Prestandasiffror från tidigt Battlefield 3

Medlem

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Medlem

5870 verkar klarar det rätt bra faktiskt. Ska ändå köpa ett till så man kör dubbelt

Medlem

idioter som påstår att man behöver minst 60 fps för att spela, man klarar sig finfint bara det är över 30 och inga fps drops

Medlem

Körde alphan och med mitt HD 6950 hade jag, enligt fraps, runt 45-50 fps i den öppna parken när shit hit the fan så man kan nog lugnt anta att den den slutgiltiga produkten kommer flyta lika bra om inte bättre på ett sådant kort.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Mitt var med, HD5770... med 30 FPS. I am screwed! Dags att inhandla nytt grafikkort med andra ord


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Najs att man har gtx580 amp! då ;D

Medlem

Körde Alfan med Intel i5-750 (quadcore), 8gb ram, Geforce 560ti "Top" (fabriksklockat) och jag tittade via fraps vad FPS låg på i high (upplösning 1680*1050) och känner att siffrorna känns likvärdiga med min upplevelse.
Det värsta dippen hamnade på en 42 fps, resterande tiden låg jag mellan 52-58. Det var teh awesomesauce!

Har fan abstinens!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Körde på en:

AMD 64 2core 6400+
2Gb 400mhz minnen!
GTX 2600 896 mem

1920x1080

Men det gick att spela fast på low settings ofc, men om man jämför med BC2 så flöt BF3 bättre för mig samt att grafiken är så grymt mkt bättre. Måste säga dem har gjort ett grymt jobb med FB2 motorn.

Självklart rekomenderar jag en mycket bättre dator för att spela laggfritt och på bästa grafiken... Men tycker det är rätt coolt att min skräpdator med flera år på nacken klararde det.

Medlem

Humm... mitt 5770 och i5:a körde alphan galant. Inga fps drops jag märkte av (utom när jag försökte lira samtidigt som jag kollade SC2 streams i HD, dock var det fortfarande spelbart ) Iofs bara i 1680x1050.

(resten av maskinen är en i5 750 (quad) 4gb minne och 64bit win 7)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Blir ett 580 till release då,,

kör på 460 atm hrr

Medlem

dom testa aldrig sli 2x 580. Ja jag vet det är overkill men jag orka inte skälv testa när jag fick Alpha utan bara pumpa för fulla muggar dock så tog det ju ett tag innan beta drivarna kom så spelet inte frös efter typ 10 till 15 min speltid in i matchen. Men efter patchen var det inge problem med det heller, Dock så antar jag att spelet blir aningen snyggare än det redan var i alphan när det går release.

Medlem

Det man ska tänka på är att dessa siffror i princip betyder noll...

Spelet är inte färdigoptimerat, grafikinställningarna ska tydligen vara strypta i alphan och varken nVidia eller AMD har skrivit några drivrutiner speciellt för spelet än.

Så spelet kommer troligen flyta på mycket bättre när det väl släpps, och ännu bättre några veckor efteråt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

själv har men ett HD5770 och kommer uppgradera till ett GTX580 om bara någon månad.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

själv har men ett HD5770 och kommer uppgradera till ett GTX580 om bara någon månad.

Känns lite som att skjuta sig i foten, då nästa serie ligger runt hörnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad menas med FPS jag har Geforce GTS 450 den har 26 FPS men vad menar dom med det

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Vad menas med FPS jag har Geforce GTS 450 den har 26 FPS men vad menar dom med det

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Scrolla ner till Frame rates in video games

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av g4bb3h:

kan man sammanfatta att om man idag har bra flyt i BC2 blir BF3 ingen jättestörre skillnad för burken att svettas med ?

BC2 och BF3 har rätt olika krav, att BC2 flyter bra är ingen garanti att BF3 flyter bra.

Medlem

haha dom hade inte ens 5970 med jue wtf:P

Medlem

Undrar om jag kan få till en hyfsat flytande upplevelse, om jag byter min i3 540 till i5 2500k och låter mitt 460 vara kvar?

Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.

Jag tycker man gör DICE och BF3 en otjänst med att föra vidare infon...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.

Jag tycker man gör DICE och BF3 en otjänst med att föra vidare infon...

Framgick det inte att jag höll med?

Sen är det inte direkt info, då det inte stämmer överens med verkligheten


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av V1per:
Skrivet av walter_iego:

"En av dessa är ryska Gamegpu, och trots hårda regler för vad som får sägas och inte har sajten publicerat utförliga prestandasiffror från tester med en rad datoruppsättningar..."

- är det ingen som tycker det är lite fel att sprida vidare dessa siffror, det hjälper knappast "DICE", eller kommande köpare, att sprida vidare info som är baserat på ett ofärdigt spel eller bryta ett avtal.

Klart att det är fel... Det ger ingen rättvisande bild av hur spelet är.

Jag tycker man gör DICE och BF3 en otjänst med att föra vidare infon...

Framgick det inte att jag höll med?

Sen är det inte direkt info, då det inte stämmer överens med verkligheten

Det framgick, varför tror du inte att jag förstod det? Jag skriver allmänt och pekar finger åt moral och behov.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Zax
Medlem

Herregud, nu vet man inte hur mycket aa och af som är satta men enligt tabellen behövs det en gtx 580 Amp för att det ska flyta på en 60hz skärm.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Ok, jag är inget statistiskt geni, jag kan läsa mig till vad siffrorna betyder, men vad betyder det röda och det gröna? Jag har ett hd 5850 som jag hoppas ska orka hanka sig fram genom bf3.

Grön = GeForce grafikkort
Röd = Mens. Nä, skoja bara... Radeon grafikkort.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Ja.

Medlem

i7, 570gtx och 16gb ram, ser lovande ut, gief 27:e oktober!

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Peppeoll:

själv har men ett HD5770 och kommer uppgradera till ett GTX580 om bara någon månad.

Känns lite som att skjuta sig i foten, då nästa serie ligger runt hörnet.

beror väl på vad det kommer kosta. tror personligen att 580 räcker sjukt länge och jag vet ej om jag vågar lägga ut mer än 4k på ett grafikkort.

Inaktiv

hmm knappt spelbart med mitt 5770..

123
Skriv svar