GC: Vandra runt i öknen i äventyret Journey

Robot
GC: Vandra runt i öknen i äventyret Journey

Avkopplande och alldeles störtmysigt blir det när FZ bjuder på en riktig öken-trailer.

#flow, #flower, #journey, #thatgamecompany


Medlem
GC: Vandra runt i öknen i äventyret Journey

Älskar stilen, har dock inte ps3

Medlem

Cellshading över allt annat i mitt hjärta


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Fick mig att tänka på någon hemsida som troddes vara en reveal av något för ett par månader sen. Vad visade det sig vara?


signatur

Vackraste indie spelet någonsin!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Vackraste indie spelet någonsin!

LIES!

TGC visar tydligt att spel också kan vara konst.
Efter Flower kommer jag absolut köpa detta.

Medlem

Blir kanske ett köp. lite liknande AssCreed;) från vad vi sätt hittills.

Medlem

Vackert, men mer?

Medlem

Ser väldigt mysigt ut. Ge mig det till xbox 360 eller PC!

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Blir kanske ett köp. lite liknande AssCreed;) från vad vi sätt hittills.

Nej. Inte nära. Du måste ha blundat.

Medlem

såg mysigt ut, men ps3? usch.

Skrivet av laxan96:

Blir kanske ett köp. lite liknande AssCreed;) från vad vi sätt hittills.

Hm, hur tänker du då? Jag är nyfiken, för själv har jag svårt att se några direkt uppenbara likheter mellan detta och AssCreed.

Medlem

Stilrent som sagt, blir ett köp.


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av laxan96:

Blir kanske ett köp. lite liknande AssCreed;) från vad vi sätt hittills.

Hm, hur tänker du då? Jag är nyfiken, för själv har jag svårt att se några direkt uppenbara likheter mellan detta och AssCreed.

Stor värld, upptäcka mycket, tredjepersonsperspektiv, förmodligen så utspelar sig detta spelet runt dom århundraden, tredjpersonperspektiv, döljer ansiktet och kropp får lite assassin känsla av det på nåt sättt även om det inte är det och sedan så är det ett story-spel. Kan säkert komma på fler skaer men orkar inte nu.

Medlem

Är det nån som vet något om handling, genre osv. eller vill alla bara köpa det för att det är fint? Jag har ingen aning om vad det går ut på. Men lite sugen blir man..

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Stor värld, upptäcka mycket, tredjepersonsperspektiv, förmodligen så utspelar sig detta spelet runt dom århundraden, tredjpersonperspektiv, döljer ansiktet och kropp får lite assassin känsla av det på nåt sättt även om det inte är det och sedan så är det ett story-spel. Kan säkert komma på fler skaer men orkar inte nu.

Ja, tänker man så generellt likar alla spel allt.

Medlem

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt. Låter annars som ett spel för mig som älskade att rida omkring i RDR och se på solnedgången.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Och sluta skylta med flow, det var ett riktigt kasst spel. Allt vi begärde av flow var att det skulle vara dväljande, drömlik musik och fin orm att se på. Två saker gott folk, och dom missade på båda.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt.

Tvivlar att karaktärsdesignen är ett resultat av lathet. Vad hade du velat ha? Ett fullt detaljerat människoansikte? Känns som det skulle gå mot vad skaparen vill med spelet.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Paddington:

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt.

Tvivlar att karaktärsdesignen är ett resultat av lathet. Vad hade du velat ha? Ett fullt detaljerat människoansikte? Känns som det skulle gå mot vad skaparen vill med spelet.

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.

Är du säker på att det ens är människor man spelar som?

Meningen med speldesignen är väl att man ska lära känna de man spelar med online enbart genom hur de handlar och därför har man tagit bort alla andra attribut (utseende, röst, textchat) som man kan skapa ett intryck/identitet av.

Jag har svårt att se vad som skulle blivit bättre av att karaktärerna har ett ansikte?

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Paddington:

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt.

Tvivlar att karaktärsdesignen är ett resultat av lathet. Vad hade du velat ha? Ett fullt detaljerat människoansikte? Känns som det skulle gå mot vad skaparen vill med spelet.

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.

"Jävla spelutvecklarna! Ni har gjort spelet fel! Ni har inte gjort det som jag vill ha det!"

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Paddington:

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt.

Tvivlar att karaktärsdesignen är ett resultat av lathet. Vad hade du velat ha? Ett fullt detaljerat människoansikte? Känns som det skulle gå mot vad skaparen vill med spelet.

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.

Gör ett eget spel.


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av Greeken:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Paddington:

Vi fattar att det är ett simpelt spel, men man kan faktiskt se till att göra ansikten för den skull, det är inte för mycket begärt.

Tvivlar att karaktärsdesignen är ett resultat av lathet. Vad hade du velat ha? Ett fullt detaljerat människoansikte? Känns som det skulle gå mot vad skaparen vill med spelet.

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.

Gör ett eget spel.

Varför skulle jag? Det känns lättare att hitta spel som faller en i smaken och spela dom. Av ren nyfikenhet: svarar du alla som är kritiskt inställda med ett "gör det bättre själv då"? Och vad vill du åstadkomma med det? Kväva kritik?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Paddington:

De har tänkt fel. De borde iallfall gjort konturer av näsa, mun och kindben och så. Det hade fortfarande uppfattats som anonymt. Om det där inte är lathet så är det iallafall designad lathet. De har gett latheten ett ansikte även om det är "by design". På samma sätt finns det folk som hävdar att en inramad svart duk är konst.

Är du säker på att det ens är människor man spelar som?

Meningen med speldesignen är väl att man ska lära känna de man spelar med online enbart genom hur de handlar och därför har man tagit bort alla andra attribut (utseende, röst, textchat) som man kan skapa ett intryck/identitet av.

Jag har svårt att se vad som skulle blivit bättre av att karaktärerna har ett ansikte?

Ja det är väl olika då antar jag. Kanske kommer trenden isåfall gå mot att vi får se tredjepersons-skjutare där man är spelar en fyrkantig låda med vapen fastklistrat på som skjuter.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

.[/quote]Varför skulle jag? Det känns lättare att hitta spel som faller en i smaken och spela dom. Av ren nyfikenhet: svarar du alla som är kritiskt inställda med ett "gör det bättre själv då"? Och vad vill du åstadkomma med det? Kväva kritik?[/quote]

Ja.


signatur

OORRYYEE!!

1
Skriv svar