Testa Starcraft II gratis

Robot
Testa Starcraft II gratis

Starter Edition låter dig smaka på delar av Blizzards strategibest utan kostnad, både ensam och över nätet.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty


Medlem
Testa Starcraft II gratis

niice!

Medlem

En demo alltså?

Medlem

Riktigt intressant

Medlem

Intressant, intressant. *tankar*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

MFC
Medlem

Inget är gratis, däremot kostnadsfritt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kan man spela custom maps med denhär versionen?

Medlem

Är det någon skillnad mellan "Create a Free Battle.net account to Play" och ett annat vanligt konto som man skapat tidigare? Dvs. om ja skulle skapa ett "free" konto nu, då ska väl det kunna användas som vilket annat konto som helst va?

Sry, när ja tänkte efter så kände ja mej lite dum. Ignorera detta ifall du vill.. xD

Medlem

Nu blir jag glatt överaskad, blizzard brukar vara jäkligt giriga imo. Fortsätt så här blizz så kanske ni vinner tillbaka min respekt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Nu blir jag glatt överaskad, blizzard brukar vara jäkligt giriga imo. Fortsätt så här blizz så kanske ni vinner tillbaka min respekt

protip: de låter dig testa spelet så du ska köpa det. inte för att de är snälla.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Xzet:

En demo alltså?

+1

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Javas:

Nu blir jag glatt överaskad, blizzard brukar vara jäkligt giriga imo. Fortsätt så här blizz så kanske ni vinner tillbaka min respekt

protip: de låter dig testa spelet så du ska köpa det. inte för att de är snälla.

Det fattar jag, men jag tycker ändå att det är generöst. Jag hoppas att fler börjar göra så här


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Javas:

Nu blir jag glatt överaskad, blizzard brukar vara jäkligt giriga imo. Fortsätt så här blizz så kanske ni vinner tillbaka min respekt

protip: de låter dig testa spelet så du ska köpa det. inte för att de är snälla.

Det fattar jag, men jag tycker ändå att det är generöst. Jag hoppas att fler börjar göra så här


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Kan man spela custom maps med denhär versionen?

Känns ytterst tveksamt, görs så otroligt mycket bra custom maps. Nu är det väl i sig lite fel att jämföra wc3 med sc2 men jag spelade exv ENDAST custom maps i wc3 medan i sc2 kör jag både och.

Medlem

Vad menar du? Detta är både gratis och kostnadfritt?
Eller möjligtvis bara gratis om du räknar in kostnad för internet osv...

Skrivet av MFC:

Inget är gratis, däremot kostnadsfritt.

Medlem

Ett litet tips dock: Tillse att ni inte tankar hem den TYSKA versionen, som ligger på länken här ovan... För att guida lite lätt:
1. Skapa Battle.Net konto
2. Account > Download Game Clients
3. StarCraft II > "Change" (från Europe/Germany till Europe/GB)
4. Tanka
5 .Installera

Och för att kommentera gratis / kostnadsfritt-diskussionen, tar vi hjälp av Wiki:
"Gratis är ett ursprungligen latinskt ord, gratiis, som betyder "av nåd", d v s det krävs ingen motprestation av varans eller tjänstens mottagare". Slutsats: Det är inte gratis, eftersom det krävs en motpresentation av mottagaren (registrera sig på Battle.Net).


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Fick en tysk version via er länk, FZ. Tror jag ska trycka på "Aggrechen" och tanka hem en ny. Kan bli svårt att förstå vad hon säger i längden. Mein Deutsch ist nicht so gut.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Roten:

Ett litet tips dock: Tillse att ni inte tankar hem den TYSKA versionen, som ligger på länken här ovan... För att guida lite lätt:
1. Skapa Battle.Net konto
2. Account > Download Game Clients
3. StarCraft II > "Change" (från Europe/Germany till Europe/GB)
4. Tanka
5 .Installera

Och för att kommentera gratis / kostnadsfritt-diskussionen, tar vi hjälp av Wiki:
"Gratis är ett ursprungligen latinskt ord, gratiis, som betyder "av nåd", d v s det krävs ingen motprestation av varans eller tjänstens mottagare". Slutsats: Det är inte gratis, eftersom det krävs en motpresentation av mottagaren (registrera sig på Battle.Net).

Nu har ju ordet flera betydelser var av vissa är modernare än andra. Var av en är "utan kostnad eller avgiftsfritt" och en mer arkaisk version är "av nåd". Finns fler också. Så i detta fall är ju detta båda gratis och inte om vi ska fåna oss med ordets flera betydelser.

Ursprunget är faktiskt inte viktigt då vi inte pratar Latin idag och språk utvecklas. Inte tusan betydde "het" snygg på 500-talet men det gör det idag. Du får inte glömma att den mest gemensama betydelsen idag bland folk som pratar svenska är att gratis är något utan kostnad och därför betyder det. Språk funkar så som vi använder det. Inte hur reglerna säger att det ska.

Jag vidhåller att det är gratis även om du också har helt rätt.

Och ange inte Wiki som en källa, snälla! Det är inte okej. Kika på SAOB eller nåt istället.

Medlem

Går det fruktansvärt långsamt att dra ner det eller är det bara jag?

Edit: Stängde av Peer-to-peer så gick det mycket mycket snabbare.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Roten:

Ett litet tips dock: Tillse att ni inte tankar hem den TYSKA versionen, som ligger på länken här ovan... För att guida lite lätt:
1. Skapa Battle.Net konto
2. Account > Download Game Clients
3. StarCraft II > "Change" (från Europe/Germany till Europe/GB)
4. Tanka
5 .Installera

Och för att kommentera gratis / kostnadsfritt-diskussionen, tar vi hjälp av Wiki:
"Gratis är ett ursprungligen latinskt ord, gratiis, som betyder "av nåd", d v s det krävs ingen motprestation av varans eller tjänstens mottagare". Slutsats: Det är inte gratis, eftersom det krävs en motpresentation av mottagaren (registrera sig på Battle.Net).

Nu har ju ordet flera betydelser var av vissa är modernare än andra. Var av en är "utan kostnad eller avgiftsfritt" och en mer arkaisk version är "av nåd". Finns fler också. Så i detta fall är ju detta båda gratis och inte om vi ska fåna oss med ordets flera betydelser.

Ursprunget är faktiskt inte viktigt då vi inte pratar Latin idag och språk utvecklas. Inte tusan betydde "het" snygg på 500-talet men det gör det idag. Du får inte glömma att den mest gemensama betydelsen idag bland folk som pratar svenska är att gratis är något utan kostnad och därför betyder det. Språk funkar så som vi använder det. Inte hur reglerna säger att det ska.

Jag vidhåller att det är gratis även om du också har helt rätt.

Och ange inte Wiki som en källa, snälla! Det är inte okej. Kika på SAOB eller nåt istället.

Du har helt rätt med att språk utvecklas, men ibland kan det vara bra/intressant att veta vart ord kommer ifrån. Just den här frågan vad det var för skillnad mellan gratis och kostnadsfri intresserade mig för en sekund eller så - därför tog jag "hjälp" av Wiki.

Och ja, du har helt rätt, Wiki ska man hålla sig undan ifrån! Men, tog och kollade runt lite mer på SAOB (tråkigare sida får man leta efter år 2011...). Kan inte säga att jag blev smartare av det. "Het" fanns dock inte med i betydelsen "snygg/sexig/uppseendeväckande"


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av koleny:

Går det fruktansvärt långsamt att dra ner det eller är det bara jag?

Edit: Stängde av Peer-to-peer så gick det mycket mycket snabbare.

Ja, det tog sin lilla tid... Först ladda hem 7 gb, sen installera (vilket slutade på 12 gb). Och sen uppdatera 19 ggr... Tog det lång tid - ja. Var det värt det - nej

Efter att ha spelat igenom de SP banor som det bjöds på säger jag "nej tack" och tar bort skiten


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv

Ett litet tips för er som inte vill ladda hem alla 19 patchar så går det att ladda ner den fulla patchen direkt från Blizzard's hemsida här:
http://eu.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_GB&artic...

Medlem

Får det fan inte att funka, har installerat det och uppdaterat men hur i helvete loggar man in i spelet? Det finns bara en ruta för username och new user, ? Guest funkar ju inte heller då den babblar om nåt offline authorization och jag har ett battle net konto men ser inte var jag ska logga in med det i spelet? Ska det vara så svårt..

Medlem

Låter bra, för Blizzard iallafall.
Köpte spelet men föll aldrig in i smaken (dvs att mina stats blir aldrig bra i dessa genrer).

Detta är väl bra för att recruita vänner iallafall.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Får det fan inte att funka, har installerat det och uppdaterat men hur i helvete loggar man in i spelet? Det finns bara en ruta för username och new user, ? Guest funkar ju inte heller då den babblar om nåt offline authorization och jag har ett battle net konto men ser inte var jag ska logga in med det i spelet? Ska det vara så svårt..

Om du har installerat spelet korrekt så ska du ange din Battle.net konto (email address) och lösenord det första det gör efter du startat spelet.

Medlem

nice
synd att det fortfarande inte finns möjlighet att kolla på replays tillsammans med andra.
Även om 2 spelare försöker synca över tex skype, så blir det osyncat igen efter en stund.

1
Skriv svar