Originalutvecklarna tycker till om Max Payne 3

Robot
Originalutvecklarna tycker till om Max Payne 3

Den nya Max Payne har gjort att fansen av de två första delarna blivit rejält oroliga. Max Paynes kreatörer på finska Remedy är inte lika nervösa och har till och med fått testa spelet och lämna feedback till den nya utvecklaren.

#max-payne-3, #remedy-entertainment, #rockstar


Medlem
Originalutvecklarna tycker till om Max Payne 3

Låter som att Max Payne 3 blir toppen bra (Y)

Medlem

Jag undrar om det är deras ärliga, personliga åsikt egentligen. Vem vet. Om det inte hade varit bra, hade de sagt annorlunda?

Själv vet jag inte vad jag ska förvänta mig av MP3. Det har sett både bra och sämre ut. Får väl helt enkelt vänta.

Medlem

Remedy games kan dra åt helvete. Visst gjorde dem Max Payne 1 & 2 bra, men efter att dem horat ut sig till m$ med Alan Wake är dem inte värta något i mina ögon.

Medlem

Saker som fansen känner igen? Det vore noir-stilen som är icke-existerande.

Medlem

Får såna rysningar av musiken...
Men jag tror inte heller detta blir något bra Max Payne.
Bra spel, javisst, men inte under namnet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Max Payne 3 ser mer ut som en die hard film än ett max payne spel

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Remedy games kan dra åt helvete. Visst gjorde dem Max Payne 1 & 2 bra, men efter att dem horat ut sig till m$ med Alan Wake är dem inte värta något i mina ögon.

Ojoj gaming is serious business.

Medlem

Det tråkiga är ju att dom verkar göra om Max till den generiska, skalliga, pumpade krigspitten som vi ser i ungefär alla andra spel idag.

Medlem
Skrivet av yottaflopp:

Det tråkiga är ju att dom verkar göra om Max till den generiska, skalliga, pumpade krigspitten som vi ser i ungefär alla andra spel idag.

Jag tycker han ser neddekad och lönnfet ut. Äntligen en karaktär jag kan identifiera mig med.

Medlem

Alltså det första Max Payne är ju gudalikt bra. Har svårt att se att 3an blir lika bra. MEN om någon kan, så är det då fan Rockstar, den utvecklaren jag har mest respekt för.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag tror inte jag kommer bli besviken alls. Spelserien måste utvecklas, så vissa saker kommer vara nya. Men jag är helt övertygad om att de kommer behålla MP-seriens kännetecken.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kan nog bli bra!

Annars är folk väldigt inkonsekventa ibland, tycker jag Å ena sidan när en utvecklare prövar på nya avenyer och försöker ta spelserier till nya ställen så gnälls det som sjutton om att allt borde vara som förr istället. Men å andra sidan så gnäller folk som fan över att utvecklare bara gör samma spel hela tiden...

Medlem

Uppenbart PRs-nack, klart de inte vill spelet ska floppa då deras namn rider på det lika mycket som Rockstars.
Rockstar har enligt mig inte gjort några vettoga spel på länge, har testat både GTa och Red Dead men finner dem ytterst enformiga, tråkiga med dlig story och synnerligen död miljö, men jag kan förstå att det tilltalar mainstream CoD generationen.
Synd bara att de ska få fördärva ytterligare en bra spelserie och fördumma ner på sin egen nivå, p12 seger och gamerdöd.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Uppenbart PRs-nack, klart de inte vill spelet ska floppa då deras namn rider på det lika mycket som Rockstars.
Rockstar har enligt mig inte gjort några vettoga spel på länge, har testat både GTa och Red Dead men finner dem ytterst enformiga, tråkiga med dlig story och synnerligen död miljö, men jag kan förstå att det tilltalar mainstream CoD generationen.
Synd bara att de ska få fördärva ytterligare en bra spelserie och fördumma ner på sin egen nivå, p12 seger och gamerdöd.

Jag har väldigt svårt att förstå att du tycker GTA (4?) och RDR har dålig story med död miljö. Vilket spel i samma genre tycker du har en levande miljö jämfört med dessa?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Alltså det första Max Payne är ju gudalikt bra. Har svårt att se att 3an blir lika bra. MEN om någon kan, så är det då fan Rockstar, den utvecklaren jag har mest respekt för.

Ha inte för höga förväntningar. R* har aldrig förr gjort ett spel som Max Payne 3...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Remedy games kan dra åt helvete. Visst gjorde dem Max Payne 1 & 2 bra, men efter att dem horat ut sig till m$ med Alan Wake är dem inte värta något i mina ögon.

Alan Wake var ett riktigt bra spel.

Att det aldrig kom till Windows är skitsamma tycker jag. Man ska ju inte bedöma spelen utifrån plattform.

AW8
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av raefzm88:

Remedy games kan dra åt helvete. Visst gjorde dem Max Payne 1 & 2 bra, men efter att dem horat ut sig till m$ med Alan Wake är dem inte värta något i mina ögon.

Alan Wake var ett riktigt bra spel.

Att det aldrig kom till Windows är skitsamma tycker jag. Man ska ju inte bedöma spelen utifrån plattform.

Men det gör han ju inte, han är ju bara rasande på spelföretaget Remedy.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av raefzm88:

Remedy games kan dra åt helvete. Visst gjorde dem Max Payne 1 & 2 bra, men efter att dem horat ut sig till m$ med Alan Wake är dem inte värta något i mina ögon.

Alan Wake var ett riktigt bra spel.

Att det aldrig kom till Windows är skitsamma tycker jag. Man ska ju inte bedöma spelen utifrån plattform.

Men det gör han ju inte, han är ju bara rasande på spelföretaget Remedy.

Så tolkade jag hans text.

Medlem

Oavsett vad de gör kommer vi Max Payne-nostalgiker att bli missnöjda. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror säkert spelet bli bra men tror inte det kommer vara gamla Max Payne som vi minns de, tyvärr

Medlem

Vad de säger, eller rättare sagt måste säga officiellt och vad de tänker internt är nog två helt skilda saker. Med tanke på att de förmodligen borde låta ultrapositiva så läser jag nog snarare en tendens till besvikelse mellan raderna.

Tut, tut! Get on the milktrain...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det kan ju vara att de blir lite förblindade av coolhet, att nån annan gjort nåt nytt med deras märke. Hoppas inte det, hoppas verkligen att de är glada för att det känns som samma franchise. Har stora förhoppningar på MP3.

Medlem
Skrivet av jonis:

Vad de säger, eller rättare sagt måste säga officiellt och vad de tänker internt är nog två helt skilda saker. Med tanke på att de förmodligen borde låta ultrapositiva så läser jag nog snarare en tendens till besvikelse mellan raderna.

Tut, tut! Get on the milktrain...

Jag är rädd för att även Max Payne, en riktigt bra serie, kommer att bli förstörd efter j****s mjölkning.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Har stora förhoppningar på MP3.

Ha inte det, för din egen skull. Det är extremt osannolikt att MP3 kommer ha samma magiska känsla som föregångarna har/hade. Spelet kommer säkert blir relativt underhållande som ett rent actionspel betraktat. Sänk förhoppningarna ett par växlar, tänk på katastrofen som var Max Payne-rullen så kan du inte bli missnöjd!

Skrivet av raefzm88:

Jag är rädd för att även Max Payne, en riktigt bra serie, kommer att bli förstörd efter j****s mjölkning.

Jag är trött och måste erkänna att jag inte hängde med där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av PcKaffe:

Alltså det första Max Payne är ju gudalikt bra. Har svårt att se att 3an blir lika bra. MEN om någon kan, så är det då fan Rockstar, den utvecklaren jag har mest respekt för.

Ha inte för höga förväntningar. R* har aldrig förr gjort ett spel som Max Payne 3...

Kanske inte, men de har aldrig förr gjort ett dåligt spel heller. Så mina förväntningar stannar nog höga.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Duffelbag:

Har stora förhoppningar på MP3.

Ha inte det, för din egen skull. Det är extremt osannolikt att MP3 kommer ha samma magiska känsla som föregångarna har/hade. Spelet kommer säkert blir relativt underhållande som ett rent actionspel betraktat. Sänk förhoppningarna ett par växlar, tänk på katastrofen som var Max Payne-rullen så kan du inte bli missnöjd!

Skrivet av raefzm88:

Jag är rädd för att även Max Payne, en riktigt bra serie, kommer att bli förstörd efter j****s mjölkning.

Jag är trött och måste erkänna att jag inte hängde med där.

Nvm

Jag menar bara att risken är stor att Max Payne 3 kommer till GFWL, Släpps i flera 'episoder'
DLC kommer att finnas för fler nivåer, vapen etc.
Istället för att spelet släpps som de två tidigare och blir moddat.

Medlem

Ah, jo väldigt troligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar