Försmak av Battlefield 3-reklam

Medlem
Medlem

Fick seriöst avsmak för hela spelet av det där.
Jag utgår ifrån att spelet inte kommer att marknadsföras i Europa med den där skiten spelandes?

Medlem

Jag tror faktiskt det är fler som uppskattar den här musiken än t.ex metal. Jag tror inte riktigt ni förstår vilken säljkraft en produkt får om Jay-Z står bakom den. Han är en levande legend inom hip hop.
Jag hade hellre sett att dom försökte på sig något eget, men man kan ju inte klandra dom för att vilja sälja sitt spel.

Inaktiv

Han är säkert en levande legend, men bara för att han är en levande legend betyder inte att hans låt passar till denna trailer

Medlem
Skrivet av Nigel:

Ramstein eller Sabaton kanske?

Sabaton skulle varit awesome!

Medlem
Skrivet av CybranM:
Skrivet av Nigel:

Ramstein eller Sabaton kanske?

Sabaton skulle varit awesome!

Ja Sabaton hade vart great. Nån som vet när imorron betan släpps?


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Tur att man inte hade ljud på jobb datorn, så slapp man höra skiten.

Medlem

syns att ganska många här aldrig varit i lumpen eller på ett slagfält lol, sådan här musik är jävla politiska, just därför man använder sådan typ av musik inom just "krigs genren".

Tycker att denna musik passar utmärkt, sluta bitcha o ät snickers istället !

Medlem

Men fy fan va gräsligt! Skulle inte detta vara "PC first" spel? Inte inriktat till xbox spelande 13åriga snorungar som tycker det är coolt med bitches N hoes!?

Grymt antiklimax då trailern för Bad Company 2 var helt ubergrym med Queens of the Stone Age låt. Det är nog den fräckaste trailer jag nånsin sett faktiskt!

http://www.youtube.com/watch?v=eF2PHq89b1s&list=FL9SWTzyv0QZ6...

Till BF3 skulle dom kanske haft PANZER DIVISION MARDUK som trailer låt istället

Fire! Fire Fire!

Medlem

Meningslöst klipp, ser väldigt bling bling amerikaniserat ut, både låtvalet och klippningen.

Medlem

Måste säga igen, för folk verkar ju inte se längre än sin egna skivsamling (eller spotify-/groovesharklista).

För det första så lär MTV-hiphop vara bland de allra mest spelade genrerna inom den amerikanska armén. Så vad är problemet egentligen?

För det andra så behöver DICE/EA frälsa den amerikanska marknaden, eftersom den domineras av COD sedan länge. Då använder de sig av en av nordamerikas största artister, producenter och varumärken - Jay-Z. Själv har han sålt över 50 miljoner skivor (jämförbart med Manowar som inte, vad jag vet, kommit över 10 miljoner - dessutom under en mycket längre tid) och taxeras på en nettovärde på ungefär 500 miljoner dollar om året, ca. 3,25 miljarder svenska kronor.

Att knyta Jay-Z, och speciellt låten "99 problems" (vilken blev #2 på tidningen Rolling Stones top 100 lista för 00-decenniet), tycker jag bevisar på att DICE/EA satsar på att bli STÖRST. Och inte försöker ragga på någon långhårig nordbo som endast lyssnar på powermetal om drakar, riddare, och krig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Måste säga igen, för folk verkar ju inte se längre än sin egna skivsamling (eller spotify-/groovesharklista).

För det första så lär MTV-hiphop vara bland de allra mest spelade genrerna inom den amerikanska armén. Så vad är problemet egentligen?

För det andra så behöver DICE/EA frälsa den amerikanska marknaden, eftersom den domineras av COD sedan länge. Då använder de sig av en av nordamerikas största artister, producenter och varumärken - Jay-Z. Själv har han sålt över 50 miljoner skivor (jämförbart med Manowar som inte, vad jag vet, kommit över 10 miljoner - dessutom under en mycket längre tid) och taxeras på en nettovärde på ungefär 500 miljoner dollar om året, ca. 3,25 miljarder svenska kronor.

Att knyta Jay-Z, och speciellt låten "99 problems" (vilken blev #2 på tidningen Rolling Stones top 100 lista för 00-decenniet), tycker jag bevisar på att DICE/EA satsar på att bli STÖRST. Och inte försöker ragga på någon långhårig nordbo som endast lyssnar på powermetal om drakar, riddare, och krig.

Men de handlar ju för sjuttsingen om att låten inte passar till trailern! Bara för att X artist och genre är jätte populär så behöver de ju inte betyda att de passar till denna trailer...
T.ex. Linkin Park - Wretches and Kings hade passat mycket bättre.

Medlem

Jag tycker Big Fish - Människopyramiden passar, frågan är om det hade vart bättre än att knyta till sig en av musikvärldens största stjärnor?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Måste säga igen, för folk verkar ju inte se längre än sin egna skivsamling (eller spotify-/groovesharklista).

För det första så lär MTV-hiphop vara bland de allra mest spelade genrerna inom den amerikanska armén. Så vad är problemet egentligen?

För det andra så behöver DICE/EA frälsa den amerikanska marknaden, eftersom den domineras av COD sedan länge. Då använder de sig av en av nordamerikas största artister, producenter och varumärken - Jay-Z. Själv har han sålt över 50 miljoner skivor (jämförbart med Manowar som inte, vad jag vet, kommit över 10 miljoner - dessutom under en mycket längre tid) och taxeras på en nettovärde på ungefär 500 miljoner dollar om året, ca. 3,25 miljarder svenska kronor.

Att knyta Jay-Z, och speciellt låten "99 problems" (vilken blev #2 på tidningen Rolling Stones top 100 lista för 00-decenniet), tycker jag bevisar på att DICE/EA satsar på att bli STÖRST. Och inte försöker ragga på någon långhårig nordbo som endast lyssnar på powermetal om drakar, riddare, och krig.

Håller med dig helt. Jag tror denna låten är rätt passande i USA, då det som sagt är sådan musik som spelas mest. Bara för att ni inte gillar den sortens musik betyder det inte att den är opassande.

Medlem

Äckligt dåligt låtval. Cod fick till det bättre (stones).


signatur

B lup

Medlem

Jag blir ju inte direkt imponerad av denna videon. men... men... spelet blir nog bra iaf

12
Skriv svar