Färsk rulle från svenska Payday

Robot
Färsk rulle från svenska Payday

På en bro tar sig kooperativa tjuvar an en bunt glädjedödande poliser i Payday: The Heist.

#payday-the-heist


Medlem
Färsk rulle från svenska Payday

verkar kasst...

Medlem

herregud.. ser ut som ett 8 år gammalt spel. Blir nästan förbannad.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Testpilot

Vilka spel enligt er grafikfanatiker är det då som inte ser "gamla" ut , tycker man läser i var o varannan tråd att "Spel X ser ju skitgammalt ut"

Jag tycker Heist ser kanonbra ut , viktigast av allt är ju att spelkänslan / flytet och skojfaktorn finns där.

Medlem

Grafiken verkar inte vara nått att skryta om direkt, men gillar konceptet. Lite nyfiken blir jag men bara lite

Redaktör

Ska tilläggas att Payday bara kostar omkring 170 spänn också, det är inte ett fullprisspel.


signatur
Medlem

ser lite ut som cs 1.5, när det släpptes.

Medlem

Hur de kan fixa detta spel:
Ta bort health regen
Gör det mer taktiskt

det var allt

Medlem

Tycker det ser skit bra ut, har redan förhandsbokat på PS3


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Vad väldigt många som tycker att spel ser gamla och kassa ut inte tänker på att alla kan inte göra BF3 grafiks spel om de inte direkt har gjort många spel innan som de tjänat mycket på så att de har resurser till att göra såna spel..

Medlem

ser förjävligt ut och verkar inte särskilt spelvärt för min del


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Många delar av grafiken känns fel att försvara med "låg budget" idag. (skippar "konsollernas fel ! ?" avtrubbning m.m snacket).

Skrivet av Harakiri:

Jag tycker Heist ser kanonbra ut , viktigast av allt är ju att spelkänslan / flytet och skojfaktorn finns där.

Spelhändelser/göromål man sett i filmerna känns som från ett - BRA förbättrat cs iallafall.
Men.. är det 1 lag vs bottar eller är det 2 spelar-lag?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag tycker att konceptet ser riktigt intressant ut.
Jag förstår inte varför folk finner det så kul att gå in och bara klaga.
Naturligvis behöver man inte gilla det man ser, men det känns så onödigt att behöva kommentera att ett spel "ser sämst ut" eller liknande.

Medlem

well, jag håller med om att man inte bara ska tänka på grafiken. men man måste samtidigt hålla sig med i tiden, och det här ser ju inte ut som något som kommer ut nu. får hoppas att dom fixar till grafiken innan release för det skulle nog hjälpa dom att få ut det. folk är så kräsna idag och det känns på något sätt inte så proffsigt med såna här spel i halvdan grafik.

hellre att det är "skitdålig" grafik som minecraft eller indiespelen på steam som är i 2d old school stil, det funkar bättre. men ja, jag ska nog testa detta när det väl kommer.

Inaktiv
Skrivet av Lightweight:

herregud.. ser ut som ett 8 år gammalt spel. Blir nästan förbannad.

här var man kåt i grafiken. Du vet väl om att känslan sitter inte i hur det ser ut? utan det sitter i bra dom gjort spelet inom fysik. Vill du hellre spela ett spel som ser nästan verkligt ut men att styra m.m är som att gå i en bassäng med gyttja? tänk om lite. Snygg grafik är bara ett plus i kanten medan allt annat är viktigare

Medlem

Hehe, det var verkligen stela animationer^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lightweight:

herregud.. ser ut som ett 8 år gammalt spel. Blir nästan förbannad.

här var man kåt i grafiken. Du vet väl om att känslan sitter inte i hur det ser ut? utan det sitter i bra dom gjort spelet inom fysik. Vill du hellre spela ett spel som ser nästan verkligt ut men att styra m.m är som att gå i en bassäng med gyttja? tänk om lite. Snygg grafik är bara ett plus i kanten medan allt annat är viktigare

Exakt, ett riktigt praktexempel på detta är Fallout 3, Vegas samt Oblivion. Snygga spel, ja. Men det känns fan som man är stel som en planka när man rör sig, vilket är betydligt mer enerverande än om grafiken tonats ned och man i alla fall hade sluppit fastna i alla kanter man inte ser.

Grafik är som sagt endast ett + i kanten.

EDIT: Fallout Vegas är kanske inte det snyggaste spelet, men man förstår poängen...

Inaktiv
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lightweight:

herregud.. ser ut som ett 8 år gammalt spel. Blir nästan förbannad.

här var man kåt i grafiken. Du vet väl om att känslan sitter inte i hur det ser ut? utan det sitter i bra dom gjort spelet inom fysik. Vill du hellre spela ett spel som ser nästan verkligt ut men att styra m.m är som att gå i en bassäng med gyttja? tänk om lite. Snygg grafik är bara ett plus i kanten medan allt annat är viktigare

Exakt, ett riktigt praktexempel på detta är Fallout 3, Vegas samt Oblivion. Snygga spel, ja. Men det känns fan som man är stel som en planka när man rör sig, vilket är betydligt mer enerverande än om grafiken tonats ned och man i alla fall hade sluppit fastna i alla kanter man inte ser.

Grafik är som sagt endast ett + i kanten.

EDIT: Fallout Vegas är kanske inte det snyggaste spelet, men man förstår poängen...

precis. jag spelar hellre ett spel från 2011 som har grafik som om det vore från 2000 där det styrningen m.m funkar flytande än ett spel från 2011 där grafiken kommit första hand och allt annat som är viktigare egentligen kommit i efteråt där dom också för den delen inte ens försökt fixa till det så mycket som möjligt. Därför jag ännu lirar äldre spel för jag vet hur dom nya är i princip då alla företag går efter grafiken för det mesta nu för tiden. Dom vet att många vill ha galet snygg grafik och då satsar dom på det. Men det mänskligheten vägrar fatta är att allt annat i ett spel är viktigare så snälla sluta gnälla på hur spel se ut. Börja gnäll istället på hur styrning m.m är istället

Medlem

Grafik är långt ifrån allt. Men när spelet ser ut som något som inte ens kan köras av Source-motorn så går allt fel. Lägger hellre i så fall min tid på Tetris om vi nu diskuterar spel som inte imponerar på grund av dess grafik.

Ser bara inte anledningen till att producera spel som inte pushar gränserna på nåt sätt.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Inaktiv
Skrivet av Lightweight:

Grafik är långt ifrån allt. Men när spelet ser ut som något som inte ens kan köras av Source-motorn så går allt fel. Lägger hellre i så fall min tid på Tetris om vi nu diskuterar spel som inte imponerar på grund av dess grafik.

Ser bara inte anledningen till att producera spel som inte pushar gränserna på nåt sätt.

Det visar ju bara att du är kåt i grafik när du resonerar som du gör. Tänk efter själv ska man satsa på grafik i spel när man gör eller ska man satsa på att det flyter på bra att spela utan att det känns som att 110 år gamla mormor är ute och vandrar med sega rörelser i svängar m.m? spel får väl se snygga ut om dom vill, men jag ser hellre ett spel som funkar väl att spela det är det viktigaste. Som sagt grafik är bara ett plus i kanten medan allt annat är viktigare. Håll dig till Tetris du, då slipper vi folk som du som gnäller för ingenting alls. Majoriteten av folk spelar för att spelen är roliga och inte för hur det ser ut. Quakelive ser inget vidare ut heller men folk spelar det? bara för att spel kanske inte ser ut som att det inte kan köra från source motorn betyder det inte att det är fel det är din egna dumma åsikt. Tycker du ska tänka om i dina åsikter och inse att du har fel

Medlem

Skillnaden är väl att Quake 3 som man kör i en browser är mycket snyggare än det här. Visst texturerna ser fattiga ut, och karakäterna dåligt deisgnade. Men det absolut värsta i videon ovan är ju för fan animationerna, stela gubbar som glider på marken år 2011?

Är spelet baserat på Quake 1 motorn eller vad är det som pågår?

Inaktiv
Skrivet av Brutus2kk:

Skillnaden är väl att Quake 3 som man kör i en browser är mycket snyggare än det här. Visst texturerna ser fattiga ut, och karakäterna dåligt deisgnade. Men det absolut värsta i videon ovan är ju för fan animationerna, stela gubbar som glider på marken år 2011?

Är spelet baserat på Quake 1 motorn eller vad är det som pågår?

animationerna kan jag förstå på en liten del att man gnäller på dock gnäller man bara i början sedan lugnar man sig. För det är ju inte precis något man tänker på i längden. Varför gnälla på småsaker när det finns större saker att gnälla på? för du kom inte precis med något vettigare att klaga på egentligen. Utan förståeligt att man kanske (vafan? varför glider dom? irriterande...) sedan kanske man snackar om det där någon dag sedan är man van och bryr sig inte på felet. Eller du kanske är en som tänker på det konstant och kan verkligen inte spela spel för en sån liten sak? klaga på bättre grejer istället som sagt

1
Skriv svar