fram tills CoD4. Visst, jag och många andra har spelat en jävla massa timmar MW2, men för mig var MW2 något "nytt", och med det menar jag att det var spännande med killstreaks och att få nuke osv. Samt så var jag 14 år då det släpptes. Nu är det samma skit, om och om igen, men likt förbannat köper folk skiten, speciellt till konsol.

Call of Duty förstördes av Activision, konsoler och girighet.

CoD4 = in-game console, config, lokala dedikerade servrar, mod-tools, bra anti-cheat (punkbuster) och en grym PC-Community.

MW2 = p2p istället för dedikerade servrar, ingen config, ingen in-game console, äckligt onödiga killstreaks, inga mods, dåligt anti-cheat (VAC), och en jävla massa skrikande 12-åringar. Helt enkelt ett låst spel.

Skriv svar