Spela San Andreas i Grand Theft Auto IV

Skrivet av Molotov:
Skrivet av Loading:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

GTA san andreas är nog det bästa GTA spelet i serien men det har väldigt dålig grafik. om man bara är ute efter grafik så är GTA IV bäst

San Andreas är ju sämsta delen i GTA. med allt hippidihoppidie fo-shoo. :/ om något GTA spel ska fixas om till GTA-4 grafik så är det ju Vice City. Galet bra spel om något.

Vad är det för svammel?
Det handlade inte hippidiehoppie eller vad du nu menar.
GTA är satir.

Jo men det var ju exakt hippedi hopp med gangsta, rap, hoods, pistoler på sned, graffiti, low riders och så vidare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vice city är klart sämst i hela serien följt av san andreas.
Här är min personliga placering av spelen. Har ej spelat 4:an ännu men hoppas på en hög placering
1 GTA 2 Helt självklart
2 GTA 3 Riktigt roligt
3 GTA SA Stort med mycket innehåll
4 GTA 1 Nostalgi
5 GTA Bajs City

Medlem

San Andreas var oerhört kul när det kom. Sedan var det oerhört kul att spela med modds ett par år senare. Men att lira GTA SA idag? mjah, kanske vore kul att spela igenom en gång men tveksamt. Bäst idag är GTA 4 (bortsett från all drm)

Medlem

ååhhhh... nu är jag så jävla glad och taggad! har längtat efter nått sånt här så länge!. Har länge velat vara sådan miljö som i san andreas fast med lite fräschare motor. ! YEEEEY!!!

Medlem

nä alltså, fyran är fortfarande det bästa i serien.. och "det blir för allvarligt" stämmer ju inte. det är ju fortfarande humör på hög nivå och bra satir! men sen så handlar ju GTA egentligen inte om storyn.. även om den ofta är en skön bonus. jag har ju lirat alla GTA-spel mer än dubbelt så mycket i free roam mot vad man gör i storyn.

men ja, när fan kommer femman? jag vill ha något från rockstar om det spelet, lite info vore ju trevligt.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Jag spelade GTAIV på PS3 ett tag men gav upp det pga dålig prestanda.

Hur är prestandan för spelet på en ny PC? Är det bra FPS kan jag plocka upp spelet på rea tänkte jag.

Det är väldigt dåligt optimerat på PC. Fyllt med horribelt mycket DRM. Förutom RGSCL, har du SecuRom, GFWL, och ytterligare något skräp jag inte minns. Spelet blir självklart ospelbart för de flesta pga dessa DRM.
Det finns dock en workaround- Du tankar något crack/plugin whatever (fungerar till retail & Steam version) som tar bort GFWL från spelet, då flyter det mycket bättre samt du kan då börja använda mods, vilket gta är gjort för imo.
Rent prestandamässigt är det oerhört krävande och dåligt optimerat. Men på en ny pc så bör det flyta på bra. Senast jag körde GTA 4 var det på följande setup;
Radeon HD 5970, AMD Phenom 2 x4 3.4ghz oc'd, 8gig ram ddr3 1600mhz.
Kan tillägga att det flöt på bra med nästan allt på max, drog ner AA samt shadows. Hade 55 fps som average ~ , det drog för övrigt ca 3.5gb ram vid load

Tack, då vet jag.

Förresten, 3,5GB ram? Är det en 64-bit applikation?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Jag spelade GTAIV på PS3 ett tag men gav upp det pga dålig prestanda.

Hur är prestandan för spelet på en ny PC? Är det bra FPS kan jag plocka upp spelet på rea tänkte jag.

Det är väldigt dåligt optimerat på PC. Fyllt med horribelt mycket DRM. Förutom RGSCL, har du SecuRom, GFWL, och ytterligare något skräp jag inte minns. Spelet blir självklart ospelbart för de flesta pga dessa DRM.
Det finns dock en workaround- Du tankar något crack/plugin whatever (fungerar till retail & Steam version) som tar bort GFWL från spelet, då flyter det mycket bättre samt du kan då börja använda mods, vilket gta är gjort för imo.
Rent prestandamässigt är det oerhört krävande och dåligt optimerat. Men på en ny pc så bör det flyta på bra. Senast jag körde GTA 4 var det på följande setup;
Radeon HD 5970, AMD Phenom 2 x4 3.4ghz oc'd, 8gig ram ddr3 1600mhz.
Kan tillägga att det flöt på bra med nästan allt på max, drog ner AA samt shadows. Hade 55 fps som average ~ , det drog för övrigt ca 3.5gb ram vid load

Tack, då vet jag.

Förresten, 3,5GB ram? Är det en 64-bit applikation?

Vad jag vet så kan du köra den i både 32 och 64bit läge. Jag har dock en unofficial patch som kör spelet i 64 bitar, eftersom jag har 64 bitars os och 8gb ram, med syftet att det ska flyta på bättre. Vet inte om det finns en officiell 64bit patch, då jag stängt av gfwl och gjort så att spelet inte längre uppdateras (då mods inte fungerar efter uppdateringar)

Medlem

Synd att det inte finns bilar och människor i modden. Men rätt kul att köra omkring:


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar