Spana in Gears of War: The Board Game

Robot
Spana in Gears of War: The Board Game

Epics actionspel på ett köksbord, fungerar det?

#gears-of-war-3, #epic-games


Spana in Gears of War: The Board Game

Ojoj... Detta kan bara bli ett stort fail eller stort epic "must-buy". Nej, men seriöst, detta kan faktiskt bli lite kul att se

Medlem

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

riktigt nice med brädspelsrecension igen. Bra recension också!

Inget spel för mig dock, vägra co-op brädspel

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Indeed, kon går på högvarv!

Medlem

Liknar Doom: The Board Game, intressant!

Medlem

Fantasy Flight Games gör grymt bra spel, har deras Descen: Journey into the dark vilket har mycket liknande spelmekanik förutom att man spelar 4 hjältar vs 1 Overlord. Medans Gears of War är bara coop.

Descent är riktigt kul och tror detta är minst lika kul speciellt för de som gillar "coop", mer brädspel åt folket. Enda nackdelen är väl att det tar mycket tid. Man får ju se till att undvara 4-5 timmar åtminstone, och sen några timmar inlärning första gången man ska spela men sen flyter det på då det egentligen inte är några direkt komplicerade regler i FFGs spel. Har varit rätt sugen på det här.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Moderator | Testpilot

HEJJA UMEÅ!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Kan lova att de har tillräckligt med stålar redan

Medlem

Säga vad man vill om kossor som övermjölkas och döda hästar som blir slagna på (bara för att ta ett annat roligt uttryck), men tokigt underhållande var då spelet! Nu är jag inte något GoW-fan sedan tidigare men spelet kändes väldigt rätt med sitt cover-system, action i överflöd, Locusts som bara väller in och blod överallt på spelplanen ^^

Edit: jo, och tack för att man uppmärksammade mig med en nyhet såhär på förstasidan!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Kan lova att de har tillräckligt med stålar redan

Jo, men jag tror nog att du fattade poängen.

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Kan lova att de har tillräckligt med stålar redan

Jo, men jag tror nog att du fattade poängen.

Poäng? Du menar att de har Ferrarri som basföda eller?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Kan lova att de har tillräckligt med stålar redan

Jo, men jag tror nog att du fattade poängen.

Poäng? Du menar att de har Ferrarri som basföda eller?

Jajo, jag tror faktiskt inte att jag förstod poängen riktigt..

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av nudelsdesign:

haha, vissa gör tydligen vad som helst för att tjäna en hacka... ser ju kul ut.... eller inte.

Håller med, jäkla idioter som försöker få in pengar så att dom kan leva..

Kan lova att de har tillräckligt med stålar redan

Jo, men jag tror nog att du fattade poängen.

Poäng? Du menar att de har Ferrarri som basföda eller?

Jajamän, och folk som dig som mellanmål, sånna som inte förstår att vem som helst vill ha pengar, för du hade tackat nej och sagt "Jag bor hellre kvar i min 1:a och köper snabb-nudlar 1 år till istället"

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

Jajamän, och folk som dig som mellanmål, sånna som inte förstår att vem som helst vill ha pengar, för du hade tackat nej och sagt "Jag bor hellre kvar i min 1:a och köper snabb-nudlar 1 år till istället"

Ja för det är såååå synd om lilla Cliffy B som måste till en 1:a och leva på snabbnudlar om han inte mjölkar sönder en serie(lolwut?!).
Du lurar ingen grabben. Gå tillbaks till att konsumera och hålla snattran istället.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av alftagrabben:

Jajamän, och folk som dig som mellanmål, sånna som inte förstår att vem som helst vill ha pengar, för du hade tackat nej och sagt "Jag bor hellre kvar i min 1:a och köper snabb-nudlar 1 år till istället"

Ja för det är såååå synd om lilla Cliffy B som måste till en 1:a och leva på snabbnudlar om han inte mjölkar sönder en serie(lolwut?!).
Du lurar ingen grabben. Gå tillbaks till att konsumera och hålla snattran istället.

För det är säkerligen cliffy's idé dedär...

Medlem

Blev en bra diskussion av detta verkligen, kul att man kunde bidra till någonting vettigt... :/

Medlem
Skrivet av ConraDargo:

Blev en bra diskussion av detta verkligen, kul att man kunde bidra till någonting vettigt... :/

Ignorera mupparna, tyckte recensionen var riktigt bra faktiskt. Först snabb regel genomgång sen en mer nogrann som man kan hoppa över om man mest ville se vad du tyckte, bra format.

Tycker spelet verkar riktigt nice, lite som ett snabbare o lite mer actionfyllt Descent: journey into the dark. Om du spelat båda stämmer den jämnförelsen?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av ConraDargo:

Blev en bra diskussion av detta verkligen, kul att man kunde bidra till någonting vettigt... :/

Ignorera mupparna, tyckte recensionen var riktigt bra faktiskt. Först snabb regel genomgång sen en mer nogrann som man kan hoppa över om man mest ville se vad du tyckte, bra format.

Jo, man får väl försöka göra det även om de nu tar upp halva utrymmet. Helt otroligt hur en del uppför sig på forum.

Tack! Jag är själv nöjd över upplägget som jag har på mina recensioner

Skrivet av Wardancer:

Tycker spelet verkar riktigt nice, lite som ett snabbare o lite mer actionfyllt Descent: journey into the dark. Om du spelat båda stämmer den jämnförelsen?

Ja lite åt det hållet faktiskt, Descent skulle väl kunna fungera på samma vis om man tog bort spelledaren som styr alltsammans och istället ersatte honom med någon typ av AI-kort
Svårt spel som sagt men inte lika hopplöst svårt som just Descent är.

Medlem

Descent är inte så svårt tycker jag, jag har väl spelat 5 uppdrag med ungefär samma människor och overlorden får storpisk varje gång utom sista då vi hjältar klantade oss och öppnade en dörr för mycket. Men verkar som Gears of War spelet fixat det största problemet med Descents upplägg nämnligen att med 4 hjältar så får de en otroligt "lång" tid på sig att massakrera alla overlordens monster innan de ens får flytta. I gears får de ju flytta mellan varje spelare vilket borde göra det betydligt mer intressant att spela.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ja, jag tycker överlag att GoW är intressantare att spela än Descent. Att alla spelare får en chans att reagera på AI-kort bidrar till att man tar bort lite dötid också, även om det inte är ens egen tur än på ett tag, samtidigt som det också bidrar till att antalet Locust inte fullkomligt kör över en trots att de som sagt får chansen att göra någonting på varje spelares tur.

Ni gör verkligen otroligt bra ifrån er som "storpiskar" overlorden i Descent måste jag säga O_O Eller så är overlorden riktigt dålig på sin uppgift

Medlem
Skrivet av ConraDargo:

Ja, jag tycker överlag att GoW är intressantare att spela än Descent. Att alla spelare får en chans att reagera på AI-kort bidrar till att man tar bort lite dötid också, även om det inte är ens egen tur än på ett tag, samtidigt som det också bidrar till att antalet Locust inte fullkomligt kör över en trots att de som sagt får chansen att göra någonting på varje spelares tur.

Ni gör verkligen otroligt bra ifrån er som "storpiskar" overlorden i Descent måste jag säga O_O Eller så är overlorden riktigt dålig på sin uppgift

Är man 4 hjältar och nte har super otur med vilka hjältar man fick så ser jag inte att overlord har speciellt stor chans, iaf inte i Descent utan expansioner. Men vi har inte spelat de mer komplicerade uppdragen ännu iofs, men i de tidiga uppdragen får hjältarna så bra prylar iomed silver och guldkistor som gör de allra flesta monster som overlorden har inte kan skada eller oftast inte ens kommer inom attack avstånd av hjältarna då de på sin tur kan döda allt de ser rätt fort och overlorden kan bara sitta och titta på. Spelar man däremot med 2-3 hjältar blir det genast mycket svårare för hjältarna då de har färre attacker innan det blir overlordens tur och de får mindre loot av kistor och därför mindre chans att få de riktigt grymma vapnena och pansaren.

Känns liksom som att Descent är mer balanserat runt 3 hjältar + overlord, 2 hjältar blir ofta för svårt och 4 hjältar för lätt. Men det är ju pga hur spelet är designat med att alla 4 hjältarna flyttar innan overlorden får göra något och att kistorna ger 1-2 skatter per hjälte, guld per hjälte osv. Men likväl ett förbannat kulspel, och det är faktiskt bäst när overlorden får stryk men lyckas göra det svårt för hjältarna, inte speciellt kul för någon när hjältarna får storpisk efter 1-2 rum, men är nsätan ännu tråkigare när hjältarna har 20-25 conquest tokens pga att de första 3-4 rummen var för lätta. Då det är i princip omöjligt för overlorden att döda tillräckligt med hjältar för att få bort så många tokens.

Helt enkelt lite små balansgrejjer som verkar trevligt gjort i Gears of War, men det är väl mest för att det inte ens finns en overlord spelare.

Edit: Sen finns det ju mekaniker som gör att spelarna kan reagera på monster med, bara ställa sig i guard stance så får man attackera monster osv. Tyvärr har ju overlorden inte tillgång till speciellt mycket sånt. Han borde få nåt liknande system som Gears of War där man kan offra kort för att få en standard feature så som attack/ducka. Brilliant lösning faktiskt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar