En av huvudmännen lämnar Halo 4

Robot
En av huvudmännen lämnar Halo 4

Halo 4 har drabbats av ett tungt avbräck i och med att spelets – och den kommande trilogins – kreativa regissör lämnar både spelet och utvecklaren.

#halo-4, #343-industries


Medlem
En av huvudmännen lämnar Halo 4

– Ett några år kom jag till ett läge där jag inte var kreativt upphetsad av projektet längre, berättar han för Kotaku.

Finn ett fel?

Redaktör
Ponny

Jag hittade det! (och ändrade)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Starkt och helrätt gjort av honom!

Och jag håller med honom, helskotta vad jag var hypad på första Halo något år innan det släppte, öppet universum, attacker mot utposter, stridsvagnar, warthogs, medspelare osv... sen blev det "bara" ännu en korridors-skjutare a'la Wolfenstein.

(Det var på väg att bli ett fiktivt framtida Arma/Operation Flashpoint a'la Halo-universum men så blev det ett Halo-Wolfenstien.)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Starkt och helrätt gjort av honom!

Och jag håller med honom, helskotta vad jag var hypad på första Halo något år innan det släppte, öppet universum, attacker mot utposter, stridsvagnar, warthogs, medspelare osv... sen blev det "bara" ännu en korridors-skjutare a'la Wolfenstein.

(Det var på väg att bli ett fiktivt framtida Arma/Operation Flashpoint a'la Halo-universum men så blev det ett Halo-Wolfenstien.)

Tycker det är otroligt spännande!
När man spelade ettan för första gången tyckte man ju om mystiken i spelet, och hoppades på lika mycket i uppföljarna, istället hängde de kvar på samma hela tiden och spelet blev en vanlig pang pang.

Men nu är det en ny studio som ska göra nästa trilogi!

Kommer de fräscha upp spelet och storyn eller kommer de gå i samma räls som i de tidigare


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Starkt och helrätt gjort av honom!

Och jag håller med honom, helskotta vad jag var hypad på första Halo något år innan det släppte, öppet universum, attacker mot utposter, stridsvagnar, warthogs, medspelare osv... sen blev det "bara" ännu en korridors-skjutare a'la Wolfenstein.

(Det var på väg att bli ett fiktivt framtida Arma/Operation Flashpoint a'la Halo-universum men så blev det ett Halo-Wolfenstien.)

Istället fick vi ett spel som bevisade att FPS på konsol inte var en omöjlighet, samt satte Xbox på kartan som en spelkonsol som heter duga. Fair trade.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Man kan inte låta bli att känna sig oroad för spelet när en av huvudmännen lämnar projektet och tror att spelet kommer bli kasst :/


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Werzion:

Starkt och helrätt gjort av honom!

Och jag håller med honom, helskotta vad jag var hypad på första Halo något år innan det släppte, öppet universum, attacker mot utposter, stridsvagnar, warthogs, medspelare osv... sen blev det "bara" ännu en korridors-skjutare a'la Wolfenstein.

(Det var på väg att bli ett fiktivt framtida Arma/Operation Flashpoint a'la Halo-universum men så blev det ett Halo-Wolfenstien.)

Halo 1 och 2 kritiserar man inte.

Medlem

Om killen haft något att göra med storyn i de förra spelen( specielt Reach) så gör han bara 343 en stor tjänst genom att sluta.
+ att om han slutar för att det inte är "hans typ" av Halo så ger ju det nytt hopp åt oss som hoppas på lite utveckling inom serien.

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Werzion:

Starkt och helrätt gjort av honom!

Och jag håller med honom, helskotta vad jag var hypad på första Halo något år innan det släppte, öppet universum, attacker mot utposter, stridsvagnar, warthogs, medspelare osv... sen blev det "bara" ännu en korridors-skjutare a'la Wolfenstein.

(Det var på väg att bli ett fiktivt framtida Arma/Operation Flashpoint a'la Halo-universum men så blev det ett Halo-Wolfenstien.)

Halo 1 och 2 kritiserar man inte.

Jodå, inga problem att kritisera mer eller mindre hjärndöd korridors-action. Lika väl som att man kan kritisera DooM 3.

Halo lite extra speciellt då/om man vet vad Bungie's visioner och mål med spelet var innan det fick slaktas till en mainstream-superaction korridors-skjutare och slagskepp för Microsoft's XBOX.

Men visst blev det en hit och var/är ett roligt spel - men deras vision och mål med spelet var tidigare så mycket mer intressanta och nyskapande.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Typhor:

Om killen haft något att göra med storyn i de förra spelen( specielt Reach) så gör han bara 343 en stor tjänst genom att sluta.
+ att om han slutar för att det inte är "hans typ" av Halo så ger ju det nytt hopp åt oss som hoppas på lite utveckling inom serien.

Håller helt med, hade killen något att göra med Reach ska han ut med skallen före!
Även om han inte har det är det bra att han inser sina begränsningar och låter någon annan ta över som kan göra ett bättre jobb, det skulel nog de flesta spelserier tjäna på

Skrivet av Werzion:

Halo lite extra speciellt då/om man vet vad Bungie's visioner och mål med spelet var innan det fick slaktas till en mainstream-superaction korridors-skjutare och slagskepp för Microsoft's XBOX.

Glöm inte bort att det var ditt helgonförklarade (nåja) Bungie som slaktade en "mainstream-superaction korridors-skjutare" till något som var mer "mainstream-superaction korridors-skjutare-CoD klon". Halo 1 och 2 var riktigt bra, Halo 3 var helt okej och ODST också riktigt skönt. Det är först i Reach man kan uppleva det du snackar om fullt ut, och det var trots allt Bungies sista "seriösa" satsning på AAA-titlar, deras "storverk". Bungie = skit numera.
343i däremot har folk från den gamla goda Halo 1-2 (3) tiden som kan sina saker, de kan göra ett Halo som inte är korridorer och Co9D klon, ett Halo där casual är en bestraffning, inte en målgrupp.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Werzion:

Halo lite extra speciellt då/om man vet vad Bungie's visioner och mål med spelet var innan det fick slaktas till en mainstream-superaction korridors-skjutare och slagskepp för Microsoft's XBOX.

Glöm inte bort att det var ditt helgonförklarade (nåja) Bungie som slaktade en "mainstream-superaction korridors-skjutare" till något som var mer "mainstream-superaction korridors-skjutare-CoD klon". Halo 1 och 2 var riktigt bra, Halo 3 var helt okej och ODST också riktigt skönt. Det är först i Reach man kan uppleva det du snackar om fullt ut, och det var trots allt Bungies sista "seriösa" satsning på AAA-titlar, deras "storverk". Bungie = skit numera.
343i däremot har folk från den gamla goda Halo 1-2 (3) tiden som kan sina saker, de kan göra ett Halo som inte är korridorer och Co9D klon, ett Halo där casual är en bestraffning, inte en målgrupp.

Sounds sweet


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vem vet vad som hänt med Halo om inte Microsoft lagt vantarna på Bungie? De hade väldigt mycket planer på det som ett slags action-RPG när det fortfarande var ett Mac-spel. För många år sen var Bungie riktiga nytänkare med action/FPS och story-telling (á la Half-life). Kolla upp Marathon t ex.

1
Skriv svar