Ny Iphone lanserad

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortalis:

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!

Ryser varje gång min flickvän vill att jag ska fixa något med hennes Iphone. Så omständigt så man får utbrott...

Medlem

Över-jävla-allt! Ny iphone! Kom igen köpköp, konsumera era ihopsvettade slantar!
Det brukar vara marknadsföringsgrabbarna borta hos Apple som jag applåderar, helt fel av mig. Det är ju ni, media som gör grovjobbet och hjälper fruktbolaget att lura en halv konsumentgeneration! Skäms ta mig fan!

Vidare så är folk fan konstiga! Knega ihop ett mervärde åt nån annan, blir det slantar över? Ja då köper man överprisad skit som man inte behöver för att imponera på folk man inte tycker om!! Tre slitna bokstäver summerar det hela rätt bra, WTF!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kaiten:

Över-jävla-allt! Ny iphone! Kom igen köpköp, konsumera era ihopsvettade slantar!
Det brukar vara marknadsföringsgrabbarna borta hos Apple som jag applåderar, helt fel av mig. Det är ju ni, media som gör grovjobbet och hjälper fruktbolaget att lura en halv konsumentgeneration! Skäms ta mig fan!

Vidare så är folk fan konstiga! Knega ihop ett mervärde åt nån annan, blir det slantar över? Ja då köper man överprisad skit som man inte behöver för att imponera på folk man inte tycker om!! Tre slitna bokstäver summerar det hela rätt bra, WTF!

Någon fick tydligen ingen bulle igår. För allvarligt talat, varför är du så arg? Jag ser inga utskällningar från dig i någon tråd om till exempel Battlefield. Enligt din definition på vårt jobb är det lika mycket lurendrejeri.


signatur
Medlem

Blir iaf ett givet byte för mig! sitter ju på en 3gs nu så, och den har ju allt iphone 5 skulle haft..

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!

Du menar att du lärt dig hur Iphone fungerar och saknar det efter att ha fått en ny telefon som inte fungerar på samma sätt? Finns många grejer som inte är intuitiva eller de mest smarta lösningarna med en Iphone. Jag en som jobbtelefon dessutom, så jag vet exakt hur den fungerar.

Medlem
Skrivet av Kaiten:

Över-jävla-allt! Ny iphone! Kom igen köpköp, konsumera era ihopsvettade slantar!
Det brukar vara marknadsföringsgrabbarna borta hos Apple som jag applåderar, helt fel av mig. Det är ju ni, media som gör grovjobbet och hjälper fruktbolaget att lura en halv konsumentgeneration! Skäms ta mig fan!

Vidare så är folk fan konstiga! Knega ihop ett mervärde åt nån annan, blir det slantar över? Ja då köper man överprisad skit som man inte behöver för att imponera på folk man inte tycker om!! Tre slitna bokstäver summerar det hela rätt bra, WTF!

Äkta svensk bitterhet. Ska du inte gå och skriva om flyktingpolitik på SvD eller något ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av Kaiten:

Över-jävla-allt! Ny iphone! Kom igen köpköp, konsumera era ihopsvettade slantar!
Det brukar vara marknadsföringsgrabbarna borta hos Apple som jag applåderar, helt fel av mig. Det är ju ni, media som gör grovjobbet och hjälper fruktbolaget att lura en halv konsumentgeneration! Skäms ta mig fan!

Vidare så är folk fan konstiga! Knega ihop ett mervärde åt nån annan, blir det slantar över? Ja då köper man överprisad skit som man inte behöver för att imponera på folk man inte tycker om!! Tre slitna bokstäver summerar det hela rätt bra, WTF!

Om vi ska vara sådana så kan jag ju påminna om att hela det kapitalistiska konsumptionssamhället, inte bara apple-halvan, är jävligt trasigt. ALLA SKA SKÄMMAS!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Buio:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!

Du menar att du lärt dig hur Iphone fungerar och saknar det efter att ha fått en ny telefon som inte fungerar på samma sätt? Finns många grejer som inte är intuitiva eller de mest smarta lösningarna med en Iphone. Jag en som jobbtelefon dessutom, så jag vet exakt hur den fungerar.

Så du menar att jag har fel, eller vart vill du komma?

Det finns flera saker som Android gör bättre än Iphone, som att backknappen stegar tillbaka till till exempelt mailet jag läste innan jag klickade på en länk för webbläsaren. Det är riktigt smidigt. Men inställningar överlag tycker jag är klart bökigare och mindre självklara.


signatur
Medlem

f2.4.. borde ge bra prestanda vid dåligt ljust.

Medlem

Damn alltså, grymma framsteg både vad gäller mobilhårdvara och grafikmotorer, var ju inte många år sedan sådan grafik var framtidsvisioner för stora tunga stationära dumburkar för 25.000 kr


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Någon fick tydligen ingen bulle igår. För allvarligt talat, varför är du så arg? Jag ser inga utskällningar från dig i någon tråd om till exempel Battlefield. Enligt din definition på vårt jobb är det lika mycket lurendrejeri.

Fast nu är ju Battlefield snäppet mer relevant för FZ, eller hur? Men visst, det stämmer bra.
Dock när det gäller iphone har det hela gått till överdrift. Det verkar det vara varje journalist skyldighet att nita tangentbordsknapparna genom bordet så fort det vankas något nytt. Föga förvånande gäller detta hos aftonbladet, feber.se, sweclockers och DN. Men hos FZ? I alla fall, dessa sidor råkade utgöra min surfrunda igår natt. En surfrunda för att varva ner, från just Battlefield.

Till mitt försvar kan BF3 betan med alla cod-slynglar som vägrar förstå innebörden av samarbete vara väldigt påfrestande. Det ihop med ett gäng odödliga fuskryssar igår fixade en ragefest av grövsta kalibret, där en liten bit förevigades i en kommentar här.
/end of försvarstal

Bitter? Ja som fan att jag är!

Medlem

"Apple gick så långt som att säga att deras Ipod Touch är den mest populära bärbara spelmaskinen i världen."
Jo men alla med Ipod använder den inte för att spela? Eller?

Detta är ju som när aftonbladet säger att de är sveriges största spelsida bara för att många läser deras vanliga nyheter.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Om ni nu ska skriva mobilnyheter på en spelsite så varför skriver ni bara nyheter om Iphone och ingen annan mobil?

Medlem

Väldigt spännande att mobiler bara blir snabbare och snabbare, bådar gott inför kommande spel.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så du menar att jag har fel, eller vart vill du komma?

Det finns flera saker som Android gör bättre än Iphone, som att backknappen stegar tillbaka till till exempelt mailet jag läste innan jag klickade på en länk för webbläsaren. Det är riktigt smidigt. Men inställningar överlag tycker jag är klart bökigare och mindre självklara.

Vad som passar en själv är delvis en smaksak. Sen finns det förstås en viss grad av irritationsmoment som kanske skiljer sig lite men i grund och botten inte är så mycket bättre på den ena eller den andra. Iphone har enbart en tillverkare. När det gäller Android så måste man köpa från de som gör de bra modellerna. Vilket är både en nackdel och fördel. Det ger mer konkurrens men också chansen att man köper en sämre om man inte kollar upp tillräckligt noga först.

12
Skriv svar