Prestandasiffror från tidigt Battlefield 3

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Finns resultat för DX10-delen också ifall du tittar på hela testet, båda GTX260-modellerna klarar sig rätt ok..

Verkar som att spelet just nu gillar Nvidia mer på DX10-sidan, GTS250 presterar farligt nära ett HD4870, trots att HD4870 har DX10.1 och är ett starkare kort

Medlem

Det står inget om 6770 ?

Inaktiv

Jag kommer inte kunna lira Battlefield 3 iaf.. det ser jag direkt.

Inaktiv
Skrivet av Dunis:
Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Finns resultat för DX10-delen också ifall du tittar på hela testet, båda GTX260-modellerna klarar sig rätt ok..

Verkar som att spelet just nu gillar Nvidia mer på DX10-sidan, GTS250 presterar farligt nära ett HD4870, trots att HD4870 har DX10.1 och är ett starkare kort

tyder på att det är utvecklat med konsoller i åtanke.. då xbox har nvidia

Medlem
Skrivet av Newplayerpro:

Det står inget om 6770 ?

Vad jag vet så är HD6770 bara ett omdöpt 5770

Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Dunis:
Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Finns resultat för DX10-delen också ifall du tittar på hela testet, båda GTX260-modellerna klarar sig rätt ok..

Verkar som att spelet just nu gillar Nvidia mer på DX10-sidan, GTS250 presterar farligt nära ett HD4870, trots att HD4870 har DX10.1 och är ett starkare kort

tyder på att det är utvecklat med konsoller i åtanke.. då xbox har nvidia

PS3 har Nvidia, Xbox 360 har AMD

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.

Jag tycker man gör DICE och BF3 en otjänst med att föra vidare infon...

Framgick det inte att jag höll med?

Sen är det inte direkt info, då det inte stämmer överens med verkligheten

Det framgick, varför tror du inte att jag förstod det? Jag skriver allmänt och pekar finger åt moral och behov.

Sorry om inlägget fick en dålig ton... Blir bara så trött på såna här nyheter och det uppmärksammande det får, alla borde bara ignorera det och inte ge skaparna någon publicitet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.

Jag tycker man gör DICE och BF3 en otjänst med att föra vidare infon...

Framgick det inte att jag höll med?

Sen är det inte direkt info, då det inte stämmer överens med verkligheten

Det framgick, varför tror du inte att jag förstod det? Jag skriver allmänt och pekar finger åt moral och behov.

Sorry om inlägget fick en dålig ton... Blir bara så trött på såna här nyheter och det uppmärksammande det får, alla borde bara ignorera det och inte ge skaparna någon publicitet.

Ingen fara, tack för schysst respons

Jag håller med dig, och hade jag varit DICE hade jag blivit ursinnig på de som spred den här "infon", "siffrorna" eller vad man vill kalla det. Om ingen värdesätter överenskommelser utan bara vill göra vad som är rätt för en själv, då kommer världen fortsätta sin tråkiga negativa spiral. Lite off topic, men ändå....


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag lira alfan med ett geforce 8800 GT. Tillsammans med en AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition processor och två 2gig Corsair minnen.


signatur

"I love when people think I'm psychologically disturbed"
"Cause it means I overloaded their neurological nerves".

Medlem

Att Crossfire skulle vara avstängt i Alphan stämmer inte. Jag kollade med GPU-Z under tiden jag spelade. Hade full load på båda mina 6950.
Dessutom extremt fin fördelning av belastning på alla 8 kärnorna på min i7 975x med HT på. Första spelet jag sett där HT verkligen gör någon nytta.

Skulle tro det kommer mer grafiskt godis i den slutliga rellen och därmed mer tungdrivet om man vill maxa, men ni med äldre burkar behöver nog inte vara oroliga utan att de ska gå att få en bra spelbar FPS om man ställer ner grafiken något.

123
Skriv svar