Metal Gear-samlingen skiljer öst från väst

Robot
Metal Gear-samlingen skiljer öst från väst

Metal Gear Solid HD Collection kommer inte att se likadan ut beroende på om du köper spelet i öst eller väst. Vi berättar hur samlingen skiljer sig.

#metal-gear-solid-hd-collection, #metal-gear-solid-2-sons-of-liberty, #metal-gear-solid-3-snake-eater, #metal-gear-solid-peace-walker


Medlem
Metal Gear-samlingen skiljer öst från väst

Ser fram emot detta oerhört mycket. Äntligen ska jag få spela Snake eater ordentligt!
Det stora problemet är bara att jag alltid har så jäkla mycket spel att spela då det är svårt att hinna med.
Dock tror jag detta kommer hoppa upp i listan en aning.

För övrigt vad menas att de får nedladdningskod till originalet? för att köra på PSP? Som Japan skulle jag vara sur om jag inte satt på en PSP i så fall. Dessutom är väl grejen med detta collectionspel att har man en PSP ska man kunna få spela det på PSP och sedan spela fortsättningen på PS3 vice versa?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skrivet av joary639:

Ser fram emot detta oerhört mycket. Äntligen ska jag få spela Snake eater ordentligt!
Det stora problemet är bara att jag alltid har så jäkla mycket spel att spela då det är svårt att hinna med.
Dock tror jag detta kommer hoppa upp i listan en aning.

För övrigt vad menas att de får nedladdningskod till originalet? för att köra på PSP? Som Japan skulle jag vara sur om jag inte satt på en PSP i så fall. Dessutom är väl grejen med detta collectionspel att har man en PSP ska man kunna få spela det på PSP och sedan spela fortsättningen på PS3 vice versa?

Nedladdningskod för PSOne-titeln att spela på PS3, antar jag?

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av joary639:

Ser fram emot detta oerhört mycket. Äntligen ska jag få spela Snake eater ordentligt!
Det stora problemet är bara att jag alltid har så jäkla mycket spel att spela då det är svårt att hinna med.
Dock tror jag detta kommer hoppa upp i listan en aning.

För övrigt vad menas att de får nedladdningskod till originalet? för att köra på PSP? Som Japan skulle jag vara sur om jag inte satt på en PSP i så fall. Dessutom är väl grejen med detta collectionspel att har man en PSP ska man kunna få spela det på PSP och sedan spela fortsättningen på PS3 vice versa?

Nedladdningskod för PSOne-titeln att spela på PS3, antar jag?

nja.. Metal Gear Solid: Peace Walker är inte ett PSOne spel. Det är ett PSP spel så det låter inte så troligt.. Dock finns det väl att ladda hem till just psp om jag inte misstar mig.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Nice, jag har den japanska versionen av Peace Walker.
Det är helt klart det bästa MGS spelet till PSP.

Den japanska utgåvan går att spela i vilken psp som helst.
Spelets story presenteras som en serietidning (ungefär som max payne)
och pratbubblorna har engelsk text.

Skall definitivt köpa MGS samlingen!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av joary639:

För övrigt vad menas att de får nedladdningskod till originalet? för att köra på PSP? Som Japan skulle jag vara sur om jag inte satt på en PSP i så fall. Dessutom är väl grejen med detta collectionspel att har man en PSP ska man kunna få spela det på PSP och sedan spela fortsättningen på PS3 vice versa?

Såhär säger Hideo Kojima själv, om du går in o läser på länken: http://ps3.ign.com/articles/118/1187599p1.html

Som jag förstår det innebär det att dem får en nedladdningskod för Metal Gear Solid PSOne.

Hoppas detta hjälpte.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av joary639:

Ser fram emot detta oerhört mycket. Äntligen ska jag få spela Snake eater ordentligt!
Det stora problemet är bara att jag alltid har så jäkla mycket spel att spela då det är svårt att hinna med.
Dock tror jag detta kommer hoppa upp i listan en aning.

För övrigt vad menas att de får nedladdningskod till originalet? för att köra på PSP? Som Japan skulle jag vara sur om jag inte satt på en PSP i så fall. Dessutom är väl grejen med detta collectionspel att har man en PSP ska man kunna få spela det på PSP och sedan spela fortsättningen på PS3 vice versa?

Nedladdningskod för PSOne-titeln att spela på PS3, antar jag?

nja.. Metal Gear Solid: Peace Walker är inte ett PSOne spel. Det är ett PSP spel så det låter inte så troligt.. Dock finns det väl att ladda hem till just psp om jag inte misstar mig.

man får en nerladdningskod till metal gear solid 1(MGS1) som släpptes till playstation 1(psone är ju den slimmade versionen av ps1). mgs1 finns att tanka på psn som psone-classic. peace walker finns med i hd-paketet tillsammans med mgs2 och mgs3 om jag inte misstar mig.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Okej så Japan går bet på hela Peace Walker, men får istället ladda hem PSone Metal gear solid gratis.
Vet inte vad som är bäst iofs. Tappa Peace walker för att få ett spel som man kan ladda för 90 kr.. Själv tar jag hellre Peace walker så klart, för det har jag inte spelat ännu


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Eller så köper man denna version och får allt, dock gäller det bara PS3:

http://www.zavvi.com/games/platforms/ps3/metal-gear-solid-ult...

Medlem

Coolt. När är release-daten på den här boxen?

Medlem

Jag älskar när de släpper mina favoritspel i HD versioner! YES!

1
Skriv svar