Star Wars: The Old Republic

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan du skriva under på att detta blir "den definitiva Star Wars-upplevelsen?".

Vad är det som stoppar det från att vara den definitiva Star Wars-upplevelsen då?

För ett fan av Star Wars, som vill uppleva just den världen, så är väl ändå denna "kostym" som spelet i fråga har korrekt? Det ÄR väl Star Wars?

Måste förstå hur en utvecklare vill uttrycka sig så i PR-syfte. Men tyvärr är väl ett sådant påstående så otroligt individuellt att det är upp till var och en om man upplever det så.

Med tanke på antal planeter, mängden content - oberoende hur likt det mekaniska är andra spel, så måste väl detta ändå vara på gränsen till den definitiva/ultimata Star Wars upplevelsen? För DU får ju spela i det universumet. Samt att du kan dela det med dina vänner, slåss i pvp, men framför allt utforska en story-line som skall vara större och längre än den vi såg i KOTOR.

Vad som på något vis stack i mina ögon var det faktum, att jag upplevde det som om du redan bestämt dig för hur "dåligt" och "misslyckat" spelet kommer att bli Calle. Vi får väl se när slutgiltiga recensionen kommer... men du verkar bestämt dig redan.

Redaktör
Skrivet av nerdrage:

Så vad handlar det här egentligen om, Calle? Har dom elakingarna inte köpt tillräckligt med annonsutrymme hos er?

Om vi sätter höga betyg anklagas vi för att vara köpta (Call of Duty). Om vi skriver kritiskt om ett ännu inte släppt spel som många har höga förväntingar på är vi köpta. Det är uppenbarligen svårt att få tycka något utan att pengar är inblandat...

Den här texten handlar om att ett företag lovar massor om sitt spel, men när de visar upp det tycker vår skribent inte att de har på fötterna. Det är hans förbannade skyldighet att berätta det, oavsett hur många som älskar Star Wars. Likaså ska han berätta om spelet verkar helt fantastiskt, även om 80 % av våra läsare tror att det blir skräp.


signatur
Medlem

Hutball såg trist ut, men annars ser spelet ok ut. Kan dock inte förstå varför Du Calle inte testade GW2 demot på GamesCom, får ni betalt för att skriva om SWTOR?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Nej..nu tycker jag att man kan lugna ner nedklankandet på Calle, även om förhandstitten är otroligt negativ samt leder till att många får en sämre syn på spelet vilket inte känns helt OK, visserligen är det fel att basera sina åsikter på en förhandstitt och ett par youtube-klipp men det är väldigt trevligt att höra att det faktiskt finns andar som fick spela under betan här och hur positiva majoriteten av alla som faktiskt testat spelet under en längre tid är! =]
I vilket fall som helst, enbart för att folk är så jävla tjatiga om GW2, jag ser TYVÄRR inte vad som är så nyskapande med detta [i kontrast till andra MMOn samt SW:ToR såklart]:

http://www.youtube.com/watch?v=pNZSuniSsGU

Edit:

Dvs. Notering längst upp till höger, inte samma quest-system va... eller? =]
Notera även att det är samma stridssystem som i princip de flesta MMOn..
Notera att även loot-systemet är densamma. Något som däremot är svår att notera är att man under hela spelets gång endast har 10 färdigheter att leka med, simplifierat i mina ögon, definitivt inte kreativt.
Det roliga är att stridssystemet inte ens är lik AoC men även verkar folk sätta GW2 på en pedestal. Jag ska dock inte ljuga, gillar ArenaNet och det de har skapat, och kommer defintivit att pröva på GW2 med, men kan folk snälla ta det lugnt med att dra upp den sablans spelet i ett tråd angående SW:ToR ?!

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nej..nu tycker jag att man kan lugna ner nedklankandet på Calle, även om förhandstitten är otroligt negativ samt leder till att många får en sämre syn på spelet vilket inte känns helt OK, visserligen är det fel att basera sina åsikter på en förhandstitt och ett par youtube-klipp men det är väldigt trevligt att höra att det faktiskt finns andar som fick spela under betan här och hur positiva majoriteten av alla som faktiskt testat spelet under en längre tid är! =]
I vilket fall som helst, enbart för att folk är så jävla tjatiga om GW2, jag ser TYVÄRR inte vad som är så nyskapande med detta [i kontrast till andra MMOn samt SW:ToR såklart]:

http://www.youtube.com/watch?v=pNZSuniSsGU

Edit:

Dvs. Notering längst upp till höger, inte samma quest-system va... eller? =]
Notera även att det är samma stridssystem som i princip de flesta MMOn..
Notera att även loot-systemet är densamma. Något som däremot är svår att notera är att man under hela spelets gång endast har 10 färdigheter att leka med, simplifierat i mina ögon, definitivt inte kreativt.
Det roliga är att stridssystemet inte ens är lik AoC men även verkar folk sätta GW2 på en pedestal. Jag ska dock inte ljuga, gillar ArenaNet och det de har skapat, och kommer defintivit att pröva på GW2 med, men kan folk snälla ta det lugnt med att dra upp den sablans spelet i ett tråd angående SW:ToR ?!

Endast 10? du har ju uppenbarligen inte läst på om GW2.. Tex som krigare switchar du vapen = ny skillbar, som elementar switchar du attunement = ny skillbar, som Ranger har tom ditt pet egna skills.. Var det inte du som sa att man måste läsa på innan man utalar sig?

Frågan om varför GW2 inte testades är befogad då uppenbart är det många här som är intresserade av den titeln, Jag är förövrig inte av åsikten att man måste välja mellan eller ens jämföra GW2 & SWTOR med varandra och då gw2 inte har månadskostnad har man råd med båda, frågan är om man har tid!

Och noteringen du ser uppe i högra hörnet på video du postade tillhör Personal Story, GW2 är uppdelad i Personal Story, en personlig story där de val du gör är direkt avgörande och oåterkalliga för din charakter, den andra delen som ersatt sidequests (som att sammla råttsvansar etc) är Events, dessa events är presistent, dvs de påverkar zonen tills spelarna gör något åt det, one way or another.. Krävs inte mkt läsning för att ta reda på detta!
Men Igen, detta är ingen tävling GW2 mot SWTOR, jag är säker på att båda spelen blir roliga för dem som väljer att ta sig an dem helhjärtat.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

På förekommen anledning och med risk för att vara dryg:

[ia=29216; large]

I approve.

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

Nej..nu tycker jag att man kan lugna ner nedklankandet på Calle, även om förhandstitten är otroligt negativ samt leder till att många får en sämre syn på spelet vilket inte känns helt OK, visserligen är det fel att basera sina åsikter på en förhandstitt och ett par youtube-klipp men det är väldigt trevligt att höra att det faktiskt finns andar som fick spela under betan här och hur positiva majoriteten av alla som faktiskt testat spelet under en längre tid är! =]
I vilket fall som helst, enbart för att folk är så jävla tjatiga om GW2, jag ser TYVÄRR inte vad som är så nyskapande med detta [i kontrast till andra MMOn samt SW:ToR såklart]:

http://www.youtube.com/watch?v=pNZSuniSsGU

Edit:

Dvs. Notering längst upp till höger, inte samma quest-system va... eller? =]
Notera även att det är samma stridssystem som i princip de flesta MMOn..
Notera att även loot-systemet är densamma. Något som däremot är svår att notera är att man under hela spelets gång endast har 10 färdigheter att leka med, simplifierat i mina ögon, definitivt inte kreativt.
Det roliga är att stridssystemet inte ens är lik AoC men även verkar folk sätta GW2 på en pedestal. Jag ska dock inte ljuga, gillar ArenaNet och det de har skapat, och kommer defintivit att pröva på GW2 med, men kan folk snälla ta det lugnt med att dra upp den sablans spelet i ett tråd angående SW:ToR ?!

Endast 10? du har ju uppenbarligen inte läst på om GW2.. Tex som krigare switchar du vapen = ny skillbar, som elementar switchar du attunement = ny skillbar, som Ranger har tom ditt pet egna skills.. Var det inte du som sa att man måste läsa på innan man utalar sig?

Frågan om varför GW2 inte testades är befogad då uppenbart är det många här som är intresserade av den titeln, Jag är förövrig inte av åsikten att man måste välja mellan eller ens jämföra GW2 & SWTOR med varandra och då gw2 inte har månadskostnad har man råd med båda, frågan är om man har tid!

Och noteringen du ser uppe i högra hörnet på video du postade tillhör Personal Story, GW2 är uppdelad i Personal Story, en personlig story där de val du gör är direkt avgörande och oåterkalliga för din charakter, den andra delen som ersatt sidequests (som att sammla råttsvansar etc) är Events, dessa events är presistent, dvs de påverkar zonen tills spelarna gör något åt det, one way or another.. Krävs inte mkt läsning för att ta reda på detta!
Men Igen, detta är ingen tävling GW2 mot SWTOR, jag är säker på att båda spelen blir roliga för dem som väljer att ta sig an dem helhjärtat.

Men herregud, måste man vara övertydligt med allt man skriver?!
10 färdigheter att leka med på en och samma gång, om du byter vapen som krigare är det endast 5 utav dina färdigheter som ändras, det låter inte som något som lockar mig åtminstone, känns extremt simplifierat. Du får nog ta det lite lugnt innan du kommer med personliga påhopp det första du gör i en citering lilla vän, annars riskerar du för att få en trollstämpel på dig. =/
Om det nu så att GW2 använder sig av detta system, hur olik är det från SW:ToR egentligen som tar det ett snäpp längre med en helt fantastiskt röstskådespeleri?
Jag är medveten om att det inte är någon tävling mellan dessa två, kanske vore det trevligt om du kunde läsa mitt inlägg än en gång, då du skulle förstå att anledningen till att jag tog upp detta med GW2 är då hela denna tråd har gått ut på att smutskasta ett spel för att sätta GW2 på ett pedestal vilket börjar bli jävligt uttjatat nu i mina ögon.
Förövrigt, om du läser på vad dessa så kallade evenemang innebär i praktiken går de oftast ut på att man ska döda ett per fiender, i en grupp eller ensam, eller att utföra något som lika väl skulle kunna vara ett klassiskt "quest", så hur nyskapande det egentligen är eller tänker jag uttala mig om så som så många andra gör innan jag har fått chansen att pröva på spelet.

Medlem

Bra förhandstitt Calle, hoppas vi får se mer av dej framöver. Delar din uppfattning av spelet med 100%!
Ta inte åt dej av alla p12 som kommenterar den här artikeln som inte förstår att man kan ha en annorlunda uppfattning om saker och ting än deras.
Och visst ser spelet stelt ut, det ser ju vem som helst. Frågan är om Bioware kommer hinna fixa det innan release, för animationerna behöver verkligen förbättras.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

Nej..nu tycker jag att man kan lugna ner nedklankandet på Calle, även om förhandstitten är otroligt negativ samt leder till att många får en sämre syn på spelet vilket inte känns helt OK, visserligen är det fel att basera sina åsikter på en förhandstitt och ett par youtube-klipp men det är väldigt trevligt att höra att det faktiskt finns andar som fick spela under betan här och hur positiva majoriteten av alla som faktiskt testat spelet under en längre tid är! =]
I vilket fall som helst, enbart för att folk är så jävla tjatiga om GW2, jag ser TYVÄRR inte vad som är så nyskapande med detta [i kontrast till andra MMOn samt SW:ToR såklart]:

http://www.youtube.com/watch?v=pNZSuniSsGU

Edit:

Dvs. Notering längst upp till höger, inte samma quest-system va... eller? =]
Notera även att det är samma stridssystem som i princip de flesta MMOn..
Notera att även loot-systemet är densamma. Något som däremot är svår att notera är att man under hela spelets gång endast har 10 färdigheter att leka med, simplifierat i mina ögon, definitivt inte kreativt.
Det roliga är att stridssystemet inte ens är lik AoC men även verkar folk sätta GW2 på en pedestal. Jag ska dock inte ljuga, gillar ArenaNet och det de har skapat, och kommer defintivit att pröva på GW2 med, men kan folk snälla ta det lugnt med att dra upp den sablans spelet i ett tråd angående SW:ToR ?!

Endast 10? du har ju uppenbarligen inte läst på om GW2.. Tex som krigare switchar du vapen = ny skillbar, som elementar switchar du attunement = ny skillbar, som Ranger har tom ditt pet egna skills.. Var det inte du som sa att man måste läsa på innan man utalar sig?

Frågan om varför GW2 inte testades är befogad då uppenbart är det många här som är intresserade av den titeln, Jag är förövrig inte av åsikten att man måste välja mellan eller ens jämföra GW2 & SWTOR med varandra och då gw2 inte har månadskostnad har man råd med båda, frågan är om man har tid!

Och noteringen du ser uppe i högra hörnet på video du postade tillhör Personal Story, GW2 är uppdelad i Personal Story, en personlig story där de val du gör är direkt avgörande och oåterkalliga för din charakter, den andra delen som ersatt sidequests (som att sammla råttsvansar etc) är Events, dessa events är presistent, dvs de påverkar zonen tills spelarna gör något åt det, one way or another.. Krävs inte mkt läsning för att ta reda på detta!
Men Igen, detta är ingen tävling GW2 mot SWTOR, jag är säker på att båda spelen blir roliga för dem som väljer att ta sig an dem helhjärtat.

Men herregud, måste man vara övertydligt med allt man skriver?!
10 färdigheter att leka med på en och samma gång, om du byter vapen som krigare är det endast 5 utav dina färdigheter som ändras, det låter inte som något som lockar mig åtminstone, känns extremt simplifierat. Du får nog ta det lite lugnt innan du kommer med personliga påhopp det första du gör i en citering lilla vän, annars riskerar du för att få en trollstämpel på dig. =/
Om det nu så att GW2 använder sig av detta system, hur olik är det från SW:ToR egentligen som tar det ett snäpp längre med en helt fantastiskt röstskådespeleri?
Jag är medveten om att det inte är någon tävling mellan dessa två, kanske vore det trevligt om du kunde läsa mitt inlägg än en gång, då du skulle förstå att anledningen till att jag tog upp detta med GW2 är då hela denna tråd har gått ut på att smutskasta ett spel för att sätta GW2 på ett pedestal vilket börjar bli jävligt uttjatat nu i mina ögon.
Förövrigt, om du läser på vad dessa så kallade evenemang innebär i praktiken går de oftast ut på att man ska döda ett per fiender, i en grupp eller ensam, eller att utföra något som lika väl skulle kunna vara ett klassiskt "quest", så hur nyskapande det egentligen är eller tänker jag uttala mig om så som så många andra gör innan jag har fått chansen att pröva på spelet.

Smutskasta och smutskasta, du överdriver tycker jag. Om nån säger att ett annat spel verkar bättre eller att det heldre vill spela ett annat spel pga av hur de tycker spelen ser ut på youtubeklipp så är det väll upp till dem. Det helt fantastiska röstskådespelet finns in GW2 oxå, de har spelat in över 60 långfilmslängder med röstskådespel http://www.youtube.com/watch?v=fi6MIMA2Jxw det tar ljudet på allvar http://www.youtube.com/watch?v=CiamRvDqk9s Ha det så skoj i Star Wars!

Skillnaden på persisten events och en statiska quests kanske jag måste förklara oxå.
Med en statisk quest, gå och döda 20 sånna och ta denna looten från dem. Dessa fiender kommer alltid spawna och stå precis på samma ställe, för alltid eller tills zonen & questen ändras i någon patch.
Eventen i GW2 händer i cykler och kedjar med varandra beroende på utgången, dessutom så skalas de upp & ner beroende på hur många som deltar. exempel, ett event kan vara att ett gäng banditer anfaller en bondgård, om du inte hjäper bonden så bränner banditerna ner stället och fortsätter till nästa alternativt gör farmen till sin bas. räddar du istället farmen så kan bonden fortsätta sälja sina produkter med ett rabatterat pris till dig som var med och hjälpte honom. Med Banditerna bekämpade startar ett annat event i detta område, det är nu INTE längre banditer som invaderar bondgården så zonen upplevs annorlunda för att inte samma saker händer där! efter att några events har utspelas så är banditerna tillbaka igen men zonen har nått som många andra MMO inte har; variation & liv!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

som sagt känns som att det kommer vara kul ett tag halv år eller mindre nja vete fasiken känns som nåt rejält saknas i spelet kan inte sätta fingret på det.

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

Nej..nu tycker jag att man kan lugna ner nedklankandet på Calle, även om förhandstitten är otroligt negativ samt leder till att många får en sämre syn på spelet vilket inte känns helt OK, visserligen är det fel att basera sina åsikter på en förhandstitt och ett par youtube-klipp men det är väldigt trevligt att höra att det faktiskt finns andar som fick spela under betan här och hur positiva majoriteten av alla som faktiskt testat spelet under en längre tid är! =]
I vilket fall som helst, enbart för att folk är så jävla tjatiga om GW2, jag ser TYVÄRR inte vad som är så nyskapande med detta [i kontrast till andra MMOn samt SW:ToR såklart]:

http://www.youtube.com/watch?v=pNZSuniSsGU

Edit:

Dvs. Notering längst upp till höger, inte samma quest-system va... eller? =]
Notera även att det är samma stridssystem som i princip de flesta MMOn..
Notera att även loot-systemet är densamma. Något som däremot är svår att notera är att man under hela spelets gång endast har 10 färdigheter att leka med, simplifierat i mina ögon, definitivt inte kreativt.
Det roliga är att stridssystemet inte ens är lik AoC men även verkar folk sätta GW2 på en pedestal. Jag ska dock inte ljuga, gillar ArenaNet och det de har skapat, och kommer defintivit att pröva på GW2 med, men kan folk snälla ta det lugnt med att dra upp den sablans spelet i ett tråd angående SW:ToR ?!

Endast 10? du har ju uppenbarligen inte läst på om GW2.. Tex som krigare switchar du vapen = ny skillbar, som elementar switchar du attunement = ny skillbar, som Ranger har tom ditt pet egna skills.. Var det inte du som sa att man måste läsa på innan man utalar sig?

Frågan om varför GW2 inte testades är befogad då uppenbart är det många här som är intresserade av den titeln, Jag är förövrig inte av åsikten att man måste välja mellan eller ens jämföra GW2 & SWTOR med varandra och då gw2 inte har månadskostnad har man råd med båda, frågan är om man har tid!

Och noteringen du ser uppe i högra hörnet på video du postade tillhör Personal Story, GW2 är uppdelad i Personal Story, en personlig story där de val du gör är direkt avgörande och oåterkalliga för din charakter, den andra delen som ersatt sidequests (som att sammla råttsvansar etc) är Events, dessa events är presistent, dvs de påverkar zonen tills spelarna gör något åt det, one way or another.. Krävs inte mkt läsning för att ta reda på detta!
Men Igen, detta är ingen tävling GW2 mot SWTOR, jag är säker på att båda spelen blir roliga för dem som väljer att ta sig an dem helhjärtat.

Men herregud, måste man vara övertydligt med allt man skriver?!
10 färdigheter att leka med på en och samma gång, om du byter vapen som krigare är det endast 5 utav dina färdigheter som ändras, det låter inte som något som lockar mig åtminstone, känns extremt simplifierat. Du får nog ta det lite lugnt innan du kommer med personliga påhopp det första du gör i en citering lilla vän, annars riskerar du för att få en trollstämpel på dig. =/
Om det nu så att GW2 använder sig av detta system, hur olik är det från SW:ToR egentligen som tar det ett snäpp längre med en helt fantastiskt röstskådespeleri?
Jag är medveten om att det inte är någon tävling mellan dessa två, kanske vore det trevligt om du kunde läsa mitt inlägg än en gång, då du skulle förstå att anledningen till att jag tog upp detta med GW2 är då hela denna tråd har gått ut på att smutskasta ett spel för att sätta GW2 på ett pedestal vilket börjar bli jävligt uttjatat nu i mina ögon.
Förövrigt, om du läser på vad dessa så kallade evenemang innebär i praktiken går de oftast ut på att man ska döda ett per fiender, i en grupp eller ensam, eller att utföra något som lika väl skulle kunna vara ett klassiskt "quest", så hur nyskapande det egentligen är eller tänker jag uttala mig om så som så många andra gör innan jag har fått chansen att pröva på spelet.

Smutskasta och smutskasta, du överdriver tycker jag. Om nån säger att ett annat spel verkar bättre eller att det heldre vill spela ett annat spel pga av hur de tycker spelen ser ut på youtubeklipp så är det väll upp till dem. Det helt fantastiska röstskådespelet finns in GW2 oxå, de har spelat in över 60 långfilmslängder med röstskådespel http://www.youtube.com/watch?v=fi6MIMA2Jxw det tar ljudet på allvar http://www.youtube.com/watch?v=CiamRvDqk9s Ha det så skoj i Star Wars!

Skillnaden på persisten events och en statiska quests kanske jag måste förklara oxå.
Med en statisk quest, gå och döda 20 sånna och ta denna looten från dem. Dessa fiender kommer alltid spawna och stå precis på samma ställe, för alltid eller tills zonen & questen ändras i någon patch.
Eventen i GW2 händer i cykler och kedjar med varandra beroende på utgången, dessutom så skalas de upp & ner beroende på hur många som deltar. exempel, ett event kan vara att ett gäng banditer anfaller en bondgård, om du inte hjäper bonden så bränner banditerna ner stället och fortsätter till nästa alternativt gör farmen till sin bas. räddar du istället farmen så kan bonden fortsätta sälja sina produkter med ett rabatterat pris till dig som var med och hjälpte honom. Med Banditerna bekämpade startar ett annat event i detta område, det är nu INTE längre banditer som invaderar bondgården så zonen upplevs annorlunda för att inte samma saker händer där! efter att några events har utspelas så är banditerna tillbaka igen men zonen har nått som många andra MMO inte har; variation & liv!

Då får du väl helt enkelt tycka det! Du förstår väl att jag inte kommer att ändra min åsikt baserad på det du tycker eller inte? I och med detta vill jag säga att vi inte kommer längre än så att tycka saker och ting om varandras åsikter, däremot kan vi gärna diskutera det vilket jag är intresserad utav =]
Min poäng, åter igen, är att det är en skillnad på att vara negativ gentemot spel om man har faktiskt suttit och spelat det än om man sett ett par bilder och youtubeklipp om spelet, vilket för min del känns som en självklarhet, det kanske inte gör det för dig men då kommer vi inte längre med att diskutera det heller.
Du får ursäkta men jag anser inte att det ens går att jämföra SW:ToR's röstskådeleri inbakat i all storyline och i alla konversationer med GW2's, känns som äpplen och päron även om jag finner det intressant att GW2's tar steget längre från de "vanliga" MMOn som många av oss har suttit med! Detsamma!

Jag förstår att du tror på allvar att questandet i SW:ToR är statiskt men jag kan säga dig att efter ha spenderat över 200+ timmar i spelet kan jag säga att questandet är allt annat än statiskt, och det förstärkas även utav de val som man har i spelet, man kör helt enkelt på sitt egna unika sätt vilket för mig är helt fantastiskt.
Kort och gott: Fokuset på att få erfarenhetspoäng i SW:ToR är inte att gå omkring, slå på fiender, lämna in och få ett level, utan något helt annat som man kanske inte ska gå in allt för mycket på för att inte förstöra känslan för de som faktiskt ser fram emot spelet =]
Visst verkar också GW2's system intressant, vilket kanske är varför jag flera gånger har påpekat att jag kommer att testa det spelet med, men ska jag vara ärlig känns det som en annan version av SW:ToR's system där man helt enkelt får göra val, båda unika på sitt egna sätt men varken något utav de är lik de klassiska MMOn som WoW eller gud vet vad.

Medlem

Jag har ärligt talat inte läst varje inlägg men håller med att detta bara är en förhandstitt
Det jag dock reagerade lite på var en av bild texterna..

"Din usling, jag hatar dig, låt oss vifta med våra vapen i fem minuter! "
Trist.. ja kanske e det så men hur ska man annars lösa det? Jag tar min ljus sabel och hugger ett slag. Där rök armen på min motståndare sen huvudet. Mission compleat. Typ. Funkar det bättre så då?

Finns givetvis andra "combat system"
Jag har spelat wow.. och även om detta kanske inte lever upp till sina skapares otroliga komentarer tycker jag fortfarande att det ser mycket mer lovande ut än wow. Det jag hoppas mest på dock är att allt "lull lull" runt om kring finns med. För de som spelat Star wars galaxy och ibland roade sig med att bara slappa lite på cantinan eller dekorera sitt hus.

Men en sak ska sägas Calle. Du är modig

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

wall of text?!

Wall of text.

Wall of text.

Wall of text!

Då får du väl helt enkelt tycka det! Du förstår väl att jag inte kommer att ändra min åsikt baserad på det du tycker eller inte? I och med detta vill jag säga att vi inte kommer längre än så att tycka saker och ting om varandras åsikter, däremot kan vi gärna diskutera det vilket jag är intresserad utav =]
Min poäng, åter igen, är att det är en skillnad på att vara negativ gentemot spel om man har faktiskt suttit och spelat det än om man sett ett par bilder och youtubeklipp om spelet, vilket för min del känns som en självklarhet, det kanske inte gör det för dig men då kommer vi inte längre med att diskutera det heller.
Du får ursäkta men jag anser inte att det ens går att jämföra SW:ToR's röstskådeleri inbakat i all storyline och i alla konversationer med GW2's, känns som äpplen och päron även om jag finner det intressant att GW2's tar steget längre från de "vanliga" MMOn som många av oss har suttit med! Detsamma!

Jag förstår att du tror på allvar att questandet i SW:ToR är statiskt men jag kan säga dig att efter ha spenderat över 200+ timmar i spelet kan jag säga att questandet är allt annat än statiskt, och det förstärkas även utav de val som man har i spelet, man kör helt enkelt på sitt egna unika sätt vilket för mig är helt fantastiskt.
Kort och gott: Fokuset på att få erfarenhetspoäng i SW:ToR är inte att gå omkring, slå på fiender, lämna in och få ett level, utan något helt annat som man kanske inte ska gå in allt för mycket på för att inte förstöra känslan för de som faktiskt ser fram emot spelet =]
Visst verkar också GW2's system intressant, vilket kanske är varför jag flera gånger har påpekat att jag kommer att testa det spelet med, men ska jag vara ärlig känns det som en annan version av SW:ToR's system där man helt enkelt får göra val, båda unika på sitt egna sätt men varken något utav de är lik de klassiska MMOn som WoW eller gud vet vad.

Eftersom du inte spelat GW2 hur kan du då utala dig om att dialogerna inte kan mäta sig med de i sw:tor? speciellt eftersom det är precis som du skriver om SWTOR, all dialog inbakad i storyline och gameplay, hade du tittat på klippen jag skickade med så hade du fått höra att ljud ändras till din person tom, är du stor & tung med rustning så låter du annorlunda mot en av samma ras/kön med lätt armor, det finns dialog mellan npc på gatan brevid dig och överallt i spelet!

Och det är faktisikt tillåtet att tycka och tänka fritt i det här landet, man kan tycka & tänka baserat på videoklipp, Anser du tex att man inte ska tro på vad som händer i Libyen innan man varit där och skaffat en egen uppfattning heller? Video & Bild kan ljuga, men man kan ändå skaffa sig en hysad åsikt!

Fiender som spawnar om och om på samma ställe är fortfarande statiska! och iofs tror jag att vissa fiender i GW2 oftast kommer finnas i vissa miljöer om inte ett event ändrat förutsättningarna, Men de är då där som en del av miljön, inte att "Elakingarna anfaller döda tio för att stoppa dem", och sen när du dödat tio så fortsätter de spawna där i evighet för att alla andra spelare ska göra just den questen.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

wall of text?!

Wall of text.

Wall of text.

Wall of text!

Då får du väl helt enkelt tycka det! Du förstår väl att jag inte kommer att ändra min åsikt baserad på det du tycker eller inte? I och med detta vill jag säga att vi inte kommer längre än så att tycka saker och ting om varandras åsikter, däremot kan vi gärna diskutera det vilket jag är intresserad utav =]
Min poäng, åter igen, är att det är en skillnad på att vara negativ gentemot spel om man har faktiskt suttit och spelat det än om man sett ett par bilder och youtubeklipp om spelet, vilket för min del känns som en självklarhet, det kanske inte gör det för dig men då kommer vi inte längre med att diskutera det heller.
Du får ursäkta men jag anser inte att det ens går att jämföra SW:ToR's röstskådeleri inbakat i all storyline och i alla konversationer med GW2's, känns som äpplen och päron även om jag finner det intressant att GW2's tar steget längre från de "vanliga" MMOn som många av oss har suttit med! Detsamma!

Jag förstår att du tror på allvar att questandet i SW:ToR är statiskt men jag kan säga dig att efter ha spenderat över 200+ timmar i spelet kan jag säga att questandet är allt annat än statiskt, och det förstärkas även utav de val som man har i spelet, man kör helt enkelt på sitt egna unika sätt vilket för mig är helt fantastiskt.
Kort och gott: Fokuset på att få erfarenhetspoäng i SW:ToR är inte att gå omkring, slå på fiender, lämna in och få ett level, utan något helt annat som man kanske inte ska gå in allt för mycket på för att inte förstöra känslan för de som faktiskt ser fram emot spelet =]
Visst verkar också GW2's system intressant, vilket kanske är varför jag flera gånger har påpekat att jag kommer att testa det spelet med, men ska jag vara ärlig känns det som en annan version av SW:ToR's system där man helt enkelt får göra val, båda unika på sitt egna sätt men varken något utav de är lik de klassiska MMOn som WoW eller gud vet vad.

Eftersom du inte spelat GW2 hur kan du då utala dig om att dialogerna inte kan mäta sig med de i sw:tor? speciellt eftersom det är precis som du skriver om SWTOR, all dialog inbakad i storyline och gameplay, hade du tittat på klippen jag skickade med så hade du fått höra att ljud ändras till din person tom, är du stor & tung med rustning så låter du annorlunda mot en av samma ras/kön med lätt armor, det finns dialog mellan npc på gatan brevid dig och överallt i spelet!

Och det är faktisikt tillåtet att tycka och tänka fritt i det här landet, man kan tycka & tänka baserat på videoklipp, Anser du tex att man inte ska tro på vad som händer i Libyen innan man varit där och skaffat en egen uppfattning heller? Video & Bild kan ljuga, men man kan ändå skaffa sig en hysad åsikt!

Fiender som spawnar om och om på samma ställe är fortfarande statiska! och iofs tror jag att vissa fiender i GW2 oftast kommer finnas i vissa miljöer om inte ett event ändrat förutsättningarna, Men de är då där som en del av miljön, inte att "Elakingarna anfaller döda tio för att stoppa dem", och sen när du dödat tio så fortsätter de spawna där i evighet för att alla andra spelare ska göra just den questen.

Eftersom ArenaNet har aldrig fått det att verka så medan det ligger i fokus för Bioware att förmedla just detta, jag har inte heller sett några konkreta exempel på dialogval som är en utav de saker som imponerar mig mest kring SW:ToR. Jag uttalar mig baserad på den fakta jag har framför mig, och det är mycket speltid i SW:ToR samt det som ArenaNet har erbjudit oss dödliga att ta reda på angående GW2.
Jag kikade på klippen och jag förstår att du finner det intressant, vem skulle inte göra det, men jag anser fortfarande inte att det är i nivå med SW:ToR, jag kan dock inte lova att det går att hitta just ett videoklipp på SW:ToR som visar just detta så det får i sådana fall vänta till september då helgbetan kickar igång.
Inget fel med att tycka och tänka fritt, var har jag nämnt att det skulle vara fel i detta? Det jag dock personlig anser är att någon som är mer insatt i ett visst ämne oftast i mina ögon har mer vettiga åsikter än någon som bara fått ta del av en utvald rad av information, lite som att jämföra en professors åsikter i ett specifikt ämne samt en tonårings med information hämtad från wikipedia till exempel.
Du hänger dig upp på att SW:ToR är på ett visst sätt eftersom spelet använder sig av ett så kallad spawn system, jag är rätt säker på att du kommer förstå hur lite detta spelar roll när du väl sätter dig i spelet. Samt, detta system finns även i GW2, jag länkade en video förr angående GW2 och där var det klart och tydligt att spelet använder sig utav samma system, det verkar dock vara utanför ett så kallad evenemang.
Åter igen går inte SW:ToR ut på att klara av uppdrag som "Döda elakingarna som är jätteonda!" utan du får försöka att inte hänga dig upp på det =]

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

enda som faktiskt verkar ha nytänk inom MMO är GW2 men det spelet har inte FZ haft tid att kolla på under gamescon under 2 år nu.. amazing... dom kanske inte betalar? /smirk

Nu funkar det inte så att vi som journalister fritt kan välja och vraka vad vi vill se på mässor. Många spel visas bara för utvalda delar av medierna, och i fallet GW2 visades det (mig veterligen) inte alls. Jag tror NCsoft hade ne publik monter där spelet visades, men sånt bygger vi (eller andra medier) ytterst sällan previews på.

mysko.. det var ju andra journalister där och dom hade ju maskiner förbehållna enbart press.. både för att testa pvp och pve..
det annordnades till och med en egen maskin för MMO online att testa det inte ännu färdiga craftingsystemet..

förra året hade dom workshops och utfrågningar av concept artists och utvecklare.. men då dom alltid har sina visningar öppna för publik access så är det väl inte fint nog kanske.. dom vägrade ju att delta på E3 av den anledningen.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

wall of text?!

Wall of text.

Wall of text.

Wall of text!

Då får du väl helt enkelt tycka det! Du förstår väl att jag inte kommer att ändra min åsikt baserad på det du tycker eller inte? I och med detta vill jag säga att vi inte kommer längre än så att tycka saker och ting om varandras åsikter, däremot kan vi gärna diskutera det vilket jag är intresserad utav =]
Min poäng, åter igen, är att det är en skillnad på att vara negativ gentemot spel om man har faktiskt suttit och spelat det än om man sett ett par bilder och youtubeklipp om spelet, vilket för min del känns som en självklarhet, det kanske inte gör det för dig men då kommer vi inte längre med att diskutera det heller.
Du får ursäkta men jag anser inte att det ens går att jämföra SW:ToR's röstskådeleri inbakat i all storyline och i alla konversationer med GW2's, känns som äpplen och päron även om jag finner det intressant att GW2's tar steget längre från de "vanliga" MMOn som många av oss har suttit med! Detsamma!

Jag förstår att du tror på allvar att questandet i SW:ToR är statiskt men jag kan säga dig att efter ha spenderat över 200+ timmar i spelet kan jag säga att questandet är allt annat än statiskt, och det förstärkas även utav de val som man har i spelet, man kör helt enkelt på sitt egna unika sätt vilket för mig är helt fantastiskt.
Kort och gott: Fokuset på att få erfarenhetspoäng i SW:ToR är inte att gå omkring, slå på fiender, lämna in och få ett level, utan något helt annat som man kanske inte ska gå in allt för mycket på för att inte förstöra känslan för de som faktiskt ser fram emot spelet =]
Visst verkar också GW2's system intressant, vilket kanske är varför jag flera gånger har påpekat att jag kommer att testa det spelet med, men ska jag vara ärlig känns det som en annan version av SW:ToR's system där man helt enkelt får göra val, båda unika på sitt egna sätt men varken något utav de är lik de klassiska MMOn som WoW eller gud vet vad.

Eftersom du inte spelat GW2 hur kan du då utala dig om att dialogerna inte kan mäta sig med de i sw:tor? speciellt eftersom det är precis som du skriver om SWTOR, all dialog inbakad i storyline och gameplay, hade du tittat på klippen jag skickade med så hade du fått höra att ljud ändras till din person tom, är du stor & tung med rustning så låter du annorlunda mot en av samma ras/kön med lätt armor, det finns dialog mellan npc på gatan brevid dig och överallt i spelet!

Och det är faktisikt tillåtet att tycka och tänka fritt i det här landet, man kan tycka & tänka baserat på videoklipp, Anser du tex att man inte ska tro på vad som händer i Libyen innan man varit där och skaffat en egen uppfattning heller? Video & Bild kan ljuga, men man kan ändå skaffa sig en hysad åsikt!

Fiender som spawnar om och om på samma ställe är fortfarande statiska! och iofs tror jag att vissa fiender i GW2 oftast kommer finnas i vissa miljöer om inte ett event ändrat förutsättningarna, Men de är då där som en del av miljön, inte att "Elakingarna anfaller döda tio för att stoppa dem", och sen när du dödat tio så fortsätter de spawna där i evighet för att alla andra spelare ska göra just den questen.

Eftersom ArenaNet har aldrig fått det att verka så medan det ligger i fokus för Bioware att förmedla just detta, jag har inte heller sett några konkreta exempel på dialogval som är en utav de saker som imponerar mig mest kring SW:ToR. Jag uttalar mig baserad på den fakta jag har framför mig, och det är mycket speltid i SW:ToR samt det som ArenaNet har erbjudit oss dödliga att ta reda på angående GW2.
Jag kikade på klippen och jag förstår att du finner det intressant, vem skulle inte göra det, men jag anser fortfarande inte att det är i nivå med SW:ToR, jag kan dock inte lova att det går att hitta just ett videoklipp på SW:ToR som visar just detta så det får i sådana fall vänta till september då helgbetan kickar igång.
Inget fel med att tycka och tänka fritt, var har jag nämnt att det skulle vara fel i detta? Det jag dock personlig anser är att någon som är mer insatt i ett visst ämne oftast i mina ögon har mer vettiga åsikter än någon som bara fått ta del av en utvald rad av information, lite som att jämföra en professors åsikter i ett specifikt ämne samt en tonårings med information hämtad från wikipedia till exempel.
Du hänger dig upp på att SW:ToR är på ett visst sätt eftersom spelet använder sig av ett så kallad spawn system, jag är rätt säker på att du kommer förstå hur lite detta spelar roll när du väl sätter dig i spelet. Samt, detta system finns även i GW2, jag länkade en video förr angående GW2 och där var det klart och tydligt att spelet använder sig utav samma system, det verkar dock vara utanför ett så kallad evenemang.
Åter igen går inte SW:ToR ut på att klara av uppdrag som "Döda elakingarna som är jätteonda!" utan du får försöka att inte hänga dig upp på det =]

Prova GW2... dom events du nämner gör att det faktiskt känns som en levande värld.. saker och ting far inte alltid runt i samma områden.. städer och byar ser inte alltid likadana ut.. det du gör påverkar...

vi va 3 pers som hittade en stor ödla som vi började slåss med.. sen dök det upp fler och fler spelare.. och helt sömlöst ökade svårighetsgraden och det blev som värsta raidet efter ett tag... allt detta helt spontant.. inga grupper eller sånt.. det blev ett naturligt samarbete


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

wall of text?!

Wall of text.

Wall of text.

Wall of text!

Då får du väl helt enkelt tycka det! Du förstår väl att jag inte kommer att ändra min åsikt baserad på det du tycker eller inte? I och med detta vill jag säga att vi inte kommer längre än så att tycka saker och ting om varandras åsikter, däremot kan vi gärna diskutera det vilket jag är intresserad utav =]
Min poäng, åter igen, är att det är en skillnad på att vara negativ gentemot spel om man har faktiskt suttit och spelat det än om man sett ett par bilder och youtubeklipp om spelet, vilket för min del känns som en självklarhet, det kanske inte gör det för dig men då kommer vi inte längre med att diskutera det heller.
Du får ursäkta men jag anser inte att det ens går att jämföra SW:ToR's röstskådeleri inbakat i all storyline och i alla konversationer med GW2's, känns som äpplen och päron även om jag finner det intressant att GW2's tar steget längre från de "vanliga" MMOn som många av oss har suttit med! Detsamma!

Jag förstår att du tror på allvar att questandet i SW:ToR är statiskt men jag kan säga dig att efter ha spenderat över 200+ timmar i spelet kan jag säga att questandet är allt annat än statiskt, och det förstärkas även utav de val som man har i spelet, man kör helt enkelt på sitt egna unika sätt vilket för mig är helt fantastiskt.
Kort och gott: Fokuset på att få erfarenhetspoäng i SW:ToR är inte att gå omkring, slå på fiender, lämna in och få ett level, utan något helt annat som man kanske inte ska gå in allt för mycket på för att inte förstöra känslan för de som faktiskt ser fram emot spelet =]
Visst verkar också GW2's system intressant, vilket kanske är varför jag flera gånger har påpekat att jag kommer att testa det spelet med, men ska jag vara ärlig känns det som en annan version av SW:ToR's system där man helt enkelt får göra val, båda unika på sitt egna sätt men varken något utav de är lik de klassiska MMOn som WoW eller gud vet vad.

Eftersom du inte spelat GW2 hur kan du då utala dig om att dialogerna inte kan mäta sig med de i sw:tor? speciellt eftersom det är precis som du skriver om SWTOR, all dialog inbakad i storyline och gameplay, hade du tittat på klippen jag skickade med så hade du fått höra att ljud ändras till din person tom, är du stor & tung med rustning så låter du annorlunda mot en av samma ras/kön med lätt armor, det finns dialog mellan npc på gatan brevid dig och överallt i spelet!

Och det är faktisikt tillåtet att tycka och tänka fritt i det här landet, man kan tycka & tänka baserat på videoklipp, Anser du tex att man inte ska tro på vad som händer i Libyen innan man varit där och skaffat en egen uppfattning heller? Video & Bild kan ljuga, men man kan ändå skaffa sig en hysad åsikt!

Fiender som spawnar om och om på samma ställe är fortfarande statiska! och iofs tror jag att vissa fiender i GW2 oftast kommer finnas i vissa miljöer om inte ett event ändrat förutsättningarna, Men de är då där som en del av miljön, inte att "Elakingarna anfaller döda tio för att stoppa dem", och sen när du dödat tio så fortsätter de spawna där i evighet för att alla andra spelare ska göra just den questen.

Eftersom ArenaNet har aldrig fått det att verka så medan det ligger i fokus för Bioware att förmedla just detta, jag har inte heller sett några konkreta exempel på dialogval som är en utav de saker som imponerar mig mest kring SW:ToR. Jag uttalar mig baserad på den fakta jag har framför mig, och det är mycket speltid i SW:ToR samt det som ArenaNet har erbjudit oss dödliga att ta reda på angående GW2.
Jag kikade på klippen och jag förstår att du finner det intressant, vem skulle inte göra det, men jag anser fortfarande inte att det är i nivå med SW:ToR, jag kan dock inte lova att det går att hitta just ett videoklipp på SW:ToR som visar just detta så det får i sådana fall vänta till september då helgbetan kickar igång.
Inget fel med att tycka och tänka fritt, var har jag nämnt att det skulle vara fel i detta? Det jag dock personlig anser är att någon som är mer insatt i ett visst ämne oftast i mina ögon har mer vettiga åsikter än någon som bara fått ta del av en utvald rad av information, lite som att jämföra en professors åsikter i ett specifikt ämne samt en tonårings med information hämtad från wikipedia till exempel.
Du hänger dig upp på att SW:ToR är på ett visst sätt eftersom spelet använder sig av ett så kallad spawn system, jag är rätt säker på att du kommer förstå hur lite detta spelar roll när du väl sätter dig i spelet. Samt, detta system finns även i GW2, jag länkade en video förr angående GW2 och där var det klart och tydligt att spelet använder sig utav samma system, det verkar dock vara utanför ett så kallad evenemang.
Åter igen går inte SW:ToR ut på att klara av uppdrag som "Döda elakingarna som är jätteonda!" utan du får försöka att inte hänga dig upp på det =]

Prova GW2... dom events du nämner gör att det faktiskt känns som en levande värld.. saker och ting far inte alltid runt i samma områden.. städer och byar ser inte alltid likadana ut.. det du gör påverkar...

vi va 3 pers som hittade en stor ödla som vi började slåss med.. sen dök det upp fler och fler spelare.. och helt sömlöst ökade svårighetsgraden och det blev som värsta raidet efter ett tag... allt detta helt spontant.. inga grupper eller sånt.. det blev ett naturligt samarbete

Gärna, skicka hit en beta så spenderar jag tid i det spelet med =] Tyvärr finns det ju ingen, visst är det intressant med en dynamisk värld men något som man definitivt måste få pröva på själv, och kanske inte så optimalt att använda det i att klanka ner andra spel.
Visst låter det trevligt med det du har skrivit, men jag förstår inte vad det har med saken att göra?

Edit: Alltså, jag förstår inte vad det har med citeringen att göra?

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Eftersom ArenaNet har aldrig fått det att verka så medan det ligger i fokus för Bioware att förmedla just detta,...

De har skrivt massor om det och gjort videobloggar, du kan inte skylla mig för att inta ha sett dem!

Lets face it, Du har ingen koll på GW2 (vilket du inte heller behöver ha) och jag har mindre koll på SW:tor än vad du har (Har ändå varit inne och läst officiella sidor i ämnet) Du kommer troligtvis ha lika kul med SW:TOR som jag kommer ha med GW2 och möjligtvis kommer man testa det andra spelet nångång och hoppas det inte kommer vara nån rak EQ, WoW, Aion, Rift, WAR etc kopia.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Sanazin:

Eftersom ArenaNet har aldrig fått det att verka så medan det ligger i fokus för Bioware att förmedla just detta,...

De har skrivt massor om det och gjort videobloggar, du kan inte skylla mig för att inta ha sett dem!

Lets face it, Du har ingen koll på GW2 (vilket du inte heller behöver ha) och jag har mindre koll på SW:tor än vad du har (Har ändå varit inne och läst officiella sidor i ämnet) Du kommer troligtvis ha lika kul med SW:TOR som jag kommer ha med GW2 och möjligtvis kommer man testa det andra spelet nångång och hoppas det inte kommer vara nån rak EQ, WoW, Aion, Rift, WAR etc kopia.

Jag skyller inte på dig =] Som sagt, i mina ögon har inte ArenaNet gjort detta, kanske ligger det som en faktor att jag är mer intresserad av Star Wars rent generellt, men det är en smakfråga.
Jag anser att jag har tillräckligt bra koll om spelet för att kommentera det, sedan har jag självklart inte prövat på spelet då möjligheten inte har funnits, detta behöver inte betyda att jag kan varenda detalj som ArenaNet har lagt ut om GW2 vilket jag anser skulle vara lite fanatiskt, och det behöver inte heller du hålla med mig om, men det förändrar ingenting.
Jag tror definitivt på att både SW:ToR och GW2 kommer bli väldigt bra MMOn som tar steget vidare från den sablans grind som man har fått stå ut med, även om WoW har försökt komma ifrån det med (i mina ögon) lite löjliga uppdrag som att kasta pilar och hoppa upp i träd mm.. =]
Men så länge inga nya MMORPG'n är lik varken Aion/WAR/Rift etc vilket för mig är en renodlad grind-spel så fångar det mitt intresse!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

enda som faktiskt verkar ha nytänk inom MMO är GW2 men det spelet har inte FZ haft tid att kolla på under gamescon under 2 år nu.. amazing... dom kanske inte betalar? /smirk

Nu funkar det inte så att vi som journalister fritt kan välja och vraka vad vi vill se på mässor. Många spel visas bara för utvalda delar av medierna, och i fallet GW2 visades det (mig veterligen) inte alls. Jag tror NCsoft hade ne publik monter där spelet visades, men sånt bygger vi (eller andra medier) ytterst sällan previews på.

Du måste skämta!? För det första så var det både publika och mer avskärmade uppvisningar från NCSoft sektionen som oxå har livestreamats ut (3 olika platser på demogolvet och massor av demostationer), De hade olikt många andra utställare INTE förbud mot att filma & fota demot och dessutom kolla WarTower & TotalBiscuit och en massa andra onlinespelrecensenter som klivit fram till Arena.net båsen, De har fått personlig demoguide och fått ta direktljud rakt från demot, skulle vara konstigt om de valt att bara ignorera svensk spelmedia!?(men klart, fan att behöva köa när man är jornalist va?) Det Måste ha med personligt ointresse alternativt att ni inte fått nån "personlig pressinbjudan"(& pengar under bordet?) att göra att ni valt att ignorerat GW2demon 2 år i rad! Det sorgliga är att även en förhandstitt med sågande perspektiv hade känts bättre än inget, antar att det är därför så många tagit upp GW2 i denna tråd. Men det är inte kört för i år än Tompa;

Skrivet av A.net:

Paris Games Week (October 21-25), where we’ll bring our hands-on demo for our French fans – enez nous dire bonjour si vous passez dans le coin! We will also be attending Eurogamer EXPO 2011 (September 22-25) in London. Come and visit us at the NCsoft booth for your hands on experience of Guild Wars 2.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Moderator | Testpilot
Skrivet av toast:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

enda som faktiskt verkar ha nytänk inom MMO är GW2 men det spelet har inte FZ haft tid att kolla på under gamescon under 2 år nu.. amazing... dom kanske inte betalar? /smirk

Nu funkar det inte så att vi som journalister fritt kan välja och vraka vad vi vill se på mässor. Många spel visas bara för utvalda delar av medierna, och i fallet GW2 visades det (mig veterligen) inte alls. Jag tror NCsoft hade ne publik monter där spelet visades, men sånt bygger vi (eller andra medier) ytterst sällan previews på.

Du måste skämta!? För det första så var det både publika och mer avskärmade uppvisningar från NCSoft sektionen som oxå har livestreamats ut (3 olika platser på demogolvet och massor av demostationer), De hade olikt många andra utställare INTE förbud mot att filma & fota demot och dessutom kolla WarTower & TotalBiscuit och en massa andra onlinespelrecensenter som klivit fram till Arena.net båsen, De har fått personlig demoguide och fått ta direktljud rakt från demot, skulle vara konstigt om de valt att bara ignorera svensk spelmedia!?(men klart, fan att behöva köa när man är jornalist va?) Det Måste ha med personligt ointresse alternativt att ni inte fått nån "personlig pressinbjudan"(& pengar under bordet?) att göra att ni valt att ignorerat GW2demon 2 år i rad! Det sorgliga är att även en förhandstitt med sågande perspektiv hade känts bättre än inget, antar att det är därför så många tagit upp GW2 i denna tråd. Men det är inte kört för i år än Tompa;

Skrivet av A.net:

Paris Games Week (October 21-25), where we’ll bring our hands-on demo for our French fans – enez nous dire bonjour si vous passez dans le coin! We will also be attending Eurogamer EXPO 2011 (September 22-25) in London. Come and visit us at the NCsoft booth for your hands on experience of Guild Wars 2.

Ursäkta mig, men kan du bara hålla käften? Du bara skriver och skriver och låter inte folk tycka som dem vill utan ska hoppa på och klandra alla.

Så som andra inte spelat GW har du inte heller spelat TOR och nog kan man dömma ett spel genom att kolla clip och annat men vem bry sig om din åskit om DU INTE HAR SPELAT SPELET? Jag själv tycker båda spelen ser bra ut, ett "wow" i Star Wars universumet, varför skulle det vara dåligt? Sen är det tillräckligt mycket nytt för att det ska vara annorlunda.

Och snälla svara inte på något av detta, finns ingen poäng och vill inte höra en GW 2 fanboy whineA mer. Tack och hej!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tummen upp för Calle för att han är kritisk om vi itne var det då skulle det inte bli någon utveckling.

den största frågan med hela den här MMO grejen är egentligen: Varför har de inte gjort ett kotr 3?

Och Scream112... Skriv en egen artikel om Old Republic om du nu är så jävla lack på denna

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ursäkta mig, men kan du bara hålla käften? Du bara skriver och skriver och låter inte folk tycka som dem vill utan ska hoppa på och klandra alla.

Så som andra inte spelat GW har du inte heller spelat TOR och nog kan man dömma ett spel genom att kolla clip och annat men vem bry sig om din åskit om DU INTE HAR SPELAT SPELET? Jag själv tycker båda spelen ser bra ut, ett "wow" i Star Wars universumet, varför skulle det vara dåligt? Sen är det tillräckligt mycket nytt för att det ska vara annorlunda.

Och snälla svara inte på något av detta, finns ingen poäng och vill inte höra en GW 2 fanboy whineA mer. Tack och hej!

Ursäkta mig men kan inte du bara lära dig läsa? Jag har INTE dissat SW:TOR, Jag skrev att det såg bra ut (förutom hutball videon) samt att det verkar vara ett statiskt spawn element, Men om du KUNDE LÄSA så skulle du se att artikeln är MYCKET mer kritisk än Jag är.

Vad jag Whine:at om som du så fin kallat det, är att förklara visa saker som jag uppfatta det felaktiga utalanden om GW2 (samt en löjlig ursäkt om varför demot inte blivit testat 2år i följd), Jag skrev tom att man INTE borde Jämföra spelen (om du kunnat läsa så hade du sett det) Och jag har hållit käften under hela tiden jag skrev detta, men Jag är inte snäll och när idioter ber mig att inte svara så skiter jag i det och svarar om jag har lust! Och om du slängde ihop ditt lilla påhopp för att försöka impa på en viss tös här så tror jag inte det imponerar att du inte kan LÄSA!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag fullständigt ÄLSKAR alla Star Wars filmer, jag älskade Kotor, kotor 2. Men det här spelet ser verkligen ut att bli skit.. Stela animationer som taget från början på 90talet..

Kommer testa trial för jag älskar star wars men jag är rätt inställd på det kommer bli skit

Moderator | Testpilot
Skrivet av toast:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ursäkta mig, men kan du bara hålla käften? Du bara skriver och skriver och låter inte folk tycka som dem vill utan ska hoppa på och klandra alla.

Så som andra inte spelat GW har du inte heller spelat TOR och nog kan man dömma ett spel genom att kolla clip och annat men vem bry sig om din åskit om DU INTE HAR SPELAT SPELET? Jag själv tycker båda spelen ser bra ut, ett "wow" i Star Wars universumet, varför skulle det vara dåligt? Sen är det tillräckligt mycket nytt för att det ska vara annorlunda.

Och snälla svara inte på något av detta, finns ingen poäng och vill inte höra en GW 2 fanboy whineA mer. Tack och hej!

Ursäkta mig men kan inte du bara lära dig läsa? Jag har INTE dissat SW:TOR, Jag skrev att det såg bra ut (förutom hutball videon) samt att det verkar vara ett statiskt spawn element, Men om du KUNDE LÄSA så skulle du se att artikeln är MYCKET mer kritisk än Jag är.

Vad jag Whine:at om som du så fin kallat det, är att förklara visa saker som jag uppfatta det felaktiga utalanden om GW2 (samt en löjlig ursäkt om varför demot inte blivit testat 2år i följd), Jag skrev tom att man INTE borde Jämföra spelen (om du kunnat läsa så hade du sett det) Och jag har hållit käften under hela tiden jag skrev detta, men Jag är inte snäll och när idioter ber mig att inte svara så skiter jag i det och svarar om jag har lust! Och om du slängde ihop ditt lilla påhopp för att försöka impa på en viss tös här så tror jag inte det imponerar att du inte kan LÄSA!

Att du var tvungen att redigera din post så mycket tyder ju på att något är lite lurigt...

Sedan har jag fått så kul då jag bara random skrev något för att SE vad du skulle skriva, jag hade iallafall rätt gällande mitt tankesätt gällande dig. Nu var jag lite taskig, men inte som du varit så hövlig här nu heller.

Samt att du inte tog mitt råd att sluta skriva, skärpning gubbe!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kritisera gärna artikeln, men personangreppen tar slut nu. Diskutera som folk.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att du var tvungen att redigera din post så mycket tyder ju på att något är lite lurigt...

Sedan har jag fått så kul då jag bara random skrev något för att SE vad du skulle skriva, jag hade iallafall rätt gällande mitt tankesätt gällande dig. Nu var jag lite taskig, men inte som du varit så hövlig här nu heller.

Samt att du inte tog mitt råd att sluta skriva, skärpning gubbe!

Du är den enda här som trollat,och ja jag redigerar ofta mina inlägg för min dyslexi gör att jag oftast inte ser hur illa jag stavat föräns efteråt.. Du har bett mig hålla käften, Du har kallat mig gubbe Man undrar hur mkt mer du måste trolla för att bli bannad härifrån!? mr ûberpwnage2.0, lurigt namn.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av toast:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

enda som faktiskt verkar ha nytänk inom MMO är GW2 men det spelet har inte FZ haft tid att kolla på under gamescon under 2 år nu.. amazing... dom kanske inte betalar? /smirk

Nu funkar det inte så att vi som journalister fritt kan välja och vraka vad vi vill se på mässor. Många spel visas bara för utvalda delar av medierna, och i fallet GW2 visades det (mig veterligen) inte alls. Jag tror NCsoft hade ne publik monter där spelet visades, men sånt bygger vi (eller andra medier) ytterst sällan previews på.

Du måste skämta!? För det första så var det både publika och mer avskärmade uppvisningar från NCSoft sektionen som oxå har livestreamats ut (3 olika platser på demogolvet och massor av demostationer), De hade olikt många andra utställare INTE förbud mot att filma & fota demot och dessutom kolla WarTower & TotalBiscuit och en massa andra onlinespelrecensenter som klivit fram till Arena.net båsen, De har fått personlig demoguide och fått ta direktljud rakt från demot, skulle vara konstigt om de valt att bara ignorera svensk spelmedia!?(men klart, fan att behöva köa när man är jornalist va?) Det Måste ha med personligt ointresse alternativt att ni inte fått nån "personlig pressinbjudan"(& pengar under bordet?) att göra att ni valt att ignorerat GW2demon 2 år i rad! Det sorgliga är att även en förhandstitt med sågande perspektiv hade känts bättre än inget, antar att det är därför så många tagit upp GW2 i denna tråd. Men det är inte kört för i år än Tompa;

Skrivet av A.net:

Paris Games Week (October 21-25), where we’ll bring our hands-on demo for our French fans – enez nous dire bonjour si vous passez dans le coin! We will also be attending Eurogamer EXPO 2011 (September 22-25) in London. Come and visit us at the NCsoft booth for your hands on experience of Guild Wars 2.

Det var mina uppgifter Tompa baserade sitt inlägg på, att Guild Wars inte visades, vilket jag faktiskt inte trodde. Foliehattsteorier exkluderade så ska vi självklart täcka även Guild Wars 2. Mässor är stressiga och ofta redan fullbokade innan man åker dit, så även i år. "Varför hade vi ingen Guild Wars 2-bokning då?" frågar du säkert dig själv. Prioriteringar. Jag han på 1,75 dag se och intervju cirka 15 spel och utvecklare och de fick helt enkelt inte plats. Istället tittade på på Ncsofts Wildstar, exklusivt för Sverige.

Om du väljer att tro att det beror på pengar, fine, jag orkar ärligt talat inte försvara en sådan självklar icke-sak med någon som redan har bestämt sig för hur saker och ting är.ä


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du väljer att tro att det beror på pengar, fine, jag orkar ärligt talat inte försvara en sådan självklar icke-sak med någon som redan har bestämt sig för hur saker och ting är.ä

Pengar under bordet teorin är nåt man tar till när man är irriterad och vill tvinga fram ett svar, självklart tror jag inte det är så det funkar på riktigt! Fundera dock på prioriteringarna då det verkar vara många som är intresserade de nya MMOna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

[quote=KnäckeHäxan]
När ska mobsen drivas av AI och inte nån jäkla matematikformel.
/quote]

Hahaha.. Vad tror du AI är? Tror du att det existerar?

Vi är inte ens in närheten av ett riktigt AI, d v s intelligenta agenter á la HAL 9000.
Vi luras att tro att vår fiende i spelen är ett AI genom scripts som reagerar på våra handlingar.
Dock är de inte självständiga på något sätt vilket gör att de bara är dumma scripts och inte AI.
Och scripts är precis vad du beskriver, om "A" är närmare än "B" gör "C".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skriv svar