Så skräddarsyr du dina Battlefield 3-vapen

Medlem

Sköt att man kan mixtra med vapnen under spelets gång. Jag gillar det lika mycket som jag gillar paprikor i solen.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av TexN:

BC2 var konsolanpassat om något.
BF3 däremot ska vara gjort till pc i första hand.

Och det tror du på?
Än så länge ser det ju inte så rockigt ut! Nu var inte grafiken lika imponerande heller som i t.ex Tank-klippet de la ut på nätet..

Skeptisk återigen, förmodligen mycket skitsnack.. som vanligt Dice!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag tror att när Battlefield 3 releasen är jag tror att Battlfield 3 kommer att vara lite sladdrigt som i BC 2

Medlem

Herregud vad mycket buggar.
De får nog skjuta upp spelet minst ett halvår om de ska få bukt med dem. Men nu när det rör sig om DICE kan vi väl glömma buggfixar helt och hållet. Av erfarenhet vet de flesta att flera av buggarna i videon kommer hänga kvar i flera år eller för evigt. Synd, för annars ser det lovande ut.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av TexN:

BC2 var konsolanpassat om något.
BF3 däremot ska vara gjort till pc i första hand.

Och det tror du på?
Än så länge ser det ju inte så rockigt ut! Nu var inte grafiken lika imponerande heller som i t.ex Tank-klippet de la ut på nätet..

Skeptisk återigen, förmodligen mycket skitsnack.. som vanligt Dice!

Alla har begränsade grafikinställningar. Det var likadant i BC2 Betan, begränsade inställningar.

Jag spelade i BC2 Betan, och just nu även i BF3 Alphan. Jag är redan i Alpha stadiet nöjd med det gameplay BF3 har att erbjuda. Det är en helt annan känsla än BC2, så de som säger något annat kanske ska testa spelet innan de slänger ut sig förhastade meningar. Visst har vi bara sett 32 spelare och Rush än så länge, men det är 64 spelare och Conquest vi väntar på. Om inte, förför ens jämföra BF3 med BF2?

EDIT: Jag har ju självklart spelat en hel del BF2 också.

Medlem
Skrivet av Styrman:

Hur får man inbjudan till Alphan? Jag har VIP, i stort sett alla BF spel reggade på EA kontot, har lspelat BF sedan BF1942. Köpte Medal of Honor Tier 1 för Bf3-Betan.
Alltså vad krävs för att man skall bli godkänd?
Alla vi som köpte Medal of honor för Betan... vad hände med oss?

Någon som kan ge lite svar på detta?
*skakar bara på huvudet*

Jag fick alpha inbjudan och jag hade bara satt upp mig på "BF3 newsletter". Har veteran rank 2 i BC2 och är med i "EA Gunclub" Läste någonstans att newsletter och veteran rank var det "viktigaste".
Detta är en alpha och har inget att göra med den utlovade betan.

Hoppas det hjälper.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alla vapen verkar göra för lite skada.

Hoppas det finns fler grafikinställningar i fulla spelet. Måste kunna slå av motion blur, annars kan jag inte spela spelet speciellt länge.

Tycker själv att vapnen gör lagom med skada på de normal-servrarna där jag prövade. Struntar man däremot i att sikta ordentligt och tömmer hela magasinet på någon sekund kan man dock lika gärna kasta en smörkniv efter motståndaren.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Videon sög ju. Det enda han gjorde var att stå still och skjuta på en vägg. "This is a pistol" Jaha? "This is M4" Ok? "This is a grenade" hmm... "You can add a lasersight to your weapon" Nähä? Och sen står han och skjuter på en vägg i en kvart.

Inaktiv

Det ser ut som Bad Company enligt mig..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det ser ut som Bad Company enligt mig..

man kan ju säga att det är samma motor så samma stil på grafik. Visst, detta ska vara 2.0, men det är det ju inte, effektmässigt sett. Håller mig avvaktande på nivån av förstörelse tills motorn är färdigsynkad med bf3. Får se om man kan spränga den där bron i filmen fastän den är gjord av tegelsten. Alla vet ju att tegel är C4-s kryptonit;)

Medlem

Vad gör det om det ser ut som bad company? Det är ju snyggt. Fast enl mig ser det mer ut som crysis pga detaljrikedomen. fast mjukare.
Men jag tror känslan kommer vara anorlundare än bc. Får intrycket av att det är lite snabbare och gubben själv är smidigare.

Filmen gav ju ändå hur det ser ut att customiza vapnerna, hur mycket man kan göra. Även få se rekylen från vapen till vapen osv. fast 30 min kanske är lite väl mkt ^^

Medlem
Skrivet av TexN:

BC2 var konsolanpassat om något.
BF3 däremot ska vara gjort till pc i första hand.

Säger inte så mycket tbh, folk tror att de blir ett äkta pc spel men jag är jävligt skeptisk.
Bara för att PCn är lead betyder det inget i detta sammanhang, detta är en AAA multi miljons titel. Dem kommer anpassa det som bara tusan för att det ska vara njutbart för casuals och folk som aldrig rört en dator vilket resulterar i en dryg konsollkänsla.

Du vet det direkt, auto-aim knife m.m syns direkt hur casual och fjantigt det är jämfört med BF2.
BF går samma väg som Cod, dvs. från bra, skillbaserat och härligt till mainstream anpassade konsollspel.

Medlem

Ser OK ut tycker jag, men han som testar har inte koll. Skjuta på en vägg, förundras över lightning när han drar en SMAW etc..

Spelet som sådant ser OK ut (för att inte kommit längre), men menysystem och liknande ser B ut.

Realismen är på bottennivå, men det är par med DICE övriga spel så det får anses OK ändå. Ljudmässigt så låter det bra, men buggigt (saknas visssa ljudeffekter).

Grafikmässigt så ser det fortfarande ganska stelt ut tycker jag, även om många effekter imponerar.

Jag tror det blir mediokert som helhet. Hypen är för stor just nu

Medlem
Skrivet av Styrman:

Hur får man inbjudan till Alphan? Jag har VIP, i stort sett alla BF spel reggade på EA kontot, har lspelat BF sedan BF1942. Köpte Medal of Honor Tier 1 för Bf3-Betan.
Alltså vad krävs för att man skall bli godkänd?
Alla vi som köpte Medal of honor för Betan... vad hände med oss?

Någon som kan ge lite svar på detta?
*skakar bara på huvudet*

Hittade lite officiell info om detta här:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-announcements/...

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

"This is medium

this is high"

-_- NO SHIT I CANNOT READ!!!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det har har säkert redan sagts (trött och orkar inte läsa alla kommentarer)

Um Den här killen bryter mot NDA:n som är ett 100% bindande kontrakt som han har gått med på genom att klicka på " I Agree" .

En hel del snack på alpha forumen om vad som kommer hända med alla som "läckt" gameplay etc utan tillåtelse (tillåtelse=Journalister/spelskribenter som har fått klartecken/inbjudna till Alphan specifikt för att dra ihop någon kort video eller dylikt)

Tror inte att DICE/EA orkar att stämma massa folk hit och dit, men se till att de får sina konton bannade är väl högt upp på deras lista:P

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Tybalt:

Alla vapen verkar göra för lite skada.

Hoppas det finns fler grafikinställningar i fulla spelet. Måste kunna slå av motion blur, annars kan jag inte spela spelet speciellt länge.

Det går ju att stänga av i de flesta spel, även i gamla spel som Deus Ex - Invisible War kunde man stänga av "bloom"...

I filmen såg jag inte någon sådan inställning.

Jag är bara rädd att konsoltrenden letat sig in i menyerna i detta spel. Dvs, inga eller få inställningsmöjligheter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hahahaha, så jävla kul att han tror att en flash suppressor är en ficklampa och försöker sätta på den!! =D


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Tybalt:

Alla vapen verkar göra för lite skada.

Hoppas det finns fler grafikinställningar i fulla spelet. Måste kunna slå av motion blur, annars kan jag inte spela spelet speciellt länge.

Det går ju att stänga av i de flesta spel, även i gamla spel som Deus Ex - Invisible War kunde man stänga av "bloom"...

I filmen såg jag inte någon sådan inställning.

Jag är bara rädd att konsoltrenden letat sig in i menyerna i detta spel. Dvs, inga eller få inställningsmöjligheter.

Skrivet av Cyras:

Alla har begränsade grafikinställningar. Det var likadant i BC2 Betan, begränsade inställningar.

Förhoppningsvis kommer du att kunna stänga av motion blur och andra flashiga effekter.

Medlem
Skrivet av Grasfer:

Ser ut att vara konsol anpassat, massa tryck bara för att göra en enkel sak. Gillade systemet i BC2, där gick det snabbt som tusan om man ville byta vapen/kit/addons snabbt.

De säger att det endast går att flyga i PC, och att det inte funkar till konsol bara för att det kräver för mycket och att banorna är mindre anpassade till konsol. Så verkar det inte vara mer PC anpassat då? Sluta klaga och se fram emot spelet ist eller bara skit i det!

Inaktiv

Ingen snäll själ som skulle kunna dela med sig av sitt alpha konto så man iaf kan springa runt lite? xD

Medlem

Är det bara jag som tycker jappen skulle behöva uppdatera sin englska ^^


signatur

mm

Medlem

han tog borten innan ja hann se de:(

12
Skriv svar