Spela Red Orchestra 2 med FZ idag

Inaktiv
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Brukar hålla mig undan att klaga på spel då alla har delad smak, men nu får nu ursäkta.
Nu kan jag inte hålla mig....

Alltså jag fattar inte ... hur kan ni gilla det här spelet?

kom just hem från en polare som va helt lyrisk över att han köpt det och testade det i ca 1 h och jag fattar inte, sry.
Men va e det för speciellt me det här (imoh) skit spelet?

Hade det inte varit för att d va hanns tangentbord så hade jag nog slagit sönder det på g av den sjukt dåliga key layouten och den helt sinnessjukt sega reaktionen från knapparna.

Verkligt? Driver dom som gjort det eller? Skjuter 5 kulor i ryggen på en kille, han vänder sig om och skjuter mig med pistol? Ligger på huk och ser en ont anande nasse sitta och trycka bakom en mur, NICE tänker jag och krämar iväg 2 kulor rakt i huvet på han. Dör han? inte då. Och det här va från 2 METER !

Kommer ialf upp till en kyrka efter mycket om och men, ställer mig som ( Spel skaparna har skrytit så mycket om) och lutar mig ut , går bra , dock är ingen där så tänker, om jag duckar och kryper under fönstret till nästa och gör samma sak så kanske någon står me ryggen till.

GÅR DET ELLER?! nej ! måste gå "ut" från cover systemet först som GIVETVIS är helt segt.
Inser dock efter ett tag med facet klistrat mot väggen att jag behöver bara titta åt " andra hållet".
Men det går ju GIVETVIS INTE att krypa undertiden man sitter fast i cover mode
( som funkar i vilket spel som helst som har cover system).

Så jag kommer ialf fram till fönstret och ska ställa mig upp, varav att jag får en kula i huvudet från någon annan stans... why?
JAG HAR STÅTT UPP HELA TIDEN ?! grattis att man ser någon skillnad på när man hukar sig och står upp, (förutom den 1cm skillnaden kameran skiftar).

Får totalt tok ryck vid den här tiden och springer rakt in och dödar faktiskt 3 st på rad som står
(som jag) och inte riktigt kommer ut cover systemet va det ser ut som.

När jag precis kommer runt ett hörn strax efter så kommer en kille springande,
HAND 2 HAND COMBAT tänker jag, varav det slutar med att han slår mig från 2 m håll och jag flyger genom en vägg och fastnar i en stol.

Allt undertiden som det skärande dåliga ljudet
( och NEJ han har 7.1 med kristall klart ljud) du ska bara höra när han lirar bfbc2 tex - underbart ! ) skär som knivar i mina öron. Det känns ju som hur det skulle låta om man lyssnar genom mormors gamla hörapparat på en högtalare från 2011.

Fick tillslut nog av det sönderbuggade skit spelet online (och nej jag har inget imot sega spel) ÄLSKAR arma 2 (project reality mod). Började ialf testa sp därifrån min polare låg i spelet då tiden började rinna ut.

Han va precis vid någon tränings del där man får lära sig att använda sitt "team".
Skrattretande är det ända jag kan säga om det. Så jääääävla dåligt gjort.
Vet inte ens vart man ska börja.

Nej tacka vet jag arma 2, tur att jag inte la ut pengarna på den här skiten, skulle gråtit blod isf.

MEN måste ialf fråga, vad är det som är så speciellt med det här?

Och insåg nyss en sak. Ryssar och tyskar i ett spel från 1942-45 utan amerikaner / engelsmän funkar INTE !

Gillar varelse ryssar eller tyskar så hela det här upplägget är ******* .
Men vad gör man inte för ett krigs spel som enligt utvecklarna är "något speciellt som aldrig sätts förut" ... jo ja tackar ja.

Och grafik motorn dom använder, dvs unreal 3.

Ska ni använda motorn så lär er för F N att använda den så det ser bra ut.
Lite ljus effekter genom träd gör inte ett snyggt spel...

Jag har oxo höga förväntningar på RO2 men hör till kategorin som aldrig förköper något oavsett vad det är av ren erfarenhet. Är det verkligen så här illa undrar jag? Kriktiken verkar nästintill binär, antingen är det bajs eller så är det gudagåva. Buggigt hade jag räknat med. Många som klagar verkar dock ha väntat sig BF2/3 eller COD gameplay vilket det är/ska vara raka motsatsen till beträffande realism och spelkänsla. Då får man nästan skylla sig själv. Jag väntade mig ultra realism typ OPF men det kanske bara är att glömma.

Verkar som man får hålla i pengarna tills det blir lite mer nyanserat.

Inaktiv

jag spelade 4 timmar igår utan att se några buggar, hade inte dålig framerate heller trots antik 4ghz quad, och 5770.. och verkar som det här har spelkänsla .. ville inte gå och lägga mig ;D
glöm bara inte dra upp antalet ljudkanaler till 128 i inställningarna, gör väldigt stor skillnad.

och unvik servrarna som är mest hardcore.. så slipper man dö av headshot var 5:e sek.. verkar va experter på dom som spelar 20 timmar/dygn

Inaktiv

Min uppfattning är rätt klar efter att ha läst lite professionella omdömen.

Folk är mest missnöjda med att det är buggigt, har få kartor, går långsamt på deras "high-end" maskiner
och inte uppfyller deras konsol FPS grafik bling-bling, nerdummade och helf orealistiska gameplay förväntningar.
Hade man förväntningar på en SP upplevelse kan jag också förstå frustrationen. Det går inte få till bra utan RO2 är
uteslutande inriktat på MP där teamwork, ledarskap och eftertanke premieras.

Frustration över buggar kan jag förstå, det är IG som vanligt. Tripwire brukar dock vara rätt bra
på att supporta sitt junk efter release till skillnad från tex Ubisoft som mest brukar leverera ett långfinger.

Jag tror det blir köp även om det gärna får gå ett par månader.

Inaktiv

Kan inte svara på " är det verkligen så här dåligt?" då smaken är som baken.

Men imoh så tycker jag att det är ett skämt.
Vill du ha realism ? Vill du ha opfp stil av spel men så testa (om du inte redan gjort det)
Arma 2 - project reality 0.1 beta.

Ritigt bra community och trevligt gäng att spela med.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Hmmm någon som vet när det kommer nån recision på detta spel jag har inte hittat någon förutom en på metacritic ?

Medlem

Största problemet för mig är bristen på sparade bedrifter, men enligt streams forum så skulle detta fixas väldigt snart. Buggarna har jag inte märkt av, utöver att jag blir bortkopplad från servern och sedan inte ser några servrar i den inbyggda serverbrowsern. Synd att spelet inte är helt färdigt, men det är ju knappast något ovanligt nuförtiden. I övrigt är det väldigt roligt... hårt men roligt.

edit:

Problemet verkar (enligt forumfolket) vara att servrar som påstås vara rankade inte är det. Man skulle tydligt prova att manuellt ställa in filtren så att man bara får rankade servrar, alltså inte lita på den stora knappen med Ranked.

123
Skriv svar