Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Medlem

En fråga till er som har spelat betan: Hur blev det med den fantastiska grafiken? Levde den upp till förväntningarna?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag var en av dom få utvalda som fick spela och testa Alphan så jag märker och ser stora skillnader. DICE har definitivt gjort ett bra jobb.

En utomordentligt bra grund som behöver lite små "tweaks" här och där så är detta fan GOTY.

Jag känner på mig att dom släpper Caspian Border när betan närmar sig sitt slut.

"slumpade" är nog ett mer passande ord Remus

Men ja spelet känns betydligt bättre nu! Skummaste buggarna jag stött på var när jag spawnade på en squadmate som tydligen var inne i ett "blir-knivad-script" Eftersom jag tömde 1,5 mag i fienden utan en enda hit detection för att sedan jaga honom 50 meter och sätta kniven i honom.. och långhalsbuggen som blir när gubbarna krälar..

Fick ett jävla prestandalyft i spelet iaf, ca 40 fps till 75 för några dagar sen
Läste någonstans att det var bara i princip skuggor man kunde ändra grafiskt?

Angående Battlelog gillar jag det inte, sitta och plottra runt i webbläsaren som suger åt sig mängder med minne efter några timmar.. mja


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

3/5 till betan. Tyvärr tycker jag inte spelet har samma härliga känsla som BF2 från 2005. (Då har jag även provat Caspian Border.) Responsen (eller "feedbacken") på allt man gör känns så otroligt mycket svagare än BF2 (bortsett från vissa ljudeffekter.). Flygplanen kändes som att flyga långtradare med världens släp bakom sig. Operation Metro är heller ingen speciellt kul bana. Caspian Border borde vart default-kartan i betan tycker jag. Den kan ge bättre feedback till utvecklarna eftersom den innehåller mer. Annars ett relativt ok spel faktiskt bortsett från att det fryser helt random, plus en del buggar... Men det är ju en beta. Jag kommer nog inte ha lika kul med detta som jag haft med BF2 (och fortfarande har med BF2.)

1/5 till battlelog. Riktigt dåligt tycker jag. Värre än Dice alla tidigare ingame-browsers som fungerade ypperligt bättre än Battlelog, även om de alltid varit åratal efter Valves spel när det gäller smidighet med server-browsing. Använder Opera som default-läsare men tvingas använda Firefox när jag ska in på en server. Man vet aldrig när det finns en ledig plats på servern då listorna inte verkar uppdateras i realtid. Om det finns nåt kö-system så måste jag ha missat det. (Även om jag läst att det ska finnas nåt halv-kasst som server admins kan slå på.) Snegla på Valve - gör om, gör rätt. Kanske Origins kan få in detta till slut så man slipper starta sin webbläsare?

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Fan får FZ betalt av Dice eller? Så jävla mkt marknadsföring och marknadsundersökningar som ni gör åt dem så måste det vara något jävligt lurt

Spelar det någon roll om Dice mot förmodan skulle vara inblandad? Det handlar väl i så fall om att få fram bristerna i spelet och rätta sig efter det. De tvingar ju inte fram någon hype direkt. Det finns uppenbarligen en hel del klagomål på betan.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Som så många andra saknar jag caspian border men kan de bara fixa mitt +-*$#/!"@(+&$ muslagg (ja jag har testat med raw input av och på), kör med qpad 5k, så är jag riktigt nöjd. Rush mode är faktiskt ett helt okej spelsätt. Gillar de böljande och dynamiska stroderna även om jag saknar fordonen och öppenheten från conquest.

Medlem

Battlelog ger jag en etta, bara för att de skulle lika gärna kunna haft en browser in-game.
Jag ser det bara som en bökig, onödig sak.

Själva spelet är inte så dumt, det förtjänar en 4:a av mig.
Mitt problem är att jag hittills endast fått spela 4 timmar, då jag förlorar connection innan jag ens kommer in på servrarna.
Därför gav jag betan en 2:a

Vet någon vad som är högsta ranken?
Min polare har nått 47 efter 19 timmars spelande, vilket känns lite väl snabbt.

Medlem
Skrivet av Armalite:

Det känns skakigt, kladdigt och grötigt. Hitboxen är katastrofal som vanligt. Skjutarkänslan är vedervärdig.

Du har då ingen aning om vad du snackar om. Det finns en ny grej i Battlefield 3. Detta kallas Suppression. När du är "suppressed" kan du inte träffa ett skit, du borde kanske lära dig att inte hoppa ur skydd när du är "suppressed" (Det är när din skärm blir suddig).

Jag tycker spelet, bortsett från alla buggar, är fenomenalt! Det känns verkligen realistiskt, men på en skala där man inte dör så fort man lämnar skydd. Jag verkligen älskar det nya "Suppression"-mekaniken. Det är underbart, tycker jag.

Det enda som borde fixas, gemtemot alla tusentals buggar, är antalet rockets man har på sig, eller iallafall att serverägarna lägger in en regel att man inte får använda RPG mot infanteri. Det är nog det enda negativa jag kan se.

-Marcus

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

En fråga till er som har spelat betan: Hur blev det med den fantastiska grafiken? Levde den upp till förväntningarna?

well jag kan inte uttala mig eftersom jag bara kan köra på medium men även då ser det riktigt nice ut faktiskt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

fattar inte varför alla ger den mindre än en 4! ni blir utloggade, ni gillar inte rush, inga fordon i kartan och att det är buggigt, fan acceptera att det är en beta och inte själva spelet! Buggarna kommer bli fixade, minst 8 multiplayer banor kommer komma med fordon, om ni blir utloggade så är det ERAT internet för jag blir aldrig utloggad och spela inte spelet ifall ni inte gillar rush! De lovade oss hetlevrade strider och bra realism och de gav exakt vad dem lovade.

skit bra spel, väntar bara på buggfixar och sen tycker jag att spelet är perfekt.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

En fråga till er som har spelat betan: Hur blev det med den fantastiska grafiken? Levde den upp till förväntningarna?

Tja det e ju trots allt bara beta ännu men jag är imponerad. Inte Superduper-mega-awesome-gawddamn imponerad men aningen imponerad är jag.
Sen ska man komma ihåg att allt kan alltid bli lite bättre och lite snyggare och lite smidigare.
Dryga månaden kvar innan release så återkom med frågan om exakt 1 månad, tror du får bättre svar då.

Medlem
Skrivet av cikibaba:

fattar inte varför alla ger den mindre än en 4! ni blir utloggade, ni gillar inte rush, inga fordon i kartan och att det är buggigt, fan acceptera att det är en beta och inte själva spelet! Buggarna kommer bli fixade, minst 8 multiplayer banor kommer komma med fordon, om ni blir utloggade så är det ERAT internet för jag blir aldrig utloggad och spela inte spelet ifall ni inte gillar rush! De lovade oss hetlevrade strider och bra realism och de gav exakt vad dem lovade.

skit bra spel, väntar bara på buggfixar och sen tycker jag att spelet är perfekt.

Grejen är ju att man betygsätter betan, inte det färdiga spelet.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av cikibaba:

fattar inte varför alla ger den mindre än en 4! ni blir utloggade, ni gillar inte rush, inga fordon i kartan och att det är buggigt, fan acceptera att det är en beta och inte själva spelet! Buggarna kommer bli fixade, minst 8 multiplayer banor kommer komma med fordon, om ni blir utloggade så är det ERAT internet för jag blir aldrig utloggad och spela inte spelet ifall ni inte gillar rush! De lovade oss hetlevrade strider och bra realism och de gav exakt vad dem lovade.

skit bra spel, väntar bara på buggfixar och sen tycker jag att spelet är perfekt.

Grejen är ju att man betygsätter betan, inte det färdiga spelet.

Håller helt med men det finns så många onödiga minusar folk ger

Medlem
Skrivet av wafet:

Nu är man i tid innan alla whiners hinner skriva.

Jag vill inte framstå som en elak besserwisser, men jag undrar ifall du överhuvudtaget förstår vad uttrycket "beta" innebär och varför spel betatestas? Om du tror att betatester existerar för att spelföretag är snälla så är du helt fel ute. Vad ett betatest går ut på är att ett flertal personer ska testa spelet och hitta diverse buggar, exploits, balanseringsproblem, hårdvaru/mjukvaruinkompatibilitetsproblem m.m och rapportera dessa. Folk som förbiser dessa buggar eller inte rapporterar dem alls tillför faktiskt ingenting. Då är man bara en person av några hundratusen som bidrar med att stresstesta servrarna, dvs. en ganska obetydlig individ i sammanhanget.

Skrivet av wafet:

Spelet är underbart i grund och botten.

Det är din upplevelse och alla har rätt till en åsikt. Fast vänta lite, många har ju rapporterat samma typ av buggar där man t.ex. faller genom marken. Det är ganska allvarligt att såna buggar finns kvar precis innan release och det tåls att påpekas utan att folk kallas för "whiners". Men gillar du buggiga spel så är det trots allt din personliga åsikt som du gärna får ha. Man brukar säga att det är dumt att bita den hand som matar en. När det kommer till betatester så är det i princip enbart den negativa feedbacken som kan förbättra den färdiga produkten. Tänk på det innan du kallar folk saker.

Skrivet av wafet:

För dom som ska börja klaga så råder jag er att välja ett annat spel istället

Fast nu handlade ju faktiskt tråden om Battlefield 3 och vad vi tycker om betan. Vi hade även möjligheten att rösta "1" som är lägsta betyg. Med andra ord så borde folk få uttrycka även negativa åsikter utan att kallas för "whiners".

Skrivet av wafet:

eller kanske göra det bättre själva

Med den attityden kommer man ingen vart. Om man ska pröjsa för ett spel, en lunch eller ett par skidor så ställer man oftast vissa krav. Om du arbetar på ett gatukök och en kund vill ha ketchup på sin korv så sprutar du väl inte på senap? Om kunden sedan klagar kan du inte säga "gör det bättre själv!". Om man resonerar på det sättet så har man inte förstått hur vårt ekonomiska system fungerar där vi byter varor och tjänster mot pengar.

efx
Medlem
Skrivet av HFarmer:

Ospelbart för mig då jag inte kan ändra kontrollerna som jag vill. Så där får det en 1:a.

Men allt flyter fint det lilla jag testat och inga större buggar förutom binds av knappar av det jag sett. Överlag 3:a för en beta.

Battlelog fungerar väl ok men ser ingen mening med både det och origin. borde ha gått att lösa så man startar bara browsern eller origin som i sig är en browser. Nu startar origin systemets browser som i sig startar battlefield. 2:a

Du kan ju ändra kontrollerna bara trycka på esc när du spawnat i spelet. hoppas bara dom fixar till det när det väl kommer ut så man slipper göra det i spelet o hoppas att man inte dör förän man e klar

Medlem

Ingen har ju direkt nämt att det finns 3 sätt att spela detta spel, lite konstigt att dra betan över en kant, när folk kan prata om PS3, Xbox 360 eller PC.
Spelade på Xbox 360, trodde det var en mindre update till BF:BC2 som jag spelade. Inte direkt imponerade så att säga, jämfört med deras PR att BF3 skulle vara sätta en ny "standard" osv.

Medlem

betan är helt åt helv... varför har man en rush map ? lirat conc i 5 timmar, ett helt annan spel

Medlem

Xbox BETA: 2 eller 3 (30 FPS)
PC BETA: 4

Battlelog: Don't really care.

Medlem

Får väl börja med lite positiva saker.

Ljudet är som vanligt riktigt bra och man kan inte heller klaga på det grafiska. När man väl kommer till inställningarna finns det en hyfsad mängd saker att pilla med och man får inte heller glömma att det finns gott om fina idéer i grunden av spelet.

Tyvärr är resten inget att hurra över. Man måste spawna och sen stå i riskzonen för att komma åt inställningarna, menyerna är horribelt konsolanpassade (Hade det varit så svårt att fixa något med lite översyn?), squads har de dummat ner ytterligare sen bc2 och rent allmänt verkar det som att de siktat in sig på vad som känns mer som cod än battlefield, förmodligen för att locka till sig den hemska skaran.

Sen har vi battlelog.
Vad tänkte de personerna som plockade ihop det egentligen? Visst är det trevligt med ett browserbaserat system där man kan hålla koll på sina stats och sin utrustning, men att integrera serverbrowsern i det var nog det största misstaget sen.. något riktigt stort. Jag ber om ursäkt, men jag kommer inte på något lagom stort misstag att jämföra det hela med.
När man letar efter en server med lediga slots på ska man inte behöva uppdatera hela listan eller klicka på varenda post för att uppdatera den. Det hela ska ske i realtid, eller iaf gå att uppdatera på ett snabbt och smidigt sätt, utan att ladda om allt.
Ok om de hade implementerat något system i Origin i stil med det som finns i Steam, men det här är under all kritik.

Jag har sett fram emot spelet sen de först gick ut med det och jag bokade det så fort det blev möjligt. När de senare pratade om hur de utvecklade spelet med pc som huvudplattform blev jag ännu mer sugen på det.
Efter att ha spelat betan och sett att det hela har varit en stor lögn så blir det tyvärr en avbokning från min sida. Buggar i en beta kan de fixa, det är ju vad betan är till för. Dåligt designade funktioner som borde göras om från grunden är tyvärr desto svårare att fixa och osannolikare att de gör något åt.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Får väl börja med lite positiva saker.

Ljudet är som vanligt riktigt bra och man kan inte heller klaga på det grafiska. När man väl kommer till inställningarna finns det en hyfsad mängd saker att pilla med och man får inte heller glömma att det finns gott om fina idéer i grunden av spelet.

Tyvärr är resten inget att hurra över. Man måste spawna och sen stå i riskzonen för att komma åt inställningarna, menyerna är horribelt konsolanpassade (Hade det varit så svårt att fixa något med lite översyn?), squads har de dummat ner ytterligare sen bc2 och rent allmänt verkar det som att de siktat in sig på vad som känns mer som cod än battlefield, förmodligen för att locka till sig den hemska skaran.

Sen har vi battlelog.
Vad tänkte de personerna som plockade ihop det egentligen? Visst är det trevligt med ett browserbaserat system där man kan hålla koll på sina stats och sin utrustning, men att integrera serverbrowsern i det var nog det största misstaget sen.. något riktigt stort. Jag ber om ursäkt, men jag kommer inte på något lagom stort misstag att jämföra det hela med.
När man letar efter en server med lediga slots på ska man inte behöva uppdatera hela listan eller klicka på varenda post för att uppdatera den. Det hela ska ske i realtid, eller iaf gå att uppdatera på ett snabbt och smidigt sätt, utan att ladda om allt.
Ok om de hade implementerat något system i Origin i stil med det som finns i Steam, men det här är under all kritik.

Jag har sett fram emot spelet sen de först gick ut med det och jag bokade det så fort det blev möjligt. När de senare pratade om hur de utvecklade spelet med pc som huvudplattform blev jag ännu mer sugen på det.
Efter att ha spelat betan och sett att det hela har varit en stor lögn så blir det tyvärr en avbokning från min sida. Buggar i en beta kan de fixa, det är ju vad betan är till för. Dåligt designade funktioner som borde göras om från grunden är tyvärr desto svårare att fixa och osannolikare att de gör något åt.

Håller med till 110%.

Medlem

Som Cod fannboy måsta jag säga att det faktiskt var ganska kul. Kanske var att det va en rätt liten bana. Gilla verkligen hela miljön i tunnelbannan. Är nog den ända som inte vill se fordon, ialf inte på denna bana.

Har dock ett problem som gör att jag funder på att ej köpa det. Jag får "Your connection to the server timed out" Varje gång jag spelar efter nästan exakt 20 min. Har även haft problem med bfbc2 och moh.
Nån som vet va det kan bero på? Har ett Geforce 580, windows vista 64

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Jag får "Your connection to the server timed out" Varje gång jag spelar efter nästan exakt 20 min.

Packetloss?
ISP?
DL&UL?
Brandvägg?
Anti Virus program?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Yunfat:

Jag får "Your connection to the server timed out" Varje gång jag spelar efter nästan exakt 20 min.

Packetloss?
ISP?
DL&UL?
Brandvägg?
Anti Virus program?

Kanske skulle sagt att jag inte kan så mycket om datorer . Så det mesta av vad du skriver har jag ej någon anning om vad det är.

Medlem

Inte alls nöjd. BF för mig är att man tål 4+skott? har till och med för mig man tålde 1mag i BF2 (kan ha fel). men att man dör på 1-2skott känns fel, 1-2skott är CoD. Det blir campigare och hur fan ska det funka när det är fordon med?

Visst, Rush och en infanterist karta i betan är ju knappast bästa sättet att få en att köpa.

Min åsikt. Mitt val att inte köpa. =( Och jag är en BF fanboi i grunden.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Jag tyckte om betan men battlelog kändes väldigt "meh".
Det finns vissa fördelar och nytänket är trevligt men personligen skulle jag tyckt bättre om det hela om dem bara integrerade server browser o.s.v. i spelet som man brukar göra, för enkelhetens skull.

Medlem

grymt spel men kunde bara köra högst 5 min sen blev man disconectad. dock tyckte inte up välja server på en webbrowser de sög

Skrivet av Groggo:

Inte alls nöjd. BF för mig är att man tål 4+skott? har till och med för mig man tålde 1mag i BF2 (kan ha fel). men att man dör på 1-2skott känns fel, 1-2skott är CoD. Det blir campigare och hur fan ska det funka när det är fordon med?

Visst, Rush och en infanterist karta i betan är ju knappast bästa sättet att få en att köpa.

Min åsikt. Mitt val att inte köpa. =( Och jag är en BF fanboi i grunden.

du har ALDRIG tålt 4+ skott i bf, såvida inte ditt enda vapen varit en pistol.

Medlem
Skrivet av Yunfat:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Yunfat:

Jag får "Your connection to the server timed out" Varje gång jag spelar efter nästan exakt 20 min.

Packetloss?
ISP?
DL&UL?
Brandvägg?
Anti Virus program?

Kanske skulle sagt att jag inte kan så mycket om datorer . Så det mesta av vad du skriver har jag ej någon anning om vad det är.

Jag hade det felet, sen gick jag in i routern och stängde av Upnp. Har fungerat klockrent sent dess, så har du en router med Upnp så testa att avaktivera det.

Medlem

Fortfarande osäker om man ska förhandsbeställa eller vänta till efter "release".
Upplevde betan som väldigt buggig samt sen vet man inte när AMD släpper några vettiga drivers.
För övrigt så har man ju ingen optimal crossfire lösning heller 5970 + 5850.
Hyper-Threading på min i7 920 gav en boost med

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Yunfat:

Jag får "Your connection to the server timed out" Varje gång jag spelar efter nästan exakt 20 min.

Packetloss?
ISP?
DL&UL?
Brandvägg?
Anti Virus program?

Stängde av brandväggen och nu funkar det, Tackar för hjälpen, du har nu gjort mig 500 kr fattigare

Skriv svar