Steve Jobs är död

Medlem

Grymt tal, läskigt många klokheter han kom med.

Medlem
Medlem

En legend helt klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Scourged:

Ett fet finger till alla som kommenterat att det inte bryr sej...

Bryr du dig när random person dör på andra sidan jordklotet som du aldrig träffat?
Nej precis.
Tråkigt att någon dock självfallet, men jag kan inte säga att jag varken sörjer eller gläds. Jag är ganska oberörd. Shit happends.
Självklart resonerar jag inte likadant när någon dör i min närhet familj, vänner osv.

Medlem

Tråkigt med den så kallade humorn som vissa alltid ska försvara...
Fast måste erkänna att iRIP och iSad vad rätt fyndigt men ändå inte nedlåtande.
Steve Jobs har gjort mycket för världens teknikfreaks. Sen är det ju förjävligt att ett företag faktiskt vill gå med vinst, det är ju riktigt "äckligt" rent ut sagt............................

Hade faktiskt ett liten ordväxling häromdagen med en kollega som är Applenörd, sa att Steve drog sig tillbaka för att kunna ladda ner sitt medvetande till en dator...sen kom nya iPhone 4s med Siri...nu är hans kroppsliga gestalt borta...hmm...

R.I.P Steve Jobs

Inaktiv

Rest in Peace!

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Om du fick bestämma skulle jag stannat där. Men nu har vi båda olika åsikter. Mina åsikter kvarstår så vi kan sätta punkt för en pinsam debatt direkt.

Du börjar med pajkastning emot Bill Gates i en tråd som ska "hedra" Steve Jobs. Jag höll mig utanför till det låga tilltaget. Gör det du ska, hedra "din" snubbe. Men smutskasta inte andra för det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jättetråkigt men ganska väntat med tanken på omständigheterna kring hans hälsa de senaste åren. Blir intressant att se huruvida Apple kommer att kunna leverera i fortsättningen. De närmaste åren är det ju inga konstigheter iom Apple fortsätter att spinna vidare på produktlinen som Steve Jobs tagit fram, men på längre sikt är det svårt att sia om.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Voorhees:

Om du fick bestämma skulle jag stannat där. Men nu har vi båda olika åsikter. Mina åsikter kvarstår så vi kan sätta punkt för en pinsam debatt direkt.

Du börjar med pajkastning emot Bill Gates i en tråd som ska "hedra" Steve Jobs. Jag höll mig utanför till det låga tilltaget. Gör det du ska, hedra "din" snubbe. Men smutskasta inte andra för det.

Jag vet inte om du tillhör den förnäma cyberpolice styrkan eller så. Jag skrev helt enkelt vad jag tycker. Helst vill jag kasta en hel jävla pajfabrik på Gates. Mitt mål är inte att få med någon annan på min pajkastarturné. Så då behöver jag inte ens förklara varför! "Life is good" - Ipgee, Futurama s01e01.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Vad många inte förstår och/eller vet är att Steve Jobs var en av grundarna utav den industri som gör det möjligt för er att spela och njuta utav olika former av andra nöjen på diverse apparater. Folk som slänger iväg one liners i stil med "är inget fan av apple", "gillade inte iPhone" osv är ju antingen född inte allt för länge sedan eller bara tappad i farstun.

Steve Jobs var en pionjär och visionär som vi har mångt och mycket att tacka för, oavsett om vi gillar eller inte gillar en förbannad iPhone eller Mac.

En del folk ... suck.

RIP

Kan för övrigt tipsa om en lång intervju med både Bill Gates och Steve Jobs.
http://www.youtube.com/watch?v=_5Z7eal4uXI

För att inte nämna att man kan peka lite finger på honom när det gäller Nintendos uppkomst. (se mitt tidigare inlägg)


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Jag vet inte om du tillhör den förnäma cyberpolice styrkan eller så. Jag skrev helt enkelt vad jag tycker. Helst vill jag kasta en hel jävla pajfabrik på Gates.

Skrivet av Joakim Bennet:

Här diskuterar vi Steve Jobs frånfälle. Håll nivån...

Men man kan ju inte förvänta sig att folk läser eller ens lyssnar på sådana saker. Nu kan du ta ditt Gates-hat någon annanstans.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Voorhees:

Jag vet inte om du tillhör den förnäma cyberpolice styrkan eller så. Jag skrev helt enkelt vad jag tycker. Helst vill jag kasta en hel jävla pajfabrik på Gates.

Skrivet av Joakim Bennet:

Här diskuterar vi Steve Jobs frånfälle. Håll nivån...

Men man kan ju inte förvänta sig att folk läser eller ens lyssnar på sådana saker. Nu kan du ta ditt Gates-hat någon annanstans.

DU hoppade på mig för att jag hedrade Steve Jobs genom att uttrycka att jag tycker han är den bättre av de två jättarna och jag tycker att det är en stor förlust. Lägg ner med skitsnacket nu.

Medlem

Precis, håll dig till Jobs. Dra inte in Gates.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Alla som inte bryr sig måste nog läsa på lite. Är själv väldigt illa berörd av detta även om jag visste att de var nära. Jag har länge sett upp till Jobs men framför allt till en betydligt närmare person som tyvärr gick bort i under samma omständeigheter nyligen. Båda två sanna visionärer och mycket framgångsrika både socialt och i karriären inom ungefär samma område. Behöver bara nämna Micronic Laser Systems och de som vet något om IT idag borde veta vad jag pratar om.

Har mått och mår fortfarande väldigt dåligt av detta. Och tro mig, pengar är de minsta dessa ledare bryr sig om. Men självklart måste de skapa produkter som gynnar företaget, men mest av allt handlar de om att förverkliga deras vision av framtiden.

Så snälla, ni som "inte bryr er", ingen bryr sig eller kommer bry sig om er heller med den inställningen.

Själv har jag aldrig sett upp till någon annan människa. Jag konstaterar mest att vissa gör ett bättre jobb än andra och av den anledningen förtjänar mer respekt och att lyssnas på i högre grad. Var Jobs hamnade på den skalan har jag ingen aning om. Men jag ser ju runt omkring mig att det dyrkas rätt friskt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar