Dice snackar Battlelog

Medlem
Skrivet av nanders:

Jag vill byta namn. Fixa nu!

När jag pratade med EA supporten så hade de fått veta att man ska kunna ha flera soldater i fullversionen (med olika namn då så klart), än det man har som EA-ID som det är under betan.
Men det återstår ju att se vad som händer, och det är ju inte långt kvar nu precis

Medlem

Zhinto ska lägga upp ett blogginlägg om squadsystemet under den här veckan

Medlem

Förstår inte hur nästan alla klagar på Squads men vägrar läsa "News" på Battlelog?

* Non working options in squad menu fixed: "Private" flag and "Switch Teams".

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Inte haft ett enda problem med Battlelog hittills. Hur smidigt som helst att joina en server tillsammans med kompisar eller kolla vilka kompisar som spelar och enkelt joina deras server. Ha koll på sin klan/pluton och även sina stats. Samt chatta med varandra privat och även inom plutonen. Hur bra idé som helst!

Medlem
Skrivet av ZnuZ:

Inte haft ett enda problem med Battlelog hittills. Hur smidigt som helst att joina en server tillsammans med kompisar eller kolla vilka kompisar som spelar och enkelt joina deras server. Ha koll på sin klan/pluton och även sina stats. Samt chatta med varandra privat och även inom plutonen. Hur bra idé som helst!

Har kört med en kompis varje kväll sedan den 27'e och vi har aldrig kommit i samma squad när vi "join with party" via Battlelog. Vid tillfällen mitt under en rond så har det hänt att vi kunnat ta leave squad och sedan find squad och då lyckats komma i samma squad men aldrig genom battlelog.

Det kommer säkert fixas till releasen. Men jag ser ändå hellre att man ska kunna byta squads fritt inne i spelet UTÖVER Battlelog.

Inaktiv

infanteriet har kommit rätt långt sen bf1942 .. det va bara menlösa sprattelgubbar, som dög till att hitta närmsta fordon

Medlem
Skrivet av Xidens:

Jag skulle vilja se att FZ tar upp det som diskuteras om ingame squad-management.

För det är BEKRÄFTAT att ingame squad-management INTE kommer att finnas i release versionen av BF3.

Dvs. för att förtydliga det lite smått: Squad-systemet som fanns i BF2/BF2142 och det snarlika i BFBC2 kommer ej att bevaras. Utan man blir tvungen att skapa en grupp med sina vänner i battlelog innan man joinar en server. Och väl inne i servern kan man inte byta till en annan grupp om man inte skulle trivas i den grupp man blev placerad i (om man spelar själv). Såsom systemet är i betan, kommer systemet i releasen att vara likadant.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1434343-conf...

Vet inte om någon har tagit upp det tidigare i forum på fz etc, men det är värt att påpeka i alla fall.

Om man vill så kan man rösta här:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1434355-peti...

Detta, jag står inte ut med tanken att squads ska skötas via battlelog, om det är som i betan så är det under all kritik. Det är verkligen såpass dåligt att jag inte förstår hur man kan misslyckas så fatalt. Det är värre än att få IG i en kurs på gymnasiet, så pass dåligt är det, hur fan lyckas man liksom? Make till dåligt system har jag aldrig skådat, varje gång jag tänker på det bildas automatiskt en kräkreflex, hur kan man misslyckas så fatalt i tankegångarna så att man väljer att inte tillåta squadbyte in-game?

Medlem

Jag har inga vänner att spela med, så för mig känns Battlelog som ett hån :'(


signatur

Nämen!

Skribent

Battlelog och squad-hanteringen fick mig just att avboka BF3. Återkommer när DICE lärt sig att man inte ska laga nånting som inte är trasigt.

Medlem

Åh nej!
Förändring är farligt!

Ett jävla gnäll, ni behöver inte köpa spelet eller spela det om det är så fruktansvärt.

Medlem

Alla spel nuförtiden ska ju ha nått facebook-lookalike tjafs... suck.

Jag vill kunna spela ett spel utan att behöva ha ytterligare en facebook kopia att traggla med.

Får hoppas att de i alla fall har lyckats peta in ett kö-system om det är en särskild server man vill in på. Vore isf. första gången de levererar ett PC-spel med det från dag 1 fastän all har tjatat på dem om det sen 1942.

Skribent
Skrivet av Ichabod:

Åh nej!
Förändring är farligt!

Ett jävla gnäll, ni behöver inte köpa spelet eller spela det om det är så fruktansvärt.

Precis, gnäll är meningslöst. Ingen idé att spela ett skadeskjutet spel man inte gillar när det finns bättre spel att avnjuta.

Medlem

glöm inte att dice gör vad ea säger, tror inte det var dice som kom på att dumpa squad management och ta bort game browser från deras spel helt plötsligt. det är bög ea som vill göra spelet till en social plattform helt plötsligt där allt ska skötas minnsann från webläsaren. om ni tror det blir fixat till release så keep dreaming.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Riktigt kuul och maffigt spel! spelar betan med polare och är skit kul. Men hur fan kan dom fucka upp nått så simpelt som squad management?? Även om man är 4 personer som joinar en server tillsammans i battlelog partyt så är det inte alls garanterat att ni kmr i samma squad Visst då kan man väl söka ny? Nej nej finns ingen sån funktion, utan då letar servern upp en squad åt dig = Nästan omöjligt vara i samma squad som ens polare!!!

Haha, jag håller med.
Förstår inte varför de inte hade med squad-management från första början.
Om man har tur så kanske de kollar upp saken, lyssnar på sitt community, och fixar saken asap.

Medlem

Battlelog är fortfarande skit. Det hjälper inte med en video, fixa skiten istället.

Medlem

En sak jag funderat på med kring Battlelog, borde inte spelet bli mycket mera lätt hackat? Borde ju vara lättare att hacka en "webbsida" än att hacka en klient?


signatur

Nämen!

Medlem

Så när spelet släpps kommer det alltså inte finnas in game menyer?
Tjaa, vafan why not, bara det funkar bra så är jag ombord!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

jag har bara snygga brudar som vänner .. och dom spelar bara den där enhörningen på facebook, eller sims

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av nanders:

Jag vill byta namn. Fixa nu!

När jag pratade med EA supporten så hade de fått veta att man ska kunna ha flera soldater i fullversionen (med olika namn då så klart), än det man har som EA-ID som det är under betan.
Men det återstår ju att se vad som händer, och det är ju inte långt kvar nu precis

Najs! Tack så mycket

Medlem
Skrivet av Struggle:

En sak jag funderat på med kring Battlelog, borde inte spelet bli mycket mera lätt hackat? Borde ju vara lättare att hacka en "webbsida" än att hacka en klient?

Nej inte alls. Datat kommer ju finnas lagrat i en databas oavsett om du kör webgränssnitt eller bakar in ett gränssnitt i binärkoden. Det gör ingen skillnad.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tycker att battlelog funkar bra. Har inga direkta problem, några gånger har jag inte kunnat joina servrar och fick lösa det med omstart av browsern och omstart av origin. Hoppas man slipper det i fullversionen men jag tror att det kommer finnas sådana buggar även när fullversionen släpps.

Jag undrar dock hur de kommer göra att man kan göra inställningar innan man joinar en server.. om man kan starta spelet utan att joina en server och ställa in eller något.

Medlem

Ojdå, blev nån mismatch mellan forumtråden och artikeln. Här är de första 20 posterna av någon anledning
http://www.fz.se/forum/videokommentarer/kommentarstrad-196013...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar