Stängda Diablo 3-betan drar igång

Medlem

Jag var rädd för att bli besviken av alla gameplayfilmer som släpptes nu, som var fallet med andra spel t.ex Dead Island. Men lite skeptiskt som jag var pga alla kontrovers runt D3, så är jag sjukt pumpad inför detta nu, det ser ju hur kul ut som helst! Och ni som klagar på att det är WoW-grafik, vad fan snackar ni om? Det är ju förfan sjukt mörkt och dystert, love it <3 Ni är bara fast i något jävla nostalgiträsk och vill ha allting exakt som det var i THE GOLDEN GLORY DAYS OMFGG IM UNIQUE

Medlem

@Palanor:

Kolla närmare på skills/runor och du ser genast att det finns fler reella kombinationer än i diablo 2 i hästlängder. Jag är inte ens någon vidare D2-fan men det är så mycket missriktad information Stats är något jag brukar vilja ha i mina spel men just i Diablo2-fallet så var ju det enda man gjorde att fylla minimum i de tre andra för det gear man tänkt använda, samt spamma så mycket man kunde i stamina? Det var ju knappast avancerat..

Sedan kan jag hålla med om att alltid offline är lite irriterande men det har ju att göra med deras b.net-plattform som de är så kär i, samt att reducera fusk (förmodligen mycket på grund av real money-grejset). Det senare är jag ok med men det är jävligt tröttsamt att allt ska vara facebook på sistone.

Men, det ska bli kul att prova detta spel i varje fall Det ser ut att passa perfekt som tidsfördriv mellan ting. Det ska lätt bli en Monk för mig först.

Medlem

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?
1. Det är en beta, allting är inte där än. Blizzard försöker jobba på att få med stöd för DX11 så att FXAA går att använda fullt ut, tex.
2. Diablo II handlade inte om grafiken, det var spelmekaniken. Bara för att ett spel ser ut som Crysis betyder inte att det är "roligt" för det.
3. Grafik är mindre viktigt, art direction är viktigare. Med en bra art direction blir ofta spelen mer tidlösa. Ta bara Zelda Windwaker, art direction är helt fenomenal, och grafiken känns inte direkt "daterad" när jag spelade igenom det för någon månad sedan.

Blizzard har nästan alltid enligt mitt tycke vart perfektionister med sin art direction, och Diablo III uppfyller det med. I början klagade folk på att det var för ljust och färggrant. Titta på det nu, mörkare ljussättningen gör att det verkligen känns som ett Diablo, men om du tittar under ytan finns färgerna kvar. Grafiken kommer förmodligen inte ändras jätte drastiskt tills release. Men bli inte förvånad om den finputsas lite!

Som en bonus vill jag bara påpeka att se filmer från folk som spelar på youtube säkerligen inte heller ger det rättvisa. Men att säga att mark texturerna är "blanka" och tråkiga (innehållslösa tolkar jag det som då det beskrivs som "blankt") känns som du verkligen inte tittat på screenshots etc, om något skulle jag vilja påstå att WoW har tråkiga enformiga mark texturer. Men så tycker jag definitivt inte fallet är med Diablo III.

Titta bara här

http://diablo3champion.com/wp-content/gallery/screenshots_2/d...

tycker verkligen inte marken saknar innehåll och detaljer, och detta är en ganska tidig screenshot.
Men smaken är som baken, tycker dock man ska vänta med att döma tills spelet är färdigt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför är jag inte förvånad av att du måste gå till person attack genom "Fanboy rage" eller "nerd rage" som folk använder mer flitigt.

Spelet är en klar förbättring på 2an i nästan alla aspekter, du måste vara en sådan där nostalgiker som inte "vill ha din barndom förstörd" genom att säga nästan allt är bajs med Diablo III. You know what? WE HAVE HEARD IT ALREADY och även om jag inte är fan av allting som sker så kommer jag köpa och spelet och guess what det kommer nog du också göra förr eller senare.

Eran argumentation är meningslös då ni aldrig kommer ta ner varandra för ni har olika åsikter, drop it!

Fanboy rage var menat som ett skämt. Jisses har du vaknat på fel sida sängen idag eller? Har du inga argument att komma med överhuvudtaget så håll dig utanför diskussionen tack. Jag ser iaf inte att du argumenterar för eller emot, utan bara gör påhopp. Jag kommer säkert köpa det på någon rea någon gång i framtiden, det förnekar jag inte. Men kommer absolut inte köpa det för fullpris.

@toern: Tack. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om rune systemet. Det är väl lite småcoolt, men ja du... Jag har ingen direkt åsikt om just det för tillfället ^^.

@Struggle: Jag har inget emot grafiken i sig. Jag bootar fortfarande upp min gamla amiga500 och mitt nintendo 8bitar då och då. Jag är ingen grafik-nörd. Men jag tycker att texturerna på marken ser livlösa ut. Den bilden du posta visar även den vad jag menar, i mitt tycke. Jag tycker terrängen i D2 är bra mycket bättre gjord ( http://newd2event.net/img/maps/act1/StoneyField.jpg t ex) Men det kanske bara är jag?


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Jag tänker tillbaka på många av alla Diablo III trådar, där det alltid finns ett par stycken som gnäller över den. Tycker det är trist att den inte får den cred den faktiskt förtjänar. Sist jag kollade i tråden här så gnällde Palanor om taskiga mark texturer (som jag kanske överförtydligade, en smula) och WoW-stil, sedan så var även du med och "försvarade" detta med WoW-stilen jag citerar

"Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel. "

Vilket som jag förklarade i mitt inlägg, verkligen inte håller med om. Så helt uppenbart kan jag läsa och har inga problem med det, och så som jag upplevde det gnällde någon (ett par ?) på det och jag försvarade enligt min åsikt.

Sedan så kanske jag använde mig av fel ordval då jag skrev så som jag talar i folkmun, dvs "Varför gnäller ALLA på grafiken?" Givetvis menar jag inte ALLA i hela världen, men det är så man ibland säger. Jag ber om ursäkt om förvirring uppstod.

I alla fall, så tycker jag inte att det ger rätten att bli otrevlig. Bara för att en person uttrycker sig om sina tankar och åsikter. Mitt argument om varför jag tycker det sagda påståendet om "blanka" texturer inte stämde, var iaf inte menat att låta otrevligt, om det nu uppfattades så. Så snälla, inga mera otrevliga förutfattade meningar som att folk till exempel har svårigheter att läsa. Det hör hemma i lågstadiet.

Tack för ordet.


signatur

Nämen!

Medlem

Måste nästan ta Palanor i försvar. För det första var det Zalcore som började flame'a.
Sedan hållar jag med honom på många punkter. RealMoney AH är totalt efterblivet och inte försvarbart på något sätt. Stoppa trading / goldfarming kommer det INTE att göra, det finns endast där för att det ska klirra mer i AJ's kassa. Så länge det inte blir f2p bryr jag mig inte så mycket dock. Visst är det tragiskt, men vad kan man göra.

Att man måste vara online för SP är också _TOTAL_ efterblivet. Som sagt så reser man runt mycket, man har inte uppkoppling hela tiden etc. Det är väldigt vidrigt gjort.
Att man inte får modda är också oerhört synd.

Dessutom så ser faktiskt grafiken tråkig ut. Inte dålig, men tråkig. Diablo skall vara mörkt, grå, nästan dystopisk / horror-miljö, inte blank 'wow grafik' (missförstå mig inte, jag gillar wow, men det är inte diablo...)

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Jag tänker tillbaka på många av alla Diablo III trådar, där det alltid finns ett par stycken som gnäller över den. Tycker det är trist att den inte får den cred den faktiskt förtjänar. Sist jag kollade i tråden här så gnällde Palanor om taskiga mark texturer (som jag kanske överförtydligade, en smula) och WoW-stil, sedan så var även du med och "försvarade" detta med WoW-stilen jag citerar

"Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel. "

Vilket som jag förklarade i mitt inlägg, verkligen inte håller med om. Så helt uppenbart kan jag läsa och har inga problem med det, och så som jag upplevde det gnällde någon (ett par ?) på det och jag försvarade enligt min åsikt.

Sedan så kanske jag använde mig av fel ordval då jag skrev så som jag talar i folkmun, dvs "Varför gnäller ALLA på grafiken?" Givetvis menar jag inte ALLA i hela världen, men det är så man ibland säger. Jag ber om ursäkt om förvirring uppstod.

I alla fall, så tycker jag inte att det ger rätten att bli otrevlig. Bara för att en person uttrycker sig om sina tankar och åsikter. Mitt argument om varför jag tycker det sagda påståendet om "blanka" texturer inte stämde, var iaf inte menat att låta otrevligt, om det nu uppfattades så. Så snälla, inga mera otrevliga förutfattade meningar som att folk till exempel har svårigheter att läsa. Det hör hemma i lågstadiet.

Tack för ordet.

Grafiken ÄR ju dock i stil med WoW. Jag säger INTE att grafiken är ful (förutom mark texturerna som jag tagit upp), men jag säger att den är som WoW. Regnbågens alla färger. Det är charmig grafik, men jag (alltså jag, personligen, enligt mig, min åsikt) tycker INTE den passar i Diablo. Tycker du att grafiken passar i Diablo? Ja, då är det din åsikt.

EDIT: Säger inte att din åsikt är fel alltså. Säger bara vi har 2 olika åsikter ^^ och ingen av oss har fel.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Citat:

@Struggle: Jag har inget emot grafiken i sig. Jag bootar fortfarande upp min gamla amiga500 och mitt nintendo 8bitar då och då. Jag är ingen grafik-nörd. Men jag tycker att texturerna på marken ser livlösa ut. Den bilden du posta visar även den vad jag menar, i mitt tycke. Jag tycker terrängen i D2 är bra mycket bättre gjord ( http://newd2event.net/img/maps/act1/StoneyField.jpg t ex) Men det kanske bara är jag?

Det tycker jag är lite tråkigt, men det är som sagt så att smaken är som baken.

Jag håller med dig om att D2 terrängen är fantastisk detaljrik och vacker för att vara så "gammal" som den trots allt är! Titta tex inne i pyramiderna, där man nästan kan tro att varje stenplatta på marken är en enskild modell! Mycket imponerande.

Men jag tycker fortfarande att D3 har putsats och förbättrats åt ett ( i mina ögons ) vackrare, mörkare och livfullare landskap.

Men, men det är tur att vi gillar olika.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Måste nästan ta Palanor i försvar. För det första var det Zalcore som började flame'a.
Sedan hållar jag med honom på många punkter. RealMoney AH är totalt efterblivet och inte försvarbart på något sätt. Stoppa trading / goldfarming kommer det INTE att göra, det finns endast där för att det ska klirra mer i AJ's kassa. Så länge det inte blir f2p bryr jag mig inte så mycket dock. Visst är det tragiskt, men vad kan man göra.

Att man måste vara online för SP är också _TOTAL_ efterblivet. Som sagt så reser man runt mycket, man har inte uppkoppling hela tiden etc. Det är väldigt vidrigt gjort.
Att man inte får modda är också oerhört synd.

Dessutom så ser faktiskt grafiken tråkig ut. Inte dålig, men tråkig. Diablo skall vara mörkt, grå, nästan dystopisk / horror-miljö, inte blank 'wow grafik' (missförstå mig inte, jag gillar wow, men det är inte diablo...)

Jag tror detta summerar på ett bra sätt vad jag tycker ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Harpa:

Troligtvis tar de folk med olika hårdvarukonfigurationer, var de befinner sig och så vidare för att få bredd. Värt att notera är att det är väldigt väl spelbart på min fyra år gamla laptop, som inte formatterats på herrans länge samt att den innehar lastgamla drivrutiner för grafikkortet.

Du kan exempelvis knyta olika Blizzard-titlar till olika BNet-konton för att öka din chans, men glöm inte att betan är en relativt kortvarig upplevelse, om än rolig. Det skedde åtminstone inte i detta utskick att nycklar dök upp, utan det var kort och gott att spelet var upplåst via kontot.

Att knyta olika Blizzard titalr ökar inte din chans, i alla fall inte om vi ska lyssna på blizzard själva. Då dom sagt att man måste ha StarCraft 2 eller World of WarCraft för att ha en chans att komma med i betan, inga andra blizzard titlar kan ge dig tillgång till betan. Så är det i varje fall på Europa servern, Amerikanska servern verkar ha lite andra regler dock. Men vet ej hur bekräftat det är.Kanske ändrats eller så sedan dom sa detta, och som det står i källan här nedan så kan det vara ett felaktigt uttalande från den tyska battle.net forum adminen.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-beta-lotte...

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Jag tänker tillbaka på många av alla Diablo III trådar, där det alltid finns ett par stycken som gnäller över den. Tycker det är trist att den inte får den cred den faktiskt förtjänar. Sist jag kollade i tråden här så gnällde Palanor om taskiga mark texturer (som jag kanske överförtydligade, en smula) och WoW-stil, sedan så var även du med och "försvarade" detta med WoW-stilen jag citerar

"Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel. "

Vilket som jag förklarade i mitt inlägg, verkligen inte håller med om. Så helt uppenbart kan jag läsa och har inga problem med det, och så som jag upplevde det gnällde någon (ett par ?) på det och jag försvarade enligt min åsikt.

Sedan så kanske jag använde mig av fel ordval då jag skrev så som jag talar i folkmun, dvs "Varför gnäller ALLA på grafiken?" Givetvis menar jag inte ALLA i hela världen, men det är så man ibland säger. Jag ber om ursäkt om förvirring uppstod.

I alla fall, så tycker jag inte att det ger rätten att bli otrevlig. Bara för att en person uttrycker sig om sina tankar och åsikter. Mitt argument om varför jag tycker det sagda påståendet om "blanka" texturer inte stämde, var iaf inte menat att låta otrevligt, om det nu uppfattades så. Så snälla, inga mera otrevliga förutfattade meningar som att folk till exempel har svårigheter att läsa. Det hör hemma i lågstadiet.

Tack för ordet.

Jag har inte sagt något varken negativt eller positivt om grafiken i D3. Vad jag sa var att den liknar stilen i WoW, vilket jag gav ett exempel på. Personligen så kan jag inte förstå hur någon inte kan tycka att exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... liknar WoW. Om det sedan är negativt eller positivt lät och låter jag vara osagt.

Således, en person klagade på marktexturerna, du försökte få det till att ALLA klagade. En person, som är så få det över huvud taget kan bli, är inte ens i närheten av alla. Då är det snarare så att du, av någon outgrundlig anledning, försöker få fram ett gnäll som inte ens existerar.

Medlem
Skrivet av Slainground:
Skrivet av Harpa:

Troligtvis tar de folk med olika hårdvarukonfigurationer, var de befinner sig och så vidare för att få bredd. Värt att notera är att det är väldigt väl spelbart på min fyra år gamla laptop, som inte formatterats på herrans länge samt att den innehar lastgamla drivrutiner för grafikkortet.

Du kan exempelvis knyta olika Blizzard-titlar till olika BNet-konton för att öka din chans, men glöm inte att betan är en relativt kortvarig upplevelse, om än rolig. Det skedde åtminstone inte i detta utskick att nycklar dök upp, utan det var kort och gott att spelet var upplåst via kontot.

Att knyta olika Blizzard titalr ökar inte din chans, i alla fall inte om vi ska lyssna på blizzard själva. Då dom sagt att man måste ha StarCraft 2 eller World of WarCraft för att ha en chans att komma med i betan, inga andra blizzard titlar kan ge dig tillgång till betan. Så är det i varje fall på Europa servern, Amerikanska servern verkar ha lite andra regler dock. Men vet ej hur bekräftat det är.Kanske ändrats eller så sedan dom sa detta, och som det står i källan här nedan så kan det vara ett felaktigt uttalande från den tyska battle.net forum adminen.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-beta-lotte...

"i alla fall inte om vi ska lyssna på blizzard själva" Enligt officiella D3 F.A.Q. så gör det de. Vad du tar din information är någon slumpmässig tysk CM istället för denna officiella informationen på deras sida.

Jag har svårt att se att de skulle ha ändrat system från SC2 där samtliga som hade ett aktivt spel var med i utlottningen.

Medlem

Jag fick ingen, men hoppas på att få en på ett eller annat sätt så småningom.

Medlem

Älskar alla dessa trådar då det blir en clash mellan fanboys och haters.. Det ger min trista vardag lite färg


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Jag tänker tillbaka på många av alla Diablo III trådar, där det alltid finns ett par stycken som gnäller över den. Tycker det är trist att den inte får den cred den faktiskt förtjänar. Sist jag kollade i tråden här så gnällde Palanor om taskiga mark texturer (som jag kanske överförtydligade, en smula) och WoW-stil, sedan så var även du med och "försvarade" detta med WoW-stilen jag citerar

"Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel. "

Vilket som jag förklarade i mitt inlägg, verkligen inte håller med om. Så helt uppenbart kan jag läsa och har inga problem med det, och så som jag upplevde det gnällde någon (ett par ?) på det och jag försvarade enligt min åsikt.

Sedan så kanske jag använde mig av fel ordval då jag skrev så som jag talar i folkmun, dvs "Varför gnäller ALLA på grafiken?" Givetvis menar jag inte ALLA i hela världen, men det är så man ibland säger. Jag ber om ursäkt om förvirring uppstod.

I alla fall, så tycker jag inte att det ger rätten att bli otrevlig. Bara för att en person uttrycker sig om sina tankar och åsikter. Mitt argument om varför jag tycker det sagda påståendet om "blanka" texturer inte stämde, var iaf inte menat att låta otrevligt, om det nu uppfattades så. Så snälla, inga mera otrevliga förutfattade meningar som att folk till exempel har svårigheter att läsa. Det hör hemma i lågstadiet.

Tack för ordet.

Jag har inte sagt något varken negativt eller positivt om grafiken i D3. Vad jag sa var att den liknar stilen i WoW, vilket jag gav ett exempel på. Personligen så kan jag inte förstå hur någon inte kan tycka att exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... liknar WoW. Om det sedan är negativt eller positivt lät och låter jag vara osagt.

Således, en person klagade på marktexturerna, du försökte få det till att ALLA klagade. En person, som är så få det över huvud taget kan bli, är inte ens i närheten av alla. Då är det snarare så att du, av någon outgrundlig anledning, försöker få fram ett gnäll som inte ens existerar.

Okej, nu blir jag lite irriterad faktiskt. Läste du ens min post? ( Du påpekade att jag inte läste. ) Jag förklarade ordvalet "ALLA" så som folkmun. Ett uttryck. Bad även om ursäkt, och förklarade att jag definitivt inte menade "alla i hela världen"

Sedan refererade jag också till tidigare trådar, där detta varit väldigt förekommande. Och om du inte tycker att tex 64207 personer (Källa : http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html ) är många som gnäller över att ett företag utvecklar ett spel, precis så som dom vill ha det. Och med all rätt, då det är dem som skriver storyn, har gjort alla tidigare spelen, så dom av någon vet hur Diablos värld "ska" se ut.

Jag sa aldrig att du sagt något negativt eller positivt om grafiken, jag sa att du "försvarade" det WoW-iga utseendet.

Sen om för att förtydliga ytterligare en gång, så var inget menat att starta något gnäll. Vilket jag skrev i min post. Det var min förklarning till vad jag tyckte, och jag tycker det har varit och fortfarande är mycket gnäll om grafiken. Dels att den är WoW-ig. Hur kan man säga att grafiken inte ska vara WoW-ig i ett Diablo spel och samtidigt mena att man inte menar det som något negativt? Vill du att spelet ska se ut som WoW då? Förstår inte riktigt.

Återigen, tycker jag du är aningen otrevlig, och det bidrar inte till diskussionen. Tvärtom känns det som att DU försöker dra igång någon form av pajkastning, då du inte läser mina svar där jag tydligt förklarat vad jag menade.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Awkanovic:

Älskar alla dessa trådar då det blir en clash mellan fanboys och haters.. Det ger min trista vardag lite färg

Det är så kul att typ 90% av alla kommentarer på internet angående musik, film, spel och allt annat man kan ha olika åsikter om blir till krig mellan just dessa.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Struggle:

Förstår inte varför alla gnäller om grafiken?

Det är antagligen för du inte är så bra på att läsa. Det är en person som sagt att texturerna på marken är dåliga, i övrigt har inget sagt något om att grafiken skulle vara dålig. Således, alla har inte gnällt på grafiken, snarare är det inget som gjort det.

Jag tänker tillbaka på många av alla Diablo III trådar, där det alltid finns ett par stycken som gnäller över den. Tycker det är trist att den inte får den cred den faktiskt förtjänar. Sist jag kollade i tråden här så gnällde Palanor om taskiga mark texturer (som jag kanske överförtydligade, en smula) och WoW-stil, sedan så var även du med och "försvarade" detta med WoW-stilen jag citerar

"Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel. "

Vilket som jag förklarade i mitt inlägg, verkligen inte håller med om. Så helt uppenbart kan jag läsa och har inga problem med det, och så som jag upplevde det gnällde någon (ett par ?) på det och jag försvarade enligt min åsikt.

Sedan så kanske jag använde mig av fel ordval då jag skrev så som jag talar i folkmun, dvs "Varför gnäller ALLA på grafiken?" Givetvis menar jag inte ALLA i hela världen, men det är så man ibland säger. Jag ber om ursäkt om förvirring uppstod.

I alla fall, så tycker jag inte att det ger rätten att bli otrevlig. Bara för att en person uttrycker sig om sina tankar och åsikter. Mitt argument om varför jag tycker det sagda påståendet om "blanka" texturer inte stämde, var iaf inte menat att låta otrevligt, om det nu uppfattades så. Så snälla, inga mera otrevliga förutfattade meningar som att folk till exempel har svårigheter att läsa. Det hör hemma i lågstadiet.

Tack för ordet.

Jag har inte sagt något varken negativt eller positivt om grafiken i D3. Vad jag sa var att den liknar stilen i WoW, vilket jag gav ett exempel på. Personligen så kan jag inte förstå hur någon inte kan tycka att exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... liknar WoW. Om det sedan är negativt eller positivt lät och låter jag vara osagt.

Således, en person klagade på marktexturerna, du försökte få det till att ALLA klagade. En person, som är så få det över huvud taget kan bli, är inte ens i närheten av alla. Då är det snarare så att du, av någon outgrundlig anledning, försöker få fram ett gnäll som inte ens existerar.

Okej, nu blir jag lite irriterad faktiskt. Läste du ens min post? ( Du påpekade att jag inte läste. ) Jag förklarade ordvalet "ALLA" så som folkmun. Ett uttryck. Bad även om ursäkt, och förklarade att jag definitivt inte menade "alla i hela världen"

Sedan refererade jag också till tidigare trådar, där detta varit väldigt förekommande. Och om du inte tycker att tex 64207 personer (Källa : http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html ) är många som gnäller över att ett företag utvecklar ett spel, precis så som dom vill ha det. Och med all rätt, då det är dem som skriver storyn, har gjort alla tidigare spelen, så dom av någon vet hur Diablos värld "ska" se ut.

Jag sa aldrig att du sagt något negativt eller positivt om grafiken, jag sa att du "försvarade" det WoW-iga utseendet.

Sen om för att förtydliga ytterligare en gång, så var inget menat att starta något gnäll. Vilket jag skrev i min post. Det var min förklarning till vad jag tyckte, och jag tycker det har varit och fortfarande är mycket gnäll om grafiken. Dels att den är WoW-ig. Hur kan man säga att grafiken inte ska vara WoW-ig i ett Diablo spel och samtidigt mena att man inte menar det som något negativt? Vill du att spelet ska se ut som WoW då? Förstår inte riktigt.

Återigen, tycker jag du är aningen otrevlig, och det bidrar inte till diskussionen. Tvärtom känns det som att DU försöker dra igång någon form av pajkastning, då du inte läser mina svar där jag tydligt förklarat vad jag menade.

Jag har inget emot grafiken i WoW och kunde inte bry mig mindre om den såg ut som det eller inte. Däremot tycker jag det är löjeväckande att påstå att exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... inte har samma stil som WoW.

Jag tror dock inte vi kommer så mycket längre med detta och lämnar detta därhän. Ha en trevlig dag oavsett.

Medlem

Som vanligt fick jag inte vara med lär ju inte få en closed key heller för det har jag aldrig fått...

Medlem
Citat:

Jag har inget emot grafiken i WoW och kunde inte bry mig mindre om den såg ut som det eller inte. Däremot tycker jag det är löjeväckande att påstå att exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... inte har samma stil som WoW.

Jag tror dock inte vi kommer så mycket längre med detta och lämnar detta därhän. Ha en trevlig dag oavsett.

Som tur är tycker inte "alla" lika!
Agreed.
Ha det fint.


signatur

Nämen!

Medlem

Såg innan på Jesse Cox 30min playthrough, och jag måste säga att jag är positivt överraskad av estetiken. Jag var, som många andra, rädd att det skulle bli för ljust och vackert, men... Tja, ni kan ju kolla själva.

[http://www.youtube.com/watch?v=HGlMCzAU6KI&feature=feedu]

Bara första sekunderna, när han står i staden, och det i bakgrunden är en snubbe som bränner lik, gör att alla "happy rainbows" tankar försvinner rätt fort.

Medlem

Bra youtubeklipp? Tja ni kan uppdatera nyheten med att söka på användaren Synark123. Bra kvalité!

Medlem

Glömde tillägga att han har ganska många videos och med alla klasser, är inte helt 100 på om han lagt upp en hel genomspelning av betan. Annars är det bara att pussla lite!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Palanor:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför är jag inte förvånad av att du måste gå till person attack genom "Fanboy rage" eller "nerd rage" som folk använder mer flitigt.

Spelet är en klar förbättring på 2an i nästan alla aspekter, du måste vara en sådan där nostalgiker som inte "vill ha din barndom förstörd" genom att säga nästan allt är bajs med Diablo III. You know what? WE HAVE HEARD IT ALREADY och även om jag inte är fan av allting som sker så kommer jag köpa och spelet och guess what det kommer nog du också göra förr eller senare.

Eran argumentation är meningslös då ni aldrig kommer ta ner varandra för ni har olika åsikter, drop it!

Fanboy rage var menat som ett skämt. Jisses har du vaknat på fel sida sängen idag eller? Har du inga argument att komma med överhuvudtaget så håll dig utanför diskussionen tack. Jag ser iaf inte att du argumenterar för eller emot, utan bara gör påhopp. Jag kommer säkert köpa det på någon rea någon gång i framtiden, det förnekar jag inte. Men kommer absolut inte köpa det för fullpris.

Hur ska man veta det? Ingenting visar att det var ett skämt och ser inte poängen i att skämta om det/skriva det heller då det inte fyller någon mening, möjligen är det du som fanboy ragar som klagar på allt som har med Diablo III att göra.

Sedan har jag inte gjort några påhopp som du gör helatiden "Fanboy rage, vaknat på fel sida sängen" this and that. Helt onödigt och tillför ju inget. Gällande tillförandet så har det ju med att göra vad jag diskuterar eller hur? Vilket det du först nämnde gav jag ett svar och tyckte om så jo jag är med i "argumentationen" men inte densamme som du hade med den andra personen, this new din störande människa.

Whops... Det där var onödigt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oj oj oj.. det kliar så.. har man dibbe nerver så har man. Blir sugen på att köra dibbe 2 bara för att lätta på kliandet.

Medlem

Palanor, ska du bli trådens mupp nu eller? :/ Rätt tröttsamt att återigen se någon svinga blint med "fanboy"-pinnen så fort någon ger svar på verbal galla. Nej, jag är ledsen, jag håller inte med dig om att det ser förjävligt ut, och nej, jag tycker inte att det påminner det minsta om WoW...att jämföra med en inzoomad stillbild känns mest fånigt.
Jag vet inte om det kanske är sättet du skriver på...antar att de flesta i den här tråden verkligen ser fram emot D3, och när du inleder med hur värdelöst du tycker det är så känns det mest som lite attention-whoring.

Sen är det lite lustigt det här med realismen i WoW (för att jag har sett fler skriva om det. EQ2 och Conan siktade nog mer på att grafiken skulle se realistisk ut, men vart resultatet bättre? Nej, inte om du frågar mig iallafall, eftersom det ändå inte ser ut som på riktigt. Istället kan man sitta och irritera sig på allt som INTE ser så verkligt ut som grafikerna försöker få oss att tro, som ljussättning, skuggor, enviroment osv.
Stör mig alltid på när en noggrant utarbetad NPC i ett spel öppnar munnen och ljussättningen gör att tändena lyser vitare än på (insert any american actor/actress of your choosing here), eller som när man ser alla kanter/polygoner på karaktärerna eftersom dom är just digitala karaktärer och inte riktiga människor. Behöver nog inte ens gå in på rörelserna va?
Nåja, smaken är ju olika, men om man inte gillar utseendet så kanske man borde spela något där man gillar den grafiska stilen. Annars är det ju lite som att klaga på att Tetris suger för att det är så kantigt.

Därför har jag inte något problem med WoW, där dom faktiskt inte försöker att efterskapa verkligeheten, utan gör allt med en cartoonish touch, eller vad man ska säga. För mig är det iallafall ett spel, så jag har inget emot att det ser ut som ett sådant, så länge som spelglädjen finns där, vilket jag starkt misstänker att den kommer göra i D3 också

PS. Vill du ha någons slags realismkänsla kanske du skulle hålla dig till spel som BF3, vilket ser helt fantastiskt realistiskt ut. Torchlight bör du naurligtvis också undvika då det är av liknande cartoon stil som WoW

Medlem
Skrivet av Paladia:

Således, en person klagade på marktexturerna, du försökte få det till att ALLA klagade. En person, som är så få det över huvud taget kan bli, är inte ens i närheten av alla. Då är det snarare så att du, av någon outgrundlig anledning, försöker få fram ett gnäll som inte ens existerar.

ELLER så är det här kanske ett försök från dig att stoltsera med ditt svarta bälte i "märka ord", vem vet? Jag tyckte det var rörande uppenbart att han verkligen inte hade kollat med just "alla" människor, för att sedan försöka inbilla oss här på forumet att dom faktiskt inte tycker om grafiken i D3. Jag MISSTÄNKER (och här famlar jag verkligen i blindo) att han syftade på dem som faktiskt gnäller på grafiken. Det kanske inte är du, eller ens Palanor, men det finns gott om sådana som verkligen gnäller på grafiken, och jag skulle tro att det är DOM han menar. Även jag uppfattade det som att ni båda två var missnöjda med grafiken, och om det var fel så ber jag ev. om ursäkt.

Det känns som att vi kanske har rett ut det han skrev, kontra det han menade, eller går det att feltolka detta ytterligare?

Edit. Gudars, dessa smutsiga små stavfel som man inte märker förrän man klickar på "Skicka" :/

Medlem

Puh! Nu har jag läst igenom hela tråden. Det tog ett tag men det var det värt. Tack till alla som delat med sig av sina intressanta åsitker!

Medlem

Palla spoilers väntar på hela spelet, å får uppleva lyckan att köra igenom det själv när det väl släpps och är helt färdigt Bara jag själv som tänker så?

Medlem

Tror ni att jag har större chans att komma med i betan om jag ändrar min "beta profil" till mac specifikationer ?

123
Skriv svar