EA Sports lägger ned MMA-satsningen?

Robot
EA Sports lägger ned MMA-satsningen?

"En värld där vi inte är involverade i fighting är en värld jag inte ens vill tänka på", säger EA Sports-chefen Andrew Wilson.

#ea-sports, #ea-sports-mma, #thq, #ufc-undisputed-2010-2


Medlem
EA Sports lägger ned MMA-satsningen?

Båda spelen har sina för och nackdelar men för mig har inget av dem fäst mitt intresse längre än nån vecka.
Men personligen skulle jag hellre se ett MMA 2 än ett UFC 3.

Bäst vore dock ett spel som kombinerar det bästa ur de två. Viktigast tycker jag är ett intressant singleplayer spel som inte blir långtråkigt och repetitivt och ett onlinespel som FUNGERAR och gärna med spelarstartade ligor o.s.v.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Konstigt om de gett THQ hel ensamrätt. Med tanke på att alla andra stora sporter i USA har flera spel om samma serie. Tänker på NHL/NBA/NFL även om de nu har ställts in spel (THQ ger inte ut fler NHL-spel, EA ställde in NBA-spelet tidigare).

Ish
Medlem

Men va? Vadå lägga ner? "– En värld där vi inte är involverade i fighting är en värld jag inte ens vill tänka på"


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen?

Medlem

"Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen? "

är ungefär vad jag tänker om fotboll. är så tidigt 1900tal vad är det som är så roligt med å se folk i shorts jaga en boll?

Inaktiv

de vore schystare ifall de gjorde ett PRIDE spel istället. Det var gamla goa tider det

Ish
Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

de vore schystare ifall de gjorde ett PRIDE spel istället. Det var gamla goa tider det

EA MMA har väl ett Pride läge? Eller har jag drömt det..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

de vore schystare ifall de gjorde ett PRIDE spel istället. Det var gamla goa tider det

Ufc 3 har tydligen ett pride läge,, med bas rutten och quadros som kommentatorer.

Medlem
Skrivet av swordy:

"Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen? "

är ungefär vad jag tänker om fotboll. är så tidigt 1900tal vad är det som är så roligt med å se folk i shorts jaga en boll?

Fast fotbollsmatcher brukar inte sluta med att två man ligger och kramas halvnäck på marken...

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av swordy:

"Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen? "

är ungefär vad jag tänker om fotboll. är så tidigt 1900tal vad är det som är så roligt med å se folk i shorts jaga en boll?

Fast fotbollsmatcher brukar inte sluta med att två man ligger och kramas halvnäck på marken...

Nej det sparar de väl tills senare i duschen=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen?

Jag är inget inbitet MMA-fan men du får ett svar endå:

1. Detta är ett spel. Vad man än tycker om verkligheten så kan ett spel vara hur kul som helst. De FLESTA spel beskriver vad som i verkligheten är fruktansvärt men i spelet ett sjukt roligt tidsfördriv.

2. Jag tittar inte på sport för att se maskulinitet, jag tittar på sport för att det är kul. Och det ÄR kul att se två personer fysiskt försöka besegra varandra på lika villkor i en sport helt oberoende av material eller pengar. Dock föredrar jag stående fighting och ser hellre kickboxning eller K1 än MMA.

3. Det är väldigt 2009 att försöka raka ner på MMA genom homofobiska uttalanden så hitta gärna ett bättre sätt om du nu måste försöka förarga mma-fans.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen?

Trololololing 4tw


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"Strikeforce blir det svårt för företaget att kunna släppa ett spel med namnkunniga fighters."
Vill EA Sports ha namnkunniga fighters i sitt spel? Det låter skevt...

Medlem

Helt rätt av Zuffa (UFCs ägare) att slänga ut EA ur leken. Har följt UFC sedan 2000 och vet mkt väl att Dana White försökt att få EA att göra det första UFC-spelet. Men efter att de sagt att de inte varit intresserade av MMA överhuvudtaget. Jag citerar "
"EA Sports told us, 'You're not a real sport,'" White said. "'We wouldn't touch this thing. We want nothing to do with this.'"

Och sen när de såg att det fanns pengar i skiten så ska de försöka att mjölka den sporten som Dana White gjort till vad den är idag? EA kan gå o lägga sig. Bara grädde på moset att EA är ute ur leken när Zuffa köpte upp Strikeforce också. Som alla vet så tar Dana White allting väldigt personligt... men i det här fallet har han fan helt rätt.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Helt rätt av Zuffa (UFCs ägare) att slänga ut EA ur leken. Har följt UFC sedan 2000 och vet mkt väl att Dana White försökt att få EA att göra det första UFC-spelet. Men efter att de sagt att de inte varit intresserade av MMA överhuvudtaget. Jag citerar "
"EA Sports told us, 'You're not a real sport,'" White said. "'We wouldn't touch this thing. We want nothing to do with this.'"

Och sen när de såg att det fanns pengar i skiten så ska de försöka att mjölka den sporten som Dana White gjort till vad den är idag? EA kan gå o lägga sig. Bara grädde på moset att EA är ute ur leken när Zuffa köpte upp Strikeforce också. Som alla vet så tar Dana White allting väldigt personligt... men i det här fallet har han fan helt rätt.

Jag gillar DWs stil


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Räven Lord:

Själv tycker jag att hela MMA-grejen är lite 2009. Jag kommer säkert få skit för detta av alla MMA-nördar men iaf. Vad är det som är så maskulint med att ligga och krama varandras svettiga muskler i en submission egentligen?

Jag är inget inbitet MMA-fan men du får ett svar endå:

1. Detta är ett spel. Vad man än tycker om verkligheten så kan ett spel vara hur kul som helst. De FLESTA spel beskriver vad som i verkligheten är fruktansvärt men i spelet ett sjukt roligt tidsfördriv.

2. Jag tittar inte på sport för att se maskulinitet, jag tittar på sport för att det är kul. Och det ÄR kul att se två personer fysiskt försöka besegra varandra på lika villkor i en sport helt oberoende av material eller pengar. Dock föredrar jag stående fighting och ser hellre kickboxning eller K1 än MMA.

3. Det är väldigt 2009 att försöka raka ner på MMA genom homofobiska uttalanden så hitta gärna ett bättre sätt om du nu måste försöka förarga mma-fans.

Det funkar ju på dig så jag har väl lyckats?

1
Skriv svar