Lanseringsproblem för Dead Island

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av wastaah:

Jag köpte detta spel på steam och har inte haft några problem än förutom mapping buggs, men när jag köpte det stod det att jag skulle får "the ripper" och nå dlc, men detta hittar jag ingenstans och kollar man i dlc fliken för spelet är det tomt, någon som vet nått?

Kolla din email som är bunden till ditt steam acc

Det enda mail jag har fått är mitt "kvitto" i det står det bara "Any Downloadable Content (DLC) you've purchased is automatically downloaded and will be accessible from within the base game on Steam. To view your new DLC from within your Library, right-click on the base game and select “View Downloadable Content.” och detta verkar ju inte stämma

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:

Utan FOV-inställningar är inget spel värt att köpas.

Du missar ett väldigt bra spel
Även om grafikinställningarna inte är topnotch så är spelet väldigt kul i säg, och fortfarande du kan ändra FOV om du så behagar, inte så svårt bara man tänker efter.

EDIT: Detta kanske kan få dig på andra tankar.

"(P.E.B.K.A.C error. Problem exists between keyboard and chair.)

The game plays great on the PC and the graphics are FAR better than either the 360 or ps3. Its true at first it was flawed (dev build) but with the patches released it has come a long way. Me and my friends play 4 player co-op and have not had any issues at all sense version 1.20

There is v-sync and two different ways to enable it. First and easiest way is to just force it using your graphics driver. Second way is to edit the video.scr file. The v-sync option is there, along with all your AA and other advanced graphic settings. This is not hard to do just takes a little know how.

I NEVER use in game voice chat. They are ALL inferior to TeamSpeak and Vent. If your having issues with voice chat download TS. Its free. Its easy it install.

All the complaints made here are to just bash the PC. They are all hollow and have no substance. And to still be saying the PC version sucks because they "originally" released the dev version is fucking retarded. It wasn't even up for 12 hours before they replaced it with the correct version.

Buy this game on PC if you know how to fucking use a PC. Otherwise get it for a console. Last thing we need is more complaints about it sucking on PC because of the users incompetence."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tur att det inte drabbade mig då.. jag älskar det här spelet.. Det var LÅNGT över mina förväntningar..
Det är det roligaste Coop spelet jag spelat hittils (några gånger bättre än L4D2 tillagt).

Medlem
Skrivet av kaealy:

Det blir deras fel när de vägrar ta tillbaka en produkt de sålt som inte fungerar, det är deras jobb att gå tillbaka till deras leverantör och ta det där, inte skjuta över ansvaret på kunderna.

Som tur är har ju konsumenten iaf lagen på sin sida vid sådana här lägen. Borde bara vara att hänvisa till 16 § i konsumentköplagen gällande vad som anses som fel på vara och sedan reklamera samt begära omleverans. Om detta inte sker kan man dessutom hänvisa till 28 & 29 §§ i konsumentköplagen som säger att man får begära prisavdrag eller häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för köparen.

Medlem

själv tycker jag det känns som spelet släps nån månad för tidigt, många buggar och helt enkelt ett spel som inte var helt klart.

Medlem

Till er som tänker köpa ryska keys och aktivera via VPN, tänk på att om Steam kommer på er så blir ert konto bannat (inte VAC bannat, utan borttaget helt). Kan vara värt att tänka på. Speciellt med tanke på att ni kan få spelet för $34 (+$5 insatta på ert konto) om ni registrerar ett konto på Greenmangaming med denna länken http://www.greenmangaming.com/?gmgr=pesacuco och använder koden "GREEN-MANGA-MING1" vid utcheckning. Detta är en officiel EU steamkod från en seriös hemsida.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Baxalasse:

Någon mer som upplever "sprakande" ljud, speciellt i menyerna? Jag har Logitech G35 hörlurar.

Har bara lirat någon timme men det var riktigt kul. Har ett speciell "moment" som jag vill dela med er.:
RL rum ner släckt. Befinner mig, i spelet, i ett rum utan ljus (ficklampa "slut") som jag fick fly till. Ca 4 zombies står utanför dörren och vill in. Någon fucktard joinar mitt spel och börjar Ramsteina "Du hast". F**k vad rädd jag blev.

Edit: http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=2110244 verkar drabba 7.1 system och usb-lurar.

Har samma problem med ljudet som du.

Problemet med ljudet är borta nu efter omstart av datorn. udda, dom här G35 lever sitt egna liv...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av shelter:

Känner mig lite lurad av Fz's recension. Spelet förtjänar inte 4 poäng i det skick det är nu. Ja jag vet att ni testade singelplayer endast men Multiplayer är HELT ospelbart. Man åker ur, det laggar, XP'n funkar inge vidare i MP, ingame voice chat går inte att stänga av och är helt värdelös förövrigt (dåligt ljud) osv...

Mycket märkligt att ett spel som mer eller mindre är gjort för multiplayer kan vara så dåligt från start.

håller med väldigt jobbigt att att det ska vara så bökigt att stänga av ingame voice. Jag ahde på push to talk men det sände oavbrutet iaf. spelade coop i några minuter med en polare sedan blev jag bortkopplad från honom sen kunde vi inte joina varandra nå mer. får hoppas det kommer en patch eller nått som fixar allt detta snart

Medlem

Köpte det från cdon download sektion och det funkar utan problem. Väldigt roligt spel, och alla som säger det är en L4D clon bör spela det innan. Är inte like L4D på något sätt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Underhållande spel. Har själv inte råkat ut för regproblem. Men det här är inte direkt något jag blir förvånad över att det händer. Tråkigt för alla som har köpt spelet. Känns oseriöst. Finns oxå ett stående problem med användare som har nollkoll på hur en PC fungerar. Köp en konsol istället.

Medlem

"där det bland annat gick att flyga och springa igenom väggar"

haha kändes som att läsa i aftonbladet eller något. ni kunde väl bara skriva noclip? vi alla här förstår väl vad det betyder? ;P

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av najtrows:

"där det bland annat gick att flyga och springa igenom väggar"

haha kändes som att läsa i aftonbladet eller något. ni kunde väl bara skriva noclip? vi alla här förstår väl vad det betyder? ;P

Tro't eller ej, alla läsare vet inte vad "noclip" innebär, eller vad "idkfa" gör


signatur
Medlem

min registreringskod verkade för kort men fungerade, och jag hade ett väldigt irriterande ljud i menyerna men det gick att åtgärda med att byta från 5.1 ljud till stereo ljud, så nu flyter spelet på bra.

Medlem

Tur man köpte från butik denna gången. Skulle köpt från webhallen som vanligt men var rädd att jag inte skulle få det i tid då det var en fredag. Jävligt synd om er som har problem. Hade de bara fixat en del små grejer så hade spelet varit 5/5.

Medlem

Hela den här historien har utvecklat sig till en sällan skådad parodi! Vad som är facinerande är hur samtliga parter stoppar huvudet i sanden. Webhallen, som ändå är den part som står närmst kunden, kör med sin obegripliga policy att inte köpa tillbaka spelen. Sen när ska man inte kunna lämna tillbaka en defekt produkt? Herregud! WH har troligtvis köpt in en budgetbatch med ett reklamationsbefriat avtal i hopp om att allt skulle löpa felfritt. Tji fick VI!

Deep Silver är tjockskalliga och vägrar supporta distributörerna som köpt in budgetversionen och Steam är klämda i mitten, och är väl de som skadas minst i det här.

Offrena är vi kunder som hade sett fram emot en härlig helg tillsammans med detta spel och som nu är tillbaka i skolan eller på jobbet denna vidriga måndag, utan en sekunds spelande!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av najtrows:

"där det bland annat gick att flyga och springa igenom väggar"

haha kändes som att läsa i aftonbladet eller något. ni kunde väl bara skriva noclip? vi alla här förstår väl vad det betyder? ;P

Tro't eller ej, alla läsare vet inte vad "noclip" innebär, eller vad "idkfa" gör

hehe, ok. det är väl kanske bra för er att vara så öppen sida som möjligt så även dom oinvigda får sin info! i get it now!

Inaktiv

För webhallen kunder så jobbar de på att lösa det med Deep Silver. Läs http://www.webhallen.com/blog/2011/09/till-alla-kunder-som-in... för mer info.

Medlem

ej!

Vi erhöll precis information om att de koder som inte fungerat i norden
bör bli aktiverade under kvällen/natten och fungera imorgon bitti. Det
går självklart bra att returnera ditt exemplar till oss för byte eller
återköp om du önskar.

Tyvärr har vi i dagsläget inte fått någon information om när nästa
leverans kommer nå oss.

Du kan skicka tillbaka ditt felande exemplar till följande adress:

WEBHALLEN SVERIGE AB
20123382
129 19 Hägersten

Där man vanligtvis frankerar försändelsen skriver du istället "FRISVAR",
vilket gör att Posten ej kommer att debitera dig.

Lägg med en lapp med ditt ordernummer och information om att din kod
inte fungerar och även ditt clearing- och kontonummer om din order var
förbetalad. Därefter är det bara att lämna in försändelsen på ditt
närmaste postkontor. Skulle de inte känna till Frisvar, vilket kan hända
med mindre postombud, ber vi dig återkomma så löser vi det på annat håll.

Om du har ytterligare frågor utöver detta är du välkommen att ringa
eller maila oss på kundtjänsten så hjälper vi gärna till.

Det går givetvis även bra att ta ärendet till servicekassan i någon av
våra butiker, om du har vägarna förbi.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet går att registrera på Steam nu. Så ös på grabbar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Spelet går att registrera på Steam nu. Så ös på grabbar!

TACK!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Alla koder som det var regionslås på är nu upplåsta så det kvittar vilken version av spelet du har alla koder som är ute för försäljning har blivit upplåsta nu:D

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:

Utan FOV-inställningar är inget spel värt att köpas.

Du missar ett väldigt bra spel
Även om grafikinställningarna inte är topnotch så är spelet väldigt kul i säg, och fortfarande du kan ändra FOV om du så behagar, inte så svårt bara man tänker efter.

EDIT: Detta kanske kan få dig på andra tankar.

"(P.E.B.K.A.C error. Problem exists between keyboard and chair.)

The game plays great on the PC and the graphics are FAR better than either the 360 or ps3. Its true at first it was flawed (dev build) but with the patches released it has come a long way. Me and my friends play 4 player co-op and have not had any issues at all sense version 1.20

There is v-sync and two different ways to enable it. First and easiest way is to just force it using your graphics driver. Second way is to edit the video.scr file. The v-sync option is there, along with all your AA and other advanced graphic settings. This is not hard to do just takes a little know how.

I NEVER use in game voice chat. They are ALL inferior to TeamSpeak and Vent. If your having issues with voice chat download TS. Its free. Its easy it install.

All the complaints made here are to just bash the PC. They are all hollow and have no substance. And to still be saying the PC version sucks because they "originally" released the dev version is fucking retarded. It wasn't even up for 12 hours before they replaced it with the correct version.

Buy this game on PC if you know how to fucking use a PC. Otherwise get it for a console. Last thing we need is more complaints about it sucking on PC because of the users incompetence."

Skrivet av FZappa:

Underhållande spel. Har själv inte råkat ut för regproblem. Men det här är inte direkt något jag blir förvånad över att det händer. Tråkigt för alla som har köpt spelet. Känns oseriöst. Finns oxå ett stående problem med användare som har nollkoll på hur en PC fungerar. Köp en konsol istället.

kul hur folk kan kalla andra inkompetenta de inte vet hur man letar reda på en konfigureringsfil i spelets installationsmapp och inte kan leta reda på och göra rätt inställningar....
vilken värld lever ni i?
självklart är det inte de som köpt spelet som är inkompetenta utan de som konstruerat spelet som visar uppenbar inkompetens när det gäller gränssnittsdesign och användarinteraktionskunskaper

Medlem
Skrivet av MasLegio:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:

Utan FOV-inställningar är inget spel värt att köpas.

Du missar ett väldigt bra spel
Även om grafikinställningarna inte är topnotch så är spelet väldigt kul i säg, och fortfarande du kan ändra FOV om du så behagar, inte så svårt bara man tänker efter.

EDIT: Detta kanske kan få dig på andra tankar.

"(P.E.B.K.A.C error. Problem exists between keyboard and chair.)

The game plays great on the PC and the graphics are FAR better than either the 360 or ps3. Its true at first it was flawed (dev build) but with the patches released it has come a long way. Me and my friends play 4 player co-op and have not had any issues at all sense version 1.20

There is v-sync and two different ways to enable it. First and easiest way is to just force it using your graphics driver. Second way is to edit the video.scr file. The v-sync option is there, along with all your AA and other advanced graphic settings. This is not hard to do just takes a little know how.

I NEVER use in game voice chat. They are ALL inferior to TeamSpeak and Vent. If your having issues with voice chat download TS. Its free. Its easy it install.

All the complaints made here are to just bash the PC. They are all hollow and have no substance. And to still be saying the PC version sucks because they "originally" released the dev version is fucking retarded. It wasn't even up for 12 hours before they replaced it with the correct version.

Buy this game on PC if you know how to fucking use a PC. Otherwise get it for a console. Last thing we need is more complaints about it sucking on PC because of the users incompetence."

Skrivet av FZappa:

Underhållande spel. Har själv inte råkat ut för regproblem. Men det här är inte direkt något jag blir förvånad över att det händer. Tråkigt för alla som har köpt spelet. Känns oseriöst. Finns oxå ett stående problem med användare som har nollkoll på hur en PC fungerar. Köp en konsol istället.

kul hur folk kan kalla andra inkompetenta de inte vet hur man letar reda på en konfigureringsfil i spelets installationsmapp och inte kan leta reda på och göra rätt inställningar....
vilken värld lever ni i?
självklart är det inte de som köpt spelet som är inkompetenta utan de som konstruerat spelet som visar uppenbar inkompetens när det gäller gränssnittsdesign och användarinteraktionskunskaper

Indeed, jag vägrar köpa ett ofärdigt spel.

Inaktiv

Ja det här blir inget köp pga för mycket fel och uppenbarligen fel attityd gentemot kunder. Lite synd, hade kunnat bli nåt.

Medlem
Skrivet av Purjoo:

Ja det här blir inget köp pga för mycket fel och uppenbarligen fel attityd gentemot kunder. Lite synd, hade kunnat bli nåt.

vart har dom haft dålig attityd mot kunder? vill gärna veta något om det. har bara förstått att dom haft problem med sin lansering men inte att dom varit otrevliga eller så?

dnm
Medlem

Steam kunde inte få tummen ur på hela helgen. Under helgen ingen officiell info. Och heller inga svar på support-ärenden. Om man hade tur så var supportdatabasen uppe. Så när steam support väl vaknar upp efter en trevlig golfhelg (tummer ur...) på måndag så kommer först ett hoppfullt vi undersöker saken, sen kommer ett goddag yxskaft. Hej, jag ha resettat dit lösen. Eh va... Va fan har det med era jävla nyckelinmatningsproblem att göra. Notera att de inte ens hade resettat lösen. Deepsilver försökte med en blame game och sa att återförsäljarna köpt fulkopior från öst. Webhallen gav felaktig information se blogginlägget ovan. Refererar till en steam-artikel som inte har med problemet att göra för 5 öre. De vägrade också att ta tillbaks spelet för många. Och ingen vill erkänna vad som egentligen gick fel.


signatur
Skriv svar