Massiv gameplay-film från Xcom

Medlem
Skrivet av Höglund:

Ja, det ser ju jävligt mustigt ut. Man kanske skulle ta och glömma de gamla XCOM för en stund?

nje not going to hapen.....låt klassikerna vila i frid istället för att göra generiska fps av dom....syftar på ryktet om sybdicate.

Medlem

Tyvärr handlar det om pengar, då spel som Syndicate och Xcom kom hade de aldrig vågat ta dessa spel i en annan riktning. Företag som Zynga hade med stor säkerhet gått i konkurs redan första året. Idag är det annorlunda, idag kan man komma undan med att "låna" från andra spel och tjäna grova pengar och man kan också tjäna en hel del på ett spel som tidigare bara tilltalat en ganska liten skara spelare (något som skett med spel som Rainbow Six och Ghost Recon) och anpassa det så att den stora massan tilltalas av det i stället.

Vi får nog räkna med att många gamla spelserier kommer få uppföljare som egentligen bara kommer ha namnet och kanske även dess historia gemensamt. Det har ju ryktats om ett nytt Syndicate i första person som kan bli bra men också kan bli riktigt uselt. Personligen föredrar jag Syndicate så som det är tänkt att spelas, i isometrisk vy.

Inaktiv
Skrivet av Emblaz:

Det är sorgligt...nej tragiskt. En skymf mot XCOM är vad det är. Hur vågar dom kladda på XCOM namnet på denna dynga?! Det gör ont i hjärtat. Välja squad? En squad är per definition minst 4st, att välja 2st är ett PAR!! Göra ett ducka-skjut spel av XCOM....ja vet inte det känns som det här var UFO enemy unknowns sista chans att få legenden att leva vidare men detta är fail bortom all reson.

Håller med, jag tänker inte ens prova detta spelet som det ser ut nu. Inte ens ladda ner det för att prova det. Hoppas det floppar totalt och dödar studion som har gjort det så det lär sig att inte bryta ett vinnande koncept.

Medlem

Ser väldigt likt Half Life 2 ut, stört bra! Detta blir pre-order direkt när man får chansen


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

behövs det här? Räcker ju med Battlefield 3

AH, för ett multiplayerFPS utan någon speciell story över huvud taget som BF3 går att jämföras med ett Storydrivet FPS så som XCOM.

Behövdes inte Deus Ex: Human Revolution då heller?

Det jag menar är att såna här spel inte platsar på marknaden. Säljer kanske 150-200 k exemplar sen säljer dom ut det på rea en månad efter. Räcker liksom med "bra" spel.

Medlem

SEr jävligt B ut, och verkar ha ungefär samma nivå på "strategin" som Gears of war, Brothers in Arms etc. I.e. följ en rak korridor och skjut på fienden medans du duckar bakom mitten, höger eller vänster skydd.

Samt varför måste det vara typ 50 aliens direkt? Och "negate their combat edge" vilken combat edge? De totalt massakrerade aliensarna med sina grease guns... Spelet i sig ser väl helt ok ut men det voice overn snackade om skedde inte i spelet och spelet i sig har ingenting med x-com att göra... verkar ju inte ens vara samma aliens.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Känns lite michael bolton att ta xcom-spelen och plötsligt blanda in en massa strunt, typ fps-vy och 50-tal. Hade chefsdesignern sett Mad Men kvällen innan han beslutade sig för speldesignen.

Medlem

Jag är ett fan av gamla x-com, men tror inte att det skulle funka att släppa något sådant idag. Nya x-com verkar faktiskt inte riktigt så hemskt som jag trodde att det skulle bli.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

behövs det här? Räcker ju med Battlefield 3

AH, för ett multiplayerFPS utan någon speciell story över huvud taget som BF3 går att jämföras med ett Storydrivet FPS så som XCOM.

Behövdes inte Deus Ex: Human Revolution då heller?

Det jag menar är att såna här spel inte platsar på marknaden. Säljer kanske 150-200 k exemplar sen säljer dom ut det på rea en månad efter. Räcker liksom med "bra" spel.

Och vem ska döma vilka spel som är bra då? du?
Jag kommer troligen köpa XCOM för att jag tror att det är bra, jag kommer därimot inte köpa Battlefield 3.

Ska jag gå utan XCOM bara för att du tycker att det räcker med ett spel som jag inte har något speciellt intresse av alls?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Suck, man blir så trött.

"When we played the original games we were overwhelmed by the choices between missions." Därför skapar de en illusion av valfrihet med den där kartan. Hela grejen med XCOM är ju öppenheten och att det inte finns en uppenbar väg att gå. Här är det i princip bara att trycka "next mission" ett gäng gånger.

Spelet ser halvtrevligt ut (om man bortser ifrån fienderna) men det är definitivt inte XCOM. Fattar inte varför de måste använda det varumärket överhuvudtaget då de som känner till det väl mer uppskattar den gamla spelstilen. TPS/FPS-kidsen kan väl knappt stava till XCOM i vilket fall som helst så att använda det namnet borde inte vara en fördel. Det enda man uppnår är att ta en bra idé som VISST skulle funka idag och dummar ned den till något den inte är.

Detta spel lär inte sälja överdrivet mycket oavsett spelstil så varför inte behålla konceptet och göra dem glada som faktiskt uppskattar serien och vad den representerar? Jag kan förstå att man anser att förändring kan vara nåt bra men problemet är att i detta fallet representerar förändringen ett steg tillbaka. Bara för att tekniken är mer avancerad betyder inte det att spelandet tas till nästa nivå.

Sen fnissade jag till lite när jag hörde att han sa att rymdvarelserna ska terraforma Jorden. Um.

12
Skriv svar