Har du dator nog för Battlefield 3?

Det är inte så farligt som jag trodde, Arma 3 har högre krav. Visserligen måste jag ändå skaffa en ny burk, den jag har nu klarar nog minimumkraven men det är precis.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ska jag trolla lite och flexa me.. : Kommer 2 st 580 GTX i sli som jag har i min burk att klara detta på Max

Nej, du måste minst ha 4st GTX 590...

Medlem

Inga problem där!

Frågan för mig är istället; Har jag tålamodet nog för Origin?

Medlem

Jaha... Vad tror ni? Kommer jag fixa spelet med en E8500@4000ghz samt 2st GTX460 SLI, 4GB ram?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

PC-gaming i ett nötskal - köp dessa komponenter eller dö.
Uppgradera snällt nu - utan gnäll....

Inget konsoll-gamers behöver bry sig om. Allt uttestat och klart för bra nog gameplay.

Medlem

Mitt GTX 285 får gå i pension (glädja någon annan) ska köpa GTX 580 innan BF3 släpps samt SSD (har inte så mkt med spelet att göra iofs men skönt att få snabbare Windows när jag ändå är inne i burken och meckar)
i7 och 8GB har jag redan så det är lugnt

Undra hur många Preset steg inställningarna kommer ha, lite förvirrande när vissa spel har HIGH, VERY HIGH och ULTRA. Ska nästa steg bli att spel börjar lägga in VERY ULTRA och SUPER ULTRA så vet man tillslut inte om någon säger "jag kör BF3 på VERY HIGH så kanske de i själva verket kör på tredje högsta inställningen bara?! Nej inför nummer serie istället! 1 - 10

Medlem

Sjukliga rek på minimum, så kasst ska man inte ens kunna köra dagens spel tycker jag(damn you console)

Medlem

Man måste ju inte ha allt påslaget!
I höga upplösningar behövs ju ingen AA, även "ultra" settings för skuggor behövs inte. Finns det motion blur och dof samt bloom/hdr behövs de inte, iaf inte i multiplayer, då jag tycker det bara gör det svårare att se fi. Sedan HSAO osv, som inte gör direkt mkt för grafiken, tycker jag iaf.
Tror garanterat att det går köra "ultra" på allt annat utan det jag nämt ovan, utan att måsta köra SLI eller CF med 580 eller 6970, och med 60+ fps.

Sedan kommer det nog att komma bra drivers som höjer fps med ca 5-10 % samtidigt som dice släpper någon patch med lite optimeringar.

Gråt inte innan ni ens vet hur det kommer att bli

Sedan att någon på Dice säger att det måste krävas si och så mkt hårdvara för ultra, hmm,.. om de nu är så tjenis med nvidia kanske de gör så för att ni alla ska springa ut och handla ett gtx till

Medlem

Jag har en i5 750, 4GB ram samt två stycken GTX 260 i SLI. Två GTX 260 vet jag presterar runt ett 570 eller 580 så jag borde väl ändå klarar mig hyfsat bra hoppas jag. Dock kan jag ju inte få det extra ögongodiset med DX11.

Avstängd

CPU TYPE:
Intel® Core™2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
CPU SPEED:
3.18 GHz
SYSTEM MEMORY:
3.25 GB
VIDEO CARD MODEL:
ATI Radeon HD 5700 Series

Hur illa ligger jag till?

Medlem

Högre än jag trodde, fast jag klarar mig.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Jag rullar BC 2 på absolut max inställningar med mitt 6970 i DX11 och har inga som helst problem. Nej jag har redan klarat SP så jag kör det endast i MP. Dissa Vsync är ett litet tips.
För övrigt så rullade alphan i BF3 på lika klockrent på max tillgängliga inställningar. Så Om 2st 580 krävs för färdigt BF3 så har dom ökat en aning.

Kör en AMD Phenom II X6 1055T @ 2.8ghz (o-klockad) med 4Gb ram om det är intressant att veta.

Medlem

2x 580s kommer man undan med utan problem då.. Mhmmm


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Jag ligger under rekommenderat när det kommer till grafik, men resten duger nog utmärkt.

Medlem

Högre än väntat ser det ut som men min hyffsat nya dator klarar nog det. Tycker det bara är kul med höga systemkrav

Medlem

behöver en ny processor och ett nytt grafikkort , tror inte min i5 660 och min gtx460 klarar av det den fina grafiken ( höga settings )

Medlem

hehe då kan jag spela detta med min 4 år gamla laptop. Någon som har haft en xps 1730 som vet om man kan uppgradera grafikkortet till ett mer modernare? Här är det nuvarande grafikkortet http://www.fortune3.com/mylaptopparts12/DELL_Inspiron_XPS_m17... Det är 2st 8800gtx i ett grafikkort.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Shroomz:

behöver en ny processor och ett nytt grafikkort , tror inte min i5 660 och min gtx460 klarar av det den fina grafiken ( höga settings )

Processorn lär räcka, åtminstone överklockad.

Medlem

20 gig... saftigt


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hoppas det går att spela i 1920x1200 och att det ser hyfsat bra ut ?

| i72600K 3,4ghz | 2x Asus 560Ti (SLI) | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 8GB | 2x Intel SSD 120gb (RAID0) |

CPU:n kan jag klocka lite i fall det hjälper. Har min "Corsair H80 Hydro" på ingång... Graffen går väll att klocka lite i nöd fall också men känns lite så så där :/

Medlem

Hej... Jag har missat hur man får tillgång till betan. Nån snäll människa som kan hjälpa mig?

Medlem

@ Filosofen

Installera Origin, där kommer du kunna ladda hem BF3 Beta den 29 sep, alla får tillgång där

Medlem

Fint, kommer maxa BF3 Äntligen någonting som får sätta min dator på prov.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Jag rullar BC 2 på absolut max inställningar med mitt 6970 i DX11 och har inga som helst problem. Nej jag har redan klarat SP så jag kör det endast i MP. Dissa Vsync är ett litet tips.
För övrigt så rullade alphan i BF3 på lika klockrent på max tillgängliga inställningar. Så Om 2st 580 krävs för färdigt BF3 så har dom ökat en aning.

Kör en AMD Phenom II X6 1055T @ 2.8ghz (o-klockad) med 4Gb ram om det är intressant att veta.

Haha ja det glider säkert bra för dig.. glider nog jättebra mitt i en närstrid med mortarstrikes och annat mys..
V-Sync kör jag aldrig med i MP

Här har ni ju lite och kika över..
http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...
Det där är ur SP också!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Klarar Minimumkrav.
Dator är dock 4-5 år gammal. Kanske blir ett köp av spelet. Betan får avgöra

Medlem
Skrivet av soyd:

Hoppas det går att spela i 1920x1200 och att det ser hyfsat bra ut ?

| i72600K 3,4ghz | 2x Asus 560Ti (SLI) | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 8GB | 2x Intel SSD 120gb (RAID0) |

CPU:n kan jag klocka lite i fall det hjälper. Har min "Corsair H80 Hydro" på ingång... Graffen går väll att klocka lite i nöd fall också men känns lite så så där :/

Du behöver inte oroa dig.
CPU behöver knappast klockas och grafiken är ju 2x det rekommenderade.
Höga settings borde funka utmärkt, men jag vet inte hur det är med de allra högsta.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag klarade av Alphan på high utan minsta problem. Inge fps drops eller annat. Men spelet frös sig var 15:e minut som ALLA spelare stötte på.

Antagligen är det fixat till Betan.

Jag köper spelet och flyter det inte riktigt på bra på Medium-High så blir det ett nytt grafikkort till Julafton.

Varför finns inget sånt alternativ, FZ? "Jag väntar till jag får köra spelet och bestämmer mig sen därefter ifall det blir en ny uppgradering av någon komponent"?

ÖH nej va vadå? spelade alfan, frös aldrig. så isf ALLA utom 1


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av galth:

@ Filosofen

Installera Origin, där kommer du kunna ladda hem BF3 Beta den 29 sep, alla får tillgång där

Tackar

Inaktiv

Blir inga problem med dom där kraven även om dom var högre än jag trodde, ligger en bit över recommended.

Medlem

Köpte precis ett helt nytt 6970 XXX. Efter att sett detta blir det nog att spara till ännu ett kort+nätagg.

Skriv svar