PES 2012 ute i oktober

Robot
PES 2012 ute i oktober

"Det mest ambitiösa fotbollsspelet någonsin" lyder Konamis PR-kanon. Spana in senaste rullen i vårt arkiv och döm själv.

#pes-2012, #konami


Medlem
PES 2012 ute i oktober

Jahaja, jag är inte vidare imponerad. Det ser ganska taffligt ut när spelarna byter animationer och efter att ha sett vad Fifa har blivit och med nya fysiken på väg att bli så är jag inte så värst intresserad. Missföstå mig rätt, jag är gammal PES-fanboy och gillade speled för sin känsla. Sånt syns inte i en sån här video..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Pes 2011 är klart bättre än fifa 11.
Många som klagar på hur spelmekaniken är fel bör prova på högre nivåer.
Det som är bra med PES är att ingen bollbana är förutsägbar som i FIFA.
I år blir det inget FIFA enbart PES.

Pansarknekt

Jag har lirat PES sedan 3:an kom ut och måste säga att även om jag gillar deras nya animationer och liknande så behöver spelet lite mer än det för varje ny utgåva. Som det varit dom senaste åren så är det knappt tillräckligt för att kalla de nya iterationerna för "nya". De känns mer som uppdateringar eller DLC, tom expansion känns lite väl mastigt att säga.

Dessutom statistik och menysystemen hade behövt mycket jobb, jag förstår inte varför dom varit så underutvecklade under en lång period nu. Ibland sitter jag med papper och penna när jag spelar master leauge för att räkna ut snitt och liknande på spelare för att hålla koll på mina uppställningar vilket inte behövs i exempelvis FIFA som dock suger spelmässigt.
Jag tror faktiskt det behövs mer konkurrens i fotbollspelens värld, 2ksports, VAKNA!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Föredrar faktiskt FIFA, det som FIFA saknar som PES har är ett bra "Be a pro" mode, annars vinner fifa på alla andra punkter nu för tiden.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

PES ser otroligt stelt ut jämfört med FIFA när spelarna rör sig.. Ansiktena ser i vissa fall också helt katastrofalt ut. Sedan köper jag inte heller dribblingssystemet dom visar i videon. Det ser hackigt och overkligt ut.

Pansarknekt
Skrivet av Khorney:

PES ser otroligt stelt ut jämfört med FIFA när spelarna rör sig.. Ansiktena ser i vissa fall också helt katastrofalt ut. Sedan köper jag inte heller dribblingssystemet dom visar i videon. Det ser hackigt och overkligt ut.

Just dribblingsystemet är väldigt snyggt i PES(2011 iaf) men det är helt omöjligt att bemästra ordentligt tycker jag. Dock så måste man även ha hänsyn till statsen i PES när man tar ut krav på vad man vill en spelare ska göra. Man dribblar liksom inte med Demel i HSV. Men jag håller med om att det ser något ryckigt ut i videon, man får hoppas det är borta till release.

En annan punkt att kritisera i PES är hörnor och straffar(i 2011). Straffarna är utzoomade i vanliga matcher, inzoomade vid 5manna straffläggning och kontrollen helt galet känslig. Dessutom kan man inte träna som målvakt i straffläggning och inte i "inzoomat" läge. Sen hörnorna har jag aldrig lärt mig hur man ska lägga i det spelet. Det är chansning och långa spelare med lottonickar som gäller. Lite tråkigt med tanke på att det finns lag som fokuserar på fasta situationer i verkligheten.

Trots alla problem är det dock fortfarande mycket bättre än FIFA spelmässigt, säger ju inte så lite det om FIFA host host. Next year then...


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar