Har du dator nog för Battlefield 3?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Jag rullar BC 2 på absolut max inställningar med mitt 6970 i DX11 och har inga som helst problem. Nej jag har redan klarat SP så jag kör det endast i MP. Dissa Vsync är ett litet tips.
För övrigt så rullade alphan i BF3 på lika klockrent på max tillgängliga inställningar. Så Om 2st 580 krävs för färdigt BF3 så har dom ökat en aning.

Kör en AMD Phenom II X6 1055T @ 2.8ghz (o-klockad) med 4Gb ram om det är intressant att veta.

Haha ja det glider säkert bra för dig.. glider nog jättebra mitt i en närstrid med mortarstrikes och annat mys..
V-Sync kör jag aldrig med i MP

Här har ni ju lite och kika över..
http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...
Det där är ur SP också!

Du kritiserar minsann det mesta du, oh well. Jag behöver inte bevisa mig för någon iofs. Jag ska bara tillägga att jag kör endast i 1680*1050. Hade jag haft en HD-skärm så hade jag nog vräkt på lite till och då hade det nog inte rullat lika bra. Men om jag är osäker kan jag ju alltid fråga dig. Du verkar ju veta hur det går på MIN burk. Mitt egna lilla "dator medium".

Absolut bara och skicka iväg ett PM!
Edit: Kanske lite onödigt av mig att förutsätta att de flesta kör 1080p idag, sen skriver du "MIN" som att det vore individuellt på varje dator. Läser man om hårdvara varje dag och kollar igenom tester med mera så är det inte svårt att räkna på..

Ja, det klart bara man läser på så e de helt korrekt. Nej det jag menar är att även om hårvaran är densamma så finns det hyffsat mkt mjukvara mm som spelar sin lilla del i hur spel går.
Point is varför direkt dissa folk som säger sig kunna rulla ett spel med feta inställningar medans det samtidigt flyter. Kan man inte istället bara säga "grattis","vad roligt" eller "najs för dig" eller nåt.
Är det den alldagliga svenskens sätt att ALLTID klanka ner på folk.
Men som sagt jag är nöjd med mitt so far. Om du då samtidigt är nöjd med ditt så tycker jag att vi lägger ner denna diskussionen och drar ett streck över det hela, innan det börjar balla ur på redigt. För tro mig det kommer det att göra så småning om.

Medlem

Jag får inställningarna High på Auto i Betan med 1080p och har bara ett Radeon HD 5850. Flyter på bra med gamla I7 860 CPU och 8 GB Ram.


signatur

Det var detta...

Skriv svar