22 miljoner har köpt GTA IV

Robot
22 miljoner har köpt GTA IV

Niko Bellics äventyr i nästan-New York en god inkomstkälla för Rockstar. Men – är det bättre än San Andreas?

#rockstar-games, #grand-theft-auto-5-2, #grand-theft-auto-iv, #grand-theft-auto-san-andreas


Medlem
22 miljoner har köpt GTA IV

Vågar inte köpa Rockstarspel efter GTA IV-katastrofen till PC.

Medlem

Blev besviken, dock ett rätt roligt spel i början. San Andreas var sjukt mycket roligare när det kom, men det är min åsikt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

GTA kan man inte tröttna på. Jag kan än i dag sätta in valfritt spel i serien (ja, även de absolut äldsta) och ha precis lika roligt som jag hade när de släpptes!

Jag ser verkligen fram emot en ny del i serien

Medlem

Det förtjänar Rockstar!

Jag hoppas VERKLIGEN att nästa spel i serien kommer till PC vid release. Slipper helst halvdan grafik på konsoll. Nu är grafik ju inte allt och om det bara kommer till konsoll så köper jag det ändå. Men det kommer troligtvis inte se bättre ut än GTA IV vilket är tråkigt.

Medlem

Grymt bra spel!! Har själv köpt spelet två gånger (PS3 & PC)

Medlem

San Andreas är enligt min mening det absolut sämsta GTA-spelet någonsin. Det var det enda jag tyckte var dåligt. Föll mig inte alls i smaken. GTA var en fullträff. Old school GTA i ny uppdaterad förpackning. Har väntat på GTA 5 ända sedan jag körde genom 4an.

Medlem

Röstade jämbördiga. GTA IV är egentligen så mycket bättre, men pga den horribla katastrof som var vid pc launchen så kan det aldrig bli ett 10/10 spel enligt mig.

Medlem

Personligen tycker jag att GTAIV är mycket bättre än dom tidigare spelen. Ett av dom bästa spelen jag spelat, någonsin. Dom tidigare GTA-spelen tyckte jag var okej, men inte mer än så.

Medlem

Spelade GTA IV ganska sent efter release, precis efter att jag spelat klart Mafia 2 och det blev att jag bara jämförde de två spelen hela tiden. Mafia 2 var så bra att allt kändes piss i GTA. Störde mig på exakt allt!

Medlem
Skrivet av xyanide:

Spelade GTA IV ganska sent efter release, precis efter att jag spelat klart Mafia 2 och det blev att jag bara jämförde de två spelen hela tiden. Mafia 2 var så bra att allt kändes piss i GTA. Störde mig på exakt allt!

Menar du att du tyckte Mafia 2 var bättre än GTA IV?
Inte ens med GTA IV's alla möjliga problem kan de två spelen jämföras enligt min mening.

Medlem

Tycker Alla GTA som kommit i 3:eperson är ungefär lika bra. Ganska stor bedrift av R* att hålla en hög kvalite igenom. Dock får dem inte göra GTA 5 en lika miserabel portning till PC. Orkar inte köpa en konsoll för ett spel jag vill ha. Förstår inte hur någon föregående talare tycka att Mafia II var bättre än GTA IV, visst stämingen och detaljrikedomen var perfekt, men 50% av uppdragen gick ju ut på att köra från punkt A till B, hur kul är det?

Medlem

om man räknar lite löst på att de tjänat 100:- / sålt spel. så blir det. 2200 miljoner... det är rätt bra.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av xyanide:

Spelade GTA IV ganska sent efter release, precis efter att jag spelat klart Mafia 2 och det blev att jag bara jämförde de två spelen hela tiden. Mafia 2 var så bra att allt kändes piss i GTA. Störde mig på exakt allt!

Menar du att du tyckte Mafia 2 var bättre än GTA IV?
Inte ens med GTA IV's alla möjliga problem kan de två spelen jämföras enligt min mening.

Yep!
Storyn i GTA var löjlig, karaktärerna var urtrista och kändes inte trovärdiga på något sätt. Kontrollerna var skit, grafiken var tråkig och actionsekvenserna hade ingen känsla i sig. Bör jag ens nämna hur värdelöst det var att köra bil? Allt detta var klockrent i Mafia 2.

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av xyanide:

Spelade GTA IV ganska sent efter release, precis efter att jag spelat klart Mafia 2 och det blev att jag bara jämförde de två spelen hela tiden. Mafia 2 var så bra att allt kändes piss i GTA. Störde mig på exakt allt!

Menar du att du tyckte Mafia 2 var bättre än GTA IV?
Inte ens med GTA IV's alla möjliga problem kan de två spelen jämföras enligt min mening.

Yep!
Storyn i GTA var löjlig, karaktärerna var urtrista och kändes inte trovärdiga på något sätt. Kontrollerna var skit, grafiken var tråkig och actionsekvenserna hade ingen känsla i sig. Bör jag ens nämna hur värdelöst det var att köra bil? Allt detta var klockrent i Mafia 2.

Då har vi sannerligen delade åsikter!
Trovärdigt har GTA serien aldrig varit och kommer aldrig att bli. Förväntade du dig det så spelade du fel spel. Kontrollerna var perfekta, grafiken var bland det bästa som släppts (dock var det oerhört dåligt optimerat, man behövde en high-end pc för att i princip bara starta spelet) Spelkänslan var mycket bättre och att köra bil var så hundratusentals gånger skönare i GTA IV än i Mafia 2.

Mafia 2= 16h /played

GTA IV= 500h+

Medlem

(62) (62) (18) Dom är så jämna det bara går att vara haha!

AW8
Medlem

Båda spelen är vidrigt bra!

Och visst hoppas man på en snabb PC-release nästa gång, och helst inget GFWL.


signatur

PC gamer 'til I die.

Ish
Medlem

GTA 4 har ingenting på SR2


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tycker synd om folk som aldrig upplevde GTA spelen till PS2 när det var nytt och fräscht, jäääklar va många timmar man kunde sitta och spela GTA utan att tänka på nåt annat. GTA SA och GTA IV är båda otroligt bra spel, men jag tror många tycker illa om IV eftersom problemen med PC? Jag hade i alla fall jävligt roligt när IV va nytt på PS3 i flera veckor och kan spela det än idag och skratta gott och olika saker man gör ute i staden. Men jag antar att jag är lättroad.

Medlem
Skrivet av AW8:

Båda spelen är vidrigt bra!

Och visst hoppas man på en snabb PC-release nästa gång, och helst inget GFWL.

Verkligen inget GFWL. Sabbade GTA IV till Pc. GTA har alltid varit roligat när man moddat, men GFWL sabbade det. För att modda GTA IV på pc var det ett jävla liv att komma runt gfwl först..

Medlem

I SA behöver man inte sitta barnvakt åt sin kusin, därför är det överlägset.

Inaktiv

Har klarat ut GTA IV på Ps3, 360 och PC och det är lika kul varje gång. Åker tilläggen till boxen och dom är riktigt grymma båda två. Äger också San Andreas..och det är lika kul. San Andreas förändrade verkligen min bild av serien och den var riktigt grym och öppen. Gillade level system man gjorde...välja att bli smal och kunna springa snabbt eller bli tjock och stor för att palla med skada och så vidare.

Medlem

Mycket trevliga spel, ROCKSTAR ftw


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av xyanide:

Spelade GTA IV ganska sent efter release, precis efter att jag spelat klart Mafia 2 och det blev att jag bara jämförde de två spelen hela tiden. Mafia 2 var så bra att allt kändes piss i GTA. Störde mig på exakt allt!

Menar du att du tyckte Mafia 2 var bättre än GTA IV?
Inte ens med GTA IV's alla möjliga problem kan de två spelen jämföras enligt min mening.

Yep!
Storyn i GTA var löjlig, karaktärerna var urtrista och kändes inte trovärdiga på något sätt. Kontrollerna var skit, grafiken var tråkig och actionsekvenserna hade ingen känsla i sig. Bör jag ens nämna hur värdelöst det var att köra bil? Allt detta var klockrent i Mafia 2.

Då har vi sannerligen delade åsikter!
Trovärdigt har GTA serien aldrig varit och kommer aldrig att bli. Förväntade du dig det så spelade du fel spel. Kontrollerna var perfekta, grafiken var bland det bästa som släppts (dock var det oerhört dåligt optimerat, man behövde en high-end pc för att i princip bara starta spelet) Spelkänslan var mycket bättre och att köra bil var så hundratusentals gånger skönare i GTA IV än i Mafia 2.

Mafia 2= 16h /played

GTA IV= 500h+

Ni är ju ute efter olika grejjer i spel, den ena vill ha bra story, bra grafik och realism (Mafia 2), och den andra vill ha en roligare upplevelse, mer casual styrning (gta 4).
Båda spelen är bra men sen är det bara smaken som bestämmer åt vilket håll man lutar sig mer mot, fast jag kan inte hålla med dig om att grafiken på gta 4 var bra då det kom. Kanske på 360 / ps3 men inte på pc. Men men, kanske bara jag som är skadad sen jag lirat crysis 1 på högsta grafiken...

Medlem

San Andreas är lätt bättre än GTA 4.

Det kan i och för sig ha något att göra med att det faktiskt fanns radiokanaler som gick att lyssna på i San Andreas... Sämre radiokanaler än GTA 4s får man leta efter.

Medlem

Det skall nog mycket till innan jag köper ett GTA spel igen, mycket p.g.a den störiga telefonen i IV som ringde var 5:e sekund när man ville göra något annat. Men man tröttnade också på deras försök att vara så seriösa, tröttnade fort på storyn och dom långa resorna över halva stan vartannat uppdrag.

Älskade däremot Saints Row 2, ett spel som är roligt istället för realistiskt och som har mer fokus på att skräddarsy sin egen karaktär och pimpa sina lyor/fordon. Har redan förköpt Saints Row: Third via steam och blir förhoppningsvis inte besviken. :-]

Medlem

Seriöst vad i helvete är det för fel på fz.se? varannan kommentar kommer inte fram, de andra dubbelpostas etc..

Inaktiv

Det sämsta med GTA IV är daltandet med alla konktakter/vänner. När Roman ringer och frågar om att bowla var 5:e minut och blir sur när man säger nej. Kändes som att man var en slags barnvakt åt dem och de kunde fan inte ta ett nej heller.

I övrigt ett bra spel (PC-versionen).

Medlem
Skrivet av Buio:

Det sämsta med GTA IV är daltandet med alla konktakter/vänner. När Roman ringer och frågar om att bowla var 5:e minut och blir sur när man säger nej. Kändes som att man var en slags barnvakt åt dem och de kunde fan inte ta ett nej heller.

I övrigt ett bra spel (PC-versionen).

Man kunde sätta telefonen på sleepmode. Då fick man inga samtal.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Vågar inte köpa Rockstarspel efter GTA IV-katastrofen till PC.

Bara skaffa till konsol, GTA IV fungerade perfekt där på Ps3 iaf.

12
Skriv svar