Ny Iphone presenteras på tisdag

Medlem

Gah - jag är så jävla trött på allt Apple-tjat.

Jo då, det är fina telefoner men vafan - så fort nån på Apple släpper en fjärt (förlåt, jag menar naturligtvis en specialdesignad iFjärt) så skrivs det spaltmetrar.


signatur
Medlem

Är en av få som inte äger en iphone,
och jag klarar mig hur bra som helst utan.

Medlem

Varför ens köpa den nya as dyra Iphone nu när det finns hur många bra mobiler som helst?
Jag kör med en 'Samsung galaxy Gio' visst den är inte världens snabbaste.. kameran är taskig..
Men den klarar av allt jag behöver en mobil till. SMS.Musik.Ringa.Spela..
Iphones nya mobiler kan skita på sig, dom har bara en mobil dom släpper och den kostar apa

Medlem

jag ser att hypen kring Iphone och hysterin för näst kommande modell har satt sina klor på en vad jag trodde var en riktig spelsida

snälla lägg ner detta, vi är redan förpestade om denna överhypade produkt på nyheterna och alla tekniksidor

ska det vara rättvist så kan ni väl skriva om näst kommande Android telefon, men det tvivlar jag på starkt

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag ser att hypen kring Iphone och hysterin för näst kommande modell har satt sina klor på en vad jag trodde var en riktig spelsida

snälla lägg ner detta, vi är redan förpestade om denna överhypade produkt på nyheterna och alla tekniksidor

ska det vara rättvist så kan ni väl skriva om näst kommande Android telefon, men det tvivlar jag på starkt

Är beredd att hålla med dig.

Medlem

Äntligen! Har sett fram emot den nya modellen länge nu. Hoppade över 4:an för att min 3GS fungerade så bra (tills jag kastade den i väggen.) Sen ägde jag ett par Android-mobiler som jag inte stod ut med hur laggiga dom var, så nu blir det iPhone 5!

Medlem

MS börjar ju rulla ut sin nya stora uppdatering till WP7 som ger stöd för svenskt språk, svenska xbox live och liknande som känns mycket relevant, då mobilen har stöd för xbox-live spel såväl som indie games via marketplace.
Ett spelutbud av minst samma kvalité som det till iPhone, fast skönt OS och snart bättre hårdvara (Nokia) också

Medlem

nn for Ippån!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

MS börjar ju rulla ut sin nya stora uppdatering till WP7 som ger stöd för svenskt språk, svenska xbox live och liknande som känns mycket relevant, då mobilen har stöd för xbox-live spel såväl som indie games via marketplace.
Ett spelutbud av minst samma kvalité som det till iPhone, fast skönt OS och snart bättre hårdvara (Nokia) också

imo är microsoft helt värdelösa när det gäller telefoner. Nokia känns också som att deras tid är förbi tyvärr.

Medlem

Nyhet om en ny mobil på en spelsida?

Hursomhelst, betala flera tusen extra för något som är segare än andra märken och sjukt begränsat, nej tack!
Androidtelefonerna är så långt före så jag går aldrig tillbaka till Iphone.

S_Z
Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Blazing_Angel:

Vad har detta med spel att göra?.

Den anordning jag spelar på mest i dagsläget är min Iphone. För mig är detta relevant ur spelsyfte.

Samma här, min iPhone/iPad är de enheter jag spelar mest på nu.

Det är ju ingen hemlighet att Apple satsar hårt på just spel till sina enheter. Bara se på deras senaste SoC A5 som sitter i iPad(2) och sannolikt lär dyka upp i den nya iPhonen. Den har överlägsen GPU prestanda jämfört med andra SoC för mobiler på marknaden idag:

http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Så ser verkligen inget problem med artiklar om iPhone (eller Android för den delen) på FZ.

Medlem

Haft min 3G i snart 2.5 år, funderar på att byta ut den men vill gärna se lite mer info om 5an först innan man bestämmer sig för en Android eller iOS

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag ser att hypen kring Iphone och hysterin för näst kommande modell har satt sina klor på en vad jag trodde var en riktig spelsida

snälla lägg ner detta, vi är redan förpestade om denna överhypade produkt på nyheterna och alla tekniksidor

ska det vara rättvist så kan ni väl skriva om näst kommande Android telefon, men det tvivlar jag på starkt

Bra skrivet!

Medlem

Skulle inte ta i en iPhone med tång, riktig skitmobil. Ingen annan produkt från Apple heller tbh. De 10 senaste updatesen till ios har ju bara varit för att försöka komma ikapp android.

Medlem

"iBall" - en boll du kan göra allt onödigt med utan att innehålla nyttofunktionerna som eventuellt kan finnas i de andra produkterna.
Ungefär samma hållbarhet som de andra produkterna också; 1½ år om du är skötsam, men tappar du den en gång är det kört. Bara att köpa en ny!

Sådär.. blir det fler patentintrång nu så har jag äganderätten för idén och förtjänar 17 miljoner om året för att jag gjorde sådan sammhällsnytta.

Redaktör
Skrivet av MaLiBu:

jag ser att hypen kring Iphone och hysterin för näst kommande modell har satt sina klor på en vad jag trodde var en riktig spelsida

snälla lägg ner detta, vi är redan förpestade om denna överhypade produkt på nyheterna och alla tekniksidor

ska det vara rättvist så kan ni väl skriva om näst kommande Android telefon, men det tvivlar jag på starkt

Även en riktig spelsida kan ibland drista sig till att skriva om en produkt åtskilliga människor finner stort nöje i att spela på. Gillar man inte de nyheterna får man nöja sig med de av våra nyheter som inte handlar om den förhatliga Iphonen. Det är rätt många.


signatur
Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag ser att hypen kring Iphone och hysterin för näst kommande modell har satt sina klor på en vad jag trodde var en riktig spelsida

snälla lägg ner detta, vi är redan förpestade om denna överhypade produkt på nyheterna och alla tekniksidor

ska det vara rättvist så kan ni väl skriva om näst kommande Android telefon, men det tvivlar jag på starkt

Så du anser att FZ ska anpassa sitt utbud efter dina åsikter och din smak?

*host*
Här kära FZ medlemmar har vi en blivande diktator!
*host*

Hur som helst.. Du kan inte förvänta dig att FZ ska ändra sitt utbud för att ett fåtal personer inte gillar nyheter som inte är för just deras spelkonsoler och det de bryr sig om.
Bra sidor har stort utbud.

Det är nästan samma sak som om du skulle gå till en hamburgerbar och dagens lunch vore en hamburgare du inte gillade, skulle du börja klaga och säga att de måste sluta med den sortens hamburgare?

Medlem

dom enda människorna som gillar detta nyhet är Apple fanatiker och Iphone ägare (egentligen samma sak) och jag tror inte dom flesta bryr sig om själva spelpotentialen i telefonen (som också finns i Android telefoner) utan bara för dess hype

Medlem

och för att svara på dig mrpeters, skulle jag gå till en hamburgerbar så skulle jag inte bli glad om dagen lunch vore pölsa

Medlem

Irriterande artikel, totalt poänglös för en spelsida som denna.
Om nu många spelar på den där iphone som ni skrev, och att det finns mycket spel på App-store, låt gå.
Men ni agerar väldigt partiskt, det finns minst lika mycket spel till Android, som dessutom inte är begränsat till vad ni hittar på Market, ni borde ni ta mig sjutton skriva artiklar om ett par androider samt windowsmobiler också i så fall, ta upp hela spektrumet, att ni hinta om minecraft på android trodde jag berodde på minecraft som bärbart, men icke då.

Att en ny telefonmodell, lutar starkt åt en budgetmodell av Iphone4 ska släppas härnäst btw, och att detta är intressant för läsarna, ni funderade inte på att skriva nyheter om att Square Enix Market ska lanseras på Android, Chrono Trigger och Final fantasy etc, eller att Franska spelstudion Gameloft som producerat åtskilliga bra mobilspel numera också finns på Googles Appmarknad?

Fz, för mig har ni dalat i kvalite, riktigt trist att säga detta.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av xain:

Skulle inte ta i en iPhone med tång, riktig skitmobil. Ingen annan produkt från Apple heller tbh. De 10 senaste updatesen till ios har ju bara varit för att försöka komma ikapp android.

ptja, lägger de ribban på att kalla "surfa med helfönster" som feature, så förstår man att apple sliter som djur att hinna ifatt.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

och för att svara på dig mrpeters, skulle jag gå till en hamburgerbar så skulle jag inte bli glad om dagen lunch vore pölsa

Men pölsa är ju gott

Medlem

http://www.svd.se/naringsliv/apple-lanserar-ny-telefon_652528...

Fräckare än så var det inte. Tar de fullpris för den eller?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar