Den sista striden i Cataclysm

Robot
Den sista striden i Cataclysm

Den slutgiltiga striden med Deathwing närmar sig och Blizzard berättar exklusivt för FZ hur du har ihjäl en drake som kan förstöra världar.


Medlem
Den sista striden i Cataclysm

Sylvanas*

Medlem

Coooolt, ibland funderar man om valet att sluta med WoW var bra. Sen så kommer man ihåg allt man har vunnit på det valet och så blir man glad igen ^^
Tufft att detta var en exklusive nyhet!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sylvanas*

Det första jag tänkte på också.

Och så Wyrmrest Temple.

Medlem
Skrivet av MiRV:

Coooolt, ibland funderar man om valet att sluta med WoW var bra. Sen så kommer man ihåg allt man har vunnit på det valet och så blir man glad igen ^^
Tufft att detta var en exklusive nyhet!

Believe.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av MiRV:

Coooolt, ibland funderar man om valet att sluta med WoW var bra. Sen så kommer man ihåg allt man har vunnit på det valet och så blir man glad igen ^^
Tufft att detta var en exklusive nyhet!

Believe.

I Believe in the Cake!

Btw FZ, mmo-champion.com har också denna info, inte skriven på samma sätt men dom verkar ha lite mer info. Tänkte ni kunde uppdatera eran artikel, om intresse finns.

(http://www.mmo-champion.com/content/2459-Patch-4.3-Interview-...))

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av MiRV:

Coooolt, ibland funderar man om valet att sluta med WoW var bra. Sen så kommer man ihåg allt man har vunnit på det valet och så blir man glad igen ^^
Tufft att detta var en exklusive nyhet!

Believe.

I Believe in the Cake!

Btw FZ, mmo-champion.com har också denna info, inte skriven på samma sätt men dom verkar ha lite mer info. Tänkte ni kunde uppdatera eran artikel, om intresse finns.

(http://www.mmo-champion.com/content/2459-Patch-4.3-Interview-...))

Tack, kommer nog inte hinna skriva om något men det är ett bra komplement. Och stavfelen är rättade


signatur
Medlem

Hah en annan har ju redan haft "sin sista strid" i Cataclysm och Wow för den delen
Lagt ner Wow spelandet för runt 9 månader sedan och inget sug att börja igen.

Medlem

Trots att jag inte ens spelar WoW (och nog aldrig kommer att börja spela det heller) får den där slutstriden mig nästan (men bara nästan) att vilja spela WoW bara för att uppleva det där


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det är ju snarare gemenskapen än själva spelet som lockar. Är rätt fett när man efter flera veckor lyckas besegra någon end game boss och man tillsammans lyckas synka sina krafter och tajma olika attacker etc. Men som sades ovanför - det tar en evinnerlig tid från ditt vanliga liv och även jag har lagt WoW bakom mig.
Mvh
Peter

Medlem

Jag har också slutat! xD

Medlem

Raiderna är det jag saknar från WoW då gemenskapen man känner när man tillsammans uppnått någonting är rätt fett. Saknar inte soloköret dock med att samla mineraler, kryddor och jaga guld...

Medlem
Citat:

förvandlas till till verkliga jag, ett demon

Två fel? "till till" "ett"
Till sitt* en*

Citat:

ett demon som för tankarna till ett visst HP Lovecraft-monster.

Cthulhu?

Hur som helst, låter riktigt nice och hoppas på att de lyckats bra
Har kört lite till o från senaste två månaderna och det är ganska roligt så länge man har polare som hakar på

Medlem

Meeeen, släpptes inte Cataclysm förra året. Så det vart aldrig klart? Eller vadå?...

Ish
Medlem

*Gäsp*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Nu blev jag sugen på att börja köra igen

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Citat:

förvandlas till till verkliga jag, ett demon

Två fel? "till till" "ett"
Till sitt* en*

Citat:

ett demon som för tankarna till ett visst HP Lovecraft-monster.

Cthulhu?

Hur som helst, låter riktigt nice och hoppas på att de lyckats bra
Har kört lite till o från senaste två månaderna och det är ganska roligt så länge man har polare som hakar på

Är det kanske lite google translate varning på denna exklusiva fz nyhet?

Medlem

Dom har väl planer på ett ytterligare Expansion pack? .. typ nästa år eller året efter de.

Medlem

Deathwing? De kunde inte komma med ett smetigare namn


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Dom har väl planer på ett ytterligare Expansion pack? .. typ nästa år eller året efter de.

Nästa år ryktas det, om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Meeeen, släpptes inte Cataclysm förra året. Så det vart aldrig klart? Eller vadå?...

Ungefär på samma sätt som att WoW släpptes för 7 år sedan, och fortfarande inte är klart. Det som expansionen inledde är inte färdigt, på samma sätt som förgående expansionen, WotLK. Kungligt av Blizzard är iallafall att dom hela tiden släpper en massa nytt innehåll utan ytterligare kostnader än den månadsavgift man redan betalar.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Rasmous:

Meeeen, släpptes inte Cataclysm förra året. Så det vart aldrig klart? Eller vadå?...

Ungefär på samma sätt som att WoW släpptes för 7 år sedan, och fortfarande inte är klart. Det som expansionen inledde är inte färdigt, på samma sätt som förgående expansionen, WotLK. Kungligt av Blizzard är iallafall att dom hela tiden släpper en massa nytt innehåll utan ytterligare kostnader än den månadsavgift man redan betalar.

Förutom månadsavgiften tillkommer ju även inköp av Wow, tbc, wotlk och Cataclysm. Lägg sedan till all äcklig dlc i form av mounts, pets, server/name change etc.
"Kungligt av Blizzard är iallafall att dom hela tiden släpper en massa nytt innehåll utan ytterligare kostnader än den månadsavgift man redan betalar"

kan inte hålla med dig där.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Förutom månadsavgiften tillkommer ju även inköp av Wow, tbc, wotlk och Cataclysm. Lägg sedan till all äcklig dlc i form av mounts, pets, server/name change etc.
"Kungligt av Blizzard är iallafall att dom hela tiden släpper en massa nytt innehåll utan ytterligare kostnader än den månadsavgift man redan betalar"

kan inte hålla med dig där.

Finns det fler spel som varit igång i 7 år utan att släppa expansioner, för pengar? Klart att större saker kostar (även om jag inte ens vågar tänka på hur mycket dom går med vinst), men dom släpper också en massa nytt innehåll med kostnadsfria jättepatchar. Sen är det ju ingen som tvingar dig att köpa detta "äckliga" dlc. Det är för folk som vill göra det, och inget som har någon större inverkan i spelet annat än små grafiska saker.

Man kan runda av det hela med att säga såhär; Det enda som motsvarar det nöje jag får av WoW varje månad för ca 120 kr är en riktigt bra bok, och jag köper sådana också. Jämför en månads WoW (ifall du gillade spelet vill säga, vilket du inte verkar göra) med en dubbelt så dyr Dvd/BlueRay film, som förhoppningsvis ger ca 2 timmars nöje, samt en viss belåtenhet någon vecka medans den står och skiner i bokhyllan.

Ja, elaka, giriga Blizzard får dina 120 kronor varje månad, men om du inte tycker du får ut tillräckligt tillbaka så behöver du ju lyckligtvis inte spela, eller hur?

Medlem
Skrivet av Apministern:

Deathwing? De kunde inte komma med ett smetigare namn

Läs lite warcraft lore, han har många olika namn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av raefzm88:

Förutom månadsavgiften tillkommer ju även inköp av Wow, tbc, wotlk och Cataclysm. Lägg sedan till all äcklig dlc i form av mounts, pets, server/name change etc.
"Kungligt av Blizzard är iallafall att dom hela tiden släpper en massa nytt innehåll utan ytterligare kostnader än den månadsavgift man redan betalar"

kan inte hålla med dig där.

Finns det fler spel som varit igång i 7 år utan att släppa expansioner, för pengar? Klart att större saker kostar (även om jag inte ens vågar tänka på hur mycket dom går med vinst), men dom släpper också en massa nytt innehåll med kostnadsfria jättepatchar. Sen är det ju ingen som tvingar dig att köpa detta "äckliga" dlc. Det är för folk som vill göra det, och inget som har någon större inverkan i spelet annat än små grafiska saker.

Man kan runda av det hela med att säga såhär; Det enda som motsvarar det nöje jag får av WoW varje månad för ca 120 kr är en riktigt bra bok, och jag köper sådana också. Jämför en månads WoW (ifall du gillade spelet vill säga, vilket du inte verkar göra) med en dubbelt så dyr Dvd/BlueRay film, som förhoppningsvis ger ca 2 timmars nöje, samt en viss belåtenhet någon vecka medans den står och skiner i bokhyllan.

Ja, elaka, giriga Blizzard får dina 120 kronor varje månad, men om du inte tycker du får ut tillräckligt tillbaka så behöver du ju lyckligtvis inte spela, eller hur?

Uppenbarligen missförstod du mig. Att WoW kostar i månaden har jag inget emot alls, snarare tycker jag att det är bra. Skulle det bli gratis (marknadsföras under s.k "free2play" vore detta mycket tragiskt. F2P är _alltid_ sämre än spel man betalar för, då f2p lockar till sig fuskare, 'hackers', 'griefers' 'lamers' 'trolls' etc. )

Däremot så tycker jag att det är tragiskt att sådana saker som att byta server t.ex kostar. Låt säga att jag spelade för 7 år sedan med ett gäng polare. Tveksamt om samtliga spelar fortfarande idag, och isf oerhört tveksamt om de spelar på samma karaktärer och på samma server. Då vill jag ju byta server så att jag kan spela med någon bekant som spelar idag. Där kommer kostnaden in direkt. Självklart skall detta vara gratis. Det är bara ren mjölkning ifrån AJ.

Jo, jag gillar spelet. Har lirat sedan det släpptes (spelar inte just nu dock). Till skillnad från 'mainstream' så sitter jag inte och gnäller på hur lätt eller hur dåligt det har blivit etc. Jag pröjsar gärna 125:- för en månads tid (läs det övre) och håller helt med dig att det ger bra mycket mer underhållning än en film.

Du missförstod mig hel. Du sade att det enbart fanns en månadskostnad, vilket är helt fel. Som jag visat finns det massvis med kostnader. Men lyckligtvis slipper man oftast pröjsa, det enda skulle vara om man byter server. Då kan man iofs vara snål och rerolla. Jag tycker dock helt klart att det kan vara värt 120:-

Medlem

Jag har massor med goda minnen från det spelet. Det kan jag leva länge på och det räcker bra för mig.

Medlem

Få spel har förstört så många liv som WoW. Jag har själv sett en (då) nära vän bli helt beroende och till slut hoppa av skolan. Han var verkligen inte 'beroendetypen'(rökte inte, drack inte, sysslade inte med poker/lotter etc)) åtminstone fram till då, men WoW drog ner honom.

Och till dem som säger 'han får skylla sig själv' så kan jag bara konstatera att forskning har gjorts på hur beroendeframkallande WoW är och även om det inte finns en helt klart konsensus så är de flesta forskarna överens om att det ligger mellan kokain och heroin. Tror du inte det? Testa 'wow addiction similar heroin' i Google.

Jag förlorade en relativt nära vän i gymnaiset p.g.a. det här skitspelet och hans liv förstördes för några år.

Dessutom, ärligt talat, är inte spelet väldigt tröttsamt? Samma sak i snart 7 år.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Skulle det bli gratis (marknadsföras under s.k "free2play" vore detta mycket tragiskt. F2P är _alltid_ sämre än spel man betalar för, då f2p lockar till sig fuskare, 'hackers', 'griefers' 'lamers' 'trolls' etc. )

Ja för sånna finns ju inga alls i wow......

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Få spel har förstört så många liv som WoW. Jag har själv sett en (då) nära vän bli helt beroende och till slut hoppa av skolan. Han var verkligen inte 'beroendetypen'(rökte inte, drack inte, sysslade inte med poker/lotter etc)) åtminstone fram till då, men WoW drog ner honom.

Och till dem som säger 'han får skylla sig själv' så kan jag bara konstatera att forskning har gjorts på hur beroendeframkallande WoW är och även om det inte finns en helt klart konsensus så är de flesta forskarna överens om att det ligger mellan kokain och heroin. Tror du inte det? Testa 'wow addiction similar heroin' i Google.

Jag förlorade en relativt nära vän i gymnaiset p.g.a. det här skitspelet och hans liv förstördes för några år.

Dessutom, ärligt talat, är inte spelet väldigt tröttsamt? Samma sak i snart 7 år.

Men är det då verkligen spelets "fel" då? Problemen (för det är ju det de är) ligger väl snarare hos honom, som halkar in i ett destruktivt beteende som majoriteten av oss kan kontrollera. Blir ju lite fånig om man lyfter fram WoW som ett spel som är farligt roligt.

Och nej, det är inte så tröttsammt som man kan tro, men det beror helt klart mycket på vännerna i guilden jag spelar med. Så fort D3 kommer (om det nu kommer bli så bra som jag tror) så börjar jag spela det istället

Inaktiv

Det är bra att det kostar med server change / name change med tanke på scammers och ninjas.

Sätter man sig och spelar ett dator / tv spel så söker man efter en verklighets flykt, man får skylla sig själv om man inte uppskattat resan i efterhand.

12
Skriv svar